Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
vanmiddag 2 crackers met kaas, karnemlek

avodeten gekookte aardappels, broccoli, speklapje.

Vannacht brood mee en meloen en tomaatjes.
Bij mij helpt het meestal wel Bentetje, om elke dag hier te schrijven...meestal...

Lijstje voor vandaag:

O: Bak havermoutpap

T: nectarine en wat aardbeitjes, 2 blokjes chocolade

L: snee notenbrood met chocpasta, halve pannekoek met appel, cracker met mosterdkaas

T: waterijsje, 4 blokjes chocolade, 2 speculaasjes

A: ovenkrieltjes, spercieboontjes en pangasiusfilet in rauwe ham uit de oven.

Qua beweging zit ik wel goed vandaag, heel veel gepoetst in huis, vanmiddag stuk gefietst met kind en ook nog naar de looptraining geweest vanavond.
meloen is niet meegekomen. Ik heb al een appel op, 3 boterhammen en ene cup a soup. Bovendien een eierkoek en 5 pindarotsjes. tssss.
Mijn lijstje vandaag (werk)

O; muestli en melk

L: warm eten (speklapje met puree en boontjes)

T: enkele dropjes

T: muestireep

D: 2 soorten maaltijdsalade met broodjes en kruidenboter

T:?

Geen last van verstandskies meer gehad,dat was wel een geluk vandaag echter zo druk gehad dat ik niet goed heb gegeten naar mijn gevoel (veel zieken op werk) Ik ga nu lekker rustig aan doen vanavond.

2 x een half uurtje gefietst...en gesjouwd op mijn werk
Gisteren:

O: bak yoghurt met muesli

T: grote beker sinasappel-aardbeisap

L: bak griekse salade, snee walnotenbrood

T: 2 snack-a-jack rijstwafels

T: bak Yoghurt met zwarte bessen

A: frideale frietjes, 1,5 kroket

T: 3 speculaasjes, (te veel) kettle chipjes

qua beweging alleen ramen lappen en tuinafval opruimen...

Vandaag:

O: bak havermoutpap

T: 2 nectarines

L: bak griekse salade, 2 boterhammen met 20+ kaas

T: bak yoghurt met zwarte bessen

A: pasta met tomaten-basilicum-chorizosaus

en ben van plan vanavond te gaan rennen maar ligt eraan hoe het allemaal loopt. Moet ook nog boodschappen doen...

Bentetje, melden! Veel schrijven=minder zondigen, toch?

O; muestli en melk

T: 2 manderijnen

L: restje maaltijdsalade en een dubbele boterham met kaas

T: muestireep (evt een kaasje extra)

D: vis met rijst en mais

T: klein schaaltje jap mix

2 x een half uurtje gefietst, en veel huishoudelijk werk mijn beweging krijg ik wel vandaag
joepiedepoepie. Zelfs met het gevoloe niet zo goed te hebben gegeten de laatste dagen èn het feit dat ik nauwlijks aan sporten toe kom deze week ben ik maar liefst 2 kilo afgevallen tov 2 weken geleden!!! 93 kilo! Ik was stomverbaasd en helemaal blij natuurlijk.

Bovendien heb ik gisteren gehoord dat ik aangenomen ben op die baan èn kunnen we met ene beetje mazzel onze nieuwe auto ophalen vandaag. Helemaal leuk dus!!!
gefeliciteerd Bentetje!! 3-dubbel zullen we maar zeggen he! goed man!
Goed zeg Bent! Gefeliciteerd, met de nieuwe baan, het gewicht en de nieuwe auto (mooie auto trouwens!)!

Hier 76,4. Zit dus weer op mijn gewicht van voordat ik zwanger was... Gek. Is niet dat ik nou zo weinig eet. Daarentegen is mijn omvang flink gegroeid
Gefeliciteerd Bentetje!!!

Hier nog steeds 69,4, het toevoegen van koolhydraten, gaat langzaam want ik vind het wel prima zo wat ik eet.

Maar dat schijnt de bedoeling dus niet te zijn, ik moet uitvissen

wat mn lichaam wel/niet aan kan.

Ik drink best regelmatig wijn, maar dat heeft gelukkig geen enkele invloed.

A.s. weekend BBQen en ik wil de tajine weer eens proberen.

Ohja en ook nog bowlen (+ uit eten).
leuke avond gehad: we hebben met 3 moeders en 9 kinderen het laarzenpad gelopen in het bos hier ion de buurt. Was maar goed dat we inderdaad laarzen aanhadden, want we zakten soms enorm weg in de blubber, dikke pret!

O: ontbijtprodukt met yoghurt, kersen

T: 2 Pim`s light koekjes

L: 3 boterhammen, melk

T: 2 ieniminie chorizootjes, appel

D: sla, paar gehaktballetjes, ciabatta, tomatentapenade, olijven (had tapas over die ik voor iemand gemaakt had)

net dus 2 uur gewandeld.

O; muestli en melk

T: 2 manderijnen

L: 2 bruine bolletjes met krabsalade

T: muestireep

D: we gaan iets op de kermis halen dus dat is nog niet bekend

2 x een half uurtje gefietst, hard gepoetst en heen en weer over de tilburgse kermis(kilometers lang )
O: schaal muesli met melk

T: niets

L: bolletje filet americain, bolletje vleessalade, 1/2 bolletje 20+kaas, melk

T: niets

D: hapsnap bij vrienden: pastasalade, 2 minisaucijzenbroodjes, wat dipstokjes met tapenade, 2 witlofschuitje met krabsalade, beetje rauwkost, 2 toastjes met brie, 2 Noorse viskoekjes, klein stukje ijstaart, 2 bonbons bij de koffie, 2 glazen rosé
Gisteren wezen bowlen met vrienden en daarna uit eten;

heb een vleesspies gehad, rauwkost en witte wijn.

Vanavond gaan we bbqen en in de tub liggen weken.
BBQ ?

Onder je afdakje dan, zeker ? Mensen, wát een water valt er uit de lucht. Leve de zomervakantie............ :(
Afdakje is toevallig wel een heuse schuur met een terrashaard haha... en die gaan we lekker aansteken. Dat is in deze regen wel een voordeel dat we droog en warm kunnen zitten.

Overal moet je ook op voorbereid zijn in dit land.

Komen nog 2 deuren bij in die schuur voor van t winter, hebben we t dan ook warm.

Zou wel ff leuk zijn als t weer nog iets opklaart, willen nog met de visite stad in en kan ik snel nog wat marrokkaanse kruiden halen in de Folkingestraat, my favorite shops.

Naast BBQen wil ik ook de tajine gebruiken, heb van de week nl. eindelijk een petroleumstel gescoord(gekregen van een vriendin), tajine ligt nu in koud (bad) water voor te weken.

Bosjes koriander heb ikal wel in huis.
wat ga je daarin maken? klinkt altijd zo lekker tajine, maar ik heb het nog nooit gegeten...

Mijn dochter heeft haar 4jarige vriendinnetje te logeren, zó schattig, ik heb 2 babypoesjes door het huis huppelen Ik ga eens ontbijt maken, want ze nemen geen genoegen met een schoteltje melk.

O: muesli met melk

L: 3 boterhammen, melk

T: fruit

D: pastasalade met zalm en surimi (over van gisteren)
Ik snap nooit dat vrouwen altijd maar het gewicht en BMI als probleem zien... vetpercentage is veel belangrijker.
quote:sennheiser schreef op 19 juli 2008 @ 10:15:

Ik snap nooit dat vrouwen altijd maar het gewicht en BMI als probleem zien... vetpercentage is veel belangrijker.

Je mag best ff inbreken, maar waar maak je dat uit op?

Ik persoonnlijk wil absoluut niet graatmager worden en lijken.

Geef mij maar een gezond gewicht met een normale kledingmaat zoals ik altijd heb gehad.
Tajine is dus een eenpansgerecht maar nu uit de tajine, deze is van aardewerk met een deksel in de vorm van een puntmuts.

Mijn tajine heb ik zelf in Marrokko gekocht, ik had hem op schoot in het vliegtuig, want ze passsen echt niet in de koffer.

Je kunt dus tajinegerechten net zo goed in een braadpan op het gasfornuis maken, of met een ovenschaal in de oven.

De clou met een originele tajine is dat de warmtebron verdeelt warm moet zijn en heeeeeel langzaam moet gaan, vandaar dat ik nu een 3 pits petroleumstel ga gebruiken.

Ik heb daarvoor lamsvlees gehaald en die kruid ik met karmoen, safraan en vanmiddag vraag ik in zo'n winkeltje wel ff of ik wat vergeten ben aan kruiden en op t laatst gaat er dus een hele bos gesneden verse koriander door, dat alleen al maakt dat ik bijna zit te watertanden. Ook wil ik vragen wanneer ik de groentes(winterwortel,bleekselderij, courgette,olijven, knoflook en ik hoop nog zoete aardappels te vinden) en kikkererwten moet toevoegen, lijkt me niet dat dat ook een uurtje of 4 meestooft.

Dit eet je met goeps(rond brood), met het brood pak je het eten op, dus zonder bestek. Zo heb ik het geleerd.

Maargoed, ik doe het nu wel ff zonder brood.
klinkt zalig....

sennheiser, als je mijn gewicht en BMI ziet dan snap je dat mijn vetpercentage ook niet om over naar huis te schrijven is.
Zaterdag was het vlees iets te droog geworden in de tajine, dat heb ik gisteren opgelost met meer olie te doen in de tajine en ja toen smaakte het vlees zalig. Ik blijf gewoon dooroefenen, want ook de groentes die je er bij doet krijgen zo een apart smaakje.

We krijgen prachtig weer na vandaag! Yes!!!

Komt goed uit want t weekend zitten we ergens

op een camping.
god eindelijk! Want manmanman het leek wel herfst vandaag!

O: 3 crackers 20+kaas, melk

T: mergpijp (visite)

L: 2 broodjes, ham en fricandeau

D: maaltijdsalade, broodje met rozijnen en noten, vifit light (werk)_
Hier is het helemaal mis, eettechnisch gezien dan... de rem is kwijt en de motivatie ook al, zelfs beweging is ver te zoeken...

Morgen. Morgen. Morgen. Het moet weer...blegh... hopelijk ligt het aan het weer, dan komt het van de week allemaal weer goed.
Zet hem op Meis!

Moeilijk om die knop te vinden he, maar het gaat maar

om een paar dagen begrijp ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven