Mode & Beauty alle pijlers

bril vraagje... problemen.

17-04-2012 18:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoon met bril afwijking + 6,75.

Nu hadden wij een hip kunststof brilletje gekocht (dunnere geslepen glazen en ontspiegeling). Kosten 350 euro.

Dit brilletje zat vanaf dag 1 onjuist. Na meerdere aanpassingen hoorden wij dat hij een verkeerde neusje had. Waarom dan wel verkocht? De complete neusvleugels zijn weggeslepen, hierdoor meer druk op de oren. Hij heeft bultjes op zijn neus gekregen.



Wij waren het goed zat. En hebben om een nieuwe bril gevraagd. Hier zouden wij uitkomen. Nou prima. Deze keer een standaard brilletje uitgekozen. Wel duidelijk gevraagd, wel weer dunnere geslepen glazen en ontspiegeling. Ja was het antwoord, wij doen niet minder terug.



Nu hebben wij de bril opgehaald. Het zijn officieel jampot glazen.

En als ze wel zijn ontspiegeld , hoe kun je dat als leek zelf zien?



Maar wat kan ik nu verwachten. Ik voel mij echt in de zeik genomen.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen, wat vervelend. Is het wellicht een idee om een 'second opinion' elders te vragen, dus of ze minder jampot achtig maar meer mooi wijnglasachtig kunnen zijn en met die bevindingen terug gaan? Overigens kan je ergens anders laten checken of ze ontspiegeld zijn.



Maar niet opgeven! Jij moet als klant tevreden wegkunnen, niet laten afschepen!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Wat snap je niet?

Bril 1 zat niet juist.

Bril 2 gratis gekregen, wel met dezelfde opties (werd beloofd). En dat is het dus niet.



Ik ga morgen naar een andere opticien om te vragen als ze zijn ontspiegeld. Zouden ze daar wel naar willen kijken?

Want als leek is dat lastig of niet?



Maar het is toch niet gek dat ik hetzelfde product ervoor terug wil qua dikte glazen en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Als je glazen ontspiegelt zijn ligt er een groen blauwe waas over je glazen, als je de bril op een bepaalde manier in het licht houd.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ontspiegeling kun je makkelijk zelf zien. Houd de bril recht voor je in je hand zodat je schuin over de glazen heen kijkt. Houd de bril naar het raam toe.



Over de glazen ligt een laagje, paars-roze, groenig of goud. Ik denk roze, dat is de gangbare enkelvoudige ontspiegeling.
Alle reacties Link kopieren
Hij had de glazen toch over kunnen laten zetten in je nieuwe bril? mits je met de opticien een bril hebt uitgekozen waarmee dit had gekunnen?



die glazen zijn meestal duurder dan de bril zelf volgens mij
Blijft over; het dunner slijpen. Dat is bij de eerste bril wel goed gegaan neem ik aan, je hebt dus vergelijkingsmateriaal.



Ter info (en dat heb je niet van mij );

Een montuur dat in de winkel 100 euro kost, kost inkoop rond een tientje. Glazen ook. Als zij een fatsoenlijke bril afleveren kost het de winkel qua inkoopprijs pakweg 30 euro. Uiteraard moeten die glazen dan nog op maat gemaakt worden en personeel kost ook geld, maar je hebt al 350 betaald dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je ze het vel over de oren haalt. Je hebt recht op een fatsoenlijk exemplaar. Maar heel eerlijk... ik zou mijn geld terug willen en naar een ander gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat een kunststof montuur vaak iets dikker is dan een metalen montuur. Een glas met +6,75 is zelfs wanneer het dun geslepen is nog best dik aan de zijkanten. In een metalen bril valt dit extra op (heb zelf ook extra dun geslepen en ontspiegelde glazen gehad met deze sterkte).
Alle reacties Link kopieren
Als het echt duidelijk dikker is, dan ga je toch gewoon morgen naar dezelfde opticien terug. Waarom heb je er niet meteen wat van gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Hou er wel rekening mee, dat in een dun montuur glazen nou eenmaal meer uitsteken en dat de vorm van het montuur ook een effect heeft op de dikte van de glazen aan de rand.
Alle reacties Link kopieren
Ontspiegeling kun je inderdaad zien. Er zit dan een gekleurd laagje coating op.

Weet je zeker dat de glazen helemaal niet dungeslepen zijn? Het kan dat afhankelijk van het model bril de glazen nu wat dikker zijn dan in het andere montuur (daar ben ik helaas zelf een keer ingetrapt). Als je zeker weet dat het allebei niet klopt, zou ik de rechtsbijstandverzekering erbij halen.



Wel vervelend zeg! Een bril is geen goedkoop geintje, dus die moet gewoon goed zijn. Ook voor je zoon is het belangrijk dat zijn bril prettig is. Ik zou het hier dan ook zeker niet bij laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
"Ter info (en dat heb je niet van mij );

Een montuur dat in de winkel 100 euro kost, kost inkoop rond een tientje. Glazen ook. Als zij een fatsoenlijke bril afleveren kost het de winkel qua inkoopprijs pakweg 30 euro. "



Dat is niet helemaal waar, de monturen van specs*vers zijn inkoop rond de 7.50 a 10 euro. Een Chanel montuur (bijv) kost inkoop rond de 80 a 90 euro. Idem met de glazen. De glazen die een prijsvechter inkoopt zijn rond de 10 euro. Maar de glazen die een particulier inkoopt varieren ook tussen de 40 a 90 euro. De marge is enorm groot, dat klopt ja. Maar ben het met exces eens, je hebt veel betaald, ze maken een hoop winst en kunnen je dus fatsoenlijk helpen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Klopt Mali. Ik heb zelf bij P***** gewerkt. Glazen van het eigen bedrijf waren goedkoper dan van bijv. Zeiss. Maar dat gold voor zowel de inkoop- alsook de verkoopprijs. Hetzelfde met monturen.



Maar voor 350 euro een montuur mét dunner geslepen, ontspiegelde glazen, dan ben je niet bij een particuliere zaak geweest waarschijnlijk.



Als het niet goed wordt opgelost kun je dus altijd nog contact opnemen met het hoofdkantoor.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je helemaal gelijk in exces! Ze horen dit netjes op te lossen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 17 april 2012 @ 19:25:

Hou er wel rekening mee, dat in een dun montuur glazen nou eenmaal meer uitsteken en dat de vorm van het montuur ook een effect heeft op de dikte van de glazen aan de rand.Ik heb tegenwoordig glazen van +3,75. Ook die steken (extra dun geslepen) buiten de rand van mijn montuur uit.
Alle reacties Link kopieren
dat zij uitsteken oke...

Maar deze glazen zijn dikker... een halve cm dik.



Ik heb het brilletje gekocht bij een opticien met 3 filalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven