beschermende crème Aldi
woensdag 14 december 2011 om 14:12
Vanaf vandaag verkoopt de Aldi een tube beschermende gezichtscrème.
Mijn huid is de laatste weken 's morgens na het wassen een beetje droog en trekkerig rond mijn mond en kin dus ik dacht dat dat misschien een fijne crème zou kunnen zijn.
Mijn vraag is: doe ik dat onder mijn dagcrème of er overheen of in plaats van?
Mijn huid is de laatste weken 's morgens na het wassen een beetje droog en trekkerig rond mijn mond en kin dus ik dacht dat dat misschien een fijne crème zou kunnen zijn.
Mijn vraag is: doe ik dat onder mijn dagcrème of er overheen of in plaats van?
woensdag 14 december 2011 om 15:45
woensdag 14 december 2011 om 22:20
Het meest hygienisch is het als je dagcreme uit een potje haalt met een spateltje. Of als je een dagcreme in een tube gebruikt.
Op het potje staat hoelang de creme houdbaar is na opening. Dan zie je de letter E met een getal erachter. Vaak 12m of 6m ofzo. Dat betekent zoveel maanden na opening van het potje kun je het nog gebruiken. Niet dat het daarna direct over datum is, maar de werking kan wel verminderen en/of de creme gaat minder lekker ruiken.
Op het potje staat hoelang de creme houdbaar is na opening. Dan zie je de letter E met een getal erachter. Vaak 12m of 6m ofzo. Dat betekent zoveel maanden na opening van het potje kun je het nog gebruiken. Niet dat het daarna direct over datum is, maar de werking kan wel verminderen en/of de creme gaat minder lekker ruiken.
zaterdag 17 december 2011 om 12:40
Houdbaarheid hangt ook af van de samenstelling. In het algemeen geldt, hoe chemischer, hoe langer houdbaar....... Goedkope crèmes hebben meestal meer chemische componenten en zijn dus vaak langer houdbaar. Dat wil overigens niet zeggen dat ze niet goed werken!
En je kunt de crème gebruiken in plaats van een dagcreme.
En je kunt de crème gebruiken in plaats van een dagcreme.