Mode & Beauty alle pijlers

Bohemian stijl

16-08-2012 10:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Ik heb hier al vaker gepost in modetopics dat ik gek ben op de bohemian/hippie/hipster/rocker-kledingstijl die je de laatste tijd regelmatig voorbij ziet komen. Helaas ben ik een van oorsprong kakkineus type uit een durp Iedere keer dat ik ga winkelen kom ik toch thuis met dezelfde soort dingen, soms zit er wel eens een wat hippie-achtiger exemplaar bij (lange, effen jurk bijvoorbeeld) maar dan weet ik het gewoon niét te combineren in die stijl zodat ik alsnog de plank mis sla.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe ik moet combineren en wat mij staat maar ik denk dat ik voor deze stijl echt even anders moet gaan nadenken bij het combineren/shoppen. Modeblogs bekijken helpt maar tot op zekere hoogte en ik denk dat jullie de hulp kunnen bieden die ik nodig heb!

Voorbeeldje, dit er bij mij uit alsof ik een paddestoel op mijn hoofd heb:

Dusss.. Wie kent de trucs en wil die met mij delen?
http://blog.denimtherapy.com/tag/bohemian-style/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

http://www.luluscouture.c ... odern-bohemian-style-top/

Zoiets is niet gelijk te gewaagd.
kapsels
http://tamunatko.blogspot ... ty-updos-valentines.html#!/2011/02/knotty-buns-and-twisty-updos-valentines.html
En laat je gewoon een keer adviseren en stylen door een kapper (met verstand ervan ) Misschien kun je tips overnemen waarna je het zelf kan.
Hoe lukt t met je boho-look Elin? Heb je er al in rond geparadeerd? Dat ene plaatje met de sjaal in haar en dan haar er weer omheen wikkelen vind ik trouwens wél leuk (de Nicole richie champignon-look dan weer niet)

Het blazertje is fel groen, de donkergroene kleur heb ik ook gezien maar maakte me 'oud'. De felle kleur stond me veel beter van h&m trouwens, het was de laatste dus meer mensen zullen m mooi hebben gevonden.
Klinkt leuk die blazer Fantastissima! Ik ben al een poosje aan het uitkijken naar een marker-gele. Ze hadden ze bij Supertrash maar die vond ik zo te duur voor zo'n item (draag je toch niet heel vaak anders is het 'heb je haar weer in haar gele blazer ) en in de sale heb ik hem door vakantie net gemist helaas.

Wat betreft de look: ik ben nog niet echt aan het expirimenteren geweest maar heb wel wat inspiratie opgedaan in de stad. Volgende salarismaand is het weer shopping-tijd!

@Cm_89: ik ben al een tijdje aan het denken aan zo'n hombre look, dat van donker naar licht overloopt dus. Probleem alleen is dat ik blond ben van mezelf en dan dus blonde uitgroei ga krijgen, niet mooi! Nu is mijn haar 'gewoon' lang. Eindelijk. Dus ik denk niet dat ik het ga laten knippen
Dan zou ik niet een nep-donkere uitgroei aan verven, zonde! Ik zou eerder wat strawberry&honingblonde lowlights zetten dan. Heb je daar al eens aan gedacht?
Ik heb dat eigenlijk al van mezelf, door de zon. Mijn moeder heeft me bijna laten zweren dat ik niets meer met mijn haar doe, ze vindt het zo mooi zo, haha. Maar ik ben het dan weer zat...
Deze kleur lijkt wel op mijn kleur denk ik (sorry voor de rotfoto ):

Mooi! Zou ik ook laten
Dankje, ik vind het ook wel mooi en makkelijk maar ik vind iets anders een keer in de zoveel tijd ook wel leuk heb alleen elke keer spijt dus laat ik het nu maar zo, ook handig voor het opsteken enzo, heel bohemian natuurlijk
Ben zelf fan van www.touchofboho.nl : vleugje bohémien chic

Groetjes,

Indivia
Mooie haarkleur, beetje goudkleurig. Ik zou dat niet verven inderdaad, van blond naar donker is simpel maar andersom is vaak zo lastig om het weer mooi neutraal te krijgen.

Ik zou je haar dus lekker lang laten, kan je er ook nog krullen inzetten als je je haar even zat bent. Of juist stijlen ligt er natuurlijk aan wat je hebt. Of met een wafeltang je kan zoveel kanten op.

Zoiets vind ik vaak ook mooi:

Ik zou het juist niet zo ver doorvoeren tot in de details! Een lange bohemien-achtige rok kun je heel goed combineren met kledingstukken uit een andere stijl.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Elin_ schreef op 19 augustus 2012 @ 09:33:

Klinkt leuk die blazer Fantastissima! Ik ben al een poosje aan het uitkijken naar een marker-gele. Ze hadden ze bij Supertrash maar die vond ik zo te duur voor zo'n item (draag je toch niet heel vaak anders is het 'heb je haar weer in haar gele blazer ) en in de sale heb ik hem door vakantie net gemist helaas.

Tuurlijk niet. Als een gele blazer jouw stijl dan is dat is het dus jouw stijl en kun je dat op die manier uitdragen. Volgens mij twijfel je veel te veel en ben je bang om uit de toom te vallen, terwijl dat juist is wat je wil. Zo denk ik erover tenminste. Als ik iets tegenkom wat helemaal bij mijn stijl past, net een beetje opvallend

is en heel mooi staat dan weet ik dat ik een top-item heb gevonden. Ik denk dus dat je juist wel voor die blazer moet gaat.
Thnx Lupine. Je hebt eigenlijk gewoon gelijk. Ik ben inderdaad nog altijd bang dat mensen denken 'nou, dat is me toch een vreemde combo...'. Restantje uit mijn puberteit denk ik. Helaas is de blazer in kwestie uitverkocht!
Precies wat jij zegt over die blazer, zei mijn moeder ook als ik weer eens iets opvallends wilde kopen. Dat mensen dan denken, goh heeft ze nu weer dat aan?!

Nu moet ik zeggen dat ik dat heb overgenomen en het haar hoor zeggen als ik met zoiets in m'n handen sta. En ik geef haar (en jou dus) ergens gelijk, daarom ga ik ook alleen voor de opvallende dingen als ze zijn afgeprijsd of niet te duur zijn.
Volgens mij hebben veel mensen die uit een dorp komen last van het als-ik-maar-niet-teveel-opval-syndroom (ik in ieder geval wel ). De beste manier om eroverheen te komen is tóch dat opvallende stuk kopen wat je mooi vindt en het heel veel te dragen. Mensen hebben altijd wel een mening over wat je draagt, maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het leuk vindt. En vaak valt het ook mee. Ik heb lang getwijfeld of dat knalroze en zwarte jurkje met pied de poule motief niet te veel van het goede was, maar ik krijg doorlopend complimenten als ik het aan heb. Probeer het gewoon, je went er vanzelf aan.

Als dat toch een stapje te ver is kan je ook beginnen met een vrij "normale" outfit en een opvallend accessoire, en dan steeds iets verder gaan met uitproberen.
ik kom uit een dorp en ik woon er ook al heel mijn leven, op een paar jaar in de grote stad na, maar ik kleed me best opvallend, mij maakt het niet uit dat iedereen naar me kijkt, als het al zo was, het is ook niet zo, de mensen wennen er ook aan als je vaak iets aparts draagt.

maar goed ik draag mijn kleding dan ook duidelijk voor mezelf, dat merk je ook aan mensen of ze zich kleden om op te vallen of om zich lekker te voelen.

( ben dan wel geen bohemian, eerder een soort gothic tutje met een voorliefde voor dierenprints )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven