Mode & Beauty alle pijlers

Ambigram tatoeage

04-08-2010 10:07 10 berichten
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die een ambigram tatoeage hebben laten zetten, of er over nadenken om dit te doen.

Mijn vraag is dan waar men dit heeft laten doen, hoe het resultaat is geworden en op welke plek.

Een ambigram is twee namen gecombineerd, als je de tatoeage gewoon houdt zie je de ene naam, houd je deze op zijn kop, dan zie je de andere.

Ik ben niet zo heel erg voor de tattoo's maar de reden waarom ik deze wil is deze.

In januari ben ik plotsklaps, zonder voorafgaande waarschuwing, mijn zus verloren tijdens een gezamelijke vakantie. Zo was ze er nog, zo was ze weg. Ik was toen drie maanden zwanger. Mijn zus was op een leeftijd dat kinderen nog wel konden, maar er waarschijnlijk niet meer inzaten. Ze was nauw betrokken bij de zwangerschap en zou een grote rol gaan spelen in het leven van ons kindje.

Inmiddels is ons zoontje geboren.

Het is voor mij een bittere pil dat mijn kind zijn tante nooit zal kennen en andersom. Het geeft veel verdriet.

Ik wil graag een uiting hier aan geven.

Daarom wil ik hun namen "verweven" en laten plaatsen ergens op mijn lijf. Zodat ze toch een beetje samen zijn.. Stom misschien.

Ik zit te denken op mijn pols. Op een plek die aan "lichamelijk verval" onderhevig is, zie ik niet zo zitten...

Iemand ervaringen en tips?
Alle reacties Link kopieren
wat een mooie gedachte zit er achter. Ik zou het zeker doen als je het zo bedacht hebt. Ik heb zelf geen tattoo, maar is je pols geen belemmering met je eventuele werk? Ik kan me voorstellen dat als je een bepaalde formele baan hebt de tattoo niet gezien mag worden op het werk.

Wat een lastige tijd moet het voor je zijn. Aan de ene kant het grote verdriet, en aan de andere kant de vreugde van de geboorte van je zoon.

Sterkte er mee.

Gecondoleerd met het verlies van je zus! En gefeliciteerd met je zoontje natuurlijk! Wat een dubbel gevoel, en daardoor een moeilijke tijd voor je.

Ik vind er niks stoms aan hoor, dat ze via jouw tatoeage samen zijn. Ik vind het juist heel mooi!

Heb verder geen ervaring met zo'n namentattoo, maar op je pols zou ik toch nog even over nadenken. Precies wat juniper ook zegt: kan het wel met werk? Of eventueel toekomstig werk?

Hoewel ik bij een best modern bedrijf werk, is een zichtbare tattoo toch nog steeds not done als je bij klanten langs moet.

Andere plekken die niet aan lichamelijk verval onderhevig zijn, zijn bijvoorbeeld onder op je rug of op je enkel. Wat rug betreft heb ik al snel een 'reetgewei' associatie en dan kan je het zelf niet zien. Enkel is dan wel weer zichtbaar als je een rokje en open schoenen aan hebt, maar daar kan je het wel bedekken mocht het nodig zijn.

Maar sterkte de komende tijd! Ben wel heel benieuwd hoe je tattoo er uit gaat zien!
Ik heb ook een tattoo op mijn pols, maar draag mijn horloge er over heen als ik op mijn werk ben.

Grote armband kan natuurlijk ook.

Verder geen ervaring met dit soort design.

Dit moet je door iemand laten ontwerpen.

Ik vind het een hele mooie gedachte.
Het lijkt me ook dat je rekening met de plek moet houden, omdat de tattoo beide kanten op leesbaar moet zijn.

Ik bedoel, je kunt hem op je rug doen, maar dan moet je op je hoofd gaan staan om de andere naam te kunnen lezen. Of maakt je dat minder uit?

Bij je pols heb je dat 'probleem' niet omdat je je pols kunt draaien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een kennis van mij heeft ook een tattoo op haar pols. Als ze hem wil verbergen draagt ze er een armband overheen. Kan best, ik vind het ook mooi.

Trouwens, ondertussen heeft driekwart van Nederland 1 of meerdere tattoos, het ruige imago wat een tattoo aankleeft raakt er onderhand wel een beetje af
Als je toch twijfels over de pols, misschien is je voet een idee. Daar kun je ook makkelijk van twee kanten lezen.

Een ambigram schijnt trouwens nogal een kunst op zich te zijn, er zijn volgens mij niet zo veel tattoo artists die dat kunnen ontwerpen. Het ligt ook aan de namen natuurlijk... Zijn die een beetje gelijk in lengte, bijvoorbeeld.

Ik vind het idee ook prachtig!
Mark - Laurie

Maya - Adam

Mooi idee! Ik kan me ook voorstellen dat je een andere namencombi dan deze neemt, of twee symbolen die je zus en zoon vorostellen. Als je ambigrammen niet zo super vindt, dan kan je vast ook wel iets ander bedenken met dezelfde betekenis!
quote:marietje85 schreef op 04 augustus 2010 @ 10:58:

Mark - Laurie

[img]http://www.glyphusion.com/images/produc ... laurie.gif[/img]

Maya - Adam

[img]http://farm3.static.flickr.com/2261/238 ... 3ece4d.jpg[/img]

Hallo Marietje85

Waar kan je dergelijke ambigrammen maken?

Met name Maya-Adam die vind ik mooi...

Kun je me dat laten weten ajb?

Grt Henk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven