Beste krultang
dinsdag 16 februari 2021 om 09:55
Ik heb de Carmen CT6350 - Krultang - 3 in 1.
Heb 'm 2x gebruikt maar ben er niet tevreden over. Moet hem lang in mijn haar houden voor er een krul in komt en de krullen blijven ook niet lang zitten. Kan ook aan m'n haar liggen natuurlijk, hoewel als de kapper het doet het wel langer blijft zitten.
De handschoentjes die erbij zitten werken niet heel goed. Hitte komt er snel doorheen.
Heb 'm 2x gebruikt maar ben er niet tevreden over. Moet hem lang in mijn haar houden voor er een krul in komt en de krullen blijven ook niet lang zitten. Kan ook aan m'n haar liggen natuurlijk, hoewel als de kapper het doet het wel langer blijft zitten.
De handschoentjes die erbij zitten werken niet heel goed. Hitte komt er snel doorheen.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:16
Op hoeveel graden zet jij 'm? Smeer jij nog bepaalde goedjes in je haar (afgezien van heatprotector)?becreative90 schreef: ↑16-02-2021 10:10Ik heb de Max Pro Twist 19 mm.
Daarmee maak ik mooie krullen die ik daarna kan losschudden zodat ze natuurlijk vallen. De krullen blijven bij mij 3 dagen zitten en daarna blijft er altijd nog een slag inzitten. Helemaal top!
dinsdag 16 februari 2021 om 10:20
Ik zet hem op 180 graden, volgens mij is dat het minimale.
Ik gebruik alleen Heatprotector (van lidl geloof ik) en daarna een klein beetje haarlak.
Het mooiste dan deze krullen is dat ze lekker schoon zijn, omdat je geen producten hoeft te gebruiken.
Op dag 2+3 kan ik het bijv. gewoon borstelen en zit er nog een prachtige slag in.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:29
dinsdag 16 februari 2021 om 10:30
Vraagje, krijg je met deze maat niet hele fijne krullen? Of worden ze vanzelf wat losser, grover. Ik vind het best lastig om de juiste maat te kiezenbecreative90 schreef: ↑16-02-2021 10:10Ik heb de Max Pro Twist 19 mm.
Daarmee maak ik mooie krullen die ik daarna kan losschudden zodat ze natuurlijk vallen. De krullen blijven bij mij 3 dagen zitten en daarna blijft er altijd nog een slag inzitten. Helemaal top!
dinsdag 16 februari 2021 om 10:35
Ik denk echt dat het verschilt per haartype .
Want een vriendin van mij lukt het ook niet met deze tang.
Ik heb idd de 19 mm, en de krullen zijn wel fijn daarom schut ik ze ook los. Anders zouden het van die strakke pijpenkrullen zijn. Mijn vriend vind de krullen op dag 2 ook het mooist, omdat ze dan het natuurlijkst lijken.
Toch zou ik gewoon weer de 19mm kopen, omdat ik denk dat ze wel langer blijven zitten.
Want een vriendin van mij lukt het ook niet met deze tang.
Ik heb idd de 19 mm, en de krullen zijn wel fijn daarom schut ik ze ook los. Anders zouden het van die strakke pijpenkrullen zijn. Mijn vriend vind de krullen op dag 2 ook het mooist, omdat ze dan het natuurlijkst lijken.
Toch zou ik gewoon weer de 19mm kopen, omdat ik denk dat ze wel langer blijven zitten.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:36
Ik heb de airwrap maar moet zeggen dat ik hem bijna niet gebruik. Ik heb van mij zelf ontembare krullen en pluizig. Maar bij deIrwrap moet je haar iets vochtig zijn om te krullen...dat gaat bij mij niet want dan gaat het pluizen. Ook vind ik de krullen er minderlang in blijven zitten dan met de gewone krultang.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:43
die is top maar niet als je denkt dat je krullen lang blijven zitten, ze zakken bij mij enorm uit MAAR er blijft een hele mooie slag en heel veel volume over en dat is juist waar ik naar op zoek ben.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:45
oh en daarbij ben ik een enorme kluns en vind ik de airwrap heel fijn en makkelijk in gebruik, geen problemen met hete onderdelen en verbande vingers enzo. Maar nogmaals: wil je een echte krullen bol dan is de airwrap niets voor jou.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:46
Hoe lang je krullen blijven zitten is van meer dingen afhankelijk dan van welke krultang je gebruikt. Sterker nog, dat is nog wel het minste van invloed.
Of je haar goed krul vasthoudt, hangt af van de natuurlijke veerkracht van je haar, de dikte, het aantal schubben laagjes, zelfs de haarvorm (een haar die onder een microscoop gezien rond is qua doorsnede, houdt het beste een vorm vast. Hoe meer afgeplat, hoe moeilijker om te vormen). Ook de temperatuur en de techniek die je gebruikt, is van invloed. Laat je het gekrulde plukje haar in de gekrulde vorm afkoelen, met een clipje of zo, dan vergroot je de houdbaarheid enorm.
Of je haar goed krul vasthoudt, hangt af van de natuurlijke veerkracht van je haar, de dikte, het aantal schubben laagjes, zelfs de haarvorm (een haar die onder een microscoop gezien rond is qua doorsnede, houdt het beste een vorm vast. Hoe meer afgeplat, hoe moeilijker om te vormen). Ook de temperatuur en de techniek die je gebruikt, is van invloed. Laat je het gekrulde plukje haar in de gekrulde vorm afkoelen, met een clipje of zo, dan vergroot je de houdbaarheid enorm.
dinsdag 16 februari 2021 om 10:55
Dank voor je uitleg!Jufjoke schreef: ↑16-02-2021 10:46Hoe lang je krullen blijven zitten is van meer dingen afhankelijk dan van welke krultang je gebruikt. Sterker nog, dat is nog wel het minste van invloed.
dinsdag 16 februari 2021 om 11:01
Jufjoke schreef: ↑16-02-2021 10:46Hoe lang je krullen blijven zitten is van meer dingen afhankelijk dan van welke krultang je gebruikt. Sterker nog, dat is nog wel het minste van invloed.
Oh fijn! jij hebt er verstand van. Ik heb heel fijn, dun haar, welke krultang zou ik dan het beste kunnen gebruiken? Ik wil eigenlijk gewoon een mooie slag in mijn haren, meer volume.
dinsdag 16 februari 2021 om 11:42
Welke krultang je gebruikt maakt echt niks uit, het gaat om je haar.
Ik zou in ieder geval een krultang nemen waarbij je de temperatuur kunt instellen. Als je gezond dik haar hebt kun je de temperatuur best hoog zetten, maar als je fijn of broos haar hebt zou ik de temperatuur zo laag mogelijk houden.
Ook scheelt het wat je in je haar doet. Als je sluik haar hebt en je doet er geen product in zal het snel uitzakken. Volumemousse en heath protector zou ik bij krullen zeker gebruiken, om te beschermen tegen de hitte en de mousse voor versteviging en om de krul beter te laten zitten.
En na het krullen zet ik mn haar altijd even met een clipje vast (in de krul), zodat hij in die vorm kan afkoelen en dus ook iets beter vorm houdt.
Ik zou in ieder geval een krultang nemen waarbij je de temperatuur kunt instellen. Als je gezond dik haar hebt kun je de temperatuur best hoog zetten, maar als je fijn of broos haar hebt zou ik de temperatuur zo laag mogelijk houden.
Ook scheelt het wat je in je haar doet. Als je sluik haar hebt en je doet er geen product in zal het snel uitzakken. Volumemousse en heath protector zou ik bij krullen zeker gebruiken, om te beschermen tegen de hitte en de mousse voor versteviging en om de krul beter te laten zitten.
En na het krullen zet ik mn haar altijd even met een clipje vast (in de krul), zodat hij in die vorm kan afkoelen en dus ook iets beter vorm houdt.
dinsdag 16 februari 2021 om 11:45
Misschien kan je eens wat filmpjes op YouTube kijken over krullen maken met een stijltang. Beach waves of zo. Dat is misschien meer in jouw straatje dan met een krultang.
En verder eens met wat Panda zegt.
dinsdag 16 februari 2021 om 11:55
dinsdag 16 februari 2021 om 19:17
Ik heb zelf heel stijl haar en als ik het krul met de “gewone” krultang dan zakt het al na een paar uur uit.
Ik heb al jaren een Chi stijltang, ooit bij Rob Peetoom gekocht. En daar blijft de krul 2 dagen na het krullen nog zitten. Ik denk dat de tang nu een jaar of 9 oud is, en hij werkt nog perfect!
Ik heb al jaren een Chi stijltang, ooit bij Rob Peetoom gekocht. En daar blijft de krul 2 dagen na het krullen nog zitten. Ik denk dat de tang nu een jaar of 9 oud is, en hij werkt nog perfect!
dinsdag 16 februari 2021 om 22:24
Ooit wel eens gezien, zal het nog eens gaan bekijken, dank!