Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
zondag 11 augustus 2019 om 12:00
Je moet ook iets over je haar doen Haha!chirimoya schreef: ↑11-08-2019 11:43vanochtend mijn final wash gedaan en het andrelon kokos masker gebruikt. verder nog geen andere producten, dus ook nog geen wereldschokkende veranderingen. maar ik heb wel het idee dat het wat luchtiger valt vandaag.
twee praktische vragen: wat doen jullie terwijl het masker intrekt? ik heb het aangebracht op kletsnat haar, dus dat blijft de hele tijd druipen. niet heel ideaal om iets buiten de badkamer te doen dusik heb mijn benen geschoren, maar daar was ik nou ook niet echt twintig minuten mee bezig haha.
en.. als ik later deze week conditioner gebruik: van mijn kapper heb ik altijd geleerd dat je conditioner alleen in de puntjes aanbrengt. is dat bij deze methode ook zo? of doe je het gewoon over je hele haar? en geldt dat ook voor de leave-in conditioner?
Je kunt je haar bijv wikkelen in een T-shirt, of zo’n microvezel handdoek.
Maar ik doe dan de afwas, of stofzuigen, tv kijken, vanalles
zondag 11 augustus 2019 om 12:03
ik ben me net te buiten gegaan in een webshop
ik ben nu een week of 3 met cg bezig, en had op vakantie wat spullen gekocht omdat ik toen wat herkende van de Facebook pagina's. helaas niet allemaal goede spullen gekocht. 1 leave in was niet eens cg (john frieda), en veel van de spullen waren met proteïne zoals een shea shampoo en conditioner terwijl ik nu weet dat ik meestal geen proteïne moet hebben. Ik ga het wel opmaken, ik verf sowieso om de 5 weken mijn haar en dan kan ik wel wat proteïne gebruiken.
Ik had ook een flesje van Camille Rose gekocht, curl reviving hair smoother. En dat vind ik erg fijn spul, ruikt fijn en mijn haar wordt er heerlijk zacht en minder pluizig/droog van. Dus nu net van hetzelfde merk een paar dingen gekocht: shampoo, en twee styling producten. ben erg benieuwd of dat net zo fijn is
ook de kinky curly knot today gekocht omdat ik daar veel mensen positief over hoor.
Wat me tot nu toe niet goed bevalt is de curl reviver mousse van john frieda. Duur, en het doet mijn haar helemaal niets.
Nou ja in ieder geval flink ingekocht maar man...wat is het duur. Vooral in vergelijking met andere landen, daar betaal je vaak maar 1/2 tot 2/3 van de prijs.
wat ik doe als het masker intrekt? ik doe 1 keer per week een masker, op zondag. En dan zit ik heerlijk in bad een boek te lezen. Even een moment voor mezelf. Conditioner doe ik over mijn hele haar maar ik probeer het niet helemaal bovenin cq op mijn hoofdhuid te doen.

ik ben nu een week of 3 met cg bezig, en had op vakantie wat spullen gekocht omdat ik toen wat herkende van de Facebook pagina's. helaas niet allemaal goede spullen gekocht. 1 leave in was niet eens cg (john frieda), en veel van de spullen waren met proteïne zoals een shea shampoo en conditioner terwijl ik nu weet dat ik meestal geen proteïne moet hebben. Ik ga het wel opmaken, ik verf sowieso om de 5 weken mijn haar en dan kan ik wel wat proteïne gebruiken.
Ik had ook een flesje van Camille Rose gekocht, curl reviving hair smoother. En dat vind ik erg fijn spul, ruikt fijn en mijn haar wordt er heerlijk zacht en minder pluizig/droog van. Dus nu net van hetzelfde merk een paar dingen gekocht: shampoo, en twee styling producten. ben erg benieuwd of dat net zo fijn is

Wat me tot nu toe niet goed bevalt is de curl reviver mousse van john frieda. Duur, en het doet mijn haar helemaal niets.
Nou ja in ieder geval flink ingekocht maar man...wat is het duur. Vooral in vergelijking met andere landen, daar betaal je vaak maar 1/2 tot 2/3 van de prijs.
wat ik doe als het masker intrekt? ik doe 1 keer per week een masker, op zondag. En dan zit ik heerlijk in bad een boek te lezen. Even een moment voor mezelf. Conditioner doe ik over mijn hele haar maar ik probeer het niet helemaal bovenin cq op mijn hoofdhuid te doen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters

zondag 11 augustus 2019 om 12:31
Dit geldt eigenlijk alleen voor conditioner. Die zou de haaraanzet (onnodig) kunnen verzachten/ verzwaren waardoor je haar platter valt.
De punten zijn al 'ouder' en hebben meer te lijden gehad en dus meer verzorging nodig.
Alle stylingprodukten gaan bij mij wel gewoon tot de hoofdhuid.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

zondag 11 augustus 2019 om 12:50
Duidelijk, bedankt!Very__Cherry schreef: ↑11-08-2019 12:31Dit geldt eigenlijk alleen voor conditioner. Die zou de haaraanzet (onnodig) kunnen verzachten/ verzwaren waardoor je haar platter valt.
De punten zijn al 'ouder' en hebben meer te lijden gehad en dus meer verzorging nodig.
Alle stylingprodukten gaan bij mij wel gewoon tot de hoofdhuid.

zondag 11 augustus 2019 om 12:51
blueroosje schreef: ↑10-08-2019 20:42Oké, bedankt voor jullie hulp. Very cherry, ik heb net een filmpje gekeken van het scrunchen. Ik weet nu wat ik moet doen
Nu nog alleen een microvezel handdoek aanschaffen en een denman brush ( heb je ook weer 100 soorten van haha). Ik heb zin om te beginnen. Ik ga zo een bestelling doen bij een webshop voor wat producten.
De microvezel haarhanddoek van Decathlon is echt de moeite waard. Krijg je geen spijt van. Ik kan even de andere forumster niet vinden die hierboven schreef dat ze bij de action 1 euro kosten maar die action dingen heb ik hier ook liggen.Jaren gebruikt maar gebruik deze niet meer. De Decathlon is echt super en kost ook maar 4 euro.
Even over de denman borstel? Krult deze het haar ook echt zo goed als ik op sommige filmpjes zie? En zorgt het ook voor een stevige krul.
Ik heb veel maar fijn haar. Veel krullen maar geen stevige krullen, een kapsel dat de hele dag goed blijft. Het blijft mooi en goed, zolang ik stil zit

zondag 11 augustus 2019 om 13:00
chirimoya schreef: ↑11-08-2019 11:45wat ik begrepen heb is dat dit dus speciale borstels zijn die je kruldefinitie kunnen verbeteren. daarbij gebruik je ze volgens mij alleen onder de douche en scrunch je daarna weer je krullen erin met de stylingproducten.
maar als het voor jou zonder borstel fijn werkt, dan is dat prima toch?
Hoe zou dat kunnen dan, de kruldefinitie verbeteren? Ben geneigd te denken dat dat gewoon onzin is, eerlijk gezegd?
Niet om lullig te doen hoor, voor de mensen die er heel blij mee zijn.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)

zondag 11 augustus 2019 om 13:09
REDHOTHEAD schreef: ↑11-08-2019 13:00Hoe zou dat kunnen dan, de kruldefinitie verbeteren? Ben geneigd te denken dat dat gewoon onzin is, eerlijk gezegd?
Niet om lullig te doen hoor, voor de mensen die er heel blij mee zijn.![]()
Dat vraag ik mij ook af. Ik heb even snel wat YT filmpjes bekeken maar veel dames met afro kapsel wat al heel stevig is natuurlijk of van nature dik krullend haar. Dat deze borstel het dan nog iets steviger maakt dat zou kunnen. Maar dat superdikke haar heb ik niet.
zondag 11 augustus 2019 om 13:12
Het heeft onder meer te maken met de rubberen 'basis' van dat ding. Het materiaal. Je haar glijdt daar langsaf en dat doet wat.REDHOTHEAD schreef: ↑11-08-2019 13:00Hoe zou dat kunnen dan, de kruldefinitie verbeteren? Ben geneigd te denken dat dat gewoon onzin is, eerlijk gezegd?
Niet om lullig te doen hoor, voor de mensen die er heel blij mee zijn.![]()
Je borstelt ook niet echt he. Je trekt de borstel in 1 beweging door een pluk waarbij je m iets kan roteren. Dan laat je die pluk bungelen en neemt de volgende.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zondag 11 augustus 2019 om 13:19
Ah oke.Very__Cherry schreef: ↑11-08-2019 13:12Het heeft onder meer te maken met de rubberen 'basis' van dat ding. Het materiaal. Je haar glijdt daar langsaf en dat doet wat.
Je borstelt ook niet echt he. Je trekt de borstel in 1 beweging door een pluk waarbij je m iets kan roteren. Dan laat je die pluk bungelen en neemt de volgende.

zondag 11 augustus 2019 om 13:20
https://youtu.be/gFLcF5n8BP8
Een filmpje gevonden. Dit haar (begin van het filmpje ) lijkt op mijn haar. Na styling veel krullen maar niet zoveel als aan het eind van het filmpje.
Jammer dat zij niet laat zien hoe ze het zo heeft gekregen. Erg mooi zeg. Ben nu toch ook wel onder de indruk van deze borstel.
Wat ik begrijp is dat deze ontklit maar ook krult.
Een filmpje gevonden. Dit haar (begin van het filmpje ) lijkt op mijn haar. Na styling veel krullen maar niet zoveel als aan het eind van het filmpje.
Jammer dat zij niet laat zien hoe ze het zo heeft gekregen. Erg mooi zeg. Ben nu toch ook wel onder de indruk van deze borstel.
Wat ik begrijp is dat deze ontklit maar ook krult.
zondag 11 augustus 2019 om 14:03

zondag 11 augustus 2019 om 17:53
Ik verzorg nu ongeveer 3-4 weken mijn haar op de CG-methode. Maar mijn vakantie heeft mijn hele routine in de war gegooid. Chloorwater en niet kunnen wassen zoals ik wil. Maar goed, ik ben nu weer thuis en heb vandaag weer een final wash gedaan. Heerlijk!
Wat voor mij echt een verschil maakte was de manier van borstelen (nooit meer droog borstelen!), de microvezeldoek en het ploppen dmv t-shirt. Echt geniaal voor een luie haarverzorger zoals ik ben.
Dus starters: Doe eens gek en doe behalve een andere wasroutine ook een andere droogroutine!
Wat voor mij echt een verschil maakte was de manier van borstelen (nooit meer droog borstelen!), de microvezeldoek en het ploppen dmv t-shirt. Echt geniaal voor een luie haarverzorger zoals ik ben.
Dus starters: Doe eens gek en doe behalve een andere wasroutine ook een andere droogroutine!
anoniem_368834 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:56
0.91% gewijzigd

zondag 11 augustus 2019 om 17:58
Ja dat kan. De ene gel wordt harder dan de ander.heytan schreef: ↑11-08-2019 14:03Vraagje. Ik heb vandaag voor de 2e keer gewassen en alles volgens de gc methode. Mijn haar ziet er al wel veel mooier uit. Maar ik merk dat zodra mijn haar droog is, ik niet meer hoef te crunchen. Alle gel die ik gebruikt heb, is dan helemaal opgenomen door mijn haar lijkt het wel. Iemand tips?
Welke gebruik je? Ik heb die van de Action en die wordt bij mij ook niet hard. Ook eentje van de tuinen en die juist weer wel.
zondag 11 augustus 2019 om 18:07
Misschien dat dat het is Robinson. Ik, zal eens experimenteren. Maar ben dus pas net begonnen. En nu al wel enthousiast, ik raad het iedereen aan!
Al is het soms wel echt zoeken welk product wel of juist niet goed is. Ik heb ni de goedkoopste gel van de kruidvat. Zo'n grote pot met gele gel. Binnenkort maar eens wat anders proberen.
Al is het soms wel echt zoeken welk product wel of juist niet goed is. Ik heb ni de goedkoopste gel van de kruidvat. Zo'n grote pot met gele gel. Binnenkort maar eens wat anders proberen.

zondag 11 augustus 2019 om 18:26
Ik heb geen facebook. Dat maakt dit wel een stukje lastiger. Volgens mij is daar namelijk veel info enzo te vinden. Maar om daar nou alleen facebook voor te nemen.. Zo'n starterkit is wel handig. Ik kwam het al meer tegen maar leek me vooral voor echt afro haar. Dat heb ik niet. Haha bij lange na niet!

zondag 11 augustus 2019 om 21:04
Onzin. Er zijn genoeg YouTube en Amerikaanse bloggers sites om de principes te leren. Ik zou niet weten waarom je daarvoor op Facebook moet. Ik ben er verder ook niet veel mee bezig.heytan schreef: ↑11-08-2019 18:26Ik heb geen facebook. Dat maakt dit wel een stukje lastiger. Volgens mij is daar namelijk veel info enzo te vinden. Maar om daar nou alleen facebook voor te nemen.. Zo'n starterkit is wel handig. Ik kwam het al meer tegen maar leek me vooral voor echt afro haar. Dat heb ik niet. Haha bij lange na niet!
zondag 11 augustus 2019 om 21:09
Okay, net nadat ik zat te verkondigen dat ik minimalistisch was qua CG producten heb ik een leuke bestelling gedaan en vandaag wat andere producten gebruikt:
As I am co-wash -- heerlijk spul
Novex black deepco - op zich prima maar na de co-wash was mijn haar al heerlijk zacht.
Ecoslay Orange Marmalade gel -- dit spul is echt te gek.
Natuurlijk laten drogen. Duurde wel even. Normaal gesproken is mijn haar in een uur droog maar vandaag duurde het 2 uur. Ik dacht eerst dat het niet heel tof zou worden want ik heb fijn en dun haar en het leek echt een heel miezerig bosje maar toen het droog was en ik de gel eruit gecruncht had... wow. Echt een enorm verschil!
Ik had aan de voorkant altijd een pluk die een wat zielige 2b was maar die is nu echt 3a. Ik wil niet teveel aan mijn haar zitten maar het voelt echt heel licht en zacht.
As I am co-wash -- heerlijk spul
Novex black deepco - op zich prima maar na de co-wash was mijn haar al heerlijk zacht.
Ecoslay Orange Marmalade gel -- dit spul is echt te gek.
Natuurlijk laten drogen. Duurde wel even. Normaal gesproken is mijn haar in een uur droog maar vandaag duurde het 2 uur. Ik dacht eerst dat het niet heel tof zou worden want ik heb fijn en dun haar en het leek echt een heel miezerig bosje maar toen het droog was en ik de gel eruit gecruncht had... wow. Echt een enorm verschil!
Ik had aan de voorkant altijd een pluk die een wat zielige 2b was maar die is nu echt 3a. Ik wil niet teveel aan mijn haar zitten maar het voelt echt heel licht en zacht.