Lijf & Lijn alle pijlers

Welke deodorant gebruiken jullie?

17-08-2019 22:56 115 berichten
Welke is fijn en laat geen vlekken achter in bovenkleding?
Is de deo die jullie gebruiken vrij van aluminium, alchohol, parabenen en/of drijfgassen dat je weet? Bevat hij kunstmatige geurstoffen? Maakt het jullie uit of een deodorant dierproefvrij en/of vegan is?
Ik ben benieuwd!
TO trapt af:
Sensitive roller van DM huismerk maar die lijkt minder goed te voldoen de laatste tijd.
Eentje van Garnier; die zorgt voor vlekken op kleding ter hoogte van de de oksels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen deodorant nodig want ik ruik nooit onder mijn armen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
18-08-2019 07:18
Ik ben vorig jaar overgestapt van 'normale deo' (Sanex, Nivea, etc) naar een deocreme van We Love The Planet. Geen chemische rommel, verpakt in een metalen blikje, en het gaat een maand of twee/drie mee.
Toen dat blikje leeg was, heb ik de volgende batch zelf gemaakt. Eenvoudige ingrediënten als kokosolie, baksoda, maïzena, etherische oliën en klaar.

Het werkt voor mij onwijs goed en ik heb veel minder verpakkingsafval (ik probeer zo min mogelijk plastic te gebruiken).
Dat doe ik altijd voor mijn dochter. De zelfgemaakte werkt het allerbeste (ik gebruik hem zelf ook als ik iets ga doen met veel kans op zweten) en na een dag school en fietsen is het de enige waarvan ze echt helemaal fris blijft ruiken.

Het enige waar ik van baal is dat hij in de winter zo hard is en vooral dat hij in de zomer vloeibaar wordt, vanwege de kokosolie. Daarom gebruik ik het nu zelf bijna niet meer.
Ik gebruik een mannendeo. Nog nooit zo'n fijne deo gehad en nee, ik ruik niet naar een kerel.
Sansa_ schreef:
17-08-2019 23:22
Ik vind een roller altijd zo'n vies idee, dat je zweet mee rolt en zo hup, terug de flacon in.

Dat is ook vies.

Ik gebruik roller zodra ik uit de douche kom. Goede roller van Sanex en dan hoef ik niet meer bij te rollen tot de volgende douchebeurt.

Heeft ook geen enkele zin om op je vieze huid weer deo te doen. Dat blijf je ruiken.
Sansa_ schreef:
17-08-2019 23:25
Eh nee niet echt, ik douche in de avond, en deo gebruik ik met name in de zomer meerdere keren per dag.

Getver! Dan ben je continu geuren aan het maskeren. Met een goede deo op een schone huid hoef je echt geen meerdere keren te spuiten hoor.

Zoek een deo die voor jou goed werkt ipv al die zooi om te maskeren.
Chloé schreef:
18-08-2019 06:49
Loveli, zonder troep. Ik heb veel deo’s zonder troep geprobeerd, maar er zijn er maar weinig die werken.
Deze deo is echt perfect!
Daar kreeg ik enorme uitslag en irritatie van onder mn armen
Toen de zen geprobeerd maar helaas hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-08-2019 07:39
Dat doe ik altijd voor mijn dochter. De zelfgemaakte werkt het allerbeste (ik gebruik hem zelf ook als ik iets ga doen met veel kans op zweten) en na een dag school en fietsen is het de enige waarvan ze echt helemaal fris blijft ruiken.

Het enige waar ik van baal is dat hij in de winter zo hard is en vooral dat hij in de zomer vloeibaar wordt, vanwege de kokosolie. Daarom gebruik ik het nu zelf bijna niet meer.
Om dat te voorkomen doe ik er in de winter wat zonnebloemolie/olijfolie bij, dat stolt niet zo snel als kokosolie.

In de zomer wordt het bij mij nooit heel vloeibaar eigenlijk, gewoon nog smeerbaar.
Ik gebruik roc roller
Geen geur maar is heel sterk werkt perfect
Zit wel iets aluminium in
Soms gebruik ik deoleen roller
Werkt ook goed en is iets goedkoper dan roc.
Alle reacties Link kopieren
Kiwi2017 schreef:
18-08-2019 00:24
Is die crystal deo gewoon aluin? Want dan kan t goedkoper en met minder verpakkingsmateriaal. Ik gebruik dit stukje aluin al ongeveer 2 maanden. K moet eerlijk zeggen; met flinke inspanning of extreme hitte is het niet voldoende, maar verder bevalt het prima!
Deze heb ik. Er staat op ‘for men’ maar hij is reukloos. Staat bij de scheerartikelen voor heren (en is echt een minidoosje :sherlock: )
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-origin ... tiEALw_wcB
Deze ga ik weleens proberen! Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deo van urtekram. Maar ik gebruik meestal helemaal geen deo, ik zweet niet onder mijn arm of misschien amper maar het ruikt bij mij nooit.
''Geen woorden maar daden''
GinnyJones schreef:
18-08-2019 02:20
De groene van Dove, die ruikt zo zalig. Voor mij de enige die op alle fronten goed bevalt.
Ja die ruikt heerlijk. Ik gebruik afwisselend de groene en roze van Dove of de paarse van Sanex.
EHR schreef:
18-08-2019 07:24
Do2
Aluinkristallen en water.
Soms wat druppels etherische olie erbij.

Geen synthetische meuk meer voor mij.
Je weet dat aluin ook gesynthetiseerd wordt?
Ik heb de nieuwe Borotakco gebruikt, en die werkt goed. Meestal gebruik ik de zoutkristal van de Tuinen.
Alle reacties Link kopieren
Dierproefvrij is zeer zeker weten een pre
Alle reacties Link kopieren
niekie1 schreef:
17-08-2019 23:43
Iemand hier die ervaring met Nuud heeft?
Ja, helaas vond ik het geen succes, had toch soms last van zweetlucht gedurende de dag.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
18-08-2019 09:27
Je weet dat aluin ook gesynthetiseerd wordt?
Aluin is het natuurlijke mineraal waar aluminium uit gewonnen wordt. Wellicht wordt het ook gesynthetiseerd, dat weet ik niet. Maar als je aluminiumvrij wil, moet je geen aluin nemen, want dat bevat dus zeker wel aluminium.

Ik gebruik zelf Rexona Cotton dry stick. Bevat van alles en laat witte vlekken op je kleding achter. Maar werkt erg goed en heeft geen geur.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik ook al jaren de rexona cotton dry stick, nooit gemerkt dat ik er vlekken van in mijn kleding kreeg.
ik heb er laatst eens 1 van rituals gehad, die werkte totaal niet bij mij en vond ik ook veel te sterk ruiken. nu heb ik er nog 1 van ben en anna staan om te proberen en 1 van nuxe, beiden uit een beautybox. maar heb daar dus nog geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
18-08-2019 07:49
Dat is ook vies.

Ik gebruik roller zodra ik uit de douche kom. Goede roller van Sanex en dan hoef ik niet meer bij te rollen tot de volgende douchebeurt.

Heeft ook geen enkele zin om op je vieze huid weer deo te doen. Dat blijf je ruiken.

Dit.
Ik gebruik de rollers van Sanex (de gewone standaard blauwe) en de roller van Dove (ook de standaard blauw).
Verder wissel ik deze af met rollers van Rexona, soms Nivea.

Ik denk dat de Dove voor mij het beste werkt. En Sanex komt op de tweede plek.

Die Maximum Protection Deo sticks van Dove en Rexona werken ook goed. Maar zijn duurder en ik doe daar niet zo lang mee. Dus die koop ik eigenlijk nooit meer.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Appelcider azijn.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje97 schreef:
17-08-2019 23:47

Geen vieze zweetluchtjes weegt bij mij ook veel zwaarder dan alle zooi wat er in zit. Beter voor mens en milieu dat ik een fatsoenlijke deo op heb.

En dit. :mrgreen:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Sansa_ schreef:
17-08-2019 23:25
Eh nee niet echt, ik douche in de avond, en deo gebruik ik met name in de zomer meerdere keren per dag.

Smeer je het dan op je vieze oksels, zonder eerst schoon te wassen? Yek. Dat vind ik zowel bij een roller als bij elke andere deo vies.

Ik probeer zelf zo weinig mogelijk 'slechte' verzorgingsproducten te gebruiken (voor zover dat kan), maar een goede natuurlijke deo heb ik nog niet gevonden. Ook niet die zelfmaak met baking soda.
Vanwege positieve ervaringen die ik lees over Lovea ga ik die proberen.
Alle reacties Link kopieren
Dove original alleen in de ochtend na het douchen, en blijf de hele dag fris.
Verder dep ik wel 2xpw mijn oksels met odorex extra dry
Alle reacties Link kopieren
Ik kan bijna alleen tegen de spray van Rexona, iets met black & white oid. Gebruik ik al jaren.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-08-2019 07:33
Ik heb geen deodorant nodig want ik ruik nooit onder mijn armen.
Fijne tip voor TO
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dove - mineral touch (aqua) of komkommer (groen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven