Mode & Beauty alle pijlers

Brillen24

19-10-2012 22:30 24 berichten
Heeft iemand ervaring met deze toko? De reclames trokken mijn aandacht. Het lijkt me wel wat om eens te proberen, al is het maar als reservebril. 39 euro all-in is niet duur.

Eerste probleem: hoe krijg je een recept mee van de opticien zonder argwaan te wekken?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je een 'recept' mee van de opticien?
Omdat je je brilsterkte moet opgeven. Ik heb hier thuis geen meetapparatuur staan.
Nee, maar omdat je hebt over een reservebril ging ik er van uit dat je al een bril /lenzen hebt.
Dat klopt, maar ik weet niet uit mijn hoofd welke sterkte ik heb.
Bel je toch gewoon de opticien om te vragen welke sterkte je ook alweer hebt? Neem aan dat je wel in een klanten bestand staat.
Kan ik doen, al lijkt het me fijn om nog even goed na te meten. Na een zwangerschap kan de sterkte veranderd zijn namelijk.

Maar zeker een mogelijkheid.
Dan ga je dus heel ''stout'' naar een willekeurige opticien met de vraag of je ogen opgemeten mogen worden, want je hebt het idee dat je minder bent gaan zien. Iedere opticien zal daar aan mee werken, immers betekent een andere sterkte ook een andere bril. En dat betekent weer centjes. Als je dan je sterkte weet, geef je aan nog na te willen denken over een nieuwe bril. Klaar!
Maar goed: heeft iemand al eens wat besteld bij deze website?

Hoe beviel het?
Zo werkt dat niet cici28. Als je geen bril koopt bij die opticien, dan rekenen ze een bedrag voor de meting.

Daarnaast TO, je moet wel meer weten dan alleen je sterkte. Ook je eventuele cilinder. En een bepaald getal, weet helaas niet meer hoe het heet, die staat voor volgens mij afstand vanaf het midden van de bril tot je iris.
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Some_One schreef op 19 oktober 2012 @ 23:04:

Zo werkt dat niet cici28. Als je geen bril koopt bij die opticien, dan rekenen ze een bedrag voor de meting.

Zo werkt dat hier wel. Ik heb zo vaak metingen bij opticiens laten doen. En dat was gewoon kosteloos, terwijl ik daar dan zeker geen bril kocht. Soms wil je ook gewoon tussendoor even weten of je ogen achteruit zijn gegaan.
quote:cici28 schreef op 19 oktober 2012 @ 23:09:

[...]

Zo werkt dat hier wel. Ik heb zo vaak metingen bij opticiens laten doen. En dat was gewoon kosteloos, terwijl ik daar dan zeker geen bril kocht. Soms wil je ook gewoon tussendoor even weten of je ogen achteruit zijn gegaan.

Raar. Geen enkele opticien bij mij in de buurt die dat zomaar gratis doet als je geen klant bent. Of ze moeten dat in het afgelopen jaar veranderd hebben.

Edit: zie hier een voorbeeldje: http://www.pearle.nl/nl_NL/oogmeting/de ... -oogmeting (zie de voorwaarden)

Edit2: Ik zie nu dat jij het misschien anders bedoelt. De meting zal wel gratis zijn, maar ik bedoel dat ze het niet gratis meegeven op papier.
Dan zou ik dus naar de oogarts moeten begrijp ik?

Dat werd ook wel eens tijd, ik moet eens in de zoveel jaar op controle. Helaas doet niet elke oogarts een meting tegenwoordig.

Lastig hoor.
Meting is bijna altijd gratis, wil je de resultaten op papier dan moet je betalen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dan vraag ik me af hoe anderen bestellen bij deze firma. Laten ze eerst betaald een meting elders doen? Dat zal bijna wel.
Ben met mijn moeder bij eyewish geweest 2 weken terug. Meting was gratis en ze kreeg de uitdraai zo mee. Het kan dus nog wel gratis
Bij Hans Anders kreeg ik gewoon een uitdraai mee van de uitslag hoor, geen kosten.
Als je al een bril hebt, dan staat het recept toch op je rekening?

Maar eerlijk, ik zou het niet doen. Het ´brandpunt´ in je glazen moet ook op de juiste afstand geplaatst worden, en dat wordt bij de opticien op de glazen aangetekend.

Bij H. Anders krijg je vaak ook al voor een paar tientjes een bril. Ik ben niet echt weg van de monturen, maar als het voor erbij is, dan lijkt me dat toch echt een betere optie.
Ik heb gisteren toevallig op internet gekeken naar bril24 en heel erg veel klachten gevonden, ik zou er niet aan beginnen!
Ignorance is bliss
ik zag gisteren een folder voor www.eyelovebrillen.nl in de bus. Dan kan je je bril laten kopiëren en ophalen bij de DA-drogist.
it's a big club and you ain't in it
We verveelden ons en toen zijn we naar de stad gegaan en hebben diverse opticiens bezocht voor een oogmeting. Nou er kwamen dus evenveel verschillen uit dan we metingen deden.

De klant geeft de gegevens van de oogsterkte enz en Brillen24 heeft geen enkel risico. Bij omruilen omdat er het een en ander niet klopt, ben je de bril toch mooi even kwijt en dat zie ik niet zitten met -6.5!

Dusssss, lekker naar de oogarts en als je dan een lange wachttijd hebt zeg je dat je een veiligheidsbril nodig hebt!

Een bril online bestellen en wie past het montuur aan je hoofd aan? Mag je zelf gaan buigen op eigen risico?
anoniem_30849 wijzigde dit bericht op 20-10-2012 11:06
Reden: Niet meer zien zitten!
% gewijzigd
Bij sommige da-drogisten kan het ook. Ze hebben daar een apparaat waar je je bril in moet stoppen en dan weten ze je sterkte en je kiest een montuur en dan kost je bril 39 euro.

Dubbel focus kan ook voor 99 euro. Heeft een kennis van mij gedaan. Haar eerste bril was over de 1000 euro (dubbelfocus) en nu heeft ze voor een prikje een reservebril waar ze nog beter mee ziet.
Mijn laatste bril heb ik bij eyes+more gekocht. Ik ben niet zo enthousiast over de service, maar de brillen wel. Voor de 1e bril all-in was ik 95 euro kwijt elke volgende 47,50.

Maar bij de andere opticiens hebben ze ook steeds meer aanbiedingen. En dan heb je wel garantie van een jaar op de glazen. Zijn ze niet goed dan krijg je nieuwe glazen. Dan heb je wel een echte bril. Ja, kraswerend en ontspiegelen dat moet er nog bij. Maar voor een reservebril niet echt nodig.

Alleen je moet wel letten op de aanbiedingen. Die zijn telkens anders. Bij specsavers is de goedkoopste bril iets van 29 euro. En die staan er altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven