Mode & Beauty alle pijlers

Andere haarkleur

09-08-2019 10:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel donkerbruin haar van mezelf. Heb het een paar maanden geleden zelf geverfd naar een iéts donkerdere kleur met een rode gloed. Dit is er nu bijna uit.

Alleen nu wil ik dus graag iets heel anders. Denk iets van een roze tint, paars, verzin het maar. En dan alleen het onderste gedeelte. Gewoon om het een keer te proberen ;-D

Ik zou natuurlijk naar een kapper kunnen gaan, maar dat kost veel geld enzo.
Geen zin in. Ik ben niet bang om m'n haar een beetje te verknallen qua kleur want het is maar haar.
Bleken wil ik liever zelf niet doen. Als dat uiteindelijk wel het beste is om te doen ga ik uiteraard wel even langs de kapper want dat probeer ik niet zelf.
Maar mijn vraag is: welk merk spray, verf, noem het maar op pakt een beetje op donker haar? Mag spoeling zijn, mag verf zijn, mag ook iets zijn wat ik er weer na een dag erin kan sprayen ofzo.

Ik wil gewoon wat anders proberen.
Dus wie heeft de tip? :proud:
eennieuwbegin wijzigde dit bericht op 09-08-2019 10:58
0.43% gewijzigd
Bij mijn weten krijg je zo’n kleur er met jouw haarkleur niet in zonder te bleken. Ik heb zelf (vroeger) alle kleuren van de regenboog gehad en ik heb ook donkerbruin/zwart haar. Maar moest toch echt altijd gebleekt worden. Misschien zijn de technieken veranderd inmiddels, maar het lijkt me toch onmogelijk.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Nee, voor een felle kleur op donker haar moet je eerst bleken.
Bleken is onvermijdelijk. Moest zelfs bij mijn ietwat donkerblonde kind.
Genoeg van dit soort uitwasbare producten te koop bij het Kruidvat. Ga er gewoon heen en lees de verpakking.
MockTurtle schreef:
09-08-2019 10:55
Bij mijn weten krijg je zo’n kleur er met jouw haarkleur niet in zonder te bleken. Ik heb zelf (vroeger) alle kleuren van de regenboog gehad en ik heb ook donkerbruin/zwart haar. Maar moest toch echt altijd gebleekt worden. Misschien zijn de technieken veranderd inmiddels, maar het lijkt me toch onmogelijk.
Klopt bij mijn weten ook. Roze, paars enzovoort. Leuk voor tijdelijk, maar het lastige is inderdaad dat je eerst moet bleken. En niet zomaar een tintje lichter, nee echt zo licht mogelijk. Dat maakt het lastig. Gewone haarverf maakt je punten sowieso niet lichter, omdat daar al verf zit. Ook al is het vervaagd. Verf over verf gaat niet lichter. Alleen blonderen of een soort kleur remover. Maar dat laatste gaat weer niet lichter dan je oorspronkelijke haarkleur.
Als je een lichtere kleur wilt zal je inderdaad sowieso moeten bleken anders pakt het echt niet.

Misschien dat het nog wel lukt om een wat donkerdere rode of paarse kleur in te krijgen. Dat zijn wel kleuren die snel vervagen. En het is maar de vraag of het goed pakt.

Als je liever niet Je hele haar bleek dan zijn highlights misschien leuk? Of een bayalage? (Weet niet of ik het goed schrijf) ik vind dat wel altijd erg mooi. Moet ook gebleekt worden, dat wel. En dit zal je ook bij de kapper moeten laten doen.

Je kan met een bayalage nog wel leuk van die kleur spoeling en eroverheen gooien later. Dan kan je af en toe een kleurtje afwisselen die je er uit kan wassen (blauw schijnt overigens wel lastig te zijn)
Ja, bleken is de enige optie om dat soort kleuren te laten pakken. Heb er al jarenlange ervaring mee, maaar wel bij de kapper.
En je moet het ook echt goed bijhouden... Mijn blauwe haar werd al vrij gauw groen bijvoorbeeld. Het vervaagt en verkleurt gewoon erg snel. Werd mij een te dure hobby, dus blijf nu maar gewoon bij mijn eigen haarkleur.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Afbeelding
Kijk naar de potjes van Directions. Rood/roze/paarse tinten willen ook wel pakken op donker haar. Het geeft dan een gloed en soms feller dan verwacht.
Ze zijn niet zo duur, je kan ze onderling mengen en het is niet slecht voor je haar. Het nadeel is wel dat het snel uitspoelt en maar als je een kleur mooi vind meng dan wat door je shampoo en of conditioner.
anoniem_6783b5446ec02 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 16:19
0.55% gewijzigd
Volgens mij heb je bij de drogist ook van die spuitbussen en/of flesjes waarmee je je haar, of highlights, paars en roze kunt maken. Dat is binnen enkele dagen uitwasbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven