Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:45
Het is een beetje uitproberen. Kijken of je haar te vet/zwaar word als je dat alledrie doe.ontbijtkoekje schreef: ↑06-08-2019 19:35Vraagje, hoe combineer je een wekelijks masker met andere cg producten? Eerst een cowash, daarna masker en daarna leave-in? Zoiets?
Ik heb nog geen cowash;-)
Dus ik doe nu 2/3x in de week wassen. Daarna 1/2x normale cg conditioner en 1x de week deep masker.
Meestal doe ik na het masker echt alleen sprayen met water verdunde leave-in.
Maar een ander kan alle drie wel doen en daar werkt het dan weer super goed voor.
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:00
Hmm ik doe eigenlijk nooit een masker, maar ik wil er wel mee gaan beginnenLucifer2018 schreef: ↑06-08-2019 19:45Het is een beetje uitproberen. Kijken of je haar te vet/zwaar word als je dat alledrie doe.
Ik heb nog geen cowash;-)
Dus ik doe nu 2/3x in de week wassen. Daarna 1/2x normale cg conditioner en 1x de week deep masker.
Meestal doe ik na het masker echt alleen sprayen met water verdunde leave-in.
Maar een ander kan alle drie wel doen en daar werkt het dan weer super goed voor.

Ik las op internet een DIY masker bestaande uit avocado, honing en olijfolie. Die wil ik wel uitproberen

dinsdag 6 augustus 2019 om 20:01
Ga je mij nu evalueren hier?Lucifer2018 schreef: ↑06-08-2019 19:04Het is alleen VC's topic helemaal niet. .. En ze is niet de juf. Dat les lezen op die toon is onnodig. Ook al snap ik best dat sommige vragen/dingen irritant kunnen zijn. Super aardig dat ze haar kennis komt delen hoor.
Maar ze kan ook gewoon of niet of anders reageren op alles wat haar irriteert op andermans topic.
Serieus? Omdat ik na 85 keer de helpende hand uitsteken me twee keer erger aan n intonatie?
Ik moet ook mijn ei kwijt kunnen hier he, buiten me helpend opstellen.
Maar aan de andere kant, je hebt n punt. Het is verspilde moeite en energie. Ik erger me ook aan jou dus ik zal niet meer op je reageren

very__cherry wijzigde dit bericht op 06-08-2019 20:26
1.50% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:09
Ik doe meestal shampoo en dan masker.ontbijtkoekje schreef: ↑06-08-2019 19:35Vraagje, hoe combineer je een wekelijks masker met andere cg producten? Eerst een cowash, daarna masker en daarna leave-in? Zoiets?
Leave in werkt bij mij niet zo fijn heb ik gemerkt (heb fijn haar, maar wel heel veel haar) en dat wordt dan te zwaar.
Maar bij iemand anders kan dit juist weer heel goed werken!
Het is een beetje uitproberen wat goed werkt voor je haar.

dinsdag 6 augustus 2019 om 20:28
Ja, en de kapper analyseert je haar en je krijgt meteen de producten mee (tegen betaling uiteraard), die werken voor jouw haar.ontbijtkoekje schreef: ↑06-08-2019 20:21Een CG kapsalon. Krullenkapper die alleen maar CG producten verkoopt. Denk dat dat inderdaad geweldig gaat lopen![]()
Ik zou zeker gaan.

dinsdag 6 augustus 2019 om 20:33
Ja, precies met een heel stappenplan en een twee maandelijkse evaluatie!
En eventuele videocalls tussemdoor.
En een pep-app!

dinsdag 6 augustus 2019 om 20:34
Ja dat kan, maar zit wel echt logica achter die regels. Namelijk geen producten gebruiken die zorgen voor build-up, zoals siliconen en minerale oliën. Juist omdat je de agressieve, uitdrogende sulfaten wil vermijden.Waterman26 schreef: ↑06-08-2019 19:14Om het een beetje simpel te maken: wanneer je veel waste, kamde, veel wax en gel en olie en haarlak gebruikte (zoals ik dus. Mijn haar was droog, klitterig en dor)
En je wast het nu zelden en dan alleen met een shampoo zonder siliconen en sulfaten. Als je dan de andere keren wast met een milde conditioner ( ik gebruik gewoon van de HEMA) niet kamt, maskers neemt (gewoon van een huismerk). Droogknijpen en verder al die potjes laten staan. Soms een beetje kokosvet.
Dan ( zo ervaar ik) is er al een enorme verbetering en zie ik een gezonde bos glanzende krullen.
Tuurlijk kan het beter en perfecter, maar het moet nu ook niet een soort religie gaan worden hoor.
Krijg het een beetje benauwd van de CG regels.
Daarnaast zijn siliconen over het algemeen niet bevordelijk voor een mooie krul omdat ze je haar verzwaren.
Overigens vind je op die Facebook-groep hele lijsten met producten die gewoon bij kruidvat en Etos te koop zijn.
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:38
Ik kan je van harte de Novex maskers adviseren, Topicstarterontbijtkoekje schreef: ↑06-08-2019 20:00Hmm ik doe eigenlijk nooit een masker, maar ik wil er wel mee gaan beginnen![]()
Ik las op internet een DIY masker bestaande uit avocado, honing en olijfolie. Die wil ik wel uitproberen![]()

Goede kwaliteit voor een heul schappelijke prijs ( pot van 1 kg voor 14,95).
De zwarte ( Mystic Black) is zonder proteine en de rode (Moviestar) is met.
Ik heb ze beide en gebruik ze om en om, al sinds het begin van mijn CG journey.

dinsdag 6 augustus 2019 om 20:43
Hier zijn er al (minimaal) twee van he, hier in Rotterdam

Morango Curls, en Tryshy.
Kijk maar even op hun sites!

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:03
ontbijtkoekje schreef: ↑06-08-2019 19:35Vraagje, hoe combineer je een wekelijks masker met andere cg producten? Eerst een cowash, daarna masker en daarna leave-in? Zoiets?
Ik doe geen wekelijks masker, nergens voor nodig bij deze methode. Ik doe zo ongeveer om de 6/8 weken een maskertje en dan precies zoals jij zegt. Regelmatig je punten bij laten knippen vind ik belangrijker en geeft veel meer effect.
dinsdag 6 augustus 2019 om 21:12
Deze info klopt niet. Deepco's zijn zo'n beetje de kerngedachte binnen de CG methode.sistasista schreef: ↑06-08-2019 21:03Ik doe geen wekelijks masker, nergens voor nodig bij deze methode.
Aan een ieder uiteraard de vrijheid om eea aan te passen.

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:13
Leuk, die voor en na foto's bij TryShy.Very__Cherry schreef: ↑06-08-2019 20:43Hier zijn er al (minimaal) twee van he, hier in Rotterdam![]()
Morango Curls, en Tryshy.
Kijk maar even op hun sites!

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:14
Gister begonnen en het zat zoals gezegd fan-tas-tisch. Vanochtend refresh gedaan. Ehhhhmmmm, dat is nog uitproberen. Ik kreeg echt van iedereen een reactie op mijn haar, grappig. Maar ik vond het wat viezig zitten. Wat slierterig. Misschien omdat ik geen echte leave in, maar een aangelengde versie van een conditioner heb gebruikt?
Voor de starters, like me, ik heb een paar filmpjes van Curly Susie gekeken op youtube, handig! Ik snapte het daarna veel beter.
Dus voor degenen die niks terug willen lezen: kijk op youtube.
Morgen cowash voor het werk. How on earth ga ik dat snel doen?! Vooral dat drogen, ik wil geen gelkop. Maar het moet wel echt droog zijn, anders zakt het bij mij helemaal uit denk ik.
Dus morgen de riedel snel doen. Ben benieuwd!
Voor de starters, like me, ik heb een paar filmpjes van Curly Susie gekeken op youtube, handig! Ik snapte het daarna veel beter.
Dus voor degenen die niks terug willen lezen: kijk op youtube.
Morgen cowash voor het werk. How on earth ga ik dat snel doen?! Vooral dat drogen, ik wil geen gelkop. Maar het moet wel echt droog zijn, anders zakt het bij mij helemaal uit denk ik.
Dus morgen de riedel snel doen. Ben benieuwd!

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:24
Very__Cherry schreef: ↑06-08-2019 21:12Deze info klopt niet. Deepco's zijn zo'n beetje de kerngedachte binnen de CG methode.
Aan een ieder uiteraard de vrijheid om eea aan te passen.
Klopt hoor. Deed ik in het begin ook. Ik denk dat iedereen voor zich uiteindelijk wel een eigen manier ontwikkeld binnen de cg methode. De een zweert bij dit product en methode, de ander bij dat. Dat blijft toch een kwestie van uitproberen wat voor jou het fijnste werkt. Kern van deze methode, oa hydrateren, geen silliconen, parabenen en olie blijft het voornaamste.
dinsdag 6 augustus 2019 om 21:42
Thanks voor de tip! Ik zie dat er hier in de stad een winkel zit, die een pot van 1 kg heeft voor €12! Koopje. Nu snel halen.Very__Cherry schreef: ↑06-08-2019 20:38Ik kan je van harte de Novex maskers adviseren, Topicstarter![]()
Goede kwaliteit voor een heul schappelijke prijs ( pot van 1 kg voor 14,95).
De zwarte ( Mystic Black) is zonder proteine en de rode (Moviestar) is met.
Ik heb ze beide en gebruik ze om en om, al sinds het begin van mijn CG journey.

dinsdag 6 augustus 2019 om 22:34
Yep. Ik heb slag. Nu worden het meer krullen.
Kijk youtube voor type 2 krullen: https://youtu.be/h06-uDUKVUc

dinsdag 6 augustus 2019 om 22:49
Kom ik weer: the curls cult groep op Facebook. Word lid en ga eens neuzen in de albums, aankondigingen en bestanden. Staan bijvoorbeeld ook startersets in voor verschillende budgetten.