Mode & Beauty alle pijlers

2 maanden geen kleding kopen.

06-12-2017 19:07 354 berichten
Naar aanleiding van het " een jaar geen kleding kopen" topic, wat al heel lang loopt, wil ik een andere uitdaging aangaan.
Omdat een jaar me veel te lang lijkt, wil ik zoiets in eerste instantie voor 2 maanden proberen.
Te starten vanaf januari, tm eind februari.
En dan kijken hoe zoiets bevalt.

Wie willen er mee kletsen ?
Ben jij nog aan het studeren, Hobbelster ?
Gekopbloemen schreef:
23-12-2017 22:45
Ben jij nog aan het studeren, Hobbelster ?
Nee, niet meer ‘officieel’, maar ik duik wel regelmatig de vakliteratuur in om zo toch nog te blijven leren. Leren is een hobby van me ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen. Ik kan geen maand zonder kleding.

Helemaal no spend gaat me niet lukken aangezien we een slaapkamer op te knappen hebben. Maar naast dat wil ik niets kopen verder.
Wat goed van je, Hobbelster.

Becoming, leuk dat je meedoet.
We zien wel hoe ver we komen.
Helemaal van alles naar niets lijkt mij ook lastig.

Iedereen die hier leest fijne dagen toegewenst !

En ik ben blij als het januari is, heb een hekel aan deze dagen....
Is dat dan zo moeilijk?
Vanmorgen even wat beter in de winkels gekeken en ik zag eindelijk kleding die ik wel zou willen.
De kleuren vind ik allemaal een beetje triest.
Ik denk dat ik daarom makkelijk die verleiding kan weerstaan.

Ik ben aan de 15e maand begonnen.
Ik heb nog steeds nieuwe en ongedragen kleding liggen en kan opnieuw netjes voor de dag te komen.
Maar ik heb ook een paar zaken die echt aan vervanging toe zijn. Dat zoeken en vergelijken kost veel tijd.
Is vergelijkbaar met een verbouwing of inrichting van een (deel van) huis. Heeft tijd nodig om te kiezen.
Je moet er wel langere tijd mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, vandaag al een beetje begonnen.

Ik wilde een halflange jas voor over mijn lange vesten, maar de jas die ik nog had vond ik te lang. Dus ik had een nieuwe parka gekocht.
Toen bedacht ik me dat ik de lange jas ook korter kon maken. Het was nogal een klus want ik moet het helemaal met de hand naaien (met voering en al), maar het is gelukt! :yes:
Dus ik heb de parka teruggebracht.

En de laatste bestelling online heb ik ook helemaal geretourneerd, dus goed bezig al zeg ik het zelf. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden lukt me wel! Gelukkig val ik vooral op dure dingen die ik toch niet kan betalen. En dan is het heel gemakkelijk.
Wat vindt jij vooral mooi Iones ?
Pumps, hoe doe je dat dan met dingen die aan vervanging toe zijn ? Toch kopen ?
Gekopbloemen schreef:
25-12-2017 19:52
Pumps, hoe doe je dat dan met dingen die aan vervanging toe zijn ? Toch kopen ?
Ik zie dit toevallig.
Ik koop dus alleen maar wat vervangen moet worden. Ik dacht dat het duidelijk genoeg was gesteld.
Slechte pasvorm laat ik hangen. Ik koop alleen als ik het echt nodig heb en het meteen zal dragen.
Zit nu op na 15 maanden nog steeds niet gevonden. Ik doe niet aan impuls.

EDIT: Ik heb een mooie nieuwe jas hangen, maar die is net iets te kort over de lekkere warme vesten die ik liefst draag.

EDIT2: Het is dat ik geen tijd heb om zelf te maken. Dus heb ik een heleboel kledingelastiek gekocht om te repareren.
Mijn jas gelukkig net al hierboven weer goed gekregen. Ik heb er de rust voor genomen en een uur om een uit de rails gelopen rits weer werkend te krijgen. De tandjes zijn niet kapot. Heel voorzichtig cm voor cm weer 100%. Goede kwaliteit en geen flut. Toch gekocht bij C&A.
Hun huismerk heeft soms verrassend goede pasvorm. Dit jaar niet verkocht, want er is te weinig vraag naar dat model. Is tijdloos.
Mode is leuk, maar moet ook maar bij je persoon en figuur passen. :)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 25-12-2017 20:55
Reden: Teveel uitleg en nu ben ik echt weg.
43.96% gewijzigd
Bedankt voor je uitleg ! Fijne avond nog Pumps !!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik koop eigenlijk sinds enkele maanden ook te veel. Voordien kon ik makkelijk maanden niets kopen. Ik weet dat het emo shoppen is dus ga de challenge ook proberen aangaan vanaf januari.

Ben benieuwd, hoeveel hebben jullie in je kast hangen (ongeveer)?
Ik heb me echt wat laten gaan en ben bang dat het wel erg veel is bij mij.
Hoeveel stuks van alles?
Zal hier straks ook eens tellen....
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
26-12-2017 07:05
Ben benieuwd, hoeveel hebben jullie in je kast hangen (ongeveer)?
Ik heb me echt wat laten gaan en ben bang dat het wel erg veel is bij mij.
Hoeveel stuks van alles?
Zal hier straks ook eens tellen....
Ik heb ongeveer:
25 broeken
5 jasjes
5 truien
15 vesten
25 blouses
30 T-shirts
5 jurken
10 singlets
10 paar laarzen/schoenen

En nog 20 shirts lange mouw en 10 shirts zonder mouw voor onder mijn kleding te dragen.
Best veel eigenlijk als ik het zo bij elkaar zie...
Minionette, goed dat je in elk geval door hebt dat het emo shoppen is, bewustwording van je gedrag is toch de eerste stap zeggen ze altijd?
Ik heb geen idee hoeveel ik van alles heb, mijn kleding ligt al een tijdje op zolder maar ik heb de afgelopen jaren regelmatig een maatje groter moeten kopen dus is de bezem er ook regelmatig door gegaan. Ik hoop na mijn zwangerschap snel weer in mijn oude kleding te passen en dan gaat er ook weer een keer goed de bezem door. Ik merk dat ik vaak toch telkens dezelfde kleding pak, die het fijnste zit / het makkelijkst te combineren is. Ik let er sinds een paar jaar wel op dat ik alles in een kleurenpalet koop waardoor vrijwel alles onderling makkelijk en goed combineert qua kleur en stijl.
Minionette leuk dat je meedoet !

Rosawinde die broeken...... :hihi:
Ik heb zelf ook wel erg veel hangen, en het meeste pas ik niet.
Bij mij is het meestal net vijf kilo plus of min , waardoor ik kleding wel of niet pas.

Meestal dus vijf plus, waardoor er erg veel hangt en ligt wat ik niet pas.
Maar goed, het is bijna weer nieuwjaar, duuussssssssss :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Rosawinde schreef:
26-12-2017 11:03
Ik heb ongeveer:
25 broeken
5 jasjes
5 truien
15 vesten
25 blouses
30 T-shirts
5 jurken
10 singlets
10 paar laarzen/schoenen

En nog 20 shirts lange mouw en 10 shirts zonder mouw voor onder mijn kleding te dragen.
Best veel eigenlijk als ik het zo bij elkaar zie...
ik heb volgens mij veel meer ...
broeken niet , 3 of zo
zeker 10 -12 rokken
stuk of 15 jurken
25-30 tal vestjes van 1 kleur tot meer speciale
2 paar lage laarsjes en 2 paar hoge (die ik al 10 jaar heb)
10 tal blouses
6 tal lange vesten
3 truien
5 blazers
3 winterjassen king louie ( 2 de hands gekocht)
7-8 shirts / pulletjes lange mouw
heel wat t - shirts korte mouw waarvan een deel apart ligt wegens echt zomers en een deel nu gedragen wordt met vest erover
en dan nog singlets maar die draag ik als ondergoed dus tel ik niet
diverse sjaaltjes

erg hè.
en ik heb nog steeds koopdrang. en ja het is om leegte op te vullen, ik weet het.
en eigenlijk voel ik me ondanks al die kledij vaak niet mooi :-(

de solden komen eraan :-(
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Wat voor soort leegte ervaar je Minionette ?
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
27-12-2017 18:37
Minionette leuk dat je meedoet !

Rosawinde die broeken...... :hihi:
Eh, hoezo grappig? Bedoel je dat het veel is?
Ik draag bijna altijd broeken dus 25 broeken vind ik niet overdreven: 12 spijkerbroeken (verschillende kleuren en pasvormen), 5 zomerbroeken, 4 nette broeken en 4 korte broeken.
Rosawinde schreef:
27-12-2017 22:25
Eh, hoezo grappig? Bedoel je dat het veel is?
Ik draag bijna altijd broeken dus 25 broeken vind ik niet overdreven: 12 spijkerbroeken (verschillende kleuren en pasvormen), 5 zomerbroeken, 4 nette broeken en 4 korte broeken.
Ik vind het wel veel en moest er ook wel wat om grinniken ;-D
Draag je al die 12 jeans ook echt? Ik heb, hoeveel broeken ik ook heb, toch altijd 2 favorieten.

Daarentegen als je vrijwel altijd broeken draagt is het idd niet zo gek veel.... ik heb bijv veel meer jurkjes dan jij. Rokken heb ik dan weer niet veel, maar 5 of zo.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
27-12-2017 22:39
Ik vind het wel veel en moest er ook wel wat om grinniken ;-D
Draag je al die 12 jeans ook echt? Ik heb, hoeveel broeken ik ook heb, toch altijd 2 favorieten.

Daarentegen als je vrijwel altijd broeken draagt is het idd niet zo gek veel.... ik heb bijv veel meer jurkjes dan jij. Rokken heb ik dan weer niet veel, maar 5 of zo.
Ja die draag ik ook echt, er zitten skinny's bij die draag ik bij lange vesten en zo, flare jeans voor bij kortere bovenkleding, een rode, groene en witte jeans, twee zwarte en nog een paar oude voor klussen en tuinieren. Ik denk dat ik vooral in de winter 90% van de tijd een spijkerbroek aanheb, ik draag ze ook naar m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel stuks ik van alles heb. Ik heb het idee dat het niet zo heel veel is, maar zal me waarschijnlijk rot schrikken als ik het echt allemaal tel.

Tellen sokken eigenlijk ook mee met kleding kopen? Zo ja, dan moet ik deze week nog snel een aantal paar kopen want bijna overal zitten gaten in, of het zijn van die sneaker sokken, maar dat is niet heel handig in de winter.
Sokken en kousen kan je vergelijken met voering in een warme jas.
Net als een sjaal die extra warmte en comfort geeft.

Oude modekleuren gaan er uit in de sale.
Half aangekleed stuurt niemand zijn kinderen de straat op. :)
Waarom zelf dan wel zo de straat op gaan?
Maar ik doe niet mee aan discussies. Sokken en kousen beschermen ook tegen schuurplekken en vuil.
Vorig jaar lag er een partij sokken in de meest gedragen kleur. Ik was er heel blij mee. Precies in de kleuren die ik nodig had.
Kwam ze toevallig tegen. Was heel snel klaar.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 28-12-2017 12:27
Reden: P.S.: Jezelf elk verbod opleggen wat je gelukktig maakt. Dat mag van mij. Ik vind dat geen discussie nodig.
35.12% gewijzigd
Mijn mening is dat je groot gelijk hebt Pumps met sokken, kom op zeg.
Een mens krijgt dan toch ook kapotte en schurende hielen in je schoenen.
En koud, en een rotgevoel, en noem maar op.

Ja Rosawinde , best veel maar dat is maar een mening hè ? als je alles draagt is het toch prima, wie is een ander dan om er wat van te zeggen.
Maar ik moest gewoon lachen om het aantal. Niet om je uit te lachen. :-$
Ik heb er dus maar twee die ik draag, vier of vijf die me nu te strak zitten en een stapeltje die ik niet meer zo mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem Gekopbloemen, het is ook niet weinig. Ik doe ook niet voor niets mee hè? ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven