Mode & Beauty alle pijlers

Bohemian stijl

16-08-2012 10:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Ik heb hier al vaker gepost in modetopics dat ik gek ben op de bohemian/hippie/hipster/rocker-kledingstijl die je de laatste tijd regelmatig voorbij ziet komen. Helaas ben ik een van oorsprong kakkineus type uit een durp Iedere keer dat ik ga winkelen kom ik toch thuis met dezelfde soort dingen, soms zit er wel eens een wat hippie-achtiger exemplaar bij (lange, effen jurk bijvoorbeeld) maar dan weet ik het gewoon niét te combineren in die stijl zodat ik alsnog de plank mis sla.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe ik moet combineren en wat mij staat maar ik denk dat ik voor deze stijl echt even anders moet gaan nadenken bij het combineren/shoppen. Modeblogs bekijken helpt maar tot op zekere hoogte en ik denk dat jullie de hulp kunnen bieden die ik nodig heb!

Voorbeeldje, dit er bij mij uit alsof ik een paddestoel op mijn hoofd heb:

Dusss.. Wie kent de trucs en wil die met mij delen?
Het ziet er altijd uit alsof er niet teveel over na is gedacht, misschien zou je dat gewoon moeten proberen. Beetje combineren en niet teveel je best doen. Anders wordt het heel gauw "carnaval" en zie je er uit alsof je dit jaar als indiaan/hippie gaat.
Hoedjes, sjaals, vooral wijde kleren. Eventueel een wijde broek, strak shirtje. Slippers, sandalen doen het ook heel erg goed.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik begrijp wat je bedoelt. De stijl vind ik ook heel leuk maar slaat bij mij als een tang op een varken.

Ik los het op dmv er slechts 1 ding van te nemen en dat te combineren met mijn verder redelijk 'kakkie'-look. Ik kan er niets aan doen dat ik nu eenmaal een hoofd heb waarbij alles zo'n beetje kak wordt. Ook de leuke nonchalante fladder/sporty kleding...

M.a.w een bohemian topje met mooie jeans, sandalen en een blazer en gewoon mijn eigen vertrouwde sieraden die ik dagelijks draag. Hooguit een ketting met een veertje, meer niet.

Zo is het anders dan anders maar toch nog jij.
Goede tip Fantissima, ik denk dat het ook mijn hoofd is (al klinkt dat misschien een beetje vreemd zo zwart op wit, haha). Laatst kreeg ik de opmerking van een vreemde waarmee ik even aan de praat raakte in een rij ergens dat ze me zo'n 'netjes meisje' vond. Ongetwijfeld bedoelde ze het heel aardig maar mèn wat vond ik dat niet leuk (ik had dan ook gewoon een spijkerbroek en een shirt aan, niet eens hakken of blazer o.i.d...)
Ik vind "nette meisjes" juist wel passen bij bohémien. Althans: een net gezicht. Je haar mag wel eens rommelig met een vlechtje hier en daar. Combineer slippertjes, maxidress en een mooie zonnebril met wat armbandjes en een beetje Messy hair en voilà.
Sowieso vind ik zo'n suf sliertje om je hoofd echt geen porem. Als ik jou was zou ik dan mijn haar in een visgraatvlecht doen. Is niet zo moeilijk en staat heel onchalant. Op youtube kun je vinden hoe het moet.

Daarnaast, veel armbanden, eenvoudige make up (wellicht een fel kleurtje oogschaduw?) en een paar slippertjes. Setje enkelbanden om en gaan. ;)
Zo'n suf sliertje vind ik dan wel weer heel leuk, niet zozeer het voorbeeld met de nepvlechtjes uit mijn OP maar meer zo:

Lekker nonchalant en uit je gezicht:

Met een leuke print:

Visgraatvlechten kan ik overigens wel maar mijn haar is er net te kort voor om er een mooie vlecht van te maken. Dan gaat het los aan de achterkant (bij een zijvlecht) en ben ik dat de hele dag aan het checken. Een rechte vlecht is eerder kak bij mij dan hippie

Mijn haar laat ik tegenwoordig sowieso al gewoon natuurlijk opdrogen zonder het daarna te stijlen zodat het al een beetje golvender is, middenscheiding erbij ook..
@Dertigmin: een wijde broek met eventueel print ziet er bij mij dan weer uit als een pyjama :( Ik heb maat 38-40 dus ben ook banger dat het me dikker maakt dan nodig..

@Bijenrompje: goede tip!
Ik denk dat je het idee van het vlechtje moet laten varen; leg je er gewoon bij neer dat het je niet staat. Waarschijnlijk heb je er dan gewoon het hoofd niet voor. Jammer maar helaas.

Verder zou ik het wel subtiel houden, want in deze stijl is de lijn tussen leuk eigenzinnig en clownesk erg dun denk.
Gewoon lekker slordig en niet te gekunsteld met combinerende kleuren en sieraden.
Je kunt ook voor meer flared broeken gaan natuurlijk, die zitten van boven wel aangesloten waardoor je je misschien slanker voelt. Iig geen pyjama effect dan!

(ik weet natuurlijk niet hoe lang je bent en hoe je gebouwd bent, maar in mijn beleving is maat 38-40 heel normaal, iig niet dik. maar als je je niet fijn voelt in een kledingstuk straal je dat ook uit, en dan zou ik de pyjamabroeken lekker de pyjamabroeken laten, dat wel.

Verder inderdaad: veel armbanden (leren veters, al dan niet gevlochten, 'etnische' kralenarmbandjes, beetje indiaas aandoende sierraden, hout), lange rok, zoiets, met een effen top en leren slippertjes, nagels in een leuke kleur, haar los, klaar!

Of dus een flared broek (jeans?), losse top/tuniek met bv borduursels, gevlochten riem, slippers.

Maar goed, dan weet ik dus nog niet of dat bij je hoofd helpt. Misschien heeft fantassima wel gelijk, dat je gewoon elementen moet combineren met je eigen stijl. Of moet je gewoon wennen aan dat je er heel anders uitziet als je andere kleding aandoet.
Bedankt Nachttrein, daar kan ik wel wat mee!
Een maxidress + mooie zomerhoed, sandaaltjes, verschillende armbandjes om knopen?

En geen glimmende zilveren/gouden sieraden, denk ik

Je haar doet ook heel veel bij zo'n look, lekker warrig laten, wat droogshampoo erdoor, wat kleine vlechtjes erin.
Ik heb denk ik wel dezelfde kledingstijl als jij, maar ook soms wat meer rockchick/hipster dan echt bohemian. Ik draag sowieso altijd rode nagellak en het liefst om iedere vinger een ring (heb sowieso ook zichtbare piercings dus dat geeft al een 'apartere/andere' uitstraling). Zoals ik al schreef in een ander topic heb ik bijna altijd m'n bikerboots aan. Zoals gister bijvoorbeeld: wit driekwart mouw shirtje met een drukke print erop, een zwart/geel/paars geblokte sjaal, spijkerrokje, bikerboots en dus m'n eeuwige rode nagellak, piercings en ringen.

Ook heb ik vaak oversized truien met een korte broek of rok aan, laarzen of leuke slippers. In de winter gecombineerd met een leerachtige (snapt iemand wat ik bedoel?) legging of spijkerbroek (liefst skinny).

Ik heb m'n haar los (met een schuine lok), of vaak rommelig hoog opgestoken.

En ik denk dat inderdaad het beste is om juist de 'perfecte combi' te laten varen, en dus verschillende dingen uit de kast trekken en kijken hoe dat staat. Niet over nadenken.
Het probleem is eigenlijk dat ik vaag op modeblogs kijk, iets zie dat ik leuk vind en als ik dan een zelfde soort item vind in de winkel ik geen idee heb hoe ik het moet combineren/bang ben dat ik het uiteindelijk toch niet draag/het niet praktisch vind.

Voorbeeldje: een rok met bloemen. Vind ik heel leuk, kan je goed combineren met veel dat al in de kast hangt (wit shirt en je bent klaar, ik bedoel maar) maar dat ik dan bedenk dat het in Nederland misschien een week rokjesweer is, m'n benen dan nog niet bruin genoeg zijn en ik weiger zoiets met een legging eronder te dragen...
quote:liv83 schreef op 16 augustus 2012 @ 12:00:

Ik heb denk ik wel dezelfde kledingstijl als jij, maar ook soms wat meer rockchick/hipster dan echt bohemian. Ik draag sowieso altijd rode nagellak en het liefst om iedere vinger een ring (heb sowieso ook zichtbare piercings dus dat geeft al een 'apartere/andere' uitstraling). Zoals ik al schreef in een ander topic heb ik bijna altijd m'n bikerboots aan. Zoals gister bijvoorbeeld: wit driekwart mouw shirtje met een drukke print erop, een zwart/geel/paars geblokte sjaal, spijkerrokje, bikerboots en dus m'n eeuwige rode nagellak, piercings en ringen.

Ook heb ik vaak oversized truien met een korte broek of rok aan, laarzen of leuke slippers. In de winter gecombineerd met een leerachtige (snapt iemand wat ik bedoel?) legging of spijkerbroek (liefst skinny).

Ik heb m'n haar los (met een schuine lok), of vaak rommelig hoog opgestoken.

En ik denk dat inderdaad het beste is om juist de 'perfecte combi' te laten varen, en dus verschillende dingen uit de kast trekken en kijken hoe dat staat. Niet over nadenken.

Ja dat hipster vind ik ook erg leuk. Het stomme is dat ik een aantal vrienden heb die zich precies zo kleden (vaak ook met een girly touch) en dat het hen ge-wel-dig staat en ik zo kan weten waar ze het vandaan halen maar het mezelf nooit lukt. Ik zou ook graag een neuspiering (ringetje) nemen maar dat voelt zo niet 'ik' en ben dan toch ergens bang voor de reacties van mijn omgeving (de 'kakkineuze' omgeving waarin ik ben opgegroeid en nog regelmatig ben - student).

Ik ben een poosje geleden flink wat afgevallen maar heb nog steeds het gevoel dat boots e.d. mij eerder lomp maken dan dat het er leuk uitziet..
Vraag een van die vriendinnen je eens aan te kleden met spullen uit jou kast en haar eigen kast. Dan kom je sowieso op combinaties uit die je zelf nog niet had verzonnen.

Oh en een wit strak shirtje is al vrij snel tuttig, dan zou ik eerder voor een donkerblauw losvallend tshirtje gaan ofzo, en idd geen legging
Eigenlijk denk ik dat je gewoon een bepaald type bent en je wel wat accentjes van die stijl kunt dragendie je zo leuk vindt, maar dat je nooit een bohemian rock chick zal worden met neusring en vlechtjes rond haar hoofd.. sowwy Als je wel een bohemian rock chick bent dan ben je dat gewoon zonder het te proberen. Dan is dat je stijl.

Ik vind ook vaak dingen leuk, bij anderen, maar zie mezelf er niet mee lopen. Wel met bepaalde details van die stijl, waarbij je je comfortabel voelt. Blijf vooral jezelf en probeer jezelf niet in een ander vormpje te gieten dat eigenlijk helemaal niet zo bij je past.
is deze stijl wel geschikt voor je als je er zoveel vragen over stelt / bij hebt ?

ik bedoel dat lief trouwens, het is handiger je in een stijl te kleden die je zelf goed aanvoelt, denk ik.

maar goed misschien is het alleen een kwestie van wennen.

wat je kunt doen is een goedkope look in die stijl intuitief samenstellen, zonder veel na te denken dus en dan te kijken hoe je daarin voelt, dat is geen aanslag op je budget en het geeft je wel een beeld of het echt bij je past.
Iets mooi vinden bij een ander en je er zelf ook prettig in voelen zijn twee totaal verschillende dingen. Ik hou zelf van een zeer extreme stijl (denk: http://www.google.nl/imgres?q=miley+cyr ... 1,s:0,i:73

Of idd het hipster stijltje. Maar als ik naar buiten ga met een blote buik, een super opvallende broek of felle lippenstift voel ik me echt een clown. Nou geloof me: als je zo onzeker de deur uit gaat word je er echt niet blij van. Ik vind het ook moeilijk om daar een balans in te vinden.

Maar pas inderdaad op met van die 'gekunstelde' dingetjes die je veel op blogs ziet zoals van die bandjes in je haar of gekke hoedjes. Als iemand dat niet met trots draagt, ziet het er vaak belachelijk ook. Probeer wat Lauren Conrad kapsels uit? (Google: Lauren Conrad braid) Zoals de voorkant ingevlochten. Vind ik veel natuurlijker en al snel bohemian achtig. En maak keuzes. Wil je bijvoorbeeld een hippie achtige maxi skirt, koop hem dan in een neutrale kleur. En niet ook nog eens in een super drukke print, dan draag je hem waarschijnlijk niet.
quote:Phoebexx schreef op 16 augustus 2012 @ 12:12:

Eigenlijk denk ik dat je gewoon een bepaald type bent en je wel wat accentjes van die stijl kunt dragendie je zo leuk vindt, maar dat je nooit een bohemian rock chick zal worden met neusring en vlechtjes rond haar hoofd.. sowwy Als je wel een bohemian rock chick bent dan ben je dat gewoon zonder het te proberen. Dat is dat je stijl.

Ik vind ook vaak dingen leuk, bij anderen, maar zie mezelf er niet mee lopen. Wel met bepaalde details van die stijl, waarbij je je comfortabel voelt. Blijf vooral jezelf en probeer jezelf niet in een ander vormpje te gieten dat eigenlijk helemaal niet zo bij je past.je zegt het beter als ik ( en bijna tegelijkertijd ).
Ik denk ook dat als het wel staat, maar je er gewoon nog niet aan gewend bent, je er wel geleidelijk ingroeit als je begint met accentjes. In 1 keer een complete boho garderobe kopen gaat natuurlijk ook niet werken, dat is net zoiets als je hele interieur op 1 zaterdagmiddag kopen, het past vast allemaal bijelkaar, maar is eigenlijk saaaaai en fantasieloos.

Je 'verzameling' boho moet gewoon groeien. En wb je 'hoe vaak draag ik dat nou-argument': Ik ben ook niet zo'n boho, maar heb wel bv. een indiaas aandoende wikkelrok, groen met roze, die ik inderdaad twee keer per zomer aan heb, als het weer ernaar is en ik ervoor in de stemming ben.
Kledingstukken die ik heel leuk vind maar zelf nog een beetje aan moet wennen doe ik telkens even aan. Naar de supermarkt bijvoorbeeld. Als het dan bijvoorbeeld naar 3 keer boodschappen nog steeds niet "eigen" voelt, wordt het nooit eigen en gaat het op marktplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven