Lijf & Lijn alle pijlers

Yoga

07-11-2016 20:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil graag thuis Yoga gaan doen.

Hebben jullie tips voor goede Yoga sites of oefeningen? Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik een Yoga sessie doe, dit is de reden waarom ik niet op Yoga les wil.

Bedankt

Groetjes Sjaakies
Find what feels good!
Ali kamenova via youtube
Heb je al wel ervaring met yoga? Het is belangrijk om de houdingen goed uit te voeren en de begeleiding van een yogadocent is daar wel heel handig voor.

Adriene (van de link van Phoebal) heeft een serie 'foundations of yoga' waarin ze basisposes uitlegt. Daar zou ik mee beginnen.
This is an unacceptable timeline
Yoga with Adriene via YouTube, site of app
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
quote:MonkeyTown schreef op 07 november 2016 @ 20:26:

Yoga with Adriene via YouTube, site of app

Ja, deze. Ben net 10 dagen in yoga camp. Ze heeft heel veel video's op verschillende niveaus en wensen. Ze legt het heel goed uit en ze is niet zo dwingend, niet zo uber yogi.

Ik ken de site en YouTube, app niet. Maar ik zou vooral kijken op YouTube op haar kanaal en haar playlist. Echt veel keuzes.
yoga with adrienne op youtube

edit: oh mosterd
quote:Chevron schreef op 07 november 2016 @ 20:29:

[...]

Ja, deze. Ben net 10 dagen in yoga camp.Gaaf! Van haar?
Mijn advies, doe echt eerst een paar lessen.

Zien hoe je een pose moet doen is namelijk heel wat anders dan om hem ook zo uit te voeren. Bij een les kan de docent je corrigeren als je ze niet goed doet, waardoor je leert hoe de houding hoe de houding hoort, maar vooral ook hoe hij moet voelen. Als je zonder ervaring yoga gaat doen en je doet de houdingen niet goed, dan loop je onnodig kans op blessures.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Wat leuk, allemaal YWA-fans

Ik doe al jaren ywa en daarnaast ga ik elke week naar een yoga klas. Net wat Lollypopje zegt, iets zien is iets anders dan iets doen. Ik vind het dan ook prettig dat een yoga docente even checkt hoe ik de poses doe en me zo nodig corrigeert.
quote:MonkeyTown schreef op 07 november 2016 @ 20:43:

[...]

Gaaf! Van haar?

Oh, ik heb het denk ik wat spannender opgeschreven dan de werkelijkheid

Ja met haar maar wel via YouTube.

Maar het is wel heel prettig. Elke dag een video met een nieuwe routine waardoor je er heel lekker inkomt.
Leuk hè? In januari komt er weer een nieuwe!
Leuk! Ik heb best nog wat video's te gaan van haar
Leuk, ik gebruik nu vooral de 'healing' videos voor de rug omdat deze goed aansluiten bij de oefeningen van mn fysio. Opties vind ik fijn en Adriene is duidelijk en lekker nuchter. Erger me alleen wel een beetje aan het veelvuldig gebruik van het woord 'yummy' maar mag niet klagen hè ????. Eens wel dat het aan te raden is om eerst echte lessen te hebben gevolgd voor de basics en correcte uitvoering. Ook gewoon heel fijn, ga zelf eens per week en YWA is voor iedere dag ernaast.
Weet iemand ook waar video's in het Nederlands te vinden zijn.

Ik vind op youtube wel allerlei losse video's in het Nederlands, maar niets waarbij je echt basis poses leert zoals bij YWA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven