Mode & Beauty alle pijlers

beschermende crème Aldi

14-12-2011 14:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vandaag verkoopt de Aldi een tube beschermende gezichtscrème.

Mijn huid is de laatste weken 's morgens na het wassen een beetje droog en trekkerig rond mijn mond en kin dus ik dacht dat dat misschien een fijne crème zou kunnen zijn.

Mijn vraag is: doe ik dat onder mijn dagcrème of er overheen of in plaats van?
als het een creme is doe je het in plaats van

als het een serum is, dan kan het onder je dagcreme

het klinkt alsof jouw huid een hydraterend serum nodig heeft onder je dagcreme
in plaats van.
Ik gebruik in de winter vaak een andere / meer gezichtsverzorging omdat de lucht vaak droger is.

Dagcreme in de kast voor de lente en cir van de aldi proberen voor nu.
OK, ik doe het dus in plaats van.

Kan ik mijn aangebroken pot crème dan tot de lente laten staan (i.v.m. bacterievorming) of is het beter dit nu weggooien en in de lente een nieuwe pot kopen?

Ik kom niet verder dan dag- en nachtcrème van de Aldi, een serum klinkt zo verzorgd en duur en ingewikkeld
ik weet niet of je de pot al lang geleden geopend hebt, maar in principe niks mis mee. Wel goed sluiten en handen wassen voor het dippen
Het meest hygienisch is het als je dagcreme uit een potje haalt met een spateltje. Of als je een dagcreme in een tube gebruikt.

Op het potje staat hoelang de creme houdbaar is na opening. Dan zie je de letter E met een getal erachter. Vaak 12m of 6m ofzo. Dat betekent zoveel maanden na opening van het potje kun je het nog gebruiken. Niet dat het daarna direct over datum is, maar de werking kan wel verminderen en/of de creme gaat minder lekker ruiken.
Houdbaarheid hangt ook af van de samenstelling. In het algemeen geldt, hoe chemischer, hoe langer houdbaar....... Goedkope crèmes hebben meestal meer chemische componenten en zijn dus vaak langer houdbaar. Dat wil overigens niet zeggen dat ze niet goed werken!

En je kunt de crème gebruiken in plaats van een dagcreme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven