Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Kop op Bentetje, tis net wat Sandra ook al zegt, lijnen gaat meestal met pieken en dalen...het zou fijn zijn als die eens tegeleijk kwamen, pieken qua lijnen en dalen qua gewicht...

Verder ben ik vandaag jarig dus hierbij virtueel gebak voor iedereen! Neem gerust want je wordt er niet dik van! Vanmorgen na het zwemmen al gebakje op met vriendin, vanavond bezoek, dus weer gebak, morgen trakteren op mijn werk, kom ik er ook niet onderuit. Zaterdag en zondag verjaarsvisite dus wederom gebak en ik hoop dat ik er dan op maandag zo genoeg van heb dat ik graag wil lijnen!! (ik vrees van niet, heb niet zo snel genoeg van gebak...)

Als jullie nieuwe gegevens in de tabel willen dan geef ze maar door, pas ik ze wel aan...
Van harte gefeliciteerd Meis XXX.

Wat en gebak joh, ik kan echt mn laatste gebakje niet

meer heugen. Vorig jaar ofzo denk ik. Ik sloeg ze

altijd al af.

Gewicht 68.00 kg.
Gefeliciteerd MEIS!!

ik dacht dat je vandaag jarig zou zijn.. kom ik speciaal voor langs.

ik heb mij woensdag maar niet gewogen.. had zulke dikke vingers van het vocht dat ik amper een vuist kon maken. Dan is wegen niet een goed idee

Verder ben ik van plan weer met hardlopen te beginnen. Ik kan pas op 30 oktober bij de MRI terecht nu. Daarop wachten duurt me te lang. Ik probeer ook weer meer te wandelen/lopen/bewegen. Het niet snoepen gaat nog neit zo goed. Heb maandag weer eens gezwommen.

Toedels
Later is nu
Dankjewel voor de felicitaties!

Ik moet ook weer meer bewegen, op de een of andere manier krijg ik dat 3x per week rennen nog niet in de planning geprogrammeerd...af en toe lukt het een week wel maar dan weer 2 weken niet ofzo... in elk geval ga ik nog wel elke week naar de training, dat is al wat... zit wel te denken of ik niet wat krachttraining er bij moet doen als ik af wil vallen, met meer spieren verbrand je toch ook meer vet? Zoiets?

En alsof ik voor mijn eigen verjaardag nog niet genoeg taart krijg hadden we vanavond ook nog weer een andere verjaardag.... en normaal kost het me niet zoveel moeite om het af te slaan, maar nu hadden ze speciaal voor ons gebak gehaald, en verder was er bijna niemand. Vond het niet kunnen om ze er mee te laten zitten...alleen jammer dat het niet eens echt lekker was...
Lullig is dat dan als mensen speciaal gebak ik huis gaan halen. Van mij weet iedereen zolangzamerhand wel dat

ik Atkins doe en me daar goed aan houden wil.

Oh wat hebben we genoten van de week van de gekookte mosselen. Ik dacht van laten we ze eerst zelf maar proberen, want je wilt toch weten of de mosselen goed ijn dit jaar en ik wilde een ander sausje o ze in te koken.

Dus volgende week weer mosselen met gasten.

Nu nog ff op zoek naaar een garnalencocktail, lijkt me wel lekker als voorafje morgen dan eten we zalm bij t hoofdgerecht.

Zondag naar de film en daarna weer eens naar een wokrestaurant. Laatste keer zater er oester bij, ben benieuwd of deze (wel zelfde eig) ze ook heeft.

Bewegen gaat hier weer goed, ik ga 4x op de crosstrainer voo- en achteruit. Zat vanmiddag al op een verbruik van 372 kcal.

Gek dat je die er niet op kunt eten na die tijd, toch?

En van afvallen ook niet als je niet meer bij eet.
nog van harte meis!!! Hoe jong ben je geworden?

Wat een culinair weekendje sandra, jij gaat regelmatig uit eten volgens mij, of lijkt dat zo? Je laatste zin begreep ik niet, maar dat is vast geen ramp.

Net met mijn kinders er even uit geweest voor stokbrood.. Mijn ouders waren op vakantie naar Frankrijk en hebben heerlijke kaas meegenomen, alleen meurt nu mijn hele koelkast. Toen ik vanmorgen de koelkast open deed om de melk te pakken voor de koffie vroeg mijn dochter wie er een windje gelaten had:rofl:

Vanavond bij een nicht eten voor haar verjaardag en ik heb me net voorgenomen bij cheers dat ik na volgens weekedn er weer vol voor ga.
Ik bedoelde Bentetje dat als je in de sportschool volgens de meters zoveel kcal hebt verbrandt deze er niet na die tijd, thuis, aan voedsel kunt opeten. Dus liegen die meters?

Laatste tijd is het uit eten wel vaak idd. Volgende week zaterdag ook en daarna lang weekend weg naar een hotel.
ik snap het nog steeds niet sandra... of heb je soms je eigen calorieverbrandingsmetertje dat je overal mee naartoe neemt? En bedoel je dan dat dat ding het niet meet als je calorien inneemt?

Bentetje, na volgend weekend? Dus komende week mag je nog los? Ik ga vanaf morgen weer serieus mijn best doen, vanmiddag nog laatste verjaarsvisite en dan ben ik er wel weer klaar mee. Gebak wat dan nog over is mag man morgen meenemen naar zijn werk, daar zitten genoeg van die kliko's die geen problemen hebben met een gebakje meer of minder...

Wil ook een lesje bodypump gaan proberen, kijken of dat wat is bij wijze van krachttraining/spieropbouw...
Haha, de dames van Cheers (waaronder Bentetje, Meave, Toet en ik) hebben volgende week een weekendje samen weg.. Deze weekendjes gaan meestal gepaard met wijn en lekker eten (en wijn en lekker eten en véél lol en wijn en lekker eten en.. nouja.. dat dus) dus vandaar dat Bentetje en ik besloten om ons niet voor dit weekend allerlei strenge regels op te gaan leggen. Dit betekent natuurlijk niet dat we deze week nog losgaan, maar ik wil weer eens helemaal stoppen met suiker en drank, dat neem ik me voor dit weekend maar even niet voor. Scheelt frustratie

Ik denk dat het Sandra niet lukt om die hoeveelheid kcal, die ze in de sportschool verbrandt heeft, thuis er nog weer 'aan' te eten. Als je 400 kcal verbrand hebt, dan is dat al een halve of hele avondmaaltijd, toch?

Mag je trouwens wel tomaten Sandra? Ik heb net lekkere ovenschotel gemaakt van laagjes camembert, tomaten, ui, tomaat en mozzerella in de oven. Tussen de laagjes basilicum, italiaanse kruiden en peper. Errug lekker!
Later is nu
Tomaten mocht ik alleen in het begin niet omdat je er van stil kunt gaan staan. Maar ik bedoel de kcal die de meter op de crosstrainer aangeeft. Die van aan de linkerkant de tijd, middenin de stappenteller en aan de rechterkant de kcal teller.

Hee wat leuk een weekendje weg met de Cheersdames!

Zou mij ook lukken hoor met drank, groente, eieren en vlees.

We zouden zo gaan wokken en naar de film in de euroborg, maar zeggen die vrienden van ons; FC grunn moet spelen dan is er nergens plek voor de auto etc.

Dus gaan we volgende week zondag.

Volgend weekend hebbe nwe vrijdag, zaterdag en nu ook zondag wat met voornl. uit eten. (en drinken uiteraard).
Gelukkig had ik extra eten ingeslagen voor het geval dat:

Vanmorgen al sudderlapjes opgezet(voor morgen) en die ruiken overheerlijk, die ga ik dus eten met prei+de jus van de sudderlapjes.
Nou, FC speelde vroeg, dus je had daarna nog mákkelijk kunnen wokken hoor, denk ik zo.

hier gaat het weer even goed, qua niet snoepen. Zit weer even goed in het vel, altijd prettig
Later is nu
Klopt hoor Dreamer, maar we willen ook liever met kids vroeg ik de middag naar de film en dat was andrs na t wokken gewwest en dan wordt het te laat voordat ze op bed komen op zondag. Dus weekje uitgesteld.

Mijn snoepfestijn van deze week was ook op zondag.

Man en kind zaten samen aan een taart, die op moest, na het eten. Heb ik snel een pakje slagroom opgeklopt.
en dat lepel je dan zo weg??

Mmm, dream, ik ga veel boodschappen doen voor vrijdag en daar zitten errug lekkere dingen bij!! Ik probeer niet los te gaan, maar merk wel dat ik niet helemaal goed eet. Probeer het enigzins in goede banen te leiden maar ga inderdaad niet all the way omdat ik weet dat ik dat het weekend niet kan en wil volhouden...ken mezelf, als ik het doe moet ik het een tijdje trouw doen anders ben ik zo het spoor bijster. Vandaar.
Dat lepel ik zo weg net als een ander een bak chips leeg eet of een pakje koekjes oppeuzelt.

Ik had dit gewoon ff nodig en dan is die bak zo leeg. Zonder schade op de weegschaal de volgende dag. Dus wie doet me wat.

Was lekker hoor, met zoetstof en met kaneel.
Sorry dat ik toch hier niet mee langs kom. Mijn weblog bij vrouwonline kost al veel schrijven over gezond leven energie. Merk dat het me niet lukt om hier regelmatig bij te lezen en te schrijven!

Het gaat wel redelijk goed met me. Heb een fijne therapeut gevonden waar ik ongeveer twee keer per maand een goed gesprek mee voer. Ik eet al ruim een week goed en gezond (en zo goed als suikerloos) en voel me daar verbazingwekkend goed bij. Ik hoop dan ook echt dat ik het weekend los ga op gezonde en suikerloze dingen. Ik ken het boodschappenlijstje van Bentetje niet, en zal de warme maaltijden gewoon mee eten hoor, maar ben echt van plan me niet te gaan vergrijpen aan de chips, chocolade en koekjes. Ik neem wel wat noten, tutti frutti en suikervrije spullen mee

Omdat ik wil volhouden zolang het lukt, omdat ik weet dat ik ook vaak van die periodes heb waarin het niet lukt.
Succes Toet!

Ach het is ook allemaal zo erg niet, maar punt blijft dat we hier alles in overvloede hebben waar we niet tegen bestand zijn.

Ok, ik heb dat niet, maar begrijp het heel heel goed.

Deze vreetzak at op school (tig jaar geleden) 16 plakken brood wat ik van huis meekreeg en daarna de overgebleven plakken brood van mn vriendinnen en dan had ik nog trek. Ging ik tussen de middag rustig mee warm eten bij en klasgenootje en dat at ik thuis s avonds weer warm.

Alleen snoepen deden we thuis niet, maar wel bij oma haha.
16 plaken brood?? Wauw! (en dan ook nog twee keer warm? hahaahaha). Maar ja, ik at er maar vier op een dag (boterhammen in lunchbakje), maar wij gingen dan elke dag nog naar de kantine voor soep en later nog naar de Mobil voor een mars ofzo. ook niet slim.....

Fijn Dream, dat het even goed gaat qua niet snoepen! Ben je ook nog steeds aan het koken voor Zoyla??

Hoe was de bodypump Meis??

Weet je Bentetje, ik lag gisteravond nog aan je te denken (jaja, ut is wat, ik denk zelfs in bed aan je!) en bedacht me dat het ook gewoon hasske moeilijk is. Vind het vervelend dat je het gevoel hebt dat het niet goed gaat. Je bent zo'n leuk en lief mens. Altijd zo aardig en attent naar iedereen, zorgzaam voor je patienten en omgeving. En dan is het toch eigenlijk zonde dat dit zo'n gevecht is. dat je niet tevreden over je eigen gedrag bent. Dat voelt/leest alsof je niet lief tegen jezelf bent. Lekker laten gaan. Die knop vind je wel weer, gewoon blijven zoeken tussen de bedrijven door. Je weet dat je het kunt, je hebt het al eerder laten zien; toen viel je zo goed af dat ik er jaloers op was. Jouw dagen zagen er toen qua eten uit zoals ik zou willen dat ik zou eten. Maar misschien was het gewoon een te heftige perdiode de laatste tijd qua werk, en kinderen enzo, om de knop te blijven vinden. Voel je daar dan niet schuldig over, je zegt het zelf al; je bent weer gaan sporten (Goed!!) en je bent weer hier komen schrijven (Goed!!) en je vindt het spoor vast wel weer!
Ik kwam dit nog tegen, ik weet niet of het wat kost ofzo hoor.

Maar tis een link naar een online dietiste over 'verslaafd aan koolhydraten'?

http://www.opgewicht.web-log.nl/
Wat een lief berichtje voor Bentetje Toet

Bij mij breekt momenteel aan alle kanten eczeem uit. Kan wat stress zijn, maar het feit de ik vorige week 4 van de 7 dagen aan de koffie zat + dat ik veel chocolade gehad heb én dat ik van 't weekend (welverdiend, vond ik) aan de wijn zat, heeft vast niet meegeholpen

Dit motiveert wel om weer beter bezig te zijn en raar genoeg is de mogelijke knop ook gelijk weer om. Heb voor mezelf een (gratis) hardloopschema aangemaakt op hardloopschema.nl en daar zal ik 19 of 20 oktober mee beginnen. Ben erg benieuwd hoelang de knieën dat volhouden, maar ik ga ervan uit dat het goed gaat. En als het niet goed gaat, hoop ik dat ze flink zeerdoen op donderdag 30 oktober, zodat er ook daadwerkelijk wat te zien is op de MRI

Ja, ik kook nog steeds voor Zoyla. En aangezien ik ook voor LD's waterpolo aan kook wat wij dan ná haar waterpolo eten, is het het 's middags onder schooltijd koken wel handig ook!

(hoewel Zoy gisteren gewoon gehad heeft wat LD en ik eergisteren hadden en zo vorige week ook )
Later is nu
Dat lieve berichtje geldt natuurlijk eigenlijk voor iedereen hier Dream!

Balen van die eczeem zeg, het ging toch juist zo goed de laatste tijd? Op zich wel handig dat je weet waardoor het komt, maar leuker maakt het dat verder niet.

Vind ut echt superlief wat je voor Zoy doet!

Doe je een beetje voorzichtig met die knieën van je, ze moeten nog een jaar of veertig mee hoor!
Ahja, maar ik laat ze gewoon opereren als ik 70 ben. Ís m'n vader ook goed bevallen
Later is nu
ach lieve toet, wat ben je toch een schat.....ik vind het onwijs fijn dat je zo`n lief berichtje neerzet, dankjewel.....En aan mij denken in bed? Dat is maar een kleine stap verwijderd van mij in je bed hebben!
Nog twee nachtjes Bentetje, nog twee nachtjes!
quote:dreamer schreef op 08 oktober 2008 @ 14:15:

Ahja, maar ik laat ze gewoon opereren als ik 70 ben. Ís m'n vader ook goed bevallen Ja, da's ook een optie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven