Mode & Beauty alle pijlers

Bh problemen

15-08-2020 22:33 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk altijd mijn bh’s bij de Hunkemöller. Ze zitten lekker. Ik was ze op de hand, of op een speciale delicate stand op de wasmachine. Zonder andere was. Laat ze liggend drogen. Zorg er goed voor.

En toch elke keer binnen 6 maanden (nu al binnen twee maanden) breekt de beugel. Gewoon ineens doormidden. En ik deed niks. Ik zat letterlijk op de wc vandaag en plop beugel kapot. :cry:

Ik wordt hier echt gek van. Bh’s zijn duur en helaas ben ik niet gezegend met een kleiner formaat, ik heb ze helaas nodig.

Heb nu maar twee bh’s in de sale bij livera gekocht en ben financieel voorlopig niet instaat om 70 euro per bh te betalen.

Waar kopen jullie je bh’s en hoe lang doe je er mee? Of tips hoe ze langer mee gaan. Ik wil mij er niet bij neerleggen dat ik elke zes maanden een aantal nieuwe bh’s moet kopen omdat ze kapot blijven gaan. Als het echt zo is dat duurdere bh’s beter zijn, dan ga ik zodra het kan dure bh’s kopen.
(primark pas ik helaas niet anders kocht ik daar elke paar maanden een paar nieuwe)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Misschien eens verschillende merken passen. Kan het zijn dat je borsten misschien wat breder zijn dan gemiddeld? Dat heb ik namelijk en daardoor past het heel vaak niet goed. De cups staan dan te dicht op elkaar of zijn te smal.
Intotheunknown schreef:
15-08-2020 22:45
Wat raar! Heb nog nooit gehad dat er een beugel brak. Ben benieuwd waar dat aan ligt :)
Inderdaad, ik draag al heel wat jaren beugel beha's maar er is nog nooit een beugel gebroken.
Ik draag de laatste paar jaar graag Triumph.
Misschien is er iets meer in investeren uiteindelijk toch goedkoper, to. Ik vind het niet normaal als een beha maar zes maanden mee gaat.
Ik heb maat 85D en draag al jaren Marlies Dekkers. Ik (of eigenlijk man...) koop(t) ze bij dutchdesignersoutlet (.nl). €35-€40 voor een BH en ze gaan lang mee. Ik gooi ze (in een waszakje) gewoon bij de gekleurde was, op 40 graden, en hang ze daarna over het rek. Heb voor hetzelfde geld nog geen merk gevonden dat kwalitatief voelt en fijn zit.
Jufjoke schreef:
15-08-2020 23:13

Misschien is er iets meer in investeren uiteindelijk toch goedkoper, to. Ik vind het niet normaal als een beha maar zes maanden mee gaat.

Ik denk niet dat het aan de kwaliteit/prijs ligt, omdat vrijwel iedereen hier zegt dit nog nooit gehad te hebben.
Zou het zonde vinden als TO voor een dure BH gaat en dat de beugel bij die BH ook na een paar maanden breekt, puur omdat de oorzaak ergens anders gezocht moest worden.
C⨀urage schreef:
15-08-2020 23:17
Ik denk niet dat het aan de kwaliteit/prijs ligt, omdat vrijwel iedereen hier zegt dit nog nooit gehad te hebben.
Zou het zonde vinden als TO voor een dure BH gaat en dat de beugel bij die BH ook na een paar maanden breekt, puur omdat de oorzaak ergens anders gezocht moest worden.
Ja, daar heb je een punt. Maar wat zou die oorzaak dan zijn?
Ik was mijn beha overigens nooit met de hand. Wel op een wol- of fijnwas programma in een zakje. Zou het méér lijden met handwas?
Als hij binnen 2 maanden stuk is, zou ik zeker even terug langs de winkel. Erbij vermelden dat je advies hebt gehad en vragen of ze wat voor je kunnen betekenen, want hij zou niet binnen 2 maanden stuk mogen gaan. Eventueel opnieuw laten adviseren (misschien heb je net de verkeerde verkoopster getroffen) want beugels breken vaak wanneer de maat niet klopt. Hunkemoller heeft fijne service! Dus kans is groot dat ze je bh vergoeden.
LīlyRose schreef:
15-08-2020 23:06
Maar dan ligt het dus niet aan het merk, maar aan het niet juist wassen.
Ja, denk ik ook. Verder heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit een merk gehad dat zo goed zat als die van Marlies Dekkers. Ik koop ze zeker weer en vriend mag mijn lingerie inmiddels niet meer wassen.
Iemand vroeg hoe ik ze aan doe:
Ik doe de sluiting voor dicht. Draai m’n bh om. Doe m’n armen er door, leun een beetje voorover en leg m’n borsten goed. Ik heb niet voorgevormde beugel bh’s. Vroeger had ik voornamelijk van de v&d en de Hema voorgevormde bh’s maar er bleef altijd ruimte tussen m’n cup en borst zitten.

Liever drie dure bh’s die heel blijven heb ik liever ook. Maar ben idd bang wat hier genoemd is dat er straks het zelfde mee gebeurd.

Ze zeiden laatst Rotterdam vermijden vanwege Corona. Maar moet binnenkort een aantal keer naar het ziekenhuis daar dus denk als ik er dan toch ben dat ik naar die bh winkel ga als dat lukt icm de afspraken.

Morgen even naar de zeeman voor een emergency bh. Want ik heb wel van die niet voorgevormde beugeloze bh’s die er uit zien als topjes voor kinderen, die ik draag op dagen als ik alleen naar de supermarkt hoef. Maar ook op mijn werk staat het niet, dan lijkt het in werkuniform alsof ik niks aan heb. Dus hopelijk kan de zeeman mij er doorheen slepen tot ik iets beters heb.
Ik heb bh's van Livera en Hunkemoller en daar doe ik jaaaaren mee. Nog nooit een geknapte beugel gehad. Wel dat ze op een gegeven moment in je huid gaan prikken omdat ze door de stof komen, dan flikker ik ze weg. En ik was ze gewon met de andere was mee, zonder zakje op 40 graden.
Als je hem kan draaien zit ie volgens mij al te wijd.
Moeten er persé beugels in?

Ik draag D100. Zonder beugels.
Zitten voor mij heerlijk.
Iets van een 15 à 20 euro bij C&A en die ondingen slijten maar niet en gaan al jaren mee :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik had het vroeger alleen bij goedkope bh’s. Nu al jaren niet gehad.
Maar ik kan sinds kort niet meer tegen beugels, en heb nu een fijne beugelloze van Triumph gevonden. Kost 40 euro en zit heel goed, misschien ook nog een optie voor je.
Nee beugels is geen must. Zolang het maar lijkt alsof ik een bh aan heb en geen borsten op m’n knieën heb hangen!

En wat betreft aan doen, het is mij ook nooit gelukt om hem aan te doen wanneer hij al goed zit zegmaar. Uit doen lukt wel met handen op m’n rug maar ik kan ook bijna nergens krabben op m’n rug. Ik ben geen klein mens. Wel klein, maar geen dwerggroei (sorry ik weet de juiste benaming niet). Dus fysiek en anatomisch gezien zijn mijn arme normale lengte en moet ik op m’n rug kunnen maar het kan niet.

Sorry dat ik niet iedereen kan beantwoorden, maar ik lees alles (soms meerdere keren) en ben al super blij met alle reacties. Ik ga nu echt slapen hoe geïrriteerd ik ook ben door die domme bh. :heart:

(Vraag mij nu af of iedereen hem op de juiste manier aan doet of ook op mijn manier of op een andere betere manier?) had vroeger toen ik puber was wel bh’s met een voorsluiting. Waren fijne bh’s
3_14pac wijzigde dit bericht op 15-08-2020 23:39
12.09% gewijzigd
Mijn goedkopere Hunkenmuller bh's bleven ook nooit lang goed. Ook cup E en ook 2 x meegemaakt dat de beugel knapte.

Maar ik heb bh's van Prima Donna en van Marlies Dekkers die al jaren prima in vorm blijven.
Ik heb 70H en koop vooral bh's in de speciaalzaak: prima donna, marie jo enz. Ik was ze in een bh-zakje op 30 graden handwas of soms wolwas en laat ze drogen op het wasrek. Zo kan ik er jaren mee doen totdat ze echt versleten zijn.
Fluithaas schreef:
15-08-2020 23:27
Maar ik kan sinds kort niet meer tegen beugels, en heb nu een fijne beugelloze van Triumph gevonden. Kost 40 euro en zit heel goed, misschien ook nog een optie voor je.

Hier net zo. Ik heb deze: https://www.wehkamp.nl/triumph-bh-zonde ... duct_image

Ik heb 85E en hij zit lekker en biedt goede ondersteuning.
Ik doe een bh ook aan zoals jij doet. Als ik dat ding op mijn rug dicht moet doen en dat lukt dan niet omdat ik niet zie wat ik doe word ik hartstikke chagrijnig en krijg ik kramp in mijn armen. Ik hen één zo'n ingewikkeld ding die je persé op de rug dicht moet doen omdat je armen er niet later doorheen kunnen en die heb ik dus nooit aan om die reden. Na drie pogingen heb ik namelijk geen zin meer.
3_14pac schreef:
15-08-2020 23:07
Het middenstuk zit op mijn borstbeen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik soms even m’n bh en borsten opnieuw moet positioneren en dan zit alles weer goed.

Klinkt alsof de band te wijd is en de cup te klein. De band moet vrij strak aansluiten en op zijn plaats blijven zitten.
Ik heb 85f en heb nog nooit geknapt beugels gehad. Wel moordaanslagen met beugels die eruit gaan en in je lichaam prikken :|
Ik heb bh's van Anita en die blijven eeuwig goed al worden ze soms wel wat rafelig. Verder heb ik tijdens de corona periode de beugelloze steunbh's van de bon prix ontdekt, supergoedkoop en redelijk acceptabel effect.
Misschien kun je daar wat mee overbruggen. Ik draag ze als ik niet hoef te werken en ook naar het werk in de winter onder een trui kan prima.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan de bh ligt, ik vermoed dat het te maken heeft met hoe je met de bh's omgaat. Prop je ze wel eens in de kast of la of weekendtas? Was je ze op de hand? Wring je het water eruit?

Aan zware borsten ligt het in ieder geval niet, ik heb cup H en heb nog nooit een gebroken beugel gehad. Ik heb veel Freya, dat is betaalbaar. Primadonna is ook fijn maar duurder.

Mijn bh's was ik op handwasprogramma in een zakje, ik wring ze niet uit maar droog ze boven het bad, ze hangen aan een hanger in de kast en ik doe ze op de 'juiste' manier aan (zonder draaien).
Ik kan absoluut een speciaalzaak aanbevelen en dan met name Superbra
Zeker weten dat de maat van je Hunkemoller maat echt niet overeenkomt met wat je daar gaat passen
Als dit eenmaal kent wil je echt niet anders meer en ze hebben echt niet al te dure bh’s.

En nooit je bh’s in de wasmachine maar altijd handwas !
ik trek ze aan door ze op mijn navel te sluiten en dan te draaien. Nooit iets raars met mijn bh's gehad. Mik ze gewoon in de wasmachine en droog ze op het wasrek en ze blijven jaren goed en mooi. Moet er wel bij melden dat ik mijn wasmachine nooit strak volprop.
In sommige merken heb ik cup G, dus hou er ook rekening mee dat een hunkemoller-maat niet voor alle merken de juiste maat is.

En toen ik vroegah bij hunkemoller liet opmeten, kreeg ik een compleet verkeerd maat-advies, want hunkemoller verkoopt geen bh's in mijn maat.
HennieHen schreef:
15-08-2020 23:57
Ik kan me niet voorstellen dat het aan de bh ligt, ik vermoed dat het te maken heeft met hoe je met de bh's omgaat. Prop je ze wel eens in de kast of la of weekendtas? Was je ze op de hand? Wring je het water eruit?

Aan zware borsten ligt het in ieder geval niet, ik heb cup H en heb nog nooit een gebroken beugel gehad. Ik heb veel Freya, dat is betaalbaar. Primadonna is ook fijn maar duurder.

Mijn bh's was ik op handwasprogramma in een zakje, ik wring ze niet uit maar droog ze boven het bad, ze hangen aan een hanger in de kast en ik doe ze op de 'juiste' manier aan (zonder draaien).
Ik was ze in de wasmachine zonder iets er bij, op het wasprogramma voor oa lingerie. In een waszakje. Haal ze er na uit het waszakje en laat ze liggend op het rek drogen. Daarna vouw ik de cups in elkaar en leg ik ze in de kast op het plekje speciaal voor bh’s. Op reis doe ik er ook voorzichtig mee.

In het verleden was ik er meerder zuinig mee tot ik alleen ging wonen en ik mijn eigen geld verdiende en merkte dat het niet op m’n rug groeide. Maar dat is al lang geleden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven