Lijf & Lijn alle pijlers

welke sport / sporten doe jij?

26-07-2014 10:28 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Wat doe je? Op welk niveau? En hoeveel keer per week? En waarom nou juist die precies die sport? Was je altijd al zo sportief of ben je het juist op latere leeftijd gaan doen?



Ik trap af:

Hardlopen, meestal 1 keer per week 5km

Krachttraining, 1 keer per week (nu ff recovery, 2 keer per week)

Strenghtles (technieken oefenen en wat oefeningen) 1 a 2 keer per week

HITT (tabatha/crossfit achtige les met WODjes) 1 a 2 keer per week

Kickboksen 1 keer per week

Strenght en HITT combineer ik meestal, 2 lesjes van 40 min achter elkaar)

Nooit sportief geweest, altijd het dikke meisje dat als laatste werd gekozen met gekozen met gymles. Ik haatte het.

Wel altijd braaf naar de sportschool omdat het moest. Op een gegeven moment besloten het dan in godsnaam toch maar leuk te vinden en nu vind ik het heerlijk.

Ik hou van tot het gaatje gaan, bijna kotsen na een WOD, en een beetje stoeien met gewichten. Stoer moet het zijn. Ik ben niet vand e aerobic achtige lessen.



En jullie?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Kracht met veel freeweights en soms kettlebells en crossfit.



Normaal 3x per week, soms 2x, soms 4x.



Niveau, geen idee, ik kan meer dan 1,5 keer mijn eigen lichaamgewicht deadliften. Met kettlebells ben ik ook handig kan ook snatchen. Crossfit is work in progress. Conditie is matig tgv gaatje tussen de hartboezems.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben nog steeds het dikke meisje van vroeger en haat sport dus ik doe niets..

Soms salsadansen, soms op de fiets naar m'n werk etc. Let liever op mijn eten dat dat ik sport. Wel diverse dingen uitgeprobeerd maar niets wat ik echt leuk vind!
Alle reacties Link kopieren
Nu helemaal niks, ja een beetje klussen in huis (en ik heb gemerkt dat dat met de hitte van afgelopen dagen en zwanger zeker van het niveau sporten is).



Verder deed ik bikram yoga en hardlopen. Allebei voor de lol, heb wel ooit halve marathon gelopen en ben van plan wel weer die richting op te gaan, als ik tijd overhoud dan;)
Alle reacties Link kopieren
Sportschool vind ik helemaal niks. Omdat ik heel veel gedanst heb vind ik ook de aerobicsachtige lessen saai.



Eigenlijk vind ik alles in de sportschool het allemaal net niet. Ik snap het alleen als ondersteuning van een andere sport, roeiers die als ondersteuning in het krachthonk trainen bv.



Vroeger was ik veel sportiever dan nu. Turnde en zwom heel veel, eigenlijk de hele dag door, maar heb altijd een hekel aan competitie gehad, wilde alleen mijn eigen techniek en performance verbeteren. Nu nog steeds eigenlijk.



Hoewel ik alles wel een beetje voor de lol doe, wens ik wel absoluut goede begeleiding te hebben van mensen die écht verstand van hun vak en het menselijk lichaam hebben en dat valt vaak tegen, want mijn standaard ligt heel erg hoog, wat ik dan weer jammer vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik dans ook, salsa etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik train 1x in de week voor volleybal met daarnaast in het seizoen ongeveer een wedstrijd per week. Doe dit helaas op het laagste niveau, maar vind het echt super leuk!



Verder loop ik 3x per week ongeveer 5km hard.
It ain't me
Fitness 2 a 3 keer per week, afhankelijk van mijn werk. En zo af en toe een fietstocht van 30 a 40 km.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook dat meisje die als laatste werd gekozen bij gym :(. De laatste jaren van alles geprobeerd, aquagym, BBB, hardlopen met Evy en nu sinds twee jaar KT. Sinds twee maanden volg ik een splitschema met wat HIIT van Jamie Eason en ben ik 4-5 keer p/w in de sportschool te vinden. Ik vind het helemaal geweldig, sporten is voor mij geen 'moetje' meer.



Hier in de buurt is een natuurgebied waar buiten crossfitachtige trainingen worden gegeven. Wil ik ook nog een keer proberen.



Ook geen idee van het niveau, ik train zonder begeleiding en zoek alles zo'n beetje zelf uit.
Voor al fietsen, 4 tot 7 keer per week, afstand 15-40 km per keer.



Paard rijden in de buitenlucht, twee keer per maand denk ik.



Wegens veel pijn en blessures heel veel oefeningen van de fysio, spieren trainen wegens hypermobiliteit, aangelengd met extra buikspier oefeningen.



Vroeger veel meer gesport maar zorgt nu voor veel pijn, misschien later weer.
Alle reacties Link kopieren
bodyjam van less mills, shape lessen en de buikspier kwartieren en daarna is er vaak nog een kleine 15 min aan conditie steps simpele pasjes. Doe dat dan achter elkaar. En af en toe een x een steples of zumba. Net waar ik zin in heb. En hoe het uitkom met me werk



Soms buiten gritt les. En wil ook nog 1 x per week gaan zwemmen. en zo nu en dan lekker buiten wandelen. Ik doe het voor de gezellig ,afleiding en wil nog strakker worden ben 1,74 en weeg ongeveer 70 kg. en met 5 kg eraf ben ik al dik tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Probeer zon 3 x per week naar de sport school te gaan. Liefste op de maandag ,woensdag en vrijdag. En doe ook thuis oefeningen op een matje.
1x per week paaldansen

Heb er helaas niet meer zoveel tijd voor omdat ik wisselende diensten heb met mijn werk, maar de keer dat ik het doe is het leuk :D

Heb m'n hele leven aan dansen gedaan, miste het ook toen ik een jaar geen sport meer deed en omdat ik paaldansen altijd al geweldig vond, dacht ik; why the hell not is een goede combinatie van dansen, aan je lenigheid en conditie werken. En de warming up en cooling down zijn net als in de sportschool, vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Nu kom ik er even helemaal niet aan toe want ik heb het ontiegelijk druk maar 'in het seizoen':



3-5km hardlopen, 2-3x p/w, om een beetje conditie te onderhouden

1x p/w squash met mijn vriend, al zijn we daar afgelopen jaar mee gekapt, maar hebben ons vorige week weer ingeschreven

2x p/w basketbal + meestal een wedstrijd

1x p/w yoga ter ontspanning
Alle reacties Link kopieren
1x per week fitness. Verder doe ik zoveel mogelijk lopend of met de fiets.



Heb voorheen veeeel meer gesport. (ook andere sporten) Nu mag ik niet alles meer. Voor de geboorte v zoon kon ik ook regelmatig overdag sporten. Nu alleen in de avonden en daar heb ik eerlijk gezegt niet zo heel veel zin meer in.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Hier nu in week 3 insanity

Daarvoor maanden gekettlebeld

Vroeger altijd wel gesport

Toen kindjes gekregen en alles op een zeer laag pitje, en nu sinds een jaar flink bezig

Ik wil gewoon fit en redelijk gespierd zijn maar ten alle tijden m'n vrouwelijke vormen behouden

Kindjes worden ouder en wil nu mezelf op "nr 1" zetten
Alle reacties Link kopieren
Niks, al zou ik heel graag naar de sportschool willen.

helaas chronisch ziek en geen geld.
Alle reacties Link kopieren
Maar chronisch ziek zijn en geen geld hoeven je er niet van te weerhouden te sporten als je echt wilt, genoeg mogelijkheden
Nooit gesport. Ik vind het verschrikkelijk en ik krijg altijd blessures.

Ik wandel elke dag minstens een uur.
quote:sam1979 schreef op 26 juli 2014 @ 12:12:

Maar chronisch ziek zijn en geen geld hoeven je er niet van te weerhouden te sporten als je echt wilt, genoeg mogelijkhedenJe weet toch niet wat voor ziekte ze heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1979 schreef op 26 juli 2014 @ 12:12:

Maar chronisch ziek zijn en geen geld hoeven je er niet van te weerhouden te sporten als je echt wilt, genoeg mogelijkhedenIk wandel en dat gaat met moeite. Dus niet oordelen voordat je wat weet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt!



Maar als je iets wilt, is er altijd wel een mogelijkheid

Niet iedereen kan op hetzelfde niveau, maar iets is mogelijk

Ik spreek uit ervaring
Alle reacties Link kopieren
Wandelen is ook bewegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hallo jongens, ze zegt dat ze graag naar de sportschool wil en geeft 2 behoorlijk legitieme redenen waarom dat nu niet gaat, dan hoef je dat toch niet te ontkrachten?
quote:Scamp schreef op 26 juli 2014 @ 12:16:

[...]



Ik wandel en dat gaat met moeite. Dus niet oordelen voordat je wat weet.fietsen en zwemmen is veel minder belastend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven