Mode & Beauty alle pijlers

20 en beginnende rimpels

12-01-2013 16:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Ik ben 20 jaar en heb al beginnende rimpels op mijn voorhoofd. Roken, drinken en dat soort dingen doe ik niet aan. Wat voor middeltjes zijn er om rimpels zo veel mogelijk te beperken/uit te stellen? Cremes, veel water drinken? Hoop dat dit topic niet verkeerd wordt opgevat. Natuurlijk is het geen drama dat ik beginnende lijntjes heb en natuurlijk ben ik nog 'maar' 20. Maar toch vind ik het fijn om er nu al wat aan te doen.
Crème met SPF gebruiken, goed eten, lekker bewegen.

Water drinken doet niets extra's voor de huid (tenzij je extreem weinig vocht in zou nemen).

De rimpels die jij beschrijft, zijn expressierimpels. Ze komen door je mimiek: fronsen, voorhoofd optrekken e.d. Dat dus niet meer doen (voor zover je dat kunt beïnvloeden).
En je kunt op deze site lezen over de zin en onzin van crèmes, veel water drinken e.d.

http://www.jetskeultee.nl/
Ben je liefhebber van zonnen?

Kortom lig een een groot deel van de vakantie te bakken en/of ga je onder de zonnebank?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zijn het niet gewoon droogtelijntjes? Gaan ze (tijdelijk) weg als je er een vettige creme opsmeert? In dat geval kan het ook gewoon een droge huid zijn en nog geen echte rimpels.
may the bridges I burn light the way
sorry; eens met viva-amber; de zon vernielt de structuren in je huid.
it's a big club and you ain't in it
Ik was 18 toen ik mijn eerste rimpel had. Nu, 10 jaar later, heb ik er 3. Expressie rimpels wel te verstaan, want mijn gezicht staat geen seconde stil. Het is niet anders. Ik gebruik SPF creme, rook niet, drink niet, zit zelden in de zon te bakken.... Slechte genen gooi ik het maar op. Je doet er niks aan, of je moet aan de botox willen (maar dan raak ik een stuk van mijn karakter kwijt, maar ik praat met mijn wenkbrauwen en mimiek )
Ik zie het bij meer mensen op jonge leeftijd. Het komt door je wenkbrauwen optrekken of fronsen, daar helpt de duurste creme van de wereld niet tegen. Als je al rimpels wil krijgen door je mimiek, laten het dan lachrimpels zijn.
Botox!

Daar krijg je wel een mummie-gezicht van, maar dus ook geen rimpels....
Ik dacht ook aan droogtelijntjes. Als je huid te droog is lijk je ook een soort rimpeltjes te krijgen, maar die gaan weg als je een voor jou geschikte creme smeert. Uitproberen dus.
Minder ingrijpend dan botox: microdermabrasie en neoderma (chinese) peeling werken ook goed om de huid te verbeteren. Bijv een kuurtje van 3x.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben 23 en heb ook een paar beginnende op m'n voorhoofd. Vriendinnen van me exact dezelfde
Dat is normaal, toen ik 20 was en rondkeek in de klas had bijna iedereen vage lijntjes op het voorhoofd. Kijk maar eens goed rond.

Ik heb ze nu nog steeds op mijn 27ste, ze zijn niet echt erger geworden.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Erfelijkheid heeft ook te maken met hoe vroeg/laat en hoe erg je rimpels krijgt.

Je kan alleen je huid goed verzorgen en niet liggen bakken in de zon en creme met spf gebruiken.

Verder zijn er gewoon geen wondermiddeltjes helaas.
Ben je blank? Zo ja, dan is het helemaal niet gek om nu al expressielijntjes te hebben. Hoort erbij, kijk maar eens om je heen.
Wat is SPF?
quote:jo12345 schreef op 12 januari 2013 @ 17:13:

Botox!

Daar krijg je wel een mummie-gezicht van, maar dus ook geen rimpels....Ach nee joh. Ik heb al jaren eens per jaar botox in mijn fronsrimpel, en kan gewoon alles bewegen.
quote:zammm schreef op 12 januari 2013 @ 17:48:

Wat is SPF?Sun Protection Factor, dus de mate waarin een crème tegen de zon beschermt. Hoe hoger, hoe beter de bescherming.
Goed voor je huidzorgen. Altijd je huid schoonmaken 2 x per dag ook als je geen make-up gebruikt. Dag en nacht creme om te hydrateren en je dagcreme nemen met een SPF wat ze hier zeggen en 1 keer per week een maskertje en voldoende slaap. Maar het is wat ze hier zeggen het zit ook in de genen.
Dit is echt het begin van het verval....
quote:waarbij schreef op 12 januari 2013 @ 18:19:

Dit is echt het begin van het verval....Dat begint met 18 al.
Accepteren dat het bij jou hoort lijkt me de oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven