Beugel volwassenen
donderdag 25 maart 2021 om 23:53
Hallo,
Mijn boventanden staan redelijk recht, althans, niet heel scheef. Toch staan ze minder recht als toen vroeg mijn beugel eruit ging. Ik irriteer me aan 2 tanden. Er blijft nogal wat activiteit op mijn tanden staan; ene week is er een klein spleetje en andere week weer dicht.
Gisteren was mijn spalkje los gesprongen. Hij zit weer vast, maar alweer zie ik een tand lichtelijk schuiven. Voor anderen valt het niet op, voor mij wel.
Mijn tanden zijn heilig en ben het beu. Zou graag een beugel willen voor echt een hele kleine correctie aan mijn boventanden.
Heeft iemand hier ervaring met een beugel voor echt maar een kleine correctie? Hoelang moest je een beugel? Wat waren de kosten hier +/- voor?
Mijn boventanden staan redelijk recht, althans, niet heel scheef. Toch staan ze minder recht als toen vroeg mijn beugel eruit ging. Ik irriteer me aan 2 tanden. Er blijft nogal wat activiteit op mijn tanden staan; ene week is er een klein spleetje en andere week weer dicht.
Gisteren was mijn spalkje los gesprongen. Hij zit weer vast, maar alweer zie ik een tand lichtelijk schuiven. Voor anderen valt het niet op, voor mij wel.
Mijn tanden zijn heilig en ben het beu. Zou graag een beugel willen voor echt een hele kleine correctie aan mijn boventanden.
Heeft iemand hier ervaring met een beugel voor echt maar een kleine correctie? Hoelang moest je een beugel? Wat waren de kosten hier +/- voor?
vrijdag 26 maart 2021 om 13:10
Ik heb 10 jaar geleden een slotjesbeugel met elastieken gehad, toen was ik 40. Mijn probleem kwam door verstandskiezen die de hele boel scheef hadden geduwd, Ik heb 9 maanden een beugel gehad en sindsdien aan de achterkant van mijn onderste voortanden nog wel een hele dunne strip laten zetten om opnieuw verschuiven te voorkomen. Dit heeft me zo'n 1500 euro gekost toen, en 165 euro voor het composiet stripje.
vrijdag 26 maart 2021 om 13:12
Tegenwoordig doen ze een spalkje en vaak ook nog een nachtbeugel erbij maken als de gewone beugel er uit mag, om die reden.
vrijdag 26 maart 2021 om 13:35
Spalkje heb ik ook, maar dacht altijd dat de tanden dan in principe niet meer kunnen verschuiven.Luci_Mster2 schreef: ↑26-03-2021 13:12Tegenwoordig doen ze een spalkje en vaak ook nog een nachtbeugel erbij maken als de gewone beugel er uit mag, om die reden.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
vrijdag 26 maart 2021 om 13:56
Ik ben 35 en heb sinds gistermiddag opnieuw een slotjesbeugel. Het stoorde me dat één van mijn voortanden begon te schuiven. Het viel anderen nauwelijks op, maar ik zag het continu. Het is dus maar een kleine correctie en heb de slotjesbeugel enkel boven, dit scheelt dan ook in de kosten. Daarnaast vond mijn orthodontist het niet nodig om meerdere foto's te maken of om me te laten 'happen', ook dat scheelde flink. De verwachting is dat ik de beugel 3 maanden in moeten houden. Uiteindelijk zal ik zo'n € 800 kwijt zijn.
vrijdag 26 maart 2021 om 14:26
Blijkbaar toch vaak helaas wel iets, niet altijd maar best vaak wel.
Meeste beugelpubers in mijn omgeving incl de mijne thuis, krijgen nu allemaal een nachtbeugel erbij, met advies deze nog lang te gebruiken om dat te voorkomen.
vrijdag 26 maart 2021 om 16:17
Ik heb invisalign gehad
7 hoesjes x 2weken
Dus zon 3 maand
Ging ook om kleine correcties
Onder heb ik een spalk maar boven kon dat niet volgens de ortho
Ik heb een retainer die ik boven vaak al smiddags ook indoe. Onder alleen snachts
Doe ik boven een keer van 800 tot 1830 uit merk ik wel dat t strakker zit meteen
Nou hebben mijn tanden denk ik sws de neiging te verschuiven
Kostdn rond de 2000
Nieuwe nachtbeugel kost 95 euro per helft. ( hij breekt soms)
7 hoesjes x 2weken
Dus zon 3 maand
Ging ook om kleine correcties
Onder heb ik een spalk maar boven kon dat niet volgens de ortho
Ik heb een retainer die ik boven vaak al smiddags ook indoe. Onder alleen snachts
Doe ik boven een keer van 800 tot 1830 uit merk ik wel dat t strakker zit meteen
Nou hebben mijn tanden denk ik sws de neiging te verschuiven
Kostdn rond de 2000
Nieuwe nachtbeugel kost 95 euro per helft. ( hij breekt soms)