Bodylotion
zondag 28 oktober 2018 om 22:31
Nu het weer buiten iets guurder wordt merk ik dit direct aan de huid van mijn benen. Deze zijn zo droog als perkament.
Dus nu opzoek naar een lekkere bodylotion.
Eentje die; goed intrekt, die je toch een beetje voelt zitten, lekker uitsmeert, niet te sterk ruikt en die mijn huid voedt.
Dove, nivea en Palmers vind ik niks vanwege de geur.
Wie heeft de ultieme tip?
Dus nu opzoek naar een lekkere bodylotion.
Eentje die; goed intrekt, die je toch een beetje voelt zitten, lekker uitsmeert, niet te sterk ruikt en die mijn huid voedt.
Dove, nivea en Palmers vind ik niks vanwege de geur.
Wie heeft de ultieme tip?
maandag 29 oktober 2018 om 00:06
Ik heb ook een hele droge huid in de winter. Wat al iets helpt is wassen met douche olie (van bijvoorbeeld Dove) i.p.v. douchegel. Qua bodylotion vind ik tot nu toe nog het allerbeste de repair lotion 10% urea van Sebamed maar die vind ik vrij duur. Daarna ben ik gaan smeren met Vaseline advanced repair zonder parfum. Ook prima maar die van Sebamed is net iets beter.
In de zomer veel gesmeerd met aloe vera gel van action, werd m'n huid ook lekker zacht van. Weet niet of die echt opgewassen is tegen mijn hele droge benen in de winter.
Heb in de loop der jaren veel body lotions getest in de winter en velen deden toch niet wat ze beloofden of er zat teveel rotzooi in waardoor mijn huid er slecht op reageerde. Zo kan ik niet tegen body lotions van Garnier en dove, daar krijg ik echt jeuk van.
In de zomer veel gesmeerd met aloe vera gel van action, werd m'n huid ook lekker zacht van. Weet niet of die echt opgewassen is tegen mijn hele droge benen in de winter.
Heb in de loop der jaren veel body lotions getest in de winter en velen deden toch niet wat ze beloofden of er zat teveel rotzooi in waardoor mijn huid er slecht op reageerde. Zo kan ik niet tegen body lotions van Garnier en dove, daar krijg ik echt jeuk van.
maandag 29 oktober 2018 om 06:30
Ik heb ook een droge huid (helemaal als het kouder/guurder wordt): en vind de volgende 3 heel fijn:
Vaseline Intensive Care Advanced Repair Bodylotion (witte verpakking), werkt erg goed. Is echter geurvrij.
Garnier Loving Blends, Honingblend, intens voedende bodymilk voor de zeer droge huid. Vond deze ook verbazingwekkend goed werken. Heeft wel een beetje honingachtige geur dus daar moet je van houden, maar het is geen overheersende geur (draag het ook weleens met een parfum en dan ruik je niet 2 geuren door elkaar oid).
Sympathy for the skin van Lush. Wel stuk duurder en typisch geurtje (wat ik erg lekker vind, beetje vanille achtig). Maar is ook erg goed en trekt snel in.
Succes!
Vaseline Intensive Care Advanced Repair Bodylotion (witte verpakking), werkt erg goed. Is echter geurvrij.
Garnier Loving Blends, Honingblend, intens voedende bodymilk voor de zeer droge huid. Vond deze ook verbazingwekkend goed werken. Heeft wel een beetje honingachtige geur dus daar moet je van houden, maar het is geen overheersende geur (draag het ook weleens met een parfum en dan ruik je niet 2 geuren door elkaar oid).
Sympathy for the skin van Lush. Wel stuk duurder en typisch geurtje (wat ik erg lekker vind, beetje vanille achtig). Maar is ook erg goed en trekt snel in.
Succes!
maandag 29 oktober 2018 om 06:51
Dreamcream van lush. En in plaats van douchegel een terugvettend blok zeep zoals olijfzeep/ Marseillezeep of alleppozeep.
Als je huid megadroog is probeer zo min mogelijk (opfrissen bij de wasbak) en zo kort en koud mogelijk te douchen. De warmte en het water drogen je huid uit en het kan hierdoor niet herstellen
Succes!
Als je huid megadroog is probeer zo min mogelijk (opfrissen bij de wasbak) en zo kort en koud mogelijk te douchen. De warmte en het water drogen je huid uit en het kan hierdoor niet herstellen
Succes!
maandag 29 oktober 2018 om 07:46
maandag 29 oktober 2018 om 08:15
Vooral dit. Bijna elk douchespul bevat sodium laureth sulfate, bij de ingredienten vind je die doorgaans op plek twee, na aqua, wat een mooi duur woord is voor simpel water. Zoek er eentje zonder en zeep je benen niet in. Als je onder je oksels een klein beetje schuim/zeep gebruikt, dan wat je overhoudt een beetje over je bovenlijf uitsmeert en voor de rest niks (de zeep spoelt met het water toch wel langs je lijf), dan scheelt dat ook al behoorlijk. Voetzolen, liezen en eventueel onder je borsten wel wassen, maar hoe vies word je nou helemaal op een dag. De reclames laten altijd een dikke laag schuim zien, maar dat is én niet goed voor je vel én niet goed voor het milieu. Less is more in dit geval.Jongensmama2009 schreef: ↑29-10-2018 06:51Dreamcream van lush. En in plaats van douchegel een terugvettend blok zeep zoals olijfzeep/ Marseillezeep of alleppozeep.
Succes!
Wat ik zelf nog heb gemerkt; goedkopere scheermesjes helpen ook niet echt mee. Neem de betere variant, die kun je echt vaker dan 1x gebruiken en die zijn niet voor niks duurder, ze zijn beter afgewerkt. Ook scherper trouwens
En een bodylotion zoeken zonder parfum. Lanettecreme en uiercreme zijn prima. Of iets met urea, dat herstelt vrij vlot, mijn winterhanden worden daar heel blij van. Die tips staan al in andere reacties, dat zegt ook wel genoeg.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 29 oktober 2018 om 08:22
Mijn tip is altijd, gebruik geen body lotion.
Douche niet te lang en niet te warm en gebruik geen douche gels / mouse / schuim / zeep. En laat je huid het zelf oplossen. Dat is het enige wat bij mijn hele droge huid goed werkt. Gecombineerd met goede voeding en voldoende drinken.
Douche niet te lang en niet te warm en gebruik geen douche gels / mouse / schuim / zeep. En laat je huid het zelf oplossen. Dat is het enige wat bij mijn hele droge huid goed werkt. Gecombineerd met goede voeding en voldoende drinken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 29 oktober 2018 om 08:24
Idd Palmer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 29 oktober 2018 om 08:43
Ik heb ook een droge huid (vooral mijn onderbenen inderdaad) en wat voor mij echt perfect werkt is de Vaseline Cocoa Body Gel Oil. De doorzichtige -dus niet de bruine- fles. Doordat het gel olie is in plaats van lotion, blijft mijn huid zacht en glad. Ik heb hiervoor echt van alles geprobeerd (waaronder ook kokosolie, 100% African sheabutter cream, etc), maar deze gel olie van Vaseline werkt echt het beste en langdurigst.
maandag 29 oktober 2018 om 08:51
maandag 29 oktober 2018 om 09:35
Zoë26 schreef: ↑29-10-2018 08:51Ik heb een heel erg droge huid, over mijn hele lichaam. Ik douche 2x per dag en smeer me 2x per dag in van top tot teen. Momenteel heb ik niveau douche body lotion, dan hoef je echt niet te smeren. Het ruikt verder niet. Douche en eruit afdrogen en klaar , ideaal ! Ook voor kinderen is het super.
Ik geloof dat je hierboven kunt lezen waarom
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.