Lijf & Lijn alle pijlers

Welke deodorant gebruiken jullie?

17-08-2019 22:56 115 berichten
Welke is fijn en laat geen vlekken achter in bovenkleding?
Is de deo die jullie gebruiken vrij van aluminium, alchohol, parabenen en/of drijfgassen dat je weet? Bevat hij kunstmatige geurstoffen? Maakt het jullie uit of een deodorant dierproefvrij en/of vegan is?
Ik ben benieuwd!
TO trapt af:
Sensitive roller van DM huismerk maar die lijkt minder goed te voldoen de laatste tijd.
Eentje van Garnier; die zorgt voor vlekken op kleding ter hoogte van de de oksels.
Alle reacties Link kopieren
Dove original
Zweet druipt van mijn hoofd, maar hé, ik heb wel droge oksels :-D
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Iemand hier die ervaring met Nuud heeft?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
17-08-2019 23:06
Ik heb altijd Nivea deo maar had laatst toevallig een variant waar 0% op stond en volgens mij was dat 0% van al die dingen die jij vraagt. Ik had de link eerst niet zo gelegd, maar ik had ineens toen het zo warm was dat ik echt heel erg naar scherp zweet stonk. Dat had ik nog nooit in mijn leven gehad, dus ik vroeg me al helemaal af of ik niet naar de dokter moest of dat er misschien iets met mijn hormonen ofzo was. Totdat ik me ineens bedacht dat ik een andere deo had gekocht.

Gewoon weer de normale Nivea gekocht waar blijkbaar lekker veel aluminium, parabenen en weet ik veel wat voor chemicaliën inzitten en je raadt het al: ik heb geen dag meer gestonken.
:HA:

Geen vieze zweetluchtjes weegt bij mij ook veel zwaarder dan alle zooi wat er in zit. Beter voor mens en milieu dat ik een fatsoenlijke deo op heb
Joe.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik meestal de spray van Salt of the Earth. Vrij van schadelijke stoffen en drijfgassen. Al het gemak van een spray, geen geurtjes (hoewel ze er ook zijn met een geurtje), en 1 keer per dag is meestal genoeg.
Alleen als ik te veel koffie drink krijg ik echt stinkend zweet. Anders ruikt het niet.

Ik heb ook nog zo'n stick liggen (nog geen ervaring mee) en een creme stick van Zerah (online shop, volledig natuurvriendelijk). Vind het wat meer werk met aanbrengen, maar verder ook prima spul. Gaat ook Lang mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik transpireren erg weinig gebruik zelden deo. Maar als ik gebruik dan die van dove de normale.

Van nivea ga ik acuut van naar zweet ruiken heel ranzig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik meestal 1 of 2 keer in de week Odorex Extra Dry Depper. Daarnaast een deodorant van Odorex.
Dit is het enige merk wat bij mij werkt.
Alle reacties Link kopieren
niekie1 schreef:
17-08-2019 23:43
Iemand hier die ervaring met Nuud heeft?
Wilde ik altijd een keer proberen. Maar er zit microzilver in en dat houd me tegen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Ik heb wel gemerkt dat sticks bij mij het beste werken en dan een spray voor tussendoor mocht het nodig zijn. 2 jaar geleden ook nog eens een keer Dove Go Fresh Maximum Protection deo stick geprobeerd. Werkt ook heel goed maar helaas ook witte vlekken bij iets teveel gebruiken. Het nadeel is wel dat deze deo supersnel op gaat omdat het een creme is. Kon er krap een maand mee doen terwijl ik normaal 2-3 maanden met een deo doe. Je rook wel de hele dag fris.
Oestra schreef:
17-08-2019 23:52
Ik gebruik meestal 1 of 2 keer in de week Odorex Extra Dry Depper. Daarnaast een deodorant van Odorex.
Dit is het enige merk wat bij mij werkt.
Die depper is inderdaad ideaal, lang gebruikt totdat ik er irritaties van kreeg helaas :(
Caaf-Dracula schreef:
17-08-2019 23:52
Wilde ik altijd een keer proberen. Maar er zit microzilver in en dat houd me tegen.
Ik heb geen idee en (nog) niet gegoogled maar wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren
Oestra schreef:
17-08-2019 23:52
Ik gebruik meestal 1 of 2 keer in de week Odorex Extra Dry Depper. Daarnaast een deodorant van Odorex.
Dit is het enige merk wat bij mij werkt.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren de aromaco van Lush, een vaste deo en hij is vegan en bevat verder weinig gedoe
hij laat wel vlekken achter maar als je voorzichtig je kleren aandoet kun je dat prima vermijden, vlekken tijdens het dragen bij de oksels heb ik van deze nog nooit gehad
op hele warme dagen haalt ie t soms net niet, dan moet ik even bijsmeren gedurende de dag
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de +mannen+deostick van Speick. Geen aluminium.
Werkt goed tegen zweet.
Ik gebruik de deo sticks van Dove. Zonder alcohol. En Dove test gelukkig niet op dieren.
Alle reacties Link kopieren
Is die crystal deo gewoon aluin? Want dan kan t goedkoper en met minder verpakkingsmateriaal. Ik gebruik dit stukje aluin al ongeveer 2 maanden. K moet eerlijk zeggen; met flinke inspanning of extreme hitte is het niet voldoende, maar verder bevalt het prima!
Deze heb ik. Er staat op ‘for men’ maar hij is reukloos. Staat bij de scheerartikelen voor heren (en is echt een minidoosje :sherlock: )
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-origin ... tiEALw_wcB
De groene van Dove, die ruikt zo zalig. Voor mij de enige die op alle fronten goed bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Lady speedstick online te koop. Komt uit Amerika. Fantastische Deo waardoor ik fris blijf ruiken de hele dag. Eerste Deo die dat voor elkaar krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Deoleen pompje
Alle reacties Link kopieren
8 ×4 musk for men, roller. Geen idee wat erin zit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Loveli, zonder troep. Ik heb veel deo’s zonder troep geprobeerd, maar er zijn er maar weinig die werken.
Deze deo is echt perfect!
Alle reacties Link kopieren
Chloé schreef:
18-08-2019 06:49
Loveli, zonder troep. Ik heb veel deo’s zonder troep geprobeerd, maar er zijn er maar weinig die werken.
Deze deo is echt perfect!
Deze klinkt heel goed, ik denk dat ik die ook ga bestellen. Zo’n stick lijkt me handiger dan het blikje dat ik nu gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar overgestapt van 'normale deo' (Sanex, Nivea, etc) naar een deocreme van We Love The Planet. Geen chemische rommel, verpakt in een metalen blikje, en het gaat een maand of twee/drie mee.
Toen dat blikje leeg was, heb ik de volgende batch zelf gemaakt. Eenvoudige ingrediënten als kokosolie, baksoda, maïzena, etherische oliën en klaar.

Het werkt voor mij onwijs goed en ik heb veel minder verpakkingsafval (ik probeer zo min mogelijk plastic te gebruiken).
Alle reacties Link kopieren
Nuud vond ik duur en mwah werken. Ik ben echt een zweterd, had er natte oksels van.

Ik gebruik nu Ben&Anna: alles wat jij wil en toch een geurtje en geen natte oksels. Mijn oksels moesten er wel aan wennen, aan zo'n eco deo (is bij nuud ook). Eerste week stonk ik halverwege de dag, nu niet meer.
Do2
Aluinkristallen en water.
Soms wat druppels etherische olie erbij.

Geen synthetische meuk meer voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven