Mode & Beauty alle pijlers

Argan olie voor je haar, iemand ervaring?

27-11-2011 13:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn haar is door verven (blondeer!) en stijlen behoorlijk lelijk geworden (vind ik zelf). Dof, pluizig, afgebroken....



Nu las ik op internet over argan olie.. Ik heb een tester besteld van 10 ml... Ben benieuwd! Heeft iemand hier ervaring met argan olie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind argan olie fantastisch. Ik heb het ooit jaren geleden in Marokko op een markt gekocht. Er werd mij toen verteld dat het fantastische olie is voor je huid.

Toevallig vertelde de kapper mij gisteren dat mijn haar wat droog was dus heb ik vanmorgen argan olie gebruikt als haarmasker. Olie in mijn haar gesmeerd, paar uurtjes laten zitten. Toen mn haar goed gewassen met shampoo en het resultaat is fantastisch! Heerlijk zacht en glanzend haar!

De argan olie uit Marokko is inmiddels op. Ik heb lang gezocht naar argan olie in Nederland en gelukkig verkoopt De Tuinen het tegennwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Heb het toevallig net in mijn haar gedaan, perfect voor een haarmasker, maar ook in kleine hoeveelheid om de pluis eruit te halen op droog haar. Ik kocht het in Spanje, en goed om te weten dat de tuinen het ook heeft!

Ik heb weñ besloten mijn haar niet meer te blonderen, ook niet alleen wat plukken want het is gewoon niet goed voor mijn haar.



Overigens heb ik ook weleens een keratine behandeling gedaan, is ook enorm goed bevallen. en potion number nine van sebastian is top voor droog haar.

Kost wat, maar daheb je ook wat.



maar voor mijn minder rijkke periodes hou ik het bij arganolie, wat gewoon goed werkt, het haar niet vet maakt.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
argan olie werkt zeer goed! heb het ook een tijdje gebruikt alleen het is best duur, kijk eens op www.arganwinkel.nl (hoop dat een linkje plaatsen mag btw) daar bestelde ik het altijd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ben nu wel echt benieuwd! Lees veel positieve reacties op internet!
Alle reacties Link kopieren
Echte argan olie is een wondermiddel voor haar.



Ik ben zelf Marokkaanse en heb een tante in een dorpje die het zelf maken. Dus echt pure.



De meeste arganolie die ze in winkels, markten ect kopen is nep. Gemixed en niet puur.
Pas op dat je er niet teveel in smeert. Vooral mensen met dik haar die het platter willen die gebruiken het. Het is erg vet en dat kan het haar zwaar maken. Probeer anders eerst eens hot-oil of een wat lichtere olie die makkelijker is uit te wassen.

Verder vind ik het zelf erg lekker als gezichtsmasker als ik droge plekjes heb en zo. Het ruikt best wel sterk en dat moet je maar lekker vinden.

Het is geen wondermiddel dat kapot haar repareert. Dat moet gewoon er af geknipt worden. Als je dat doet dan ziet het er ook opeens veel beter uit.



Er zijn anders al meerdere topics over op dit forum. Daar staan ook de ervaringen in van mensen die eerst enthousiast waren en later opeens helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
hi

ik ben wel er benieuwd naar deze olie.

Beautylab heeft er zelfs een filmpje over. http://www.youtube.com/watch?v=KEcbk-xZ ... ure=relmfu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eens gekocht bij een Marokkaanse (kleding)winkel, en het is best lekker. Maar echt geen wondermiddel. En net als olie gewoon erg vet voor je haar. Met fijn haar zou ik het niet gebruiken. Wat ik wel eens doe: beetje in de handpalmen en dan in de puntjes. Maar dat kan ook gewoon met olijfolie, ik merk geen verschil.



Een leuke blog van dermatologe Jetske Ultee over arganolie:



http://jetskeultee.nl/201 ... -het-nieuwe-wondermiddel/
Alle reacties Link kopieren
Voor het lange droge haar van mijn dochter werkt doodgewone olijfolie ook meer dan prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:superstar_2 schreef op 29 november 2011 @ 06:48:

Voor het lange droge haar van mijn dochter werkt doodgewone olijfolie ook meer dan prima.Ik heb vandaag een haar masker gemaakt van olijf olie, mandarijn en komkommer. Daarna gewassen. Het is nog nat maar het is goed bevallen en lekker goedkoop. Ik ga dit vaker doen.
Ik heb geen pure arganolie, maar Morrocan Oil, gekocht bij mijn kapper.





Ik heb heel wat haarproducten uitgeprobeerd (het hele Wella, Sebastian, Bumble & Bumble assortiment) maar er is er geen 1 die me zo goed is bevallen als de Morrocan Oil... Ik vind het juist een voordeel dat je haar er helemaal niet slap en vet van wordt (ik heb enorm fijn, slag tot krul- haar, en alles wat mijn haar 'ontpluist' maakt het ook gelijk slap en vet); het trekt juist in je haar!



Ik doe nu al weer 3 maanden met deze fles en ben nog niet op de helft, dus het is ook nog zuinig.

Ik heb ook het idee dat mijn haar er van opknapt, hoe langer ik het gebruik.

Ik doe het ook voor het slapengaan nog even in mijn haar en maak dan een vlecht, beter dan de kokosolie die ik hiervoor gebruikte...



Maar die Morrocan Oil heeft waarschijnlijk meer ingrediënten dan pure arganolie, maar ik wil de pure ook best even testen (ivm financiën....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn kapper de Schwarzkopf BC oil. Is ook erg fijn, niet vet, fijn doorkambaar en mooie glans.
Alle reacties Link kopieren
In de salon waar ik kom gebruiken ze de Agadir Argan oil lijn. Als enigste in Nederland maken ze gebruik van 100% gecertificeerde argan olie. Ik heb wat testers meegekregen (shampoo/cond, masker en olie). Mijn haar glanst en is heerlijk zacht geworden. Ga er zeker gebruik van maken!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met arganolie is postief. Echter het is best prijzig maar er zit wel wat verschil in de verschillende olieen. Ik bestel het altijd op http://www.gezonder.nu/arganolie.html en heb het product altijd snel in huis.
Alle reacties Link kopieren
Arganolie is inderdaad heel goed! Het is minder plakkerig-vettig dan olijfolie, dus beter voor dunner/stijler haar. En het voedt ook heel goed.

Ik vind m'n haar in ieder geval wel mooier ervan worden Ik gebruik pure trouwens, van een groothandel in Utrecht.



Maar als je haar zo is verpest van het verven, raad ik nog wat meer aan:

- Verf het over een paar maanden een keer in je eigen kleur en blijf er vanaf dan voor altijd vanaf; het wordt er toch niet mooier op met al die beschadigingen. Haar is niet zoals je lichaam he, het herstelt niet meer. Het is meer zoals je leren bankstel die je wel goed moet houden met cremes, maar kapot is kapot.

- Topverzorging; gebruik goede merken (Syoss/John Frieda/Elvive/Schwartzkopf) en intensieve maskers en serums (masker: minstens elke week!)
maar dat begreep je natuurlijk zelf ook al.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf veel gehad aan Argan shampoo en Argan conditioner.

Erg fijn, mijn hoofdhuid is minder geïrriteerd, geen roos of jeuk en mijn haar zit mooier...



[img]http://1.bp.blogspot.com/-GioB07arGes/U ... C_0784.JPG[/img]
Ik vind het geweldig spul! Ook keratineshampoo vind ik echt een goede uitvinding.
Alle reacties Link kopieren
quote:malika88 schreef op 27 november 2011 @ 16:08:

Echte argan olie is een wondermiddel voor haar.



Ik ben zelf Marokkaanse en heb een tante in een dorpje die het zelf maken. Dus echt pure.



De meeste arganolie die ze in winkels, markten ect kopen is nep. Gemixed en niet puur.



Ai wat jammer, dat dit een oud topic is en je dit waarschijnlijk niet meer leest.



Ik wil wel weten of ze in Nederland die pure olie verkopen, in Marokkaanse levensmiddelenwinkels bijv.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Ook bij Hlimi stock te verkrijgen. Je kan het online bestellen: https://www.facebook.com/hlimisstock1



Ik behandel mijn haar er zelf ook mee en ben er super tevreden over. Heerlijke olie en mijn haar ziet er nu veel gezonder uit.



Hlimi stock importeert het zelf uit Marokko (waar de Argan vandaan komt) tegen een betaalbare prijs voor pure arganolie
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een reportage op TV waaruit bleek dat bijna alle Arganolie die verkocht wordt, nep is.
Alle reacties Link kopieren
Arganolie is echt top ik gebruik het elke morgen op mijn gezicht het trekt gelijk in de huid. Ik gebruik ook geen crèmes meer voor mijn gezicht. Ook gebruik ik het na elke wasbeurt in mijn haar ik doe er dan 4 druppels in. Heb zelf krullend pluizig haar maar door deze olie is mijn haar echt een stuk gezonder geworden en het groeit ook een stuk sneller. Laatst zei nog iemand dat ik zo'n mooie glans in mijn haar had.



Ik koop hem zelf uit Marokko dus echte pure ben dan ook zelf Marokkaanse. En echte arganolie ruikt niet sterk als je het op je huid smeert ruik je het even maar zodra het ingetrokken is ruik je er niks meer van.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO. Zelf heb ik ook geblondeerde haren en dit is wat ik er aan doe zodat het niet lelijk wordt..



Nu heb ik 3 verschillende soorten Arganolie:

-1 van Huismerk drogist hier in DE. Is Arganolie+Zonnebloemolie

-2 van dr.organic. Dat is een Hair Treatment Serum. Bestaande uit 15 verschillende olien.

-3 van dr. organic. Pure arganolie.



Ik moet zeggen dat de shampoo&conditioner van het merk dr.organic echt goed zijn. Is alleen wel wat prijzig.



Naast het gebruik van olie gebruik ik nu de productlijn van Schwarzkopf Gliss Kur Hair Repair (zwarte verpakking).

Het is voor zeer droge haren. Dus ik hoop dat dit ervoor gaat zorgen dat mijn haar niet zo droog meer wordt.



En regelmatig een haarmasker doet ook wonderen voor je haar. Ga eens langs de toko en probeer HairMayonaise. Daarna is je haar zo super!!! zacht. Gegarandeerd



En zorg ook dat je zo'n anti-klitspray hebt waardoor je haar makkelijker kambaar wordt.



Nou ik hoop je zo wat tips te kunnen geven. Ik mis de HairMayonaise het meest voor mijn haar, dus ik hoop dat ik dat hier in DE ook vinden kan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven