Bohemian stijl
donderdag 16 augustus 2012 om 10:09
Goedemorgen
Ik heb hier al vaker gepost in modetopics dat ik gek ben op de bohemian/hippie/hipster/rocker-kledingstijl die je de laatste tijd regelmatig voorbij ziet komen. Helaas ben ik een van oorsprong kakkineus type uit een durp Iedere keer dat ik ga winkelen kom ik toch thuis met dezelfde soort dingen, soms zit er wel eens een wat hippie-achtiger exemplaar bij (lange, effen jurk bijvoorbeeld) maar dan weet ik het gewoon niét te combineren in die stijl zodat ik alsnog de plank mis sla.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe ik moet combineren en wat mij staat maar ik denk dat ik voor deze stijl echt even anders moet gaan nadenken bij het combineren/shoppen. Modeblogs bekijken helpt maar tot op zekere hoogte en ik denk dat jullie de hulp kunnen bieden die ik nodig heb!
Voorbeeldje, dit er bij mij uit alsof ik een paddestoel op mijn hoofd heb:
Dusss.. Wie kent de trucs en wil die met mij delen?
Ik heb hier al vaker gepost in modetopics dat ik gek ben op de bohemian/hippie/hipster/rocker-kledingstijl die je de laatste tijd regelmatig voorbij ziet komen. Helaas ben ik een van oorsprong kakkineus type uit een durp Iedere keer dat ik ga winkelen kom ik toch thuis met dezelfde soort dingen, soms zit er wel eens een wat hippie-achtiger exemplaar bij (lange, effen jurk bijvoorbeeld) maar dan weet ik het gewoon niét te combineren in die stijl zodat ik alsnog de plank mis sla.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe ik moet combineren en wat mij staat maar ik denk dat ik voor deze stijl echt even anders moet gaan nadenken bij het combineren/shoppen. Modeblogs bekijken helpt maar tot op zekere hoogte en ik denk dat jullie de hulp kunnen bieden die ik nodig heb!
Voorbeeldje, dit er bij mij uit alsof ik een paddestoel op mijn hoofd heb:
Dusss.. Wie kent de trucs en wil die met mij delen?
donderdag 16 augustus 2012 om 14:32
donderdag 16 augustus 2012 om 15:03
Het is niet zozeer dat ik niet zo ben maar meer dat ik het nooit heb gedurfd in het verleden. In mijn durp heerste een 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' mentaliteit en als je dan aparte dingen droeg werd je gewoon nagekeken/uitgelachen. Zo voelde dat tenminste.
Het warrige haar, de lange jurken, felle lipstick, veel armbandjes etc. Dat heb ik al, het gaat me echt om het kunnen/durven combineren. Want eerlijk: elke nieuwe trend is toch afgekeken van een ander? Wat je in de winkels ziet mode?
Het warrige haar, de lange jurken, felle lipstick, veel armbandjes etc. Dat heb ik al, het gaat me echt om het kunnen/durven combineren. Want eerlijk: elke nieuwe trend is toch afgekeken van een ander? Wat je in de winkels ziet mode?
donderdag 16 augustus 2012 om 15:07
duidelijk elin.
in dat geval is het een kwestie van durven en de inhoud van je kast gradueel steeds meer die kant op laten gaan.
tuurlijk volgt iedereen de mode, zelfs mensen zoals ik die eigenlijk alleen hun eigen smaak volgen, wat echt niet in de mode is kun je namelijk niet kopen, tenzij je er lang naar zoekt.
in dat geval is het een kwestie van durven en de inhoud van je kast gradueel steeds meer die kant op laten gaan.
tuurlijk volgt iedereen de mode, zelfs mensen zoals ik die eigenlijk alleen hun eigen smaak volgen, wat echt niet in de mode is kun je namelijk niet kopen, tenzij je er lang naar zoekt.
donderdag 16 augustus 2012 om 15:28
Ik ga zometeen met m'n vriend shoppen, ben benieuwd waarmee wij weer thuis komen ik was afgel zomer ook wel van de St. Tropez-look. Vandaag een zwarte maxijurk met carmen-hals, bruine suède sandaaltjes, gouden sieraden, een slordig staartje en rode lipstick. Jurk ivm makkelijk passen in de winkels stras (en o zo lekker met warm weer)
donderdag 16 augustus 2012 om 15:54
Oh! Weet je waar je ook vaak leuke/aparte kleding tegen kan komen? De kringloopwinkel! Sinds deze 'ontdekking' heb ik er al een paar keer hele leuke kleding vandaan gehaald, voor echt 2 tot 5 euro per item. Vandaag ook een fantastisch leuk getailleerd bloesje met korte mouwen aan, donkerblauw met witte kleine ruitjes, zwart riempje om het smalste deel van mijn middel, skinny jeans en (natuurlijk) m'n bikerboots. Bloesje kostte 2,50 euro, riempje 2 euro. Het bloesje kan anders gecombineerd vrij kakkineus staan, maar door m'n spijkerbroek, schoenen, riempje en natuurlijk piercings staat het juist heel stoer.
vrijdag 17 augustus 2012 om 10:12
quote:Elin_ schreef op 16 augustus 2012 @ 15:03:
Het is niet zozeer dat ik niet zo ben maar meer dat ik het nooit heb gedurfd in het verleden. In mijn durp heerste een 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' mentaliteit en als je dan aparte dingen droeg werd je gewoon nagekeken/uitgelachen. Zo voelde dat tenminste.
Dit was ook heel erg bij het durp waar ik vandaan kwam. Toen ik verhuisde naar 'de grote stad' ging ik pas echt los
Dit was ook heel erg bij het durp waar ik vandaan kwam. Toen ik verhuisde naar 'de grote stad' ging ik pas echt los
vrijdag 17 augustus 2012 om 10:45
Hi elin, het is een slangenleren sandaal & slippers (toevallig ook slangenprint) geworden , een bootcut jeans, groene blazer, en een leuke witte top/blouse. Dus weer heerlijk in de mix, haha. De sandalen staan in t zwart in topic 'schoenen combineren' en ik heb ze nu aan met een bloemenjurkje en beige lang vest met een gouden/ leren ketting. Geheel in boho meets lady style
Wel grappig wat jullie allemaal schrijven over pas losgaan met kleding / stijl als e vanuit dorp naar stad gaat. Ja, bij mij precies hetzelfde verhaal! Mijn familie trekt regelmatig een wenkbrauw op als ik binnenkom in een 'aparte' outfit (die voor de stad nieteens zo heel apart is )
Wel grappig wat jullie allemaal schrijven over pas losgaan met kleding / stijl als e vanuit dorp naar stad gaat. Ja, bij mij precies hetzelfde verhaal! Mijn familie trekt regelmatig een wenkbrauw op als ik binnenkom in een 'aparte' outfit (die voor de stad nieteens zo heel apart is )
vrijdag 17 augustus 2012 om 14:25
Ik vind het juist leuk om nu als mezelf in mijn oude durp te lopen. Men kijkt me echt aan hahaha, maar ik vind het wel een leuk soort aandacht 'kijk haar eens stads zijn'
Stiekem voel ik me dan wel heel stoer
Ik vind de bohemian look ook super trouwens. Ik probeer het ook een beetje na te leven. Af en toe lukt het goed maar ik blijf soms in mn veilige patroon hangen.
Stiekem voel ik me dan wel heel stoer
Ik vind de bohemian look ook super trouwens. Ik probeer het ook een beetje na te leven. Af en toe lukt het goed maar ik blijf soms in mn veilige patroon hangen.
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:29
http://7355secret.blogspo ... hemian-fashion-lover.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.