Bh problemen
zaterdag 15 augustus 2020 om 22:33
Ik koop eigenlijk altijd mijn bh’s bij de Hunkemöller. Ze zitten lekker. Ik was ze op de hand, of op een speciale delicate stand op de wasmachine. Zonder andere was. Laat ze liggend drogen. Zorg er goed voor.
En toch elke keer binnen 6 maanden (nu al binnen twee maanden) breekt de beugel. Gewoon ineens doormidden. En ik deed niks. Ik zat letterlijk op de wc vandaag en plop beugel kapot.
Ik wordt hier echt gek van. Bh’s zijn duur en helaas ben ik niet gezegend met een kleiner formaat, ik heb ze helaas nodig.
Heb nu maar twee bh’s in de sale bij livera gekocht en ben financieel voorlopig niet instaat om 70 euro per bh te betalen.
Waar kopen jullie je bh’s en hoe lang doe je er mee? Of tips hoe ze langer mee gaan. Ik wil mij er niet bij neerleggen dat ik elke zes maanden een aantal nieuwe bh’s moet kopen omdat ze kapot blijven gaan. Als het echt zo is dat duurdere bh’s beter zijn, dan ga ik zodra het kan dure bh’s kopen.
(primark pas ik helaas niet anders kocht ik daar elke paar maanden een paar nieuwe)
En toch elke keer binnen 6 maanden (nu al binnen twee maanden) breekt de beugel. Gewoon ineens doormidden. En ik deed niks. Ik zat letterlijk op de wc vandaag en plop beugel kapot.
Ik wordt hier echt gek van. Bh’s zijn duur en helaas ben ik niet gezegend met een kleiner formaat, ik heb ze helaas nodig.
Heb nu maar twee bh’s in de sale bij livera gekocht en ben financieel voorlopig niet instaat om 70 euro per bh te betalen.
Waar kopen jullie je bh’s en hoe lang doe je er mee? Of tips hoe ze langer mee gaan. Ik wil mij er niet bij neerleggen dat ik elke zes maanden een aantal nieuwe bh’s moet kopen omdat ze kapot blijven gaan. Als het echt zo is dat duurdere bh’s beter zijn, dan ga ik zodra het kan dure bh’s kopen.
(primark pas ik helaas niet anders kocht ik daar elke paar maanden een paar nieuwe)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
zondag 16 augustus 2020 om 00:02
Onzin. Ik doe ze altijd n de wasmachine en dat is echt geen probleem.stouteschoenenenzo schreef: ↑15-08-2020 23:59
En nooit je bh’s in de wasmachine maar altijd handwas !
Ik neem altijd oude bh's mee op vakantie omdat mijn handwas-techniek agressiever is dan die van mijn wasmachine.
zondag 16 augustus 2020 om 00:04
Ik ga zsm naar super bra. Weet ook niet echt welke winkels en waar we nog meer speciaal zaken zitten. Bij Triumph ooit eens een verkeerde maat bh aangeraden gekregen z’n 10 jaar terug en er nooit meer heen gegaan.stouteschoenenenzo schreef: ↑15-08-2020 23:59Ik kan absoluut een speciaalzaak aanbevelen en dan met name Superbra
Zeker weten dat de maat van je Hunkemoller maat echt niet overeenkomt met wat je daar gaat passen
Als dit eenmaal kent wil je echt niet anders meer en ze hebben echt niet al te dure bh’s.
En nooit je bh’s in de wasmachine maar altijd handwas !
Ik woon dichtbij Rotterdam, dus als ik er even voor moet rijden zoals super bra vind ik echt helemaal prima
zondag 16 augustus 2020 om 00:05
3_14pac schreef: ↑16-08-2020 00:02Ik was ze in de wasmachine zonder iets er bij, op het wasprogramma voor oa lingerie. In een waszakje. Haal ze er na uit het waszakje en laat ze liggend op het rek drogen. Daarna vouw ik de cups in elkaar en leg ik ze in de kast op het plekje speciaal voor bh’s. Op reis doe ik er ook voorzichtig mee.
In het verleden was ik er meerder zuinig mee tot ik alleen ging wonen en ik mijn eigen geld verdiende en merkte dat het niet op m’n rug groeide. Maar dat is al lang geleden
Toch maar overstappen op niet-hunkemoller bh's.
Is inderdaad duur. En dat is jammer.
Maar ik heb dit jaar voor het eerst in 5 jaar nieuwe bh's gekocht (60 euro in de sale) en dat is onder de streep vast goedkoper dan elk half jaar een nieuwe goedkope bh.
zondag 16 augustus 2020 om 00:08
3_14pac schreef: ↑16-08-2020 00:02Ik was ze in de wasmachine zonder iets er bij, op het wasprogramma voor oa lingerie. In een waszakje. Haal ze er na uit het waszakje en laat ze liggend op het rek drogen. Daarna vouw ik de cups in elkaar en leg ik ze in de kast op het plekje speciaal voor bh’s. Op reis doe ik er ook voorzichtig mee.
Hier had ik overheen gelezen, stond ook in je OP zie ik nu.
Misschien is het een probleem dat je trommel te leeg is en dat het bij het (lichte) centrifugeren teveel tegen de wanden van de trommel wordt gesmakt? Met meer was in een trommel, gebeurt dit niet. Hoeveel toeren maakt dat lingerie-programma?
zondag 16 augustus 2020 om 00:10
Naar mijn idee maakt dat programma amper toeren. Moet hem ook op 400 zetten. Maar ja advies van de Hunkemöller verkoper was dan maar alleen wassen IPv met natte zware kleding en handdoeken er bij. Maar goed, dat heeft uiteindelijk ook niks geholpenC⨀urage schreef: ↑16-08-2020 00:08Hier had ik overheen gelezen, stond ook in je OP zie ik nu.
Misschien is het een probleem dat je trommel te leeg is en dat het bij het (lichte) centrifugeren teveel tegen de wanden van de trommel wordt gesmakt? Met meer was in een trommel, gebeurt dit niet. Hoeveel toeren maakt dat lingerie-programma?
zondag 16 augustus 2020 om 00:18
Ik koop het grootste deel van mijn bh's bij bonprix. Is niet de beste kwaliteit maar je hebt wat leuks voor een prima prijs en voldoende keus ook voor grotere maten. Vooral omdat ik het idee heb dat ze tijdens werk veel te verduren hebben vind ik dat prima hoewel ik daar nog maar zelden gebroken beugels heb gehad. Meestal komen bij mij de beugels ineens ergens aan een zijkant eruit piepen. Wel de collectie aangevuld met wat duurdere exemplaren maar omdat ik die minder vaak draag gaan ze ook langer mee.
zondag 16 augustus 2020 om 00:27
zondag 16 augustus 2020 om 00:39
Ook jaren Hunkemöller gedragen maar die gingen afstaan in het midden. Dat stond zo raar. En ook daarvan staken regelmatig de beugels door de stof naar buiten.
Ik draag nu al jaren alleen nog maar Triumph (ook 85E)
Gaan lang mee en gewoon op 40 graden in een waszakje met de rest van de gekleurde was mee.
Kosten €45/€50 en in de opruiming soms mazzel. (Vorig jaar 3 voor €84 totaal)
En die zijn alledrie nog net zo mooi als ik toen ik ze kocht.
zondag 16 augustus 2020 om 00:52
zondag 16 augustus 2020 om 06:57
Je kunt beter niet centrifugeren.
zondag 16 augustus 2020 om 07:52
Ik weet niet anders dan dat het zo moet.MevrouwJack schreef: ↑16-08-2020 01:33Grappig, het was niet in mijn hoofd opgekomen om een bh aan te trekken met de sluiting aan de voorkant en dan te draaien![]()
zondag 16 augustus 2020 om 07:58
Het moét niet. Maar het is wel het makkelijkst. En idd heel bijzonder als je hier nooit aan hebt gedacht!
En natuurlijk betekent dit niet dat de band te wijd is. Je doet hem dicht waar je romp smaller is, draait en daarna hijs je hem omhoog naar de juiste plek.
impala wijzigde dit bericht op 16-08-2020 07:59
26.12% gewijzigd
.
zondag 16 augustus 2020 om 08:05
Als je in de buurt van Rotterdam woont of bent, kan ik je de volgende zaken aanraden:
https://www.vanbaallingerie.nl
Marlies Dekkers in de Witte de Withstraat
/
https://www.vanbaallingerie.nl
Marlies Dekkers in de Witte de Withstraat
/
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 19:33
13.30% gewijzigd
zondag 16 augustus 2020 om 08:42
zondag 16 augustus 2020 om 08:52
Hier ook Marlies Dekkers. Ik heb ook andere, maar draag eigenlijk altijd die. Ik heb ze al 10 jaar en ze zien er serieus nog bijna als nieuw uit en ze gaan dus al helemaal niet snel kapot.
Ik doe ze gewoon in de wasmachine op 40 graden zonder waszakje.
zondag 16 augustus 2020 om 09:08
Heb ik ook hoor, na een jaar ongeveer knapt meestal mijn linker beugel. Die borst is net iets breder als de ander. Ik denk dat het daaraan ligt.
Ik was ze op de hand, niet wringen, water eruit door ze tussen een paar lagen handdoeken droogdrukken, draag ze om de 4 dagen en maar 3 dagen voor ze gewassen worden, sluit ze op mijn rug. Alles wat ze bij de winkel zeggen om ze goed te houden.
Ik heb het met alle merken en prijzen dat ze na een jaar op zijn. Koop dus nu honckenoller’s in de aanbieding, heb 2 types die lekker zitten en net geen €30 kosten. Tijdens de braparty koop je er 3 en betaal je er 2. Dan is het nog te doen
zondag 16 augustus 2020 om 09:41
Waszakje is wel handig. Mocht de beugel loskomen tijdens het wassen dan vernielt hij niet je hele machine.pamelacourson schreef: ↑16-08-2020 08:52Hier ook Marlies Dekkers. Ik heb ook andere, maar draag eigenlijk altijd die. Ik heb ze al 10 jaar en ze zien er serieus nog bijna als nieuw uit en ze gaan dus al helemaal niet snel kapot.
Ik doe ze gewoon in de wasmachine op 40 graden zonder waszakje.
zondag 16 augustus 2020 om 09:52
Ik heb sinds een tijd de niet voorgevormde beugel-bh van zeeman ontdekt. Die zit echt heerlijk, goede steun en gaat lang mee. Nog nooit een geknapte beugel gehad trouwens, met geen enkel merk. Ik heb ook Victoria secret in de kast liggen. Zit ook erg fijn en blijft mooi! Ik was alles gewoon op 40 graden in een zakje bij andere was. Centrifugeren gaat op 1200 toeren.