Mode & Beauty alle pijlers

besparen niks kopen

12-10-2011 18:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie doet er mee.. ik ga 2 mnd niks kopen..

Natuurlijk het nodige.. eten etc.. maar geen onzin zoals afgelopen maanden

- nagellak elke week..

dekbed waar ik al 3 van heb.. kleding..etc

winterjas heb ik al gekocht(2) en 2 paar schoenen..

Dus kan echt wel vooruit..

Hoe doen jullie dat.. je kan gewoon natuurlijk niet de stad ingaan..dan kom je ook niet in de verleiding.

Maar online shoppen is ook zo makkelijk laatst een bestelling van 200 euro besteld.. eenmaal aangekomen besloten om alles terug te sturen..want had het niet nodig en vond het het geld niet waard.

Dit was een les want koste me 8 euro retour..

Dat doe ik dus niet meer..

Ik ga proberen een paar mnd niks te kopen..
Ik doe mee want was hier al mee bezig.

Pas verhuisd en dan zie je pas hoeveel spullen je hebt.

4 volle kratten met shampoo, bodymilk en andere cremetjes.

Ben al 3 weken gestopt met mn koopverslaving;

And Im proud!
Maar besef je je dat je over twee maanden in december zit; toch wel een feestmaand. Denk je dat het realistisch is om dan geen kleding, cadeaus, frutsels-voor-in-huis en make up te kopen?

Ik denk dat het belangrijk is jezelf realistische doelen te stellen, als het onhaalbaar is verlies je je motivatie.
Hi meiden!

Zooo herkenbaar!!! ik ga ook meedoen!

Probleem is wel dat ik winkelen zo vreselijk leuk vind!...

Hoe gaan jullie dit volhouden?een andere hobby zoeken?

Ik heb vandaag toevallig mijn kledingkast uitgemest, en 2 vuilniszakken gaan naar de 2de handswinkel(dan verdien ik er ook nog wat aan). ik zag vandaag pas hoe VEEL ik heb, en ik blijf maar kopen!:S
Ik doe ook mee, ik heb de laatste maanden veel kosten gehad. Wat betreft die decembermaand, ik werk met de kerstdagen en ik schaf daar sowieso geen nieuwe kleding voor aan.

Kerstfrutsels koop ik altijd na kerst, dan moet het allemaal weg met hoge kortingen.

Ik verwacht nog een pakje van H&M en dan stop ik, echt
Meiden niet te veel besparen he! De economie moet draaiende gehouden worden. En geld moet rollen
Waarom koop je in vredesnaam allemaal spullen die je helemaal niet nodig hebt?

Ik snap daar echt helemaal niks van. Nou ja, ik heb een hekel aan winkelen, dus dat manikale de stad in moeten, heb ik dus ook niet.
quote:lichtpuntjes schreef op 12 oktober 2011 @ 18:43:

Meiden niet te veel besparen he! De economie moet d

raaiende gehouden worden. En geld moet rollen Ja, maar het leuke is dat als je minder geld uitgeeft aan onzin en meuk, je voldoende geld hebt voor dingen die je je nu niet kunt permitteren.
De economie heb ik wel draaiende gehouden..

Heb afgelopen maand veel geld uitgegeven..

Een hele nieuwe auto 13000 een bed+lakens1400(electrisch verstelbaar..slaapt heerlijk en ben er ook echt blij mee.

En wel kleding+schoenen voor 1000 euro ofzo..

Dus de spaar rekening is weer leeg..en tijd om te sparen..

Probeer 500 euro pm te sparen.

Natuurlijk koop ik in dec weer wel wat.. frutsels als make up parfun en kerst kados maar niet meer echt iets voor mezelf..

Kan ook op dit moment niets bedenken wat ik nog "moet"hebben en echt"nodig" heb.

Van de week krijg ik een nieuwe fiets.. maar die is via het fietsplan
Met de auto ook trouwens rijd super..
Ik koop al een jaar alleen het hoognodige. Sinds een paar weken ook het mes in het voedselbudget gezet. Maar ik mis niets hoor. Enigste zonde zijn die verrekt dure sigaretten. Die economie heeft al jaren niks aan mij gehad.
quote:Nine81 schreef op 12 oktober 2011 @ 18:37:

Ik doe mee want was hier al mee bezig.

Pas verhuisd en dan zie je pas hoeveel spullen je hebt.

4 volle kratten met shampoo, bodymilk en andere cremetjes.

Ben al 3 weken gestopt met mn koopverslaving;

And Im proud!

Hier sluit ik mij graag bij aan.

Pas verhuisd, nou wat je dan tegenkomt!, ik ben er kotsmisselijk van geworden.

Ik ga alles opmaken, bv 8 tubes tandpasta, shampoo etc.

Ik heb mijn keukenkasten leeggehaald, 2 vuilniszakken over de datum, soep tot 2008 etc.

:puke:
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:lichtpuntjes schreef op 12 oktober 2011 @ 18:43:

Meiden niet te veel besparen he! De economie moet draaiende gehouden worden. En geld moet rollen Daar zorgen mijn kinderen wel voor
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:slowdance schreef op 12 oktober 2011 @ 18:57:

Ik koop al een jaar alleen het hoognodige. Sinds een paar weken ook het mes in het voedselbudget gezet. Maar ik mis niets hoor. Enigste zonde zijn die verrekt dure sigaretten. Die economie heeft al jaren niks aan mij gehad.

Ik heb zo'n apparaatje, en dan maak je zelf peuken met hulzen. Scheelt echt heel veel geld.

Ik rook menthol en ik heb nu goedkope mentholshag gevonden jeej
quote:Eindeloos schreef op 12 oktober 2011 @ 18:58:

[...]

Hier sluit ik mij graag bij aan.

Pas verhuisd, nou wat je dan tegenkomt!, ik ben er kotsmisselijk van geworden.

Ik ga alles opmaken, bv 8 tubes tandpasta, shampoo etc.

Ik heb mijn keukenkasten leeggehaald, 2 vuilniszakken over de datum, soep tot 2008 etc.

:puke:

Dit heb ik 1 keer gehad en sindsdien ga ik ongeveer elk half jaar door mijn kast met het idee 'wat als ik weer ging verhuizen'. Ik weet gewoon vaak niet wat ik nog heb en neem maar weer een deo of tandpasta mee bij de drogist terwijl er nog veel te veel op voorraad ligt

Wat ik ondanks dat altijd blijf kopen (en gebruiken) zijn douchegels! Ik heb een fles of 8 in mijn douche staan en wordt 's ochtends gewoon echt blij dat ik precies de goede geur kan kiezen voor die dag
De datum die je aantreft op producten is vaak een tenminste houdbaar tot datum he, wil helemaal niet zeggen dat het daarna meteen bedorven/niet goed meer is!
Hoe je dat doet? Nou gewoon: Niks kopen!

Zo te horen heb je voorlopig niks nodig. Nou, dan koop je gewoon niks.
Ik heb al 3 maanden niets meer gekocht maar ik plak er nog 2 maanden aan vast. Tot 1 december.

Ik heb in het voorjaar voor vele duizenden euro's weggegooid tijdens een bedbugsbesmetting. Ik kon mijn vele bezittingen niet meer aan en ze werden me tot last.

Sindsdien heb ik het minimalisme omarmd; hoe minder ik heb, hoe prettiger ik me voel. Je hebt ook niet zoveel nodig om je gelukkig te voelen.
quote:_Webs_ schreef op 12 oktober 2011 @ 19:01:

[...]

Dit heb ik 1 keer gehad en sindsdien ga ik ongeveer elk half jaar door mijn kast met het idee 'wat als ik weer ging verhuizen'. Ik weet gewoon vaak niet wat ik nog heb en neem maar weer een deo of tandpasta mee bij de drogist terwijl er nog veel te veel op voorraad ligt

Wat ik ondanks dat altijd blijf kopen (en gebruiken) zijn douchegels! Ik heb een fles of 8 in mijn douche staan en wordt 's ochtends gewoon echt blij dat ik precies de goede geur kan kiezen voor die dag

Good for You Webs.

Maarre ik ben echt genezen, al die pakjes en zakjes, en maar volstouwen die kasten.

Maar het juiste geurtje bij de juiste dag moet kunnen natuurlijk
En al je ouwe meuk op marktplaats knallen!!!!!!!! Zal vast ook een goed gevoel geven..
quote:Bahco schreef op 12 oktober 2011 @ 19:04:

Ik heb al 3 maanden niets meer gekocht maar ik plak er nog 2 maanden aan vast. Tot 1 december.

Ik heb in het voorjaar voor vele duizenden euro weggegooid tijdens een bedbugsbesmetting. Ik kon mijn vele bezittingen niet meer aan en ze werden me tot last.

Sindsdien heb ik het minimalisme omarmd; hoe minder ik heb, hoe prettiger ik me voel. Je hebt ook niet zoveel nodig om je gelukkig te voelen.

Inderdaad Bahco, zo heb ik het ook ervaren, als een last, ik kon er gewoon niet van slapen.

Heb een behoorlijke schifting gemaakt.

A. Wegmieteren.

B.Kringloop

C.Rommelmarkt.

D.Marktplaats

En wat ik na 2x meenemen niet verkocht heb, hup naar de kringloop.

Die ruimte in je kasten/schuur/ zolder, èn........ in je hoofd.

Ik gun het iedereen!
Hallo,

Ik heb sinds 1 augustus niks gekocht die niet nodig was. In het begin vond ik het moeilijk, maar het gaat steeds makkelijker. Het beste is een wekelijkse doel te stellen. En als je iets gaat kopen, ga erachter na wat je wil ermee bereiken. Heel vaak wil je een gevoel kwijt of juist een gevoel krijgen. Kijk of je dat gevoel op een andere manier kwijt kan.
quote:_yellowlove_ schreef op 12 oktober 2011 @ 19:00:

[...]

Ik heb zo'n apparaatje, en dan maak je zelf peuken met hulzen. Scheelt echt heel veel geld.

Ik rook menthol en ik heb nu goedkope mentholshag gevonden jeej

Ja.. ik zie mezelf dat nog niet echt doen. Heb het vroeger bij vrienden wel eens geprobeerd maar vond toen dat de sjag er te los in zat. En ach.. heb altijd het plan dat ik binnenkort toch ga stoppen (al vier jaar of zo) Laat dit mijn enigste luxe-product blijven naast m'n shampoo van 1 euro 20. Oh.. mijn favo shampoo is zooo aso duur. Zou het wel erg fijn vinden als ik daar binnen niet al te lange tijd de financiële ruimte voor heb.

Hebben de vrouwen die niet nu beginnen met besparen, maar daar al een tijdje mee bezig zijn, ook een wanna have lijstje voor als je weer wat beter in de slappe was zit?
quote:slowdance schreef op 12 oktober 2011 @ 19:15:

Hebben de vrouwen die niet nu beginnen met besparen, maar daar al een tijdje mee bezig zijn, ook een wanna have lijstje voor als je weer wat beter in de slappe was zit?Nee, niet meer. Dat is zo frustrerend. Het maakt alleen maar duidelijker dat je het niet mag kopen.
Yep, ik doe mee en weet bijna zeker dat ik het wel vol kan houden quote:pinks schreef op 12 oktober 2011 @ 18:39:

Maar besef je je dat je over twee maanden in december zit; toch wel een feestmaand. Denk je dat het realistisch is om dan geen kleding, cadeaus, frutsels-voor-in-huis en make up te kopen?

Ik denk dat het belangrijk is jezelf realistische doelen te stellen, als het onhaalbaar is verlies je je motivatie.Kun je het in oudere kleren niet leuk hebben dan en de frutsels van vorig jaar en het jaar daarvoor en daarvoor etc. kunnen nog best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven