Mode & Beauty alle pijlers

Bikini lijn scheren, drama

19-06-2017 11:11 66 berichten
Ik heb blijkbaar een gevoelige huid bij mijn bikinilijn. Scheren is problematisch. Na 1 scheerbeurt moet mijn huid zich zeker 3 dagen herstellen voordat ik een nieuwe scheerbeurt kan doen. Scheer ik eerder krijg ik rode bulten en gaat het bloeden. Na twee dagen zijn er echter alweer de eerste haren. Als ik dan wil gaan zwemmen ziet het niet uit.
Ik heb al scheerschuim, olie etc geprobeert maar dat helpt allemaal niet.
Ik ben nu aan het denken aan een epilator, maar krijg ik dan niet hetzelfde probleem.
Ik heb ook al eens mijn haren laten waxen, ideaal, probleem is alleen dat ik dan eerst de haren moet laten groeien en dus niet kan gaan zwemmen voordat ik kan waxen.
Wie weet een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Waxen! Ideaal. 1e keer pijnlijk, maar daarna heel goed te doen. Zeer proffesionele salons te vinden in de grotere steden.

Ik laat ook altijd mijn oksels even doen. Alles superglad.

Ik kon dus ook niet scheren ivm gevoelige huid.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
19-06-2017 11:14
Waxen dus voordat het bikiniweer wordt.

Ik zelf scheer wel, met zo'n venusmesje. Paar strookjes maar, heel licht, dat is genoeg. Van dichtbij is het wel te zien denk ik, maar voor het strandvolk niet. Vervelend voor je als dat niet werkt!
Oh... ik vond het heel goed gevonden van mezelf :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n flitslamp van Philips. Ben de naam er even van kwijt.
Ik had altijd veel last van bultjes en ingegroeide haren bij mijn oksels en bikinilijn.
Is nu echt veel minder. Ik scheer nu ongeveer 1x pw en dan blijft alles mooi glad met bijna geen plekjes meer.
Kon ook nooit 2 dagen achterelkaar zwemmen, moest dat echt plannen.... nu kan ik gewoon spontaan besluiten om met de kinderen naar het strand te gaan.
Gebruik hem sinds maart.
Alle reacties Link kopieren
waaromzijndebananenkrom schreef:
19-06-2017 12:09
Ik heb zo'n flitslamp van Philips. Ben de naam er even van kwijt.
Ik had altijd veel last van bultjes en ingegroeide haren bij mijn oksels en bikinilijn.
Is nu echt veel minder. Ik scheer nu ongeveer 1x pw en dan blijft alles mooi glad met bijna geen plekjes meer.
Kon ook nooit 2 dagen achterelkaar zwemmen, moest dat echt plannen.... nu kan ik gewoon spontaan besluiten om met de kinderen naar het strand te gaan.
Gebruik hem sinds maart.
Wie ziet die ieniemienie stoppeltjes dan als je wel die 2e dag gaat zwemmen?
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
19-06-2017 14:19
Wie ziet die ieniemienie stoppeltjes dan als je wel die 2e dag gaat zwemmen?

Geen stoppeltjes, maar rode pukkeltjes, bultjes en nog meer fijns.
Alle reacties Link kopieren
Droog of nat scheren met mesje, net waar ik zin in heb. En dan na de douche flink talkpoeder erop. NOOIT bultjes, jeuk, of wat dan ook.
Oksels same .
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
pino4 schreef:
19-06-2017 16:51
Droog of nat scheren met mesje, net waar ik zin in heb. En dan na de douche flink talkpoeder erop. NOOIT bultjes, jeuk, of wat dan ook.
Oksels same .
Veelvuldig gebruik van talkpoeder kan best schadelijk zijn voor je gezondheid... dat weet je hopelijk wel toch?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag schubben, dan heb je geen last van ingegroeide haartjes die de bultjes en de jeuk veroorzaken.

Scheren met een schoon en scherp mesje, liefst voor het naar bed gaan en dan lekker in de sudocreme zetten.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
19-06-2017 16:56
Elke dag schubben, dan heb je geen last van ingegroeide haartjes die de bultjes en de jeuk veroorzaken.

Scheren met een schoon en scherp mesje, liefst voor het naar bed gaan en dan lekker in de sudocreme zetten.
En scrub je dan met spul waar die gezellige plastic korreltjes in zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Ook zo'n gevoelige huid en daarbij vind ik het scheren ook erg onprettig daar. Met een Ladyshave is het hoogst haalbare voor mij. Het resultaat kan er net mee door, denk ik. Ik heb altijd stoppels, maar vind het belangrijker dat het kort is dan dat het glad is. Dat je kunt zien dat het bijgehouden is. Als ik het glad scheer gaat het meer jeuken. Ik heb dik donker haar.
Het boeit mij persoonlijk niet of iemand wel of geen lichaamshaar heeft. Een vriendin van me scheert niks.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
19-06-2017 17:08
En scrub je dan met spul waar die gezellige plastic korreltjes in zitten?
Nee hoor, gezellig met een ruwe handdoek of washandje.
Dus geen wasverzachter en de washandjes niet in de droger, dan blijven ze een beetje ruw en kan je er prima mee scrubben.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
19-06-2017 16:55
Veelvuldig gebruik van talkpoeder kan best schadelijk zijn voor je gezondheid... dat weet je hopelijk wel toch?
Nooit van gehoord. Onderbouw dit eens. Ik doe t al 25 jaar zo.
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Heb meteen ge-googled. Lees idd het een en ander...
Maar goed, ik gebruik geen hele bussen. Dus ga toch mee door |-)
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
pino4 schreef:
19-06-2017 18:03
Nooit van gehoord. Onderbouw dit eens. Ik doe t al 25 jaar zo.
De meningen zijn daar nog wat over verdeeld, voor zover ik weet en kan vinden. https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... eroorzaken
Alle reacties Link kopieren
Maar zijn die haren dan zo ontzettend dik en zwart dat je zelfs de stoppeltjes al ziet? Ik zou als ik jou was die ontharingscreme proberen als het echt alleen om je bikinilijn aan de voorkant gaat.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ja heb e.e.a. gelezen. Maar goed, ik slik ook al eeuwen de pil,en da's ook niet goed-misschien niet zo goed-valt mee-toch niet goed.....het zal wel.
Met veel dingen zo.

Nu weer on-topic. Met dit weer veul haargroei o_o
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Philips lumea, gebruik deze sinds maart. Heb geen last meer van ingegroeide haartjes bultjes enz. Moest voorheen elke dag scheren, nu doe ik het 1 x per 2 weken voordat ik de lumea pak. Helemaal glad ook onder oksels. Ik heb een hele gevoelige huid, liep hele zomer rond met wondjes en bultjes. Ben er zo blij mee.
ghostly41 schreef:
19-06-2017 17:08
En scrub je dan met spul waar die gezellige plastic korreltjes in zitten?
Ik gebruik altijd zout of suikerscrubs, of koffiefilterprut.
Ik smeer het altijd even in met een beetje bepanthen, scheelt al een hoop!
Alle reacties Link kopieren
Wegwerp mesjes en na het scheren insmeren met zinkzalf
Alle reacties Link kopieren
Hier al eerder genoemd: de Philips Lumea. Voor mij het enige wat echt hielp. Geen haren meer. Maar vooral ook geen rode bulten, jeuk en pijn meer.

Kost een paar centen, maar ik ben er zo blij mee.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik wax/epileer het.
Alle reacties Link kopieren
Structureel waxen, flitsen of epileren en vooral geduld
Alle reacties Link kopieren
Aleppozeep werkt heel goed als scheerzeep en is vriendelijk voor je huid. Vroeger scheerde ik altijd met mesjes maar wegens dezelfde problemen als TO doe ik het nu met de tondeuse: minder glad maar geen wondjes, bultjes en ingegroeide haartjes meer.
Gebruik al jaren ontharingscrème, prima resultaat en nooit irritatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven