Lijf & Lijn alle pijlers

Welke deodorant gebruiken jullie?

17-08-2019 22:56 115 berichten
Welke is fijn en laat geen vlekken achter in bovenkleding?
Is de deo die jullie gebruiken vrij van aluminium, alchohol, parabenen en/of drijfgassen dat je weet? Bevat hij kunstmatige geurstoffen? Maakt het jullie uit of een deodorant dierproefvrij en/of vegan is?
Ik ben benieuwd!
TO trapt af:
Sensitive roller van DM huismerk maar die lijkt minder goed te voldoen de laatste tijd.
Eentje van Garnier; die zorgt voor vlekken op kleding ter hoogte van de de oksels.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 09:30
Weet je wel hoe moeilijk het is een 'goede deo' te vinden? Jeetje, ik ben al jaren bezig en soms werkt er iets, en dan ineens werkt dat ook niet meer. Ik heb dus ook altijd een spuitbusje bij me om te maskeren.
Dreamer heb je al eens advies ingewonnen bij een dermatoloog?
Dreamer schreef:
20-08-2019 09:30
Weet je wel hoe moeilijk het is een 'goede deo' te vinden? Jeetje, ik ben al jaren bezig en soms werkt er iets, en dan ineens werkt dat ook niet meer. Ik heb dus ook altijd een spuitbusje bij me om te maskeren.
Helaas erg herkenbaar. Ik wissel om die reden elke 5-6 maanden van deo tussen 3 soorten. Na 5-6 maanden werkt het niet meer en wordt het inderdaad meer spuiten om de geur te maskeren.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
20-08-2019 11:13
Dreamer heb je al eens advies ingewonnen bij een dermatoloog?

Nee, het is het de laatste jaren erger geworden en dat zullen wel de hormonen zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
20-08-2019 10:01
Er zijn ook legio recepten zonder kokosolie, er is niet één vast recept voor zelfmaken. Het wordt bv ook wel vervangen door sheabutter, maar er zijn nog wel meer alternatieven. Google (vooral in het Engels) en gij zult vinden. Succes!
In de meeste recepten zit baking soda. Dat maakt je huid erg basisch, terwijl die van nature een beetje zurig is. Dat zorgt ervoor dat de bacteriën minder goed kunnen groeien, maar het kan ook zorgen voor huidirritatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei dus heel blij dat de sanex zero lijkt te werken. Daar kom ik nu op terug :-?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel enthousiast over de deoroller van Balea (DM drogist) sensitive, maar die hadden ze niet toen ik er laatst was. Toen kocht ik de 3-in-1, maar die vind ik niet goed genoeg werken. Ik ruik nu sneller naar zweet.

Daarna ben ik overgestapt naar de rollers van Cien (Lidl) en die bevallen me goed! Dus daar blijf ik nu maar bij.

Ik heb gemerkt dat spuitbussen voor mijn oksels 'te hard' zijn, dus daarom gebruik ik een roller.
Alle reacties Link kopieren
Chloé schreef:
18-08-2019 06:49
Loveli, zonder troep. Ik heb veel deo’s zonder troep geprobeerd, maar er zijn er maar weinig die werken.
Deze deo is echt perfect!

Ik ook. Was eerst wel even wennen (geïrriteerde oksels), waardoor ik een aantal dagen geen deo kon gebruiken. Dus beter in de winter mee starten 😉.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier wel vaker hetzelfde als wat ik ervaar: ik kan een aantal maanden helemaal blij zijn met een deo en ineens lijkt het niet meer te werken. Ik wissel daarom 3 verschillende af.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
17-08-2019 23:25
Eh nee niet echt, ik douche in de avond, en deo gebruik ik met name in de zomer meerdere keren per dag.
Ahh, dat vind ik pas vies. Als je al gezweet hebt, weer deo spuiten haha.
Maar goed, ik gebruik 's ochtends na het douchen een roller (Nivea zonder alcohol) en daar kan ik de hele dag mee rondlopen zonder dat ik ga stinken. Kan er zelfs nog mee gaan sporten 's avonds en nog ruik ik niets.
Gebruik al die van Nivea al sinds jaar en dag.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
20-08-2019 15:24
Ik lees hier wel vaker hetzelfde als wat ik ervaar: ik kan een aantal maanden helemaal blij zijn met een deo en ineens lijkt het niet meer te werken. Ik wissel daarom 3 verschillende af.

Ja inderdaad een herkenbaar probleem. Ik heb nu 6 verschillende soorten deorollers staan en die wissel ik af gedurende de week.

Wat bij mij het meeste heeft geholpen is trouwens echt héél goed wassen iedere ochtend. Ik dacht altijd dat ik goed bezig was door iedere ochtend tijdens het douchen mijn oksels te wassen. Maar tegenwoordig was ik mijn oksels 2 x achter elkaar en dan beide keren goed soppen en boenen. :-D Ik merk echt verschil.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
heel goed wassen werkt inderdaad ook heel goed... ik smeer de oksels op de drukkere of hetere dagen meestal meteen in met een stuk handzeep, doe dan scheren en goed afspoelen en erna nog eens met een douchegelletje oksels en het hele lichaam
Lorem Ipsum
arpeggio schreef:
20-08-2019 15:27
Ahh, dat vind ik pas vies. Als je al gezweet hebt, weer deo spuiten haha.
Maar goed, ik gebruik 's ochtends na het douchen een roller (Nivea zonder alcohol) en daar kan ik de hele dag mee rondlopen zonder dat ik ga stinken. Kan er zelfs nog mee gaan sporten 's avonds en nog ruik ik niets.
Gebruik al die van Nivea al sinds jaar en dag.
Maar wat doe je dan? Als ik aan het werk ben, ben ik soms ook fysiek bezig en dan zweet ik. Dan spuit ik liever een luchtje op dan dat het naar zweet ruikt. Ik kan nou eenmaal niet alleen even in de ochtend deo gebruiken en de rest van de dag daarmee door, de een zweet meer dan de ander.
niekie1 schreef:
20-08-2019 06:41
Ik heb een kleine hoeveelheid gemaakt, (zonder etherische olie Pamela), zal het na het douchen straks eens proberen. Ik vraag me alleen af of het geen (vet)vlekken achterlaat.
stippensokken, die van dat recept van jou is fijn!!! Ik gebruik hem nu twee dagen en ben erg tevreden tot dusver. Vandaag is het best warm en ondanks dat ik best dikke kleding moest dragen heb ik nergens last van.
anoniem_64f6e5df0ac60 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 17:08
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
20-08-2019 15:55
Maar wat doe je dan? Als ik aan het werk ben, ben ik soms ook fysiek bezig en dan zweet ik. Dan spuit ik liever een luchtje op dan dat het naar zweet ruikt. Ik kan nou eenmaal niet alleen even in de ochtend deo gebruiken en de rest van de dag daarmee door, de een zweet meer dan de ander.

Nou, inderdaad
Alternatief is op het werk een aantal keren douchen en een garderobe neerzetten. Of zou een weekendtas voldoende zijn? ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
20-08-2019 15:55
Maar wat doe je dan? Als ik aan het werk ben, ben ik soms ook fysiek bezig en dan zweet ik. Dan spuit ik liever een luchtje op dan dat het naar zweet ruikt. Ik kan nou eenmaal niet alleen even in de ochtend deo gebruiken en de rest van de dag daarmee door, de een zweet meer dan de ander.

Ik douche ook in de ochtend en gebruik een roller van Deoleen. Ik doe dit op en kan ook de rest van de dag erop aan.
Als je tussentijds toch gaat ruiken moet je toch eens voor een andere deo gaan.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven