Mode & Beauty alle pijlers

Bikini lijn scheren, drama

19-06-2017 11:11 66 berichten
Ik heb blijkbaar een gevoelige huid bij mijn bikinilijn. Scheren is problematisch. Na 1 scheerbeurt moet mijn huid zich zeker 3 dagen herstellen voordat ik een nieuwe scheerbeurt kan doen. Scheer ik eerder krijg ik rode bulten en gaat het bloeden. Na twee dagen zijn er echter alweer de eerste haren. Als ik dan wil gaan zwemmen ziet het niet uit.
Ik heb al scheerschuim, olie etc geprobeert maar dat helpt allemaal niet.
Ik ben nu aan het denken aan een epilator, maar krijg ik dan niet hetzelfde probleem.
Ik heb ook al eens mijn haren laten waxen, ideaal, probleem is alleen dat ik dan eerst de haren moet laten groeien en dus niet kan gaan zwemmen voordat ik kan waxen.
Wie weet een oplossing.
Ik epileer mijn bikinilijn gewoon met een pincet. Al jaren. Aanvankelijk eerst alleen hetgeen buiten de slipjes/bikinibroekjes groeide. Daarna, toen de haartjes op mijn bikinilijn wat meer wegbleven ben ik de grens steeds verder gaan verleggen.

Aanvankelijk arbeidsintensief (maar op een sadistische manier wel een soort van relaxte en bevredigende bezigheid :proud: ), maar nu slechts een werkje van 5 min per week.

Nu scheer ik enkel het deel waar ik niet epileer maar niet meer dagelijks aangezien de rest steeds netjes is.

Geen bultjes of irritatie. De pijn verminderd ook op den duur tot het zelfs vrijwel pijnloos is.

Een zeer vreemde manier, I know. Maar ik vind het ideaal zo. :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met laseren bij huidtherapeut. Heb nu 1 keer gehad en moet zeggen dat ik al stuk minder haartjes heb, dus ook minder te scheren!
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met scheren met babyolie?
Heb weer overal bultjes en moet morgen weer scheren :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Je moet idd met de haargroei mee scheren! Dan krijg je geen irritatie meer.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan wordt het toch helemaal niet glad?
Alle reacties Link kopieren
Ik scheer eerst helemaal glad met een mesje en daarna ga ik eroverheen met m’n IPL apparaat.
Haren gaan niet helemaal weg maar zorgen er wel voor dat de haartjes die terugkomen wat dunner zijn of langzamer terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Liezen scrubben en scheren met babyolie. Met een scherp schoon mesje scheren. Ik heb nooit bultjes, rode vlekken of wondjes. En super glad.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
28-06-2018 23:19
Iemand ervaring met scheren met babyolie?
Heb weer overal bultjes en moet morgen weer scheren :cry: :cry:
Ik. Al jaren.
Ik zou eerst de bultjes even laten wegtrekken voordat je weer gaat scheren. Dan is je huid genezen en dan voorzichtig met een schoon scheermesje en veel babyolie onder de douche scheren.
Alles zo zacht als babybilletjes!
Always look on the bright side of life
Het ziet er bij mij uit als de baard van Ruud Lubbers, maar dan rood. Je ziet de stoppels gewoon in hun haarzakjes zitten, geen beginnen aan. Het lijkt wel ijzerdraad en met waxen blijft de helft gewoon zitten (zelfs als ik het langer heb laten groeien). Misschien is laseren wel een idee.
Alle reacties Link kopieren
Echt, probeer een IPL-apparaat. Na een paar keer blijven de haartjes steeds langer weg.
Alle reacties Link kopieren
Naderhand insmeren met sudocreme, werkt echt top. Als ik het niet doe, heb ik meteen last van rode bultjes en kan ik ook een week niet scheren.
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
28-06-2018 23:19
Iemand ervaring met scheren met babyolie?
Heb weer overal bultjes en moet morgen weer scheren :cry: :cry:

Ik scheer ook elke dag onder de douche kost me 30 sec werk, maat wel altijd glad en geen irritatie, gewoon bijhouden .
Wegwerp mesjes en daarna insmeren met baby olie
flowery schreef:
03-07-2018 17:35
Je moet idd met de haargroei mee scheren! Dan krijg je geen irritatie meer.
Ik weet niet wat voor 'n haar jij hebt, maar als ik dat doe krijg ik die dikke zwarte haren écht niet weg. Beetje plastisch wellicht, maar ook een nieuw mesje weet geen raad met dat haar als ik 't met de groeirichting mee scheer.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet net als een vent je iedere dag met een scheerapparaat scheren. Als je het bijhoud is het maar een minuutje werk.
Maaique schreef:
19-06-2017 11:14
Je kan toch prima zwemmen met wat haartjes? Ik snap het probleem niet.
Dat vraagt ze toch niet?

Herkenbaar probleem, ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij helpt is scrubben. Voor het scheren en daarna 2x per dag.
Ik gebruik altijd een nieuw mesje (hydro 5 voor mannen).
Betadine helpt ook goed tegen de rode bultjes en ontstekingen maar prikt behoorlijk.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven