Mode & Beauty alle pijlers

chi stijltang

07-03-2012 21:10 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan een stijltang te kopen van chi. Ik heb nu de stijltang `CHI Royal Treatment 24K Gold Digital Ceremic Iron´ op het oog. Dit is de meest luxe stijltang van chi.

Hij heeft 24 karaats gouden platen. Ik vraag me af of dit echt zoveel verschil maakt? Iemand die dit weet? Op een website staat `Deze platen zorgen ervoor dat het haar extra glad, steil en zacht worden. Daarnaast wordt door de 24 karaats gouden planten ook de glans van het haar nog extra versterkt.´. Maar is het verschil echt groot i.v.m. andere stijltangen van chi? Deze stijltang is behoorlijk duur namelijk, ik wil er niet zoveel geld aan uitgeven als het maar een minimaal verschil is.

Dan kan ik beter de standaard stijltang van chi kopen, de CHI Iron Regular. De 2 stijltangen lijken verder namelijk niet van elkaar te verschillen, of heb ik dat mis? En de Chi Iron Regular is wel ¤50 goedkoper.
Ben een groot fan van Chi, dus voelde me geroepen te reageren

Ik ken het ding met de gouden platen niet, maar wat ik wel kan zeggen is dat de Regular ook heel erg goed is! Hij is supersnel gebruiksklaar en ook nog eens veilig voor je haar. Het maakt je haar goed stijl en geeft het een gezonde glans. Ik gebruik hem al jaren en het is gewoon een superding. Hij zal voor altijd wel een plek houden in mijn beauty-routine! Het klinkt misschien een beetje als reclame, maar ben er gewoon nog steeds heel blij mee. Het geld dubbel en dwars waard. Had vroeger andere stijltangen van bijv. Remington of Carmen maar dat was eigenlijk allemaal maar rotzooi :D
Ik ben aan mijn tweede Chi op het moment en wil nooit meer anders! Met de goedkoopste bereik je perfect resultaat vind ik. Veel stijler dan met mijn eerdere (ook niet goedkope) Remington. Ook kan het haar tegen wat vocht (miezer bijvoorbeeld) en gaat niet direct weer krullen!
Ik geloof niet meer in de beloftes van föhns en stijltangen.

Ik heb een stijltang van Braun, en heb die bij mijn vriendin gebruikt van Chi- met een aantal veelbelovende moeilijke woorden erachter. Ik zag werkelijk geen enkel verschil. Dus 24 karaats laag eromheen? Serieus? Wat kost dat ding dan wel niet?

Overigens heb ik de bloeddure föhn met ionen toendertijd ook gekocht, want dan zou mijn haar lekker glad worden zonder pluis. Nou dat glad en zonder pluis is pas nadat ik er met m'n stijltangen overheen ben gegaan. Die goedkopere, van Braun dus
Eens met ster89 dat je haar door de chi beter tegen vochtig weer kan, toch een zeer belangrijk voordeel. Andere stijltangen hebben dat effect gewoon echt niet.
quote:bonnevivante schreef op 07 maart 2012 @ 21:50:

Eens met ster89 dat je haar door de chi beter tegen vochtig weer kan, toch een zeer belangrijk voordeel. Andere stijltangen hebben dat effect gewoon echt niet.

Zou dat dan misschien ook aan je haartype liggen?

Bij de Chi schoten (net als bij die van mij) de krullen en de pluis er na de motregen ook gewoon weer in bij mij.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik van nature maar een lichte slag heb. Wel heb ik vriendinnen met krullen die ze met de Chi compleet stijl, zacht en glanzend krijgen. Of dit ook tegen een miezerbui bestand is weet ik eigenlijk niet....
Ik merk toch echt wel verschil tussen een chi en een andere stijltang. Ligt denk ik ook aan je haar type. Nederlandse vrouwen hebben vaak makkelijk fijn haar.

Ik ben Marokkaanse en heb krullen en dik haar wat de neiging heeft omhoog te gaan staan. Met de chi krijg ik het echt plat, minder volume en het blijft de hele dag goed.
quote:snoezzz schreef op 07 maart 2012 @ 21:53:

[...]

Zou dat dan misschien ook aan je haartype liggen?

Bij de Chi schoten (net als bij die van mij) de krullen en de pluis er na de motregen ook gewoon weer in bij mij. Het moet haast ook wel aan het haartype liggen, als ik eerlijk ben. Dat kan niet anders. Toch denk ik wel dat bij iedereen die de Chi goed gebruikt er een verschil te merken moet zijn met bijv. andere, meer gewonere stijltangen. De Chi heeft zo'n functie, dat het als het ware een laag om het haar legt dat het beschermt tegen invloeden van buitenaf, of zoiets dergelijks...
quote:bonnevivante schreef op 07 maart 2012 @ 21:35:

Ben een groot fan van Chi, dus voelde me geroepen te reageren

Hier nog een! Ik ben dus ook fan. Ik heb niet een hele luxe van chi, meer een "gewonere" en ik wil nooit meer anders. Mijn haar krijgt echt een supermooie glans die ik met nog geen andere stijltang heb gehad. Ook wordt het mooi steil en blijft het goed zitten.

Wat bij mij goed helpt tegen pluis is om een goede vochtinbrengende shampoo te gebruiken en een serum of een olie (chi silk infusion is erg fijn of biosilk). Een beetje haarlak erin en het zit perfect!
Allereerst bedankt voor alle reacties!

@Iedereen die de CHI Iron Regular heeft. Hoeveel graden kan deze stijltang maximaal bereiken? Ik heb op internet gekeken, maar zie het nergens staan.

Ik heb trouwens Europees (Nederlands) haar. Geen waanzinnige krullenbol, maar wel slag en onderaan krullen.

Er heeft nog niemand gereageerd die de luxe stijltang van chi heeft. Ik hoop dat iemand zich toch zal melden, want ik ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord op de vraag of deze luxere versie echt zoveel beter is?
De regular kan max. 180 graden halen, en dat is echt flinke power hoor! Je kunt hem ook op lagere standen zetten. Dat is, als je niet al te moeilijk haar hebt, aan te bevelen omdat je toch de kans zo klein mogelijk wilt houden dat je je haar eventueel beschadigt.

Ben ook benieuwd naar een recensie van dat luxe ding!
quote:snoezzz schreef op 07 maart 2012 @ 21:39:

Ik geloof niet meer in de beloftes van föhns en stijltangen.

Ik heb een stijltang van Braun, en heb die bij mijn vriendin gebruikt van Chi- met een aantal veelbelovende moeilijke woorden erachter. Ik zag werkelijk geen enkel verschil. Dus 24 karaats laag eromheen? Serieus? Wat kost dat ding dan wel niet?¤200. Duur dus, inderdaad, maar als het echt een goede stijltang is, zou ik het er in principe wel voor over hebben. Het gaat wel om mijn haar. Ik ben niet iemand die veel geld uitgeeft aan uiterlijke verzorging (afgezien van de verzorging van mijn haar dan). Heb wel permanente eyeliner, maar verder doe ik alleen elke dag verzorgende crème en mascara op en that's it. Maar mijn haar vind ik wel erg belangrijk. Haar is kwetsbaar. Ik bedoel, als je een stijltang koopt waar je haar van achteruit gaat, is het geen kwestie van 'even je haar vervangen', als je begrijpt wat ik bedoel.Daarnaast kost het bijhouden van mijn haar (regelmatig verven ed.) mij ook veel geld, dus dan vind ik het zonde om het alsnog te verzieken met een verkeerde stijltang. En over chi heb ik zoveel positieve verhalen gehoord! En ja, als het zo is dat de luxere versie echt beter is, betaal ik graag een paar tientjes extra. Het is een eenmalige aanschaf. Of nou ja, het is niet zo dat je elk jaar een nieuwe stijltang hoeft te kopen. Daar doe je echt wel even mee, als het goed is.
@Bonnevivante, ik las ergens dat je met krullen een stijltang moet hebben die 200 graden kan bereiken oid. Maar nu ik er zo over nadenk, lijkt me dat best sterk. Laatst liet ik mijn haar droogfohnen bij de kapper en ging de föhn op 220 graden. Dat deed gewoon pijn!
Dat je minstens 200 graden moet hebben lijkt me een beetje sterk, 180 graden is echt heel heet en krachtig, ik ken (nog) geen andere stijltang die dat kan. Malikka88 is iemand met sterk krullend haar, en bij haar gaat het met de chi, ik neem aan ook Regular, gewoon goed. Jij zegt dat je Europees haar hebt met onder slag en krullen, ik denk dat je met die 180 graden dan echt wel kunt bereiken wat je wilt hoor!

Ik weet niet waar je het wilt kopen, maar waar ik hem gekocht heb, zijn ze heel makkelijk met ruilen / of als er ooit iets mis mocht gaan met het ding.

Was het ook eens met je verhaal van 23.00 over kosten / baten. Het is natuurlijk gewoon veel geld. Maar zo'n ding gaat echt lang mee en echt elke dag denk je: wat een geweldig ding is het toch ;) Ik vind ook dat je haar gewoon goed moet zitten, en ja, dit ding werkt daarvoor wel heel goed :D
Bedankt voor je uitgebreide reactie bonnevivante!

Waar heb jij je chi-tang gekocht dan? En wat is de minimumtemperatuur eigenlijk? Ik heb niet echt veel verstand van temperaturen van een stijltang in het algemeen, maar als ik je verhaal zo lees vraag ik me namelijk af of 180 graden niet inderdaad te veel is. ;)
Ik heb ook een CHI stijltang, ik weet niet precies welke. Hij heeft iig maar 1 stand. Ik vind hem goed. En hij is niet kapot te krijgen!
Even een quote uit de OP:

24 karaats gouden planten

(sorry, verder geen inhoudelijke reactie, maar ik geloof dat wij, Luna87, het al over steil haar hebben gehad hè? )
Haha ik zie het al staan! :D

Dit keer is het niet mijn fout, ik heb de regel waarin die fout staat geknipt en geplakt van een andere website. ;)
Lijkt me trouwens wel mooi, 24 karaats gouden planten. ;)
Graag gedaan ;)

180 graden is niet teveel, maar toch behoorlijk veel Je merkt het echt als je ermee werkt, je haar is een paar seconden echt gloeiend heet. Want eerlijk toegegeven, ik zet hem altijd op zijn heetst, dan ben ik gewoon het snelst klaar, en zit het haar helemaal top, een dag lang. Sommigen zeggen dat ik hem lager moet doen, maar ik heb geen zin het risico te lopen dat het haar dan na een halve dag of zo alweer slecht zit. Daarom bescherm ik het haar wel extra, met een spray van Schwarzkopf Osis. Uiteraard gebruik ik ook een goede shampoo en veel conditioner ;) Ik vind dat mijn haar er na jaren stijlen nog steeds goed uitziet.

Minimumtemperatuur is 80 graden, dus je hebt een range van 100, dat is heel handig.

Wil je wel vertellen waar ik hem gekocht heb, maar heb niet zo'n zin om voor niets reclame te maken ;) Weet eigenlijk niet of je op dit forum ook een privébericht kunt sturen of wellicht is mail een optie...
De Chi stijltang vind ik geweldig! Toen mijn eerste kapot ging, is ie gratis vervangen door een nieuwe, weet alleen niet of die levenslange garantie nu nog steeds geldt.

Ik heb ook de föhn van Chi, dat vind ik echter niet zo'n succes. Het zou je haar minder pluizig maken, maar ik zie geen verschil. Ik laat het liever gewoon opdrogen om daarna de stijltang te gebruiken.
Bedankt voor de reacties! En wat is (bijna) iedereen toch positief over de chi!

@bonnevivante, je kunt me mailen op nieuwebinnenweg@gmail.com.

Als ik mijn haar bij de kapper steil laat maken, zit het trouwens 2 tot 3 dagen goed, i.p.v. 1. Maar misschien komt dit ook wel doordat zij verstevigingsspray gebruikt? Doe jij dat niet? Of misschien ligt het wel aan je haarsoort hoe lang zoiets blijft zitten?

@alle vrouwen hier die een stijltang gebruiken, en die haar hebben tot over hun schouders: hoe lang doen jullie erover om jullie haar steil te maken?
Bij Haarshop. Gewoon even googlen (nee ik heb geen aandelen)! Ik heb hem daar dus allebei de keren bestelt en was hij na een dag of drie binnen. Ook kreeg ik er gratis Biosilk bij. De laatste keer heb ik voor mijn tang maar 99 euro betaald (aanbieding). Gaat om de gewone babyblauwe zonder standen. Zal zo eens nakijken welke het precies is!
Luna, ik ben binnen 5 min klaar met het stijlen van mijn haren. En dat zit het perfect!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven