We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
zondag 29 juni 2008 om 12:15
Haihai
ben vanmorgen begonnen met een tosti brie + walnoten. Zag ik gisteren op een menukaart staan en dacht 'dat kanik ook'
heb ook alweer een appel op. Ik kom dus echt wel aan dat fruit.. meestal wel 3 stuks.. Appels, bananen zijn toch het makkelijkst en favoriet. Thuis snijd ik de appel in stukjes met een 'appelsnijder', heb je 8 partjes en het klokhuis eruit. Dan is het gelijk snoepfruit
Ooh, jij had ook lekkere tapas Meave.. mjumm!
Ik denk dat ik als lunch geroosterd brood met tomatenprutje maak.. met bruchettakruiden erdoor + beetje olijfolie, mogelijk wat geraspte kaas. Is ook zo lekker.
Verder ben ik vandaag echt vanplan de pilates cd, die ik al zo'n .. eh.. 2 jaar heb.. voor het eerst te gaan gebruiken. Ik las dat pilates de spieren net zo traint als fitness en ik vind fitness helemaal niets, naar een sportschool gaan al helemaal niet. Misschien dat 2-3x pilates thuis dan werkt. Mijn spieren móeten sterker, al was het alleen al voor de knieën en tegen de rsi.
Goede dag iedereen!
ben vanmorgen begonnen met een tosti brie + walnoten. Zag ik gisteren op een menukaart staan en dacht 'dat kanik ook'
heb ook alweer een appel op. Ik kom dus echt wel aan dat fruit.. meestal wel 3 stuks.. Appels, bananen zijn toch het makkelijkst en favoriet. Thuis snijd ik de appel in stukjes met een 'appelsnijder', heb je 8 partjes en het klokhuis eruit. Dan is het gelijk snoepfruit
Ooh, jij had ook lekkere tapas Meave.. mjumm!
Ik denk dat ik als lunch geroosterd brood met tomatenprutje maak.. met bruchettakruiden erdoor + beetje olijfolie, mogelijk wat geraspte kaas. Is ook zo lekker.
Verder ben ik vandaag echt vanplan de pilates cd, die ik al zo'n .. eh.. 2 jaar heb.. voor het eerst te gaan gebruiken. Ik las dat pilates de spieren net zo traint als fitness en ik vind fitness helemaal niets, naar een sportschool gaan al helemaal niet. Misschien dat 2-3x pilates thuis dan werkt. Mijn spieren móeten sterker, al was het alleen al voor de knieën en tegen de rsi.
Goede dag iedereen!
Later is nu
zondag 29 juni 2008 om 12:40
@Betentje: ik eet op dagen dat ik werk (ben dan om kwart voor 6 sochtends op) meer tussendoortjes vanwege het lichamelijke werk wat ik dan verricht (werk in verpleeghuis).
Andere dagen eet ik minder tussendoortjes
Mijn lijstje voor vandaag(gewerkt):
O: muestli en ontbijtdrank
T: 2 manderijnen
T muestli reep
L: 2 volkoren bolletjes met halva jam en smeerkaas en een manderijn
T:muestireep
D:3 volkorenbolletjes met halvajam en de andere 2 met magere knakworstjes en een beetje mosterd en als toetje smulkwark(zonder vet)
T: halve komkommer en wat blokjes feta
Fijne dag nog dames!!!
Andere dagen eet ik minder tussendoortjes
Mijn lijstje voor vandaag(gewerkt):
T: 2 manderijnen
T muestli reep
L: 2 volkoren bolletjes met halva jam en smeerkaas en een manderijn
T:muestireep
D:3 volkorenbolletjes met halvajam en de andere 2 met magere knakworstjes en een beetje mosterd en als toetje smulkwark(zonder vet)
T: halve komkommer en wat blokjes feta
Fijne dag nog dames!!!
zondag 29 juni 2008 om 19:55
ik zeg niet dat het niet màg, ik geef je een tipje, aan jou om te zien of je daar iets mee doet. Prima om het soms anders aan te pakken. Ik merk ook dat ik als ik dagdienst heb (ben verpleegkundige en ben ook om kwart voor zes op dan ) dat ik meer trek heb, maar met name na de lunch gek genoeg. weird...
Fruit is altijd beter dan koek ofzo inderdaad, maar er zit natuurlijk best wat calorieën in en fruitsuikers. Nogmaals het ìs gezond, dus absoluut beter dan snaai werk.
Afeglopen nacht gewerkt en 2 broodjes met rosbief gegeten, een appel, een cup a soup en wat wortels.
De hele dag geslapen, na het wakker worden 2 crakcers met 20+kaas en vanavond nasi met komkommersalade en 3 stokjes sateh.
Fruit is altijd beter dan koek ofzo inderdaad, maar er zit natuurlijk best wat calorieën in en fruitsuikers. Nogmaals het ìs gezond, dus absoluut beter dan snaai werk.
Afeglopen nacht gewerkt en 2 broodjes met rosbief gegeten, een appel, een cup a soup en wat wortels.
De hele dag geslapen, na het wakker worden 2 crakcers met 20+kaas en vanavond nasi met komkommersalade en 3 stokjes sateh.
maandag 30 juni 2008 om 08:12
Ik heb gisteren het brood + tomaatjes niet gehad.
Heb een salade met feta gemaakt (uit olie)
's avonds omelet gevuld met veeeel gebakken groentes en kaas. Daarna nog bak yoghurt met banaan.. 's avonds nog een appel en toen toch het snaaien niet kunnen weerstaan. Wat chips genomen.
Vandaag:
O: brinta
T: brood met philadelpia light tuinkruiden
T: activia en mogelijk appel of banaan
L: 2 br met brie en komkommer
T: appel en/of banaan
A: wokken met lief
(daarna nog bioscoop..we gaan naar en verre en daar fietsen we heen, dus wel beweging )
Heb een salade met feta gemaakt (uit olie)
's avonds omelet gevuld met veeeel gebakken groentes en kaas. Daarna nog bak yoghurt met banaan.. 's avonds nog een appel en toen toch het snaaien niet kunnen weerstaan. Wat chips genomen.
Vandaag:
O: brinta
T: brood met philadelpia light tuinkruiden
T: activia en mogelijk appel of banaan
L: 2 br met brie en komkommer
T: appel en/of banaan
A: wokken met lief
(daarna nog bioscoop..we gaan naar en verre en daar fietsen we heen, dus wel beweging )
Later is nu
maandag 30 juni 2008 om 13:28
maandag 30 juni 2008 om 21:53
owwwwww ik ga niet eens proberen terug te halen wat ik de afgelopen dagen allemaal teveel heb gegeten... was een weekend in zeeland en heb niet eens mijn best gedaan om netjes te eten. Echt niet. Denk dat ik het weegmoment van deze week ook maar weer een keertje oversla. Woensdag is al te dichtbij....
Maar goed. De rest van de week is balansweek in elk geval. Pffffff.
Nu even opruimen en morgen gaat om 6 uur de wekker weer om te gaan werken...oefff
Maar goed. De rest van de week is balansweek in elk geval. Pffffff.
Nu even opruimen en morgen gaat om 6 uur de wekker weer om te gaan werken...oefff
maandag 30 juni 2008 om 22:05
Bij het wokken heb ik vooral groentes en vis gewokt. En wijn genomen en vruchten als toetje (en 3 slagroomsoesjes)
mijn buik borrelt trouwens, niet echt prettig.
morgen hier ook de wekker vroeg.
Deze week wordt laatste keer tabel! En dit keer doe ik 'm echt, ben nl. wel gewoon rustig vrij op woensdag en donderdag.. eh.. ohja, wel uit eten (weer, met collega, waar ik deze week voor het laatst mee werk) maar vrijdag weer vrij.
mijn buik borrelt trouwens, niet echt prettig.
morgen hier ook de wekker vroeg.
Deze week wordt laatste keer tabel! En dit keer doe ik 'm echt, ben nl. wel gewoon rustig vrij op woensdag en donderdag.. eh.. ohja, wel uit eten (weer, met collega, waar ik deze week voor het laatst mee werk) maar vrijdag weer vrij.
Later is nu
dinsdag 1 juli 2008 om 08:45
nou Dreamer, voor mij mag je dan mijn gewicht van vorige week aanhouden:73,0 want deze week is wederom niet representatief...
Ga je trouwens een hele maand op vakantie? Wow, das lekker!
lijstje voor vandaag:
O: bak hvermoutpap
T: 2 appels
L: halve komkommer met beetje dressing en 2 boterhammen met pindakaas
T: bak yoghurt met aardbeien
A: ehhh...oei, moet nog even wat bedenken!
En dan vanavond ook maar weer eens rennen...
Ga je trouwens een hele maand op vakantie? Wow, das lekker!
lijstje voor vandaag:
O: bak hvermoutpap
T: 2 appels
L: halve komkommer met beetje dressing en 2 boterhammen met pindakaas
T: bak yoghurt met aardbeien
A: ehhh...oei, moet nog even wat bedenken!
En dan vanavond ook maar weer eens rennen...
dinsdag 1 juli 2008 om 19:19
Deze week zit ik rond de de 36 koolhydraten per dag en nog steeds gaat de weegschaal naar beneden(niet zo veel natuurlijk;
O; 1 volkoren cracker + boter+kaas
halve flan
L. handvol pecannoten
A 200 gram sperzieboontjes+ klontje boter
2 hamburgers
T. 100 gram creme fraiche
150 gram komkommer
stukjes pittige italiaanse worst
100 gram aardbeien
Morgen zal er wel weer wat bijkomen, elke 4 dagen 5 gram koohydraten is de bedoeling.
Ik zag op t lijstje dus wel appel staan he en linzen (hmmm zo heerlijk met verse koriander en een teentje knoflook) en zilvervliesrijst, zelfs 55 gram aardappel, maar dat vind ik de moeite dus niet.
Zoonlief is uit logeren, t lijkt wel een uitgestorven bedoening hier.
O; 1 volkoren cracker + boter+kaas
halve flan
L. handvol pecannoten
A 200 gram sperzieboontjes+ klontje boter
2 hamburgers
T. 100 gram creme fraiche
150 gram komkommer
stukjes pittige italiaanse worst
100 gram aardbeien
Morgen zal er wel weer wat bijkomen, elke 4 dagen 5 gram koohydraten is de bedoeling.
Ik zag op t lijstje dus wel appel staan he en linzen (hmmm zo heerlijk met verse koriander en een teentje knoflook) en zilvervliesrijst, zelfs 55 gram aardappel, maar dat vind ik de moeite dus niet.
Zoonlief is uit logeren, t lijkt wel een uitgestorven bedoening hier.
dinsdag 1 juli 2008 om 19:59
Mijn lijstje voor vandaag(vrij) en een feestje:
T: niets
L: een handje vol hete mix nootjes en jap mix,en een raketje
T: mueslireep
D:2 soorten maaltijd salades met 2 broodjes en knoflookboter
verder alleen maar een wandelingtje gemaakt om ijsjes te halen en verder alleen lekker in de zon geluierd.
ook een lekkere dag gehad dames???
T: niets
L: een handje vol hete mix nootjes en jap mix,en een raketje
T: mueslireep
D:2 soorten maaltijd salades met 2 broodjes en knoflookboter
verder alleen maar een wandelingtje gemaakt om ijsjes te halen en verder alleen lekker in de zon geluierd.
ook een lekkere dag gehad dames???
woensdag 2 juli 2008 om 13:00
Voor de liefhebbers:
Bij www.vitaminstore.nl hebben ze legio fatburners en zelfs
een spray om vetvrij mee te BBQen (PAM cooking spray heet t),bakken, grillen en braden.
Niet bepaald iets voor mij dus.
Bij www.vitaminstore.nl hebben ze legio fatburners en zelfs
een spray om vetvrij mee te BBQen (PAM cooking spray heet t),bakken, grillen en braden.
Niet bepaald iets voor mij dus.
woensdag 2 juli 2008 om 13:57
Ja ik was ook bij CAS!! Niet op vrijdagavond helaas, want was niet op de camping maar in een appartementje in middelburg. Vond het ook mooi, maar wel een beetje jammer dat er zoveel counting crows was ipv blof zeg maar. Vond de muziek van de CC ook wel mooi hoor, maar de meeste nummers kende ik niet en daar kwam ik dus ook niet voor... en dat ene mooie nummer waar we dus erg lang op moesten wachten heb ik niet eens kunnen zien/horen omdat we dan te laat zouden zijn voor de bus... die k*tbus waar we net op tijd inzaten, en die vervolgens 25 minuten te laat vertrok omdat de chauffeur het nodig vond de problemen van alle andere mensen op te lossen, en die k*tbus die vervolgens zo'n eind moest omrijden dat we 25 minuten later langs de achterkant van het festivalterrein reden en ook die k*tbus waarvan de chauffeur het nodig vond om nog verder om te rijden omdat er welgeteld 1 dame (hooggehakt uiteraard..) naar vlissingen moest ipv naar middelburg. GRRRRRRRRRR!! En zo waren we dus nog later thuis dan vorig jaar haha!! (toen we dus nog helemaal naar de achterhoek zijn gereden nadat we anderhalf uur hadden vastgestaan voor we het parkeerterrein afkonden...) Oja, en voor die k*tbus hebben we dus met zijn 2-en ook nog 29 euro betaald om vervolgens niet gecontroleerd te worden!!!
Maar verder was het erg leuk hoor!
(en over mijn gewicht van vandaag wil ik het helemaal niet hebben, zoals gezegd, niet representatief door slecht weekend en vocht vasthouden door warmte en PMS ofzo)
Lijstje dan nog:
O: bak havermoutpap
T: 2 nectarines
L: 3/4 komkommer met dressing en 2 boterhammen met pindakaas
T: bak yoghurt met aardbeitjes
A: waarschijnlijk iets van salade ofzo
Maar verder was het erg leuk hoor!
(en over mijn gewicht van vandaag wil ik het helemaal niet hebben, zoals gezegd, niet representatief door slecht weekend en vocht vasthouden door warmte en PMS ofzo)
Lijstje dan nog:
O: bak havermoutpap
T: 2 nectarines
L: 3/4 komkommer met dressing en 2 boterhammen met pindakaas
T: bak yoghurt met aardbeitjes
A: waarschijnlijk iets van salade ofzo
woensdag 2 juli 2008 om 14:37
Goh, en ik vond het nog wel zo goed geregeld, die bussen
Wij stonden dus wel op de camping en vrijdagavond was GAAF! De bandjes waren helemaal leuk en Blof heeft zich als "La Vapapenos" opgeworpen tot coverband, wat helemaal super was. En daarna nog heerlijk staan dansen op discomuziek. Was helemaal goed! Volgend jaar dus toch maar kamperen (We stonden trouwens met vier dames van het vivaforum, waaronder Moon, en mijn man en twee van zijn vrienden. Ik zou zeggen: sluit volgend jaar bij ons aan )
Zaterdag heb ik de CC niet meer meegemaakt. Was echt helemaal op en ben na Blof weggegaan. Maar heb erg genoten, vooral van Krezip.
Hadden we dit nou geweten, hadden we kunnen daten op Cas (Heb je nog een beetje vooraan gestaan? Ik wel, tijdens de Scene. Die dan weer iets minder was. Tijdens Krezip gingen de bassen teveel open, vond frummel niet leuk. Nu heeft frummel nog geen oren ( ), maar toch...)
Wij stonden dus wel op de camping en vrijdagavond was GAAF! De bandjes waren helemaal leuk en Blof heeft zich als "La Vapapenos" opgeworpen tot coverband, wat helemaal super was. En daarna nog heerlijk staan dansen op discomuziek. Was helemaal goed! Volgend jaar dus toch maar kamperen (We stonden trouwens met vier dames van het vivaforum, waaronder Moon, en mijn man en twee van zijn vrienden. Ik zou zeggen: sluit volgend jaar bij ons aan )
Zaterdag heb ik de CC niet meer meegemaakt. Was echt helemaal op en ben na Blof weggegaan. Maar heb erg genoten, vooral van Krezip.
Hadden we dit nou geweten, hadden we kunnen daten op Cas (Heb je nog een beetje vooraan gestaan? Ik wel, tijdens de Scene. Die dan weer iets minder was. Tijdens Krezip gingen de bassen teveel open, vond frummel niet leuk. Nu heeft frummel nog geen oren ( ), maar toch...)
woensdag 2 juli 2008 om 14:39
weegdag!! ik weeg nu 62,4 ik ben dus ongeveer een pond afgevallen(1.1 in 3 weken)
Mijn lijstje voor vandaag(gewerkt)
T: fruitkoekje
L: een flinke waldorf salade met een grote appel toe
T: stukje kaas
T smulkwark met geen vet (klein schaaltje lekker met de wamte)
D: rijst met garnalen kip en ei met een kleine salade erbij(voor de frisheid)
T: mischien nog een raketje
2 x een half uurtje gefietst
warm he ??? jammer dat de zon niet schijnt hier
Mijn lijstje voor vandaag(gewerkt)
T: fruitkoekje
L: een flinke waldorf salade met een grote appel toe
T: stukje kaas
T smulkwark met geen vet (klein schaaltje lekker met de wamte)
D: rijst met garnalen kip en ei met een kleine salade erbij(voor de frisheid)
T: mischien nog een raketje
2 x een half uurtje gefietst
warm he ??? jammer dat de zon niet schijnt hier
woensdag 2 juli 2008 om 17:32
woensdag 2 juli 2008 om 19:59
Had dat dan van te voren gezegd Roque, dat het een complete viva-meeting zou worden! Dan had ik me zeker aangesloten! Nou ja, wie weet volgend jaar....of heb je zin om naar de zwarte cross te komen?
Avondeten is een maaltijdsalade van de AH geworden, die met teriyaki beef reepjes, lekkerrrrrrrrrrr!!!!!!!! Toetje was een minimagnum en heb ook nog 2 speculaasjes gesnoept...
Misschien straks nog een stukje wandelen, als manlief eerder hier is dan het onweer tenminste. (hij heeft een vakantieborrel ofzo) Nu eerst maar eens puinruimen in mijn keuken en kamer...
Avondeten is een maaltijdsalade van de AH geworden, die met teriyaki beef reepjes, lekkerrrrrrrrrrr!!!!!!!! Toetje was een minimagnum en heb ook nog 2 speculaasjes gesnoept...
Misschien straks nog een stukje wandelen, als manlief eerder hier is dan het onweer tenminste. (hij heeft een vakantieborrel ofzo) Nu eerst maar eens puinruimen in mijn keuken en kamer...