Mode & Beauty alle pijlers

Bh problemen

15-08-2020 22:33 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk altijd mijn bh’s bij de Hunkemöller. Ze zitten lekker. Ik was ze op de hand, of op een speciale delicate stand op de wasmachine. Zonder andere was. Laat ze liggend drogen. Zorg er goed voor.

En toch elke keer binnen 6 maanden (nu al binnen twee maanden) breekt de beugel. Gewoon ineens doormidden. En ik deed niks. Ik zat letterlijk op de wc vandaag en plop beugel kapot. :cry:

Ik wordt hier echt gek van. Bh’s zijn duur en helaas ben ik niet gezegend met een kleiner formaat, ik heb ze helaas nodig.

Heb nu maar twee bh’s in de sale bij livera gekocht en ben financieel voorlopig niet instaat om 70 euro per bh te betalen.

Waar kopen jullie je bh’s en hoe lang doe je er mee? Of tips hoe ze langer mee gaan. Ik wil mij er niet bij neerleggen dat ik elke zes maanden een aantal nieuwe bh’s moet kopen omdat ze kapot blijven gaan. Als het echt zo is dat duurdere bh’s beter zijn, dan ga ik zodra het kan dure bh’s kopen.
(primark pas ik helaas niet anders kocht ik daar elke paar maanden een paar nieuwe)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
KamilleT schreef:
16-08-2020 07:52
Ik weet niet anders dan dat het zo moet.
Moet zelfs ;-D
Tjezus, wat vals
Ik kan helaas mijn BH's alleen maar bij een speciaalzaak kopen.. Laatst lukte het toevallig bij de Livera. Smalle omvang, grote cup.. Heel erg lastig en absoluut niet fijn.

Voor goedkoop naast Hunkemuller, zou ik toch voor H&M, Primark of Hema gaan. Voor mij liever H&M en Hema, dan Primark. Volgens mij is dat nog best goede kwaliteit.
MevrouwJack schreef:
16-08-2020 01:33
Grappig, het was niet in mijn hoofd opgekomen om een bh aan te trekken met de sluiting aan de voorkant en dan te draaien :proud:
Toch is het ongeveer 50/50, qua methode tussen de spinners en de shakers.

https://broadlingerie.com/home/how-to-put-on-your-bra/
Honingbij_ schreef:
15-08-2020 22:42
Ik koop al 15 jaar BH’s van de H&M. Nog nooit een gebroken beugel gehad, uitlubberen heb ik ook geen last van. En heel betaalbaar.

Ik ook! Heel tevreden over H&M, al mijn bh’s zijn van hun. Alleen komt daar nu een einde aan. 70 omvang is uit de collectie😭
rumforviva schreef:
16-08-2020 10:05
Toch is het ongeveer 50/50, qua methode tussen de spinners en de shakers.

https://broadlingerie.com/home/how-to-put-on-your-bra/
Het schijnt zelfs iets over je persoonlijkheid te zeggen :P

https://www.cosmopolitan.com/nl/lifesty ... nlijkheid/
Tjezus, wat vals
Beugels die stuk gaan wijst vaak op een verkeerde bh maat. Veel winkels verkopen maar een beperkt aantal maten en meten dus ook vaak verkeerde maten aan.
Dit is een hele goede bh maat calculator: https://www.abrathatfits.org/calculator.php
en meer informatie: https://www.reddit.com/r/abrathatfits/w ... ners_guide
MevrouwJack schreef:
16-08-2020 10:27

Haha! Tijdschriften maken overal een artikel van.

Ik ben zelf trouwens een draaier, ik hecht inderdaad totaal niet aan tradities en heb ook een lade vol met bh’s in alle kleuren van de regenboog.
Ik heb ook met enige regelmaat dat beugel breekt precies in het midden.
2x maat aangemeten in 2 totaal verschillende lingeriezaken en kwamen allebei op dezelfde maat uit.
Het is tevens wel altijd bij dezelfde borst waarbij hij breekt (de kleinste van de 2) en heb 90c
C⨀urage schreef:
15-08-2020 23:17
Ik denk niet dat het aan de kwaliteit/prijs ligt, omdat vrijwel iedereen hier zegt dit nog nooit gehad te hebben.
Zou het zonde vinden als TO voor een dure BH gaat en dat de beugel bij die BH ook na een paar maanden breekt, puur omdat de oorzaak ergens anders gezocht moest worden.
Precies, ik heb ook al jaren BH's van Hunkemuller, ook een grote maat en ik gooi ze gewoon tussen de rest van de fijne was (en nooit in een waszakje, ik weet het slecht maar vergeet het altijd ;-) ).

Ik denk eerder dat de maat niet goed is.

Maar alle opmerkingen hier gelezen denk ik dat ik toch maar eens een andere lingeriezaak in ga stappen :-)

Succes!
anoniem_111081 wijzigde dit bericht op 16-08-2020 21:37
Reden: aanvulling
23.32% gewijzigd
Karma, en alles komt goed
rumforviva schreef:
16-08-2020 10:44
Haha! Tijdschriften maken overal een artikel van.

Ik ben zelf trouwens een draaier, ik hecht inderdaad totaal niet aan tradities en heb ook een lade vol met bh’s in alle kleuren van de regenboog.
Ik ben ook een draaier. En hecht idd niet aan tradities en hoe iets zou horen, maar voor de rest klopt er geen bal van. Mijn behas zijn vooral praktisch, van gladde stof en huidkleurig. Ok, ik heb ook één knalrode. Maar dat was het dan ook wel. Een influencer will Ik al hélemaal niet zijn :)
impala wijzigde dit bericht op 16-08-2020 11:30
4.57% gewijzigd
.
ItsJustMi schreef:
16-08-2020 10:40
Beugels die stuk gaan wijst vaak op een verkeerde bh maat. Veel winkels verkopen maar een beperkt aantal maten en meten dus ook vaak verkeerde maten aan.
Dit is een hele goede bh maat calculator: https://www.abrathatfits.org/calculator.php
en meer informatie: https://www.reddit.com/r/abrathatfits/w ... ners_guide
En het gaat ook niet alleen om de maat, ook om het model. Bij Hunkemoller hebben ze best mijn maat, maar geen enkele beha die bij mij echt goed zit. Livera is al iets beter. Daarom : ga naar een speciaalzaak. Niet alleen voor de juiste maat, maar ook voor het juiste model.
.
Ik heb een maat die lastig te krijgen is (60F/60G), dus ik moet mijn beha’s bij een speciaalzaak kopen of online. Dit zijn vaak duurdere beha’s, maar ze gaan wel vrij lang mee. Ik heb nog nooit een probleem met kapotte beugels gehad, ook niet toen ik nog goedkope beha’s bij de Hunkemöller kocht in een verkeerde maat. Ook bij goedkopere beha’s is het niet gebruikelijk dat de beugels zo vaak en zo snel kapot gaan. Staat er misschien te veel spanning op de beugels doordat je de verkeerde maat draagt? Mijn ervaring is dat veel winkels je in de maten passen die ze verkopen. Bij een Hunkemöller wordt mij bv een omtrek 70 geadviseerd, terwijl die omtrek mij veel te wijd is. Maar een kleinere omtrek hebben ze vaak niet, dus passen ze me in maten die ze wel verkopen. Mijn tip zou daarom zijn om naar een speciaalzaak te gaan met een groot assortiment aan maten (bv een Superbra of Naron) voor een passessie.
impala schreef:
16-08-2020 11:28
En het gaat ook niet alleen om de maat, ook om het model. Bij Hunkemoller hebben ze best mijn maat, maar geen enkele beha die bij mij echt goed zit. Livera is al iets beter. Daarom : ga naar een speciaalzaak. Niet alleen voor de juiste maat, maar ook voor het juiste model.
Ja dat is helemaal waar hoor. In de info link staat daar ook informatie over. Vooral de voorgevormde bh’s worden veel gedragen maar deze werken vaak niet goed voor veel mensen. De cups daarvan zijn vrij ondiep en bewegen ook niet met je bewegingen mee. De ongevoerde cups met naden zitten vaak beter als je wat meer diepte in de cups nodig hebt. Maar ook daar zit veel verschil tussen net zoals er veel verschillende vormen borsten zijn dus het kan best een zoektocht zijn iets te vinden wat echt goed zit.
MevrouwJack schreef:
16-08-2020 10:27

Hahahaha...wat een bullshit artikeltje. Want volgens mij zeggen optie 3 en 4 vooral dat je niet zo'n grote cupmaat hebt. Want een bh met voorsluiting is maar voor een beperkte matenrange te krijgen. En een bh vast over je hoofd aantrekken lukt volgens mij alleen bij een heel kleine cupmaat of als je de verkeerde maat (te grote rugmaat) draagt.
Ik ben trouwens een draaier. Vooral omdat ik dat zo van mijn moeder geleerd heb. En omdat het op de rug vastmaken anatomisch gezien een uitdaging is.

On topic: nog nooit gebroken beugels gehad. Maar ik kan me ook niet herinneren ooit bij Hunkemöller een bh te hebben gekocht.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Na alles gelezen te hebben twijfel ik idd over mijn maat en ga straks als ik een meetlint kan vinden mijzelf opmeten met een link die gepost is.

Was even vergeten dat het zondag is en de zeeman is dicht... dus geen emergency bh voor mij. Ik heb nog wel van die slappe bh’s van de Hema, die er uit zien als topjes voor kinderen. En een of twee bh’s die totaal niet lekker zitten. Maar moet wel een bh aan morgen en dinsdag op het werk.

En ik denk dat ik vrijdag maar naar Rotterdam ga. Naar Marlies Dekkers en evt de super bra shop. En mijzelf daar ook goed laat adviseren en meten
Zijn vandaag in Rotterdam niet gewoon alle winkels open?

Anders heb je misschien nog een dunnig sjaaltje dat je morgen om je schouders kan hangen, over je borsten? Dan valt het misschien iets minder op dat je niet een hele goede bh draagt?
HolyGirl schreef:
16-08-2020 13:56
Zijn vandaag in Rotterdam niet gewoon alle winkels open?

Anders heb je misschien nog een dunnig sjaaltje dat je morgen om je schouders kan hangen, over je borsten? Dan valt het misschien iets minder op dat je niet een hele goede bh draagt?
Ja de winkels zijn open, alleen ik heb geen auto maar ben er wel zo met ov. Alleen haal het nu niet meer om op tijd daar te zijn en fatsoenlijk te kunnen passen.
3_14pac wijzigde dit bericht op 16-08-2020 14:15
21.77% gewijzigd
Ik denk dat je het beste voorgevormde bh's kunt laten en voor kanten gaat, die hebben een veel betere cup.
Mijn dochter slaagt goed bij Esprit met haar F cup. Deze zijn goed betaalbaar en vooral in de sale.
Cateautje schreef:
16-08-2020 14:09
Ik denk dat je het beste voorgevormde bh's kunt laten en voor kanten gaat, die hebben een veel betere cup.
Ik heb die inderdaad altijd. Voorgevormd werkt idd niet bij mij.
In plaats van Rotterdam haalde ik het wel om naar rosada outlet center te gaan. Die is tot 20u open. Dus twee bh’s geshopt bij Marlies Dekkers en mijn kapotte bh ritueel weggegooid daar :bye:
Wat een verademing die bh’s zeg. Ik ga nooit meer naar de Hunkemöller. Dan maar duurder en mooier en lekker zittend :heart:

Mijn maat klopte inderdaad niet
Welke maat heb je dan nu gekocht?
Wat fijn dat je nu de oplossing hebt gevonden!
Een slecht zittende beha die je de hele dag voelt is zo vervelend...
C⨀urage schreef:
16-08-2020 16:34
Welke maat heb je dan nu gekocht?
85 F.
En allerlei maten en modelletjes gepast en die ik aangehouden heb zit heerlijk
3_14pac schreef:
16-08-2020 16:28
In plaats van Rotterdam haalde ik het wel om naar rosada outlet center te gaan. Die is tot 20u open. Dus twee bh’s geshopt bij Marlies Dekkers en mijn kapotte bh ritueel weggegooid daar :bye:
Wat een verademing die bh’s zeg. Ik ga nooit meer naar de Hunkemöller. Dan maar duurder en mooier en lekker zittend :heart:

Mijn maat klopte inderdaad niet
Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven