Lijf & Lijn alle pijlers

wie heeft ervaring met utrashape?

13-03-2008 15:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens ultrashape geprobeerd om van het plaatselijk buikvet af te komen?

graag zou ik ervaringen willen horen van anderen.

gr Bianca
Mensen die baat hebben bij een apparaat als de Ultrashape of, zoals ikzelf, met een vacutrainer stoppen niet opeens met gezond eten en met sporten. In tegendeel m.n. sporten blijft super belangrijk(en heerlijk). Maar als je niet echt kilo's kwijt hoeft maar wel dat net iets teveel "buik"-of bovenbeenvet" dan kunnen bovengenoemde apparaten een uitkomst zijn.

In ieder geval voor mij heeft de vacutrainer uitstekend gewerkt. Naast mijn (ruim voldoende) sporten en gezond eten dat ik altijd gedaan heb en altijd zal blijven doen. En gelukkig .....bezorgdheid om de "dikte" van mijn portemonnee is ook niet nodig.
En daar ben ik het helemaal mee eens! Ik sport ook al jaren 3-4x in de week en eet erg gezond. Helaas is het in de meeste gevallen zo dat, wanneer je ouder wordt, het steeds moeilijker is dat immer groeiende vetlaagje weg te werken met sport alleen (ik ben 40+). Ik ben echt niet meer of ongezonder gaan eten de laatste paar jaar en ook niet minder gaan sporten en toch ben ik een maat gegroeid. Dan is - voor mij dan - de ultrashape methode inderdaad een uitkomst. En de kosten... liposuctie is veul duurder (en pijnlijker, want hier voel je niets van)
quote:Chardonnay schreef op 16 maart 2008 @ 16:36:

Het is algemeen bekend dat plaatselijk afvallen niet bestaat, dus waarom er dan toch positieve ervaringen over willen horen?

Al zou het tijdelijk werken, op de lange termijn werkt het niet. Zo ook met die vibrerende band (weet even niet meer hoe dat heet). Na het trillen lijk je wat cm's kwijt te zijn, maar 2 uur later zitten ze er gewoon weer bij.

Maar goed, dit wil je niet horen. Je wilt iets positiefs WAAR BLIJKT DIT UIT?. Sorry, heb ik niet.

Uit het feit dat Ultrashape vergeleken wordt met een "trilband" blijkt wel dat er alleen gereageerd wordt om het reageren.

Als je geen antwoord hebt op de vraag van de TO en je toch persé moet en zal reageren verdiep je dan tenminste in het onderwerp!

Of klinkt dit weer "zuur", wat dat ook mag betekenen.

Ultrashape kan je wél vergelijken met liposuctie.

Vandaag contact gehad met vriendin die op 2 plaatsen behandeld is met de Ultrashape. Nu bijna een jaar geleden. Ze is nog steeds zeer tevreden: alle "vetophopingen" zijn nog steeds verdwenen. Ze is verdergewoon blijven sporten en normaal blijven eten. Hoeft ook absoluut geen kilo's meer kwijt.
Ultrashape vergelijken met liposuctie? Sinds wanneer raggen ze er met de ultrashape een soort stofzuigerslangetjes in dan, om vet weg te zuigen?
quote:tangerine schreef op 18 maart 2008 @ 17:13:

Ultrashape vergelijken met liposuctie? Sinds wanneer raggen ze er met de ultrashape een soort stofzuigerslangetjes in dan, om vet weg te zuigen?Dat het te vergelijken is betekent niet dat het hetzelfde is dan zou het nl. liposuctie heten.

Je kan het als je er tenminste verstand van hebt vergelijken met lipo i.t.t. met een trilband.
Vertel mij dan eens wat de overeenkomst is tussen Ultrashape en Liposuctie. Het ontgaat mij namelijk volledig; het éne is namelijk een redelijk zinloze methode om af te vallen waarbij geen operatie komt kijken, het andere is een operatie met alle risico's van dien. Ik vind appels en peren nog meer op elkaar lijken, dan spreek je tenminse nog in beide gevallen van fruit.
quote:tangerine schreef op 18 maart 2008 @ 17:21:

Vertel mij dan eens wat de overeenkomst is tussen Ultrashape en Liposuctie. Het ontgaat mij namelijk volledig; het éne is namelijk een redelijk zinloze methode om af te vallen waarbij geen operatie komt kijken, het andere is een operatie met alle risico's van dien. Ik vind appels en peren nog meer op elkaar lijken, dan spreek je tenminse nog in beide gevallen van fruit.

Allereerst Ultrashape is geen methode om af te vallen. Maar een methode om plaatselijk vet te verwijderen. Kilo's raak je er niet mee kwijt. Deze verwachting wordt nergens gewekt.

Maar goed ik heb verder geen belang bij de "verdediging" van de Ultrashape methode dus ik stop hier verder mee.

Ik wilde ervaringen melden. Heb dit gedaan en laat het hier nu mede om de "onprettige toon" van deze discussie(vertel mij dan eens... ) verder bij.
Vind ik zo flauw he, omdat je de vraag niet kunt beantwoorden ren je maar weg....

Je deponeert zelf de stelling dat ultrashape en liposuctie op elkaar lijken hoor, dan kun je toch ook vertellen wat daar de argumenten dan voor zijn?
Goed, ik ben zelf maar gaan googelen. Ik heb de reclamesites van klinieken die ultrashape aanbieden even aan de kant geschoven.

Quote:

Uitgelicht: de UltraShape

Tril weg, dat vet

Wat: Dunnere buik, billen of bovenbenen, voor 600 tot 900 euro per behandeling

Waarmee: Met ultrageluid

De huishoudbeurs presenteert deze week een nieuw wapen tegen vet: de UltraShape. Dit apparaat werkt met ultrageluid, hoog frequentie geluidsgolven die ook bij een echo worden gebruikt,. Daarmee ‘trilt' de UltraShape vet van buik, billen of bovenbenen. De UltraShape is een hoogtepunt van de huishoudbeurs (9 tot 17 februari, RAI Amsterdam), maar wordt al langer dan een jaar in enkele Nederlandse klinieken gebruikt.

De UltraShape werkt als volgt: de geluidsgolven brengen een vetcel in trilling en trillen het kapot, waardoor de inhoud, de triglyceriden, vrij komen in het omringende weefsel. De triglyceriden worden daar afgebroken tot glycerol en vetzuren. Die worden vervolgens naar de lever afgevoerd en daar volgens de normale lichaamsmechanismen verwerkt, aldus distributeur van de UltraShape in Nederland, Dalton Medical. Het ultrageluid van UltraShape heeft volgens hen overigens geen invloed op andere lichaamscellen.

Het apparaat is niet bedoeld om af te vallen, maar voor figuurcorrectie, benadrukt de distributeur. Een behandeling vermindert de buik- of beenomtrek met gemiddeld twee centimeter en kost 600 tot 900 euro per behandeling, afhankelijk van het ‘probleemgebied' en de gekozen kliniek (in Nederland zijn er zeventien). Een klant behoeft gemiddeld drie behandelingen.

Dalton Medical raadt mensen die een behandeling ondergaan aan om twee weken vóór en na de behandeling caloriearm te eten. Het afgebroken vet wordt dan gemakkelijker afgevoerd, aldus de Dalton Medical.

Esther de Geus van Dalton Medical verzekert dat zowel de werking als de veiligheid van de Ultra-Shape door diverse wetenschappelijke studies wordt onderbouwd en ze verwijst daarvoor naar 28 wetenschappelijke publicaties op de website van Dalton Medical.

Bovendien hebben de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) en het RIVM het apparaat onderzocht en veilig verklaard, aldus De Geus. Dat klopt, zo leert navraag. De IGZ heeft de elektrische veiligheid ­- bijvoorbeeld de mogelijkheid op brandgevaar -­ laten onderzoeken door adviesbureau KEMA. Het RIVM heeft een literatuurstudie gedaan. Daarbij heeft het ­- als belangrijkste zaken -­ gekeken of de fabrikant de juiste risico-analyses heeft uitgevoerd, of het een kwaliteitssysteem heeft om het ontwerp in de toekomst te verbeteren en of de gebruikershandleiding helder is. Echter, het RIVM heeft de UltraShape niet met eigen ogen bekeken en baseert haar oordeel alleen op documenten die de fabrikant zelf heeft aangeleverd ­- en waarvan de betrouwbaarheid geenszins vaststaat. Desondanks draagt de UltraShape het stempel ‘veilig bevonden door het RIVM en de IGZ'. Of het apparaat enig positief effect heeft op de buik- of beenomvang, is überhaupt door geen enkele Nederlandse instelling onderzocht.

‘Ik vind het vreemd dat er in Nederland vrijwel geen controle is op dit soort apparaten', zegt Jaap Seidell, hoogleraar Voeding en Gezondheid van de Vrije Universiteit. De UltraShape is geen medisch apparaat en valt daardoor volgens Seidell tussen alle wetgeving in. Zelfs het onderzoek van de IGZ en het RIVM is niet wettelijk verplicht.

Van de 28 publicaties op de website van Dalton Medical, waarmee de werking en de veiligheid van de UltraShape wordt onderbouwd, is er volgens gangbare wetenschappelijke normen maar één betrouwbaar, aldus Seidell. De overige artikelen zijn niet door onafhankelijke wetenschappers gerecenseerd of de onderzoeken zijn niet goed uitgevoerd (er ontbreekt bijvoorbeeld een controlegroep).

‘Het ene betrouwbare onderzoek -­ van september 2007 ­- ondersteunt de claim van de UltraShape. Bij 137 proefpersonen werd een gemiddelde afname van de buikomtrek van twee centimeter geconstateerd. Maar, let wel, de fabrikant is slim, want de twee centimeter betreft de omtrek. ‘De vermindering van de onderhuidse vetlaag is slechts 2.9 millimeter', aldus Seidell. Overigens zijn de onderzoekers door de fabrikant van UltraShape betaald, vult Seidell aan. Het ‘weggetrilde' vet wordt bovendien elders in het lichaam opnieuw opgeslagen en levert dus geen gezondheidswinst op. Seidell verwacht bovendien dat het vet gewoon terugkomt, wanneer iemand zijn ongezonde levenstijl niet aanpast.

Bron: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1208540
Voordat je de behandeling ondergaat moet je al anders gaan eten van de kliniek.... Reinigingspilletjes slikken, veel water drinken, een soortement van dieet... Na de behandeling moet je hier mee doorgaan. Sja, vind je het gek dat je dan die 2 hele centimeters (nou hoera) kwijtraakt
Ach Tangerine, het is dan maar 500 euro per centimeter. Valt dus hartstikke mee

En inderdaad, als je al voor de behandeling je eetpatroon moet wijzigen, veel water moet drinken etc, dit ook tijdens en na de behandeling moet vol houden, tja dan werkt het wel.

Maar ik denk dat als je dat allemaal doet zonder die behandeling dat je dan hetzelfde resultaat hebt.

Jammer dat er zo weinig mensen met ervaring zijn hier. Ben wel benieuwd naar meer dan 1 of 2 ervaringen.
Getverdemme, ik vind het altijd zo jammer dat er mensen zijn die meteen zo hoog van de toren gaan blazen, doordat ze iets van internet geplukt hebben en daar meteen hun hele mening op baseren.

Ik ben niet gaan lijnen van te voren, ben niet anders gaan eten tijdens, ben niet meer gaan bewegen en ben toch die centimeters kwijt geraakt. en ja soms is 2 cm genoeg!

En trouwens, het gaat de TO hier om ervaringen van anderen die het geprobeerd hebben en daar horen jullie - denk ik - niet bij.
Veel water drinken helpt bij de afvoer van de dode vetcellen. Niet gevonden op internet?
Tis goed hoor, ik hou mn mond wel. Succes met je ultrashape.
Volgens mij zijn er geen mensen met ervaringen. Misschien moet TO even googlen op ultrashape en ervaringen. Ik vond deze pagina, misschien iets voor jou TO

http://www.plastische-chi...rashape.html?ervaringen=1
Wauw, dat ultrashape klinkt echt als een super methode! Waarom minder eten en je moe zweten in de sportschool als je ook gewoon een pak geld uit kan geven om op een gezonde en snelle manier af te vallen ?

Wat Meds en Tangerine zeggen... plaatselijk vet verliezen kan niet. Je portemonnaie dunner maken kan heel snel.

<zucht> succes ermee joh.... . ... suckers.....
quote:Chardonnay schreef op 18 maart 2008 @ 19:28:

Volgens mij zijn er geen mensen met ervaringen. Pardon??? Ik schrijf bovenstaande toch niet voor de kat z'n kont op?!
quote:sartan schreef op 18 maart 2008 @ 20:23:

Wauw, dat ultrashape klinkt echt als een super methode! Waarom minder eten en je moe zweten in de sportschool als je ook gewoon een pak geld uit kan geven om op een gezonde en snelle manier af te vallen ?

Wat Meds en Tangerine zeggen... plaatselijk vet verliezen kan niet. Je portemonnaie dunner maken kan heel snel.

<zucht> succes ermee joh.... . ... suckers..... Weer één die een mening klaar heeft zonder zich erin te hebben verdiept, jammer!
Ooowwwwww fuck ik heb ook geen ervaring met deze "behandelmethode", alleen maar met 3 keer per week sporten en weinig en gevarieerd eten. Maar ja aan dat soort ervaringen heb je natuurlijk niets en wil je ook niets over horen he Kimmie?

Negeer mijn reaktie dus maar net zoals die van de rest. \\:-)//
Nou Mayou ik ben er zeker van dat Kimmie erg blij is met je positieve advies. Gefeliciteerd met de centimeters die je kwijt bent. Nu nog een paar IQ punten erbij. Is daar ook een machine voor?
Zoals ik al zei klok en klepel
quote:mayou schreef op 18 maart 2008 @ 20:24:

[...]

Pardon??? Ik schrijf bovenstaande toch niet voor de kat z'n kont op?!

Iemand kan toch niet een weloverwogen beslissing maken op basis van 1 of 2 ervaringen?

Sartan, we praten tegen een betonnen plaat. Misschien maar negeren. Ik ga ook eens iets met geluid en golven uitvinden en dan heeeeel veeel geld vragen voor de behandeling. Doe je mee?
quote:sartan schreef op 18 maart 2008 @ 20:30:

Nou Mayou ik ben er zeker van dat Kimmie erg blij is met je positieve advies. Gefeliciteerd met de centimeters die je kwijt bent. Nu nog een paar IQ punten erbij. Is daar ook een machine voor? Ja hoor, de Nintendo, Dat je dat niet weet!
quote:sartan schreef op 18 maart 2008 @ 20:26:

Ooowwwwww fuck ik heb ook geen ervaring met deze "behandelmethode", alleen maar met 3 keer per week sporten en weinig en gevarieerd eten. Maar ja aan dat soort ervaringen heb je natuurlijk niets en wil je ook niets over horen he Kimmie? Daar zijn al andere topics over.

Negeer mijn reaktie dus maar net zoals die van de rest. \\:-)//Graag, maar nog liever: plaats er geen, dan hoeft niemand hem ook te lezen!

Nog één keertje dan (kan het toch niet laten):

Mensen die de Ultrashape gebruiken sporten ooooook en vaak wel vaker dan een minimale 3x per week. En eten oooooook gezond en gevarieerd. En ze zijn blij met de aanvulling van de werking van apparaten als de Ultrashape. Nou en?

Waar maakt iedereen zich zo druk om? Om de bankrekening van anderen? Er zijn nu eenmaal mensen die zich zo'n behandeling makkelijk kunnen veroorloven! Wat is het probleem als Ultrashape gebruikers wat ervaringen willen uitwisselen. Het gaat hier toch niet om de vraag "wat vind jij de beste manier om af te vallen?" of "wat is de goedkoopste manier om vet kwijt te raken?"

Niemand heeft hier gezegd dat ze de US gebruikt om kilo's af te vallen!

Niemand vraagt om alleen positieve ervaringen.

Alleen: er wordt wel gevraagd om ERVARINGEN.

Helaas verwacht ik niet dat er mensen zijn die hun ervaringen hier nog zullen willen delen (je zou wel gek zijn). Dus ik zal hier niet meer lezen (en dus de reacties hierop ook niet meer, dus doe geen moeite) en mijn informatie (ervaringen en praktische info) elders halen.
Jammer dat je het niet meer leest, maar Vikki, je hebt helemaal gelijk. Ik wilde gisteren al iets soortgelijks plaatsen, maar besloot het toen niet te doen, omdat ik eigenlijk best wel pissig was op bovenstaande poster en geen zin had in meer beledigende opmerkingen. Ben er trouwens nog steeds niet achter wat de omvang van mijn buik met de inhoud van mijn hoofd te maken heeft, maar goed. Jammer dat het wéér gelukt is een topic om zeep te helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven