Mode & Beauty alle pijlers

acne en antibiotica

31-05-2010 17:05 5 berichten
Ik heb vandaag van de dokter een antibioticakuur gekregen van 2 weken voor mijn acne. Zijn er dames die dit ook hebben gehad en hielp het? Wanneer zag je effect of kwam het na een tijdje weer terug?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere malen een antibioticakuur gekregen voor acné van de dermatoloog, maar nooit voor 2 weken...

Ik heb dit echt maanden moeten slikken en het hielp wel wat, maar zodra ik stopte keerde het altijd weer snel terug.

Geen positieve ervaring hier dus.
Ik vermoed dat ze de kuur voor 2 weken mee heeft gekregen om te kijken of ze de anti-biotica wel verdraagt, daarna een herhaalrecept voor langere periode. Dat wordt vaak gedaan, anders is het zonde van de medicijnen als iemand er niet tegen kan ofzo, kan alles worden weggegooid.
Ik heb een paar maanden minocycline (antibiotica) geslikt en ben tegelijk aan de diane pil gegaan, het heeft bij mij wel geholpen, al weet ik natuurlijk niet of de acne terugkomt als ik met de diane stop.

Maar ik denk niet dat ik weer zo lang aan de antibiotica wil. Ik voelde me de laatst paar weken van de kuur toch niet zo heel fit meer.
Semper ubi sub ubi
quote:Idreamofgenie schreef op 31 mei 2010 @ 18:36:

Ik heb een paar maanden minocycline (antibiotica) geslikt en ben tegelijk aan de diane pil gegaan, het heeft bij mij wel geholpen, al weet ik natuurlijk niet of de acne terugkomt als ik met de diane stop.

Same here. Toen ik stopte met de Diane kwam de acne wel terug helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven