Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft: dresscode - dilemma

09-01-2011 17:39 676 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Komende zomer ga ik trouwen.

Over veel dingen zijn we het inmiddels eens, maar het onderwerp dresscode zorgt voor hoofdbrekens.

Hebben jullie advies?

Mijn vriend wil graag 'black tie'' voor 's avonds. Smoking voor mannen en avondjurk/cocktailjurk voor vrouwen

Hij vindt dit sjiek en is van mening dat wij best van onze gasten mogen vragen wat extra moeite te doen aangezien het 'onze'dag is.

Voor mij hoeft black tie niet perse, vanwege verschillende reden:

- ik vind het te formeel; we hebben 's avonds al heel veel gasten en dat vind ik al 'indrukwekkend" genoeg.

- de mensen die overdag en 's avonds zijn uitgenodigd zullen twee outfits moeten hebben (overdag draag je immers geen smoking). Vraag je dan niet teveel van ze?

Het liefst wil ik één dresscode voor de hele dag waarbij duidelijk is dat je savonds wel netjes moet (en als je een smoking hebt/ wilt huren/ kopen mag dat natuurlijk)..geen spijkerbroek dus.

Of vinden jullie dat we best kunnen vragen aan de gasten om in black tie te komen?

En heb je zelf wel eens een bruiloftsuitnodiging gehad met twee dresscodes...en wat vond je daarvan?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
aha zomerkoninkje, heb zoeits nog nooit gezien op bruiloften waar ik ben geweest. Vaak stond het inderdaad op de uitnodiging. natuurlijk niet zo heel uitvoerig maar toch.

Bij ons staat alles op de website, wel zo handig voor de gasten om zich nu al voor te kunnen bereiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven