Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Ingenium: dat moet een raar gesprek geweest zijn!
Je stond bij de kassa om af te rekenen, toen maakte de cassiere een opmerking erover? “ veel plezier 😉” en toen jij: ik smeer het in Mn haar!!!! Ja want helpt echt goed tegen pluizen. En toen cassiere weer: “ nou daar geloof ik echt niks van!!”
Over het zonde vinden om niet CG spullen weg te gooien.... snap ik maar als je CG gaat dan horen daar geen dingen als siliconen bij. Die wil je juist vermijden. Ik heb nog wel eens een shampoo als bodywash gebruikt (Aveda... ruikt zo lekker, zo niet CG) maar ik doe het niet meer in mijn haar.

Ik kan mijn haar niet in een pineapple doen want daar is het te kort voor. Ik slaap ook niet op een satijnen kussensloop maar werd vanochtend toch wel met mooie krullen wakker.

Straks even met de 'refresh' bezig. Dat vind ik altijd een lastige. Ik spoel mijn haar eigenlijk elke dag helemaal uit.
Conditioners die ik nog heb maar niet cg zijn gebruik ik nu om Mn benen mee te scheren. Weggeven is ook nog een optie, maar blijft wel zonde ja
Robinson schreef:
12-08-2019 10:10
Ingenium: dat moet een raar gesprek geweest zijn!
Je stond bij de kassa om af te rekenen, toen maakte de cassiere een opmerking erover? “ veel plezier 😉” en toen jij: ik smeer het in Mn haar!!!! Ja want helpt echt goed tegen pluizen. En toen cassiere weer: “ nou daar geloof ik echt niks van!!”
Nou nee, het ging meer van; momentje, ik moet even kijken welke ik moet hebben. Telefoon erbij, zij lachen. Ik; het moet die van eigen merk zijn op waterbasis. Ze lacht iets harder. Ik weer; het is om de pluis uit mijn krullen te halen. Zij; tuurlijk! :proud:
Wel een beetje ongemakkelijk.
Maar vanmorgen dus co-wash, krullencreme, gel en glijmiddel (toen mijn haar droog was) en nu zit het geweldig. :heart:
Hier nu week 1 na final wash. Gisteren de hele riedel gedaan, minus the final wash. En heb toch maar een leave in (Naturetint cc cream) gekocht ipv de cowash ook als leave in te gebruiken.

De vorige keer na het aanbrengen van de gel had ik niet meer gescrunst, deze keer wel maar denk iets te lang want itt vorige week veel minder de 'harde cast'. Zal ook maar eens wat filmpjes gaan zoeken hoe ik dat nou moet doen.

Begin wel echt heel blij te worden van het resultaat! Veel meer slag en krul, veel minder pluis. En nu ook al wat meer pijpenkrullen aan de voorkant waar het eerst gewoon steil was. Bovenop is het nog steeds steiler en droger/pluiziger maar jaren van kleuren en styling gaan er niet in 2 weken uit. (Dit vertel ik mezelf want ben wat ongeduldig)

Ik heb tussen de final wash en het wassen gisteren alleen gerefreshed.
ennogwat wijzigde dit bericht op 12-08-2019 10:55
0.06% gewijzigd
Renee, ik ben van begin jaren 80, gelukkig! :-D Deo in je haar, das net zo gek als glijmiddel.

Ik vraag me dan ook echt af hoe mensen dat verzinnen. Iemand werd op een dag wakker met pluisvrij schaamhaar en dacht; dat smeer ik ook op mijn hoofd?
Of zoiets?
Robinson schreef:
12-08-2019 10:28
Conditioners die ik nog heb maar niet cg zijn gebruik ik nu om Mn benen mee te scheren. Weggeven is ook nog een optie, maar blijft wel zonde ja
Ja, heb ik ook gedaan. Weggeven vond ik lastig want het meeste spul was al best lang open. Toen ik vanuit Australie terug naar NL verhuisde had ik een koffer vol Kevin Murphy meegenomen maar dat spul was inmiddels ook al weer een paar jaar oud. Ik heb zoveel mogelijk opgemaakt (maar niet op mijn haar) en nu is alles weg en eigenlijk voelt dat ook wel goed.
@ingenium, werkt glijmiddel goed tegen de pluis? en welke?
Doe je het op nat haar, na de leave in etc?
Ennogwat schreef:
12-08-2019 11:06
@ingenium, werkt glijmiddel goed tegen de pluis? en welke?
Doe je het op nat haar, na de leave in etc?
Die van kruidvat eigen merk, blauw flesje met pleasure erop, op droog haar. Bij mij pluist het pas wanneer mijn haar droog is. Klein beetje erin kneden, en dan klaar.
Very__Cherry schreef:
12-08-2019 09:57
Good Going Girl! :-D
Welk fiber achtig spul bedoel jij (heb interesse!)
Eh, sorry, te vroeg gejuicht. Ik denk dat ik typfout heb gemaakt gister.
Er zitten oilien in die niet oké zijn (vloeibare parafine) en humectans (ofzoiets).

Het is de ivy fiber.
Ingrediënten:
Aqua, ceteareth-30, laureth-2, paraffinum liquidum, glycerin, phenoxyethanol, peg-90m, linum usitatissimum seed oil, ethylhexyglycerin, peg-4 laurate, iodopropynyl, butylcarbamate, parfum, amyl cinnamal, limonene, hexyl
Ingenium schreef:
12-08-2019 11:33
Die van kruidvat eigen merk, blauw flesje met pleasure erop, op droog haar. Bij mij pluist het pas wanneer mijn haar droog is. Klein beetje erin kneden, en dan klaar.
Ja, heb hetzelfde, pas pluis als het droog is.
Gaat nog een interessante worden, man is op zakenreis dus bij terugkomst:
- Goh, glijmiddel? Moet je me iets vertellen?
- Nee hoor, is voor mijn haar, tegen de pluis..
helena2 schreef:
12-08-2019 12:01
Eh, sorry, te vroeg gejuicht. Ik denk dat ik typfout heb gemaakt gister.
Er zitten oilien in die niet oké zijn (vloeibare parafine) en humectans (ofzoiets).

Het is de ivy fiber.
Ingrediënten:
Aqua, ceteareth-30, laureth-2, paraffinum liquidum, glycerin, phenoxyethanol, peg-90m, linum usitatissimum seed oil, ethylhexyglycerin, peg-4 laurate, iodopropynyl, butylcarbamate, parfum, amyl cinnamal, limonene, hexyl
Ah fuk ja, die paraffine is de killer >:-(
Humectants, zoals glycerine, zijn gewoon CG. Je moet alleen oppassen met vochtig weer, want ze trekken vocht aan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Iemand had het net over glijmiddel. Zit ook veel glycerine in. Krijg je daar niet een enorme frizzbol van als het wat miezert?
Very__Cherry schreef:
12-08-2019 12:05
Ah fuk ja, die paraffine is de killer >:-(
Humectants, zoals glycerine, zijn gewoon CG. Je moet alleen oppassen met vochtig weer, want ze trekken vocht aan.
Shit hè? En ook nog hoog op de lijst...
Denk dat ik een typefout had gemaakt gister.
Lady_Day schreef:
12-08-2019 12:12
Iemand had het net over glijmiddel. Zit ook veel glycerine in. Krijg je daar niet een enorme frizzbol van als het wat miezert?
Geen idee, ik ga het komende week meemaken als de voorspellingen kloppen. :lol:
Zonder pluist het sowieso als een gek.
Een stukje van het resultaat. De kleur heb ik bewerkt ivm herkenning 😂. Je weet maar nooit

Dit model en deze kleur maar dan iets lichter heb ik : Afbeelding

De 1e link niet kopiëren want deze haal ik straks weg.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 11:32
Reden: Foto verwijderd
15.64% gewijzigd
Ingenium schreef:
12-08-2019 10:48
Renee, ik ben van begin jaren 80, gelukkig! :-D Deo in je haar, das net zo gek als glijmiddel.

Ik vraag me dan ook echt af hoe mensen dat verzinnen. Iemand werd op een dag wakker met pluisvrij schaamhaar en dacht; dat smeer ik ook op mijn hoofd?
Of zoiets?

Ik had hier op gereageerd maar kan het niet terugvinden.

Wij gingen altijd met een groepje uit en er zal vast iemand bij hebben gezeten die de lak of gel vergeten was en dacht alles beter dan pluis. En het had nog resultaat ook, iedereen was aan de deoroller.

Eerlijk gezegd sta ik wel liever met een deoroller in de rij dan met gljmiddel hoor :-). Heb ooit aambeienzalf gekocht bij de Kruidvat, hartstikke druk daar en vond dat al een dingetje. Ik bleef maar herhalen dat het voor mijn wallen was haha ik leek wel zo een gekkie. En het hielp voor geen meter natuurlijk.
chocho schreef:
07-08-2019 18:39
Dat kan je hier checken!

https://www.curlsbot.com/
Dank! Inmiddels al veel gebruikt :-)
Ik heb vanmorgen gezondigd en mijn haar gekamd. Het was echt een uitgezakt vogelnest. In ik wil geen satijnen kussensloop ivm dat dat geen vocht opneemt, maar ga nu toch maar op zoek naar een zijden kussensloop.

Ik heb nog een paar maskers staan en een conditioner met siliconen. Op zich best goed spul, en duur, ik gebruik het nu voor mijn dochters. Die hebben lang klittend haar, en doen het er best goed op. Daarna ga ik voor hen ook over op de cg-methode.
chirimoya schreef:
08-08-2019 18:48
ja, ik ben ook om! ik speelde al een tijdje met het idee, maar als ik met jullie mee kan schrijven dan vind ik het wel gezellig om ook nu dan om te gaan :) ik ben nu 'wavy' en hoef ook zeker geen bos vol krullen te krijgen, maar ik wil zo graag van mn pluis af!

ik heb 2a/2b haar, normale elasticiteit en ik denk hoge porositeit.

ik heb het hele topic nog eens doorgelezen (dank je wel voor alle praktische tips VC!) en de facebook group doorgespit (erg handig inderdaad!). ik zou het liefst alles in 1x bij de etos halen (geen kruidvat hier in de buurt), dus met dat in mijn achterhoofd ben ik tot het volgende opties gekomen. zouden de kenners met mij mee willen kijken of wat een geschikte start is?

final wash met Johnson babyshampoo (action), daarna als deep co/masker: andrelon kokosboost (zonder proteïne).

dan zou ik graag twee keer per week met co-wash gaan wassen, met als opties:
as I am coconut co-wash (zonder proteïne) of cantu shea conditioner co-wash (proteine weet ik niet)

daarnaast wil ik nog 1x per week met cg approved shampoo wassen. ik dacht aan de loving blends amandelmelk of de prinsessenshampoo. proteine van beide is mij niet bekend. ik sta ook open voor andere etos-opties. ik hou niet zo van hele zoete/sterke geuren en ben bij beide daar een beetje bang voor.

dan, als ik met co-wash was, wat zijn dan de volgende stappen? is het echt de bedoeling dat ik daarna nog zowel conditioner als leave in conditioner gebruik? is dat niet wat veel ge-conditioner bij elkaar?

mijn idee voor een conditioner zou loving blends milde haver zijn. voor leave in heb ik meerdere opties gevonden:
- cantu leave in
- as I am leave in
- aunt jacky's quench (met proteine)

op dit moment gebruik ik nooit styling producten, maar een mousse lijkt mij best fijn. dat zou dan de syoss keratin mousse worden.

voor de andere starters die niet meteen veel geld uit willen geven: er is momenteel veel in de aanbieding bij de etos! de syoss keratin mousse, de loving blends shampoos en conditioners en de andrelon maskers.

en inderdaad bij de reisafdeling van de action heb ik voor 2 euro per stuk prima microvezel-handdoeken gevonden. heel fijn!

sorry voor de lange post, maar ik hoop dat anderen er misschien ook wat aan hebben om de opties bij de etos op een rijtje te zien :)
Zit er anders een bodyshop in de buurt? Daar kan je ook goed uit te voeten. Ik wil altijd graag alles van hetzelfde merk, anders word ik onrustig... ;-)
Zelf net een set boucleme besteld bij lookfantastic met 18% zomerkorting. Ben benieuwd. En moet ook nog een föhn met diffuser
chocho schreef:
09-08-2019 13:24
Ik moet na het ploppen zeker 45 min nog fohnen :|
Das best lang! Ik zag op FB dat sommigen daar zo een Dyson föhn hebben, die waren de helft zo snel klaar. Maar dat isnwel een serieuze investrering! :euro:
Renee_XX schreef:
12-08-2019 12:44

Eerlijk gezegd sta ik wel liever met een deoroller in de rij dan met gljmiddel hoor :-). Heb ooit aambeienzalf gekocht bij de Kruidvat, hartstikke druk daar en vond dat al een dingetje. Ik bleef maar herhalen dat het voor mijn wallen was haha ik leek wel zo een gekkie.
Troost je, het kan altijd erger.. de keren dat ik in mijn wilde jaren bij de Etos stond voor zwangerschapstesten en morning afterpillen zijn inmiddels ook niet meer op twee handen te tellen :mrgreen:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Lijken zeker mooie krullen, Renee!

Ik heb een refresh gedaan vanochtend. Op zich wel okay, maar de strengen zijn wat dunner dan gisteren. Het is meer Katja Schuurmans dan Sanne van Blondies.

Met de hardere gel er in duurt het ook eeuwen voordat het droog is. Normaal gesproken echt wel binnen een uur maar met de gel zeker anderhalf tot 2 uur. Ik heb mijn föhn en diffuser onlangs weg geminimaliseerd....
Very__Cherry schreef:
12-08-2019 13:47
Troost je, het kan altijd erger.. de keren dat ik in mijn wilde jaren bij de Etos stond voor zwangerschapstesten en morning afterpillen zijn inmiddels ook niet meer op twee handen te tellen :mrgreen:

Hahaha levensgenieter.

Kweek je wel een gladde rug mee natuurlijk.

De eerste keer in de rij voor sperti of glijmiddel en dat de cassierre dan ook nog vraagt (met expres zo een hoge scherpe stem) heeft u nog vragen over het product..... is altijd eng.
Op het moment dat de cassierre je aan kijkt met een blik van I know.... het product scant of het paracetamol is, dan is het alweer wat minder ongemakkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven