Mode & Beauty alle pijlers

2de keer Roaccutane

30-11-2017 13:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

De eerste keer dat ik een kuur van roaccutane heb gedaan heb ik deze niet kunnen afmaken wegens rode plekken (leek op eczeem) die verschenen. Ben er dan maar mee gestopt na 6 maand waardoor ik niet genoeg heb genomen. Nu een jaar later is mijn acne terug gekomen en zou ik graag een 2de kuur nemen. Nu vroeg ik mij af of er nog andere mensen zijn die zo een plekken kregen, en wat zij hier tegen deden? Zou het liggen aan de hydraterende crème die ik gebruikte, was eentje van Nivea.

groetjes :)
Zou kunnen hoor, dat het aan de Nivea ligt. Je huid en hele gestel krijgen een flinke opdonder van Roaccutane. Dat in combinatie met bijvoorbeeld de parfumstoffen die in Nivea zitten, kunnen een allergische reactie of eczeem opleveren. Ik neem aan dat je de kuur hebt gevolgd via de huisarts. Die kan je vast goed adviseren over welke crême je erbij zou moeten smeren. Bijvoorbeeld een parfumvrije crême of lotion (zoals Eucerin, Decubal) of iets dat nog meer vettend is, zoals Lanette creme of koelzalf.

Hier geen ervaring met Roaccutane trouwens, wel met overgevoeligheid. Succes!
Waar kreeg je die rode plekken? Had je het niet als bijwerking van het medicijn?

Ik heb ook een kuur gedaan, wegens fouten van 1e dermatoloog met wisselende doseringen en later overstappen naar een andere dermatoloog heb ik ongeveer een jaar en 3 maanden over mijn kuur gedaan. Tevens ook heel rommelig dus vandaar vermoedelijk de bijwerkingen ook nogal extreem.

Ik had naast de normale bijwerkingen (kapotte mond, kapotte neusholtes/bloedneuzen, droge en ontstoken ogen) ook overal onwijs veel rode jeukende plekken, kreeg last van schimmel op mijn arm, kapotte handen. Hele lijf was gortdroog. Ook die rimpeltjes in mijn ellebogen scheurde en ik heb normaal eens in de zoveel jaar blaasjeseczeem en dat had ik nu ook non-stop (onder voeten en op vingers). En moodswings als een malle.

Bij mij hielp eigenlijk niks van wat ik er tegen probeerde te doen, echt even doorbijten dus.

Hoelang zou je nog moeten voor je je kuur wel af hebt?
Oh ja en Nivea krijg ik altijd irritaties van, zowel van de crèmes als douche producten. Heb je toen niks anders geprobeerd dan Nivea? Als je kijkt op fora e.d. zie je toch dat de meeste heel erg zoekende zijn naar wat hun symptomen kan verlichten, niet maar 1 crème. Dus wellicht verder proberen?
Vraag eens in de apotheek naar een huidproduct van La Roche Posay, speciaal voor mensen die Roaccutane gebruiken.
Ik kreeg ook een soort eczeem plek op mijn borst. Gewoon aangegeven bij de dermatoloog en ik kreeg daar een zalfje voor. Twee keer gehad. Twee keer een paar weken smeren en was weg.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik kreeg ze enkel op mijn wang en rond mijn mond. Kreeg het ook pas na een paar maand roaccutane. Ga is naar een andere dermatoloog gaan en vragen voor een 2de kuur, zou ongeveer nog 6 maand moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven