We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
maandag 23 juni 2008 om 13:19
Oh, klinkt lekker, jouw diner, Bentetje!
Goh Sandra, en juist dat gehaktbrood vond ik wel lekker klinken (met minder eieren, inderdaad)
Queenfan, ik blijf vinden dat je weinig eet? Misschien kun je eens kijken bij het topic Voedingscentrum wat gangbaar is op een dag.
Ik heb voor vanmiddag als tussendoortje, naast de appel, ook maar een winterwortel meegenomen. Straks boodschappen doen voor wat meer variatie
Goh Sandra, en juist dat gehaktbrood vond ik wel lekker klinken (met minder eieren, inderdaad)
Queenfan, ik blijf vinden dat je weinig eet? Misschien kun je eens kijken bij het topic Voedingscentrum wat gangbaar is op een dag.
Ik heb voor vanmiddag als tussendoortje, naast de appel, ook maar een winterwortel meegenomen. Straks boodschappen doen voor wat meer variatie
Later is nu
maandag 23 juni 2008 om 14:59
Waarschijnlijk stamt gei(l)honger af van het Duitse werkwoord "geizen" dat zoveel betekent als "begerig zijn / hunkeren naar".
En die eerappeltjes, sorry Dreamer, er zit hier nog net één portie in de pan, en Moppeman wil ze allemaal zelf opeten (Geizhals ). Ik heb wel even geprobeerd om te googelen op "nieuwe aardappelen" maar het ras is ons volledig onbekend. Ze lijken wel op "Premiere"-aardappelen.
Op de Paterswoldseweg zit / zat (?) een goede groentenboer, misschien dat je daar eens zou kunnen kijken, als hij nog bestaat ? Ik geloof dat hij Oudebosch heet. "Borgers" zijn ook heel lekkere aardappels, maar ik weet niet of dat ook "vroegen" zijn, volgens mij zijn dat bewaaraardappels. Geen idee wat de officiële naam is van de "Borgers", ze komen uit..... Borger, inderdaad.
En die eerappeltjes, sorry Dreamer, er zit hier nog net één portie in de pan, en Moppeman wil ze allemaal zelf opeten (Geizhals ). Ik heb wel even geprobeerd om te googelen op "nieuwe aardappelen" maar het ras is ons volledig onbekend. Ze lijken wel op "Premiere"-aardappelen.
Op de Paterswoldseweg zit / zat (?) een goede groentenboer, misschien dat je daar eens zou kunnen kijken, als hij nog bestaat ? Ik geloof dat hij Oudebosch heet. "Borgers" zijn ook heel lekkere aardappels, maar ik weet niet of dat ook "vroegen" zijn, volgens mij zijn dat bewaaraardappels. Geen idee wat de officiële naam is van de "Borgers", ze komen uit..... Borger, inderdaad.
maandag 23 juni 2008 om 17:06
@ Dreamer: Ik ben niet minder gaan eten met het lijnen alleen anders gaan eten, geen chips en zoetigheid meer ipv daarvan veel fruit/groenten.
Ook beweeg ik nu een stuk meer.
Ik/je zou dan verwachten dat ik dan minder ga wegen omdat ik bijna geen zoetigheid meer verober.
Ik eet van natuure uit al niet erg veel dit vanwege het opgeblazen gevoel dat ik van (avond)eten krijg.
ik drink wel veel
Ook beweeg ik nu een stuk meer.
Ik/je zou dan verwachten dat ik dan minder ga wegen omdat ik bijna geen zoetigheid meer verober.
Ik eet van natuure uit al niet erg veel dit vanwege het opgeblazen gevoel dat ik van (avond)eten krijg.
ik drink wel veel
maandag 23 juni 2008 om 19:46
maandag 23 juni 2008 om 23:08
Ha, ik ben er weer!! Weer lekker gerend, en hoewel ik van plan was rustig aan toe doen, ben ik toch lekker los gegaan op de training en daarna lekker getut in de douche. Zit hier nu helemaal gewassen, gemaskerd, gescrubd, onthaard, en gecremed achter de pc.
Vandaag lekker dagje, vanmorgen op bezoek bij oud-collega/vriendin. Lekker koffiegedronken, gebleven voor de lunch, gezellig. Rest van de middag gevuld met auto (laten) wassen en leeg maken, (was verkocht is nu opgehaald) en op mijn gemakje in tuin in de zon gezeten, mmmm
Nu op zoek naar een andere auto, we hadden er twee, maar willen er nog maar een, en dan wel een mooiere, nieuwere, die wat minder gereden heeft nog...
Lijstje voor vandaag:
O: bak havermoutpap
T: ministroopwafeltje
L: kampioentje met 30+kaas, 1 boterham met vlokken en 1,5 boterham met kokosbrood. (tja als er zoveel lekkers op tafel staat dan heb ik het zwaar...)
T: festini aardbei
A: aardappelpuree met gehaktbal en spinazie en vlaflip toe
Niet eens zo slecht, alleen geen fruit zie ik! Haal ik morgen wel weer in...
Vandaag lekker dagje, vanmorgen op bezoek bij oud-collega/vriendin. Lekker koffiegedronken, gebleven voor de lunch, gezellig. Rest van de middag gevuld met auto (laten) wassen en leeg maken, (was verkocht is nu opgehaald) en op mijn gemakje in tuin in de zon gezeten, mmmm
Nu op zoek naar een andere auto, we hadden er twee, maar willen er nog maar een, en dan wel een mooiere, nieuwere, die wat minder gereden heeft nog...
Lijstje voor vandaag:
T: ministroopwafeltje
L: kampioentje met 30+kaas, 1 boterham met vlokken en 1,5 boterham met kokosbrood. (tja als er zoveel lekkers op tafel staat dan heb ik het zwaar...)
T: festini aardbei
A: aardappelpuree met gehaktbal en spinazie en vlaflip toe
Niet eens zo slecht, alleen geen fruit zie ik! Haal ik morgen wel weer in...
dinsdag 24 juni 2008 om 11:11
even een applausje voor mezelf voor: ik heb gisteren de hele avond op mijn werk met toblerone en celebrations voor mijn neus gezeten en ben er vanaf gebleven !! Goed dus. Heb wel weer last van mijn schouder na het sporten van gisteren (en van wel meer, maar dat is gewoon spierpijn ), heb dus de pilatesles van vanmorgen maar even laten schieten. Morgen is alweer de laatste les van die cursus, het schijnt dat er alweer 6 weken voorbij zijn. Ik heb besloten dat ik blijf sporten bij deze sportschool. Hij is niet goedkoop, maar wel heel volledig, veel leskeuzes, sauna er bij in begrepen en het ziet er allemaal gelikt uit. Nu nog kijken of ik er een halfjaar abbo uit kan slepen ipv heel jaar.
Vandaag lekker thuis, heb een bounty in mijn tas (gekregen van diezelfde dankbare patient als die andere chocola) die ik probeer te vergeten. Heb mezelf beloofd dat als ik ben afgevallen morgen dat ik hem dan op mag eten.
O: schaal yoghurt met cruesli
T: zo gauw nog even wat fruit eten
Vandaag lekker thuis, heb een bounty in mijn tas (gekregen van diezelfde dankbare patient als die andere chocola) die ik probeer te vergeten. Heb mezelf beloofd dat als ik ben afgevallen morgen dat ik hem dan op mag eten.
O: schaal yoghurt met cruesli
T: zo gauw nog even wat fruit eten
anoniem_28895 wijzigde dit bericht op 24-06-2008 11:13
Reden: tiepvauten
Reden: tiepvauten
% gewijzigd
dinsdag 24 juni 2008 om 11:57
Mijn lijstje voor vandaag
O: muesli met chocomelk
T: 2 manderijnen
L: broodjes met halva jam en smeerkaas
T: een paar worteltjes
D: wiener/zigeuner schnitzel met gebakken aardappel partjes en groenten(welke weet ik nog niet
T: ?
Ook al 2 x een half uur gefietst.....
@ dreamer: hoe moet ik dan anders lijnen?? door meer te eten dat lijkt me wel gek....
O: muesli met chocomelk
T: 2 manderijnen
L: broodjes met halva jam en smeerkaas
T: een paar worteltjes
D: wiener/zigeuner schnitzel met gebakken aardappel partjes en groenten(welke weet ik nog niet
T: ?
Ook al 2 x een half uur gefietst.....
@ dreamer: hoe moet ik dan anders lijnen?? door meer te eten dat lijkt me wel gek....
dinsdag 24 juni 2008 om 13:06
He meiden!
Ik ben weer terug van vakantie! Het was leuk, gezellig, goed. Leuk hotel, lekker weer (nouja, in elk geval de tweede helft van de week...), een blij kind die niets leukers vond dan reizen met bus en trein (net z'n opa ) en lekker gewandeld op wegen die én voor mij én voor de kinderwagen begaanbaar waren. Helemaal goed.
Lijntechnisch iets minder goed, maar dat schuif ik sowieso even op de lange baan. Want... ik ben zwanger! Weet het stiekum al ietsje langer, maar het was allemaal wat spannend (bloedverlies gehad) Wel ondertussen een kloppend hartje gezien. Morgen weer een echo, maar heb er nu vertrouwen in (wat misselijkheid al niet kan doen ). Wil eigenlijk nog wel een beetje op m'n eten blijven letten, maar meer dat ik gezond eet en niet 30 kilo aan ga komen (vorige zwangerschap viel mee: 12 kilo). Denk alleen niet dat ik dan hier aan het goede adres ben om mee te blijven schrijven he ?
Veel succes in elk geval allemaal! IK blijf jullie volgen! (En kom over een maand of 15 wel weer meeschrijven, hopelijk zonder jullie, hoewel het gezelliger is mét jullie )
Ik ben weer terug van vakantie! Het was leuk, gezellig, goed. Leuk hotel, lekker weer (nouja, in elk geval de tweede helft van de week...), een blij kind die niets leukers vond dan reizen met bus en trein (net z'n opa ) en lekker gewandeld op wegen die én voor mij én voor de kinderwagen begaanbaar waren. Helemaal goed.
Lijntechnisch iets minder goed, maar dat schuif ik sowieso even op de lange baan. Want... ik ben zwanger! Weet het stiekum al ietsje langer, maar het was allemaal wat spannend (bloedverlies gehad) Wel ondertussen een kloppend hartje gezien. Morgen weer een echo, maar heb er nu vertrouwen in (wat misselijkheid al niet kan doen ). Wil eigenlijk nog wel een beetje op m'n eten blijven letten, maar meer dat ik gezond eet en niet 30 kilo aan ga komen (vorige zwangerschap viel mee: 12 kilo). Denk alleen niet dat ik dan hier aan het goede adres ben om mee te blijven schrijven he ?
Veel succes in elk geval allemaal! IK blijf jullie volgen! (En kom over een maand of 15 wel weer meeschrijven, hopelijk zonder jullie, hoewel het gezelliger is mét jullie )
dinsdag 24 juni 2008 om 13:09
Queenfan, als je te weing eet gaat je lijf op spaarstand én verneuk je je stofwisseling. Soms is het dus beter wat meer (maar wel gezond) te eten. Zorg dat je ieg (ik dacht) rond de 1600/1800 Kcal per dag zit (op www.valtaf.nl of www.dieetinzicht.nl kun je je eten en drinken invullen en zie je wat je inname is van die dag. Bij de laatste zie je ook of je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.)
dinsdag 24 juni 2008 om 13:39
Roque gefeliciteerd!!!!
Leuk man!
Ik zit in een doorvreetfase ofzo. Heb me nu op de kersen geworpen.
O: brinta
T: 1 br met geitenkaas
T: yoghurt en banaan
L: 2 br met kaas en 1 br met appelstroop
T: stukjes hartigetaatdeeg () kersen
T: zullen nog veel meer kersen worden en ik heb weer cranberrymix, ook errug lekker.
A: Spinazietaart met tonijn.
Leuk man!
Ik zit in een doorvreetfase ofzo. Heb me nu op de kersen geworpen.
O: brinta
T: 1 br met geitenkaas
T: yoghurt en banaan
L: 2 br met kaas en 1 br met appelstroop
T: stukjes hartigetaatdeeg () kersen
T: zullen nog veel meer kersen worden en ik heb weer cranberrymix, ook errug lekker.
A: Spinazietaart met tonijn.
Later is nu
dinsdag 24 juni 2008 om 13:41
Je moet het ook niet zien als lijnen Roque, je bent immers aardig slank als ik zo naar je lengte, gewicht en bmi kijk.
Maar er wel opletten wat je zoal eet op een dag.
(Dan kan ik hier ook wel gaan, ben ook op mn gewicht immers)
Mss dat hier meeschrijven ook helpt om niet los te gaan en ik vind het best leuk om te lezen hoe je zwangerschap verloopt hoor.
Maar er wel opletten wat je zoal eet op een dag.
(Dan kan ik hier ook wel gaan, ben ook op mn gewicht immers)
Mss dat hier meeschrijven ook helpt om niet los te gaan en ik vind het best leuk om te lezen hoe je zwangerschap verloopt hoor.
dinsdag 24 juni 2008 om 16:34
en dan blijf ik je gewicht bijhouden in de tabel
OH.. ben de tabel van vorige week vergeten. Sorry
Morgen heb ik ook weinig tijd, bedrijfsuitje.. ik probeer het dan donderdag wel. Volgende week kan ik het voorlopig voor het laatst doen, tenzij iemand het overneemt. Als er een nieuwe tabel met nieuwe link door mij geplaatst wordt, hoeft alleen bij die link de tabel maar verandert te worden..
ehm.. uitleg: ik heb deze tabel op photobucket staat, zo'n online fotoboek. Elke keer gooi ik eerst de oude tabel eruit en zet er dan een nieuwe in. De link blijft gelijk, waardoor ik hier op het forum m'n bericht niet hoef te wijzigen.
Vet handig!
OH.. ben de tabel van vorige week vergeten. Sorry
Morgen heb ik ook weinig tijd, bedrijfsuitje.. ik probeer het dan donderdag wel. Volgende week kan ik het voorlopig voor het laatst doen, tenzij iemand het overneemt. Als er een nieuwe tabel met nieuwe link door mij geplaatst wordt, hoeft alleen bij die link de tabel maar verandert te worden..
ehm.. uitleg: ik heb deze tabel op photobucket staat, zo'n online fotoboek. Elke keer gooi ik eerst de oude tabel eruit en zet er dan een nieuwe in. De link blijft gelijk, waardoor ik hier op het forum m'n bericht niet hoef te wijzigen.
Vet handig!
Later is nu
dinsdag 24 juni 2008 om 19:40
ik snap er geen reet van
Wauw roque, wat geweldig!!!!! en wat fijn dat het nu gewoon goed gaat, lekker joh! Hoe ver ben je? Lekkere vakantie gehad ook, das mooi. ben benieuwd hoe lang madootje nog wegblijft, duurt vast ook niet lang meer?
Vandaag een prima dag, al roept de bounty me.....
O: yoghurt met muesli
T: stuk komkommer
L: 4 boterhammen (3 filet americain, 1 vruchtenhagel), melk
T: stukje 20+kaas (mmmm, verse gehaald op de markt)
D: gekookte aardappel, snijbonen, rundersaucijsje. bramen en aardbeien toe
Wauw roque, wat geweldig!!!!! en wat fijn dat het nu gewoon goed gaat, lekker joh! Hoe ver ben je? Lekkere vakantie gehad ook, das mooi. ben benieuwd hoe lang madootje nog wegblijft, duurt vast ook niet lang meer?
Vandaag een prima dag, al roept de bounty me.....
O: yoghurt met muesli
T: stuk komkommer
L: 4 boterhammen (3 filet americain, 1 vruchtenhagel), melk
T: stukje 20+kaas (mmmm, verse gehaald op de markt)
D: gekookte aardappel, snijbonen, rundersaucijsje. bramen en aardbeien toe
dinsdag 24 juni 2008 om 21:20
Roque gefeliciteerd! Een hele fijne zwangerschap toegewenst en daarna een pracht van een baby natuurlijk!
Mijn lijstje van vandaag:
O: yoghurt met aardbeien
T: verwenbroodje (moest op)
L: 2 nectarines en salade met komkommer, 20+kaas, tonijn, uitje en wat ijsbergsla
T: peer in stukjes met yoghurt
A: champignon/spinazie risotto en als toetje een halve mini-magnum
T: 6 stukjes chocolade (stom)
Morgen ook weer werken maar hoop dan het gesnoep rondom het avondeten achterwege te laten. Is gewoon te stom.
Denk dat ik zo nog een eindje ga wandelen ofzo, tis nog wel lekker weer...
Mijn lijstje van vandaag:
O: yoghurt met aardbeien
T: verwenbroodje (moest op)
L: 2 nectarines en salade met komkommer, 20+kaas, tonijn, uitje en wat ijsbergsla
A: champignon/spinazie risotto en als toetje een halve mini-magnum
T: 6 stukjes chocolade (stom)
Morgen ook weer werken maar hoop dan het gesnoep rondom het avondeten achterwege te laten. Is gewoon te stom.
Denk dat ik zo nog een eindje ga wandelen ofzo, tis nog wel lekker weer...
woensdag 25 juni 2008 om 08:41
woensdag 25 juni 2008 om 09:47
Thnx, was ook best blij mee dat alles goed is. Ik ga morgen nog even terug om mn bloeddruk te laten meten. Die is bij mij altijd aan de lage kant tw 100/60, maar volgens mij nu af en toe dagen lager omdat ik niet meer in 1x kan opstaan, of vd hurken omhoog kan komen. Neiging tot flauwvallen heb ik gelukkig niet. Van de week gewoon 2 dagen minimaal wat gedaan omdat ik te lam was om in de wereld te zijn.
Ik moet ook meer koolhydraten toevoegen om op een constant (constant lukt toch van zn levensdagen niet maar jullie snappen me wel) gewicht te blijven, maar wat moet ik toevoegen????????(waar ik nog zin aan heb dan he) Ik denk dat ik er eerst maar meer komkommer in de strijd werp. Voor jullie zijn dat zo goed al 0 kcal maar voor mij zitten er dus wel koolhydraten in.
Ik moet ook meer koolhydraten toevoegen om op een constant (constant lukt toch van zn levensdagen niet maar jullie snappen me wel) gewicht te blijven, maar wat moet ik toevoegen????????(waar ik nog zin aan heb dan he) Ik denk dat ik er eerst maar meer komkommer in de strijd werp. Voor jullie zijn dat zo goed al 0 kcal maar voor mij zitten er dus wel koolhydraten in.
woensdag 25 juni 2008 om 09:49
Hier ook er iets bij (veel gesport deze week) 62,8
Ik zie wel degelijk resultaat al gaat het erg langzaam, mijn buikje is iets platter en mijn broek slobbert een beetje bij de billen (raar ik ben maar 700 gram afgevallen in totaal)
Spieren wegen idd zwaarder dan vet????
Desondanks dat het niet hard gaat ga ik gewoon lekker door
@Roque hartelijk gefeliciteerd!! een voorspoedige zwangerschap gewenst....geniet van je zwangerschap
Mijn lijstje voor vandaag:
O: muestli met chocomelk light
T: tomaat
L: 2 broodjes met halva jam en smeerkaas
T: nog niet bekend
D: chinees met rijst
T: niets denk ik naar zo'n zware diner
Vandaag weinig beweging alleen met poetsen en een stukje lopen voor de boodschappen
Ik zie wel degelijk resultaat al gaat het erg langzaam, mijn buikje is iets platter en mijn broek slobbert een beetje bij de billen (raar ik ben maar 700 gram afgevallen in totaal)
Spieren wegen idd zwaarder dan vet????
Desondanks dat het niet hard gaat ga ik gewoon lekker door
@Roque hartelijk gefeliciteerd!! een voorspoedige zwangerschap gewenst....geniet van je zwangerschap
Mijn lijstje voor vandaag:
O: muestli met chocomelk light
T: tomaat
L: 2 broodjes met halva jam en smeerkaas
T: nog niet bekend
D: chinees met rijst
T: niets denk ik naar zo'n zware diner
Vandaag weinig beweging alleen met poetsen en een stukje lopen voor de boodschappen
woensdag 25 juni 2008 om 11:12
En ook hier weer een klein succesje! 73.0 vanmorgen!
Lijstje voor vandaag:
T: 2,5 nectarine (andere halve was rot, vandaar)
L: grote beker aardbei/sinasappelsap en grote bak salade
A: frideale frietjes (lekker! kennen jullie die?) en waarschijnlijk paar bitterballen en komkommer
Lijstje voor vandaag:
T: 2,5 nectarine (andere halve was rot, vandaar)
L: grote beker aardbei/sinasappelsap en grote bak salade
A: frideale frietjes (lekker! kennen jullie die?) en waarschijnlijk paar bitterballen en komkommer