Mode & Beauty alle pijlers

Chique kledingstijl

31-07-2012 20:31 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heeft iemand in jou ogen een kledingstijl die chic en klasse uitstraalt?

En dan bedoel ik niet meteen een galajurk oid maar in kleuren bijvoorbeeld.

Zo vind ik bijv. zwart op wit, parels en kant wel chic.
quote:Melpomene schreef op 02 augustus 2012 @ 16:16:

[...]

Helemaal mee eens!

Ik vind sommige oudere vrouwen in het boek 'Advanced style' mooi. Deze dame bijvoorbeeld:

[afbeelding]/3/9/1001004011599381.jpghttp://[/img]Veel liever dit dan al die doorsnee-outfits, maar ik vind dat deze vrouw teveel een statement wil afgeven. Zo'n zware zwarte bril, en dan nog die rode lippenstift, zo zie je haar gezicht niet meer. Een tikkeltje minder had ik, eh, chiquer gevonden.
Tja, het is net dat tikkeltje 'je ne sais quoi'.

Ik vind het wel mooi.
quote:Melpomene schreef op 02 augustus 2012 @ 16:43:

Tja, het is net dat tikkeltje 'je ne sais quoi'.

Ik vind het wel mooi.

Zeker.

Zo en zo is het leuk dat ze precies doet wat ze wil.
Interessante discussies!

Zwart en wit serveerster-achtig?

Ligt eraan. Ik vind wat Kate Middleton hier aan heeft chic:

quote:Kirsten_ schreef op 02 augustus 2012 @ 16:56:

Interessante discussies!

Zwart en wit serveerster-achtig?

Ligt eraan. Ik vind wat Kate Middleton hier aan heeft chic:

[afbeelding]Zwart/wit is prachtig als je het geluk hebt een wintertype te zijn. Ik moet nog even toevoegen Ans Marcus, dat vind ik ook een chique vrouw.
@ Amarna: Thanks! Ik vind het ook helemaal niet erg. Nu kan ik nog meisjesachtig zijn, staat zo triest als je op je 60ste opeens in van die korte spijkershorts gaat rondlopen als het warm is :p

Nog zat tijd om te oefenen op het chic (lees ik net) zijn!

Ik vind Kate Middleton wel mooi op die foto trouwens maar waaaaaaaaaaaauw wat is zij dun! Zonde :(
Sofia Coppola vind ik ook altijd chic. Evenals Anna Mouglalis.
Inez de la Fressange, nu 53, vind ik ook heel chic:

Kate Middelton vind ik helemaal niet chique, gewoontjes eerder. En dan in ouwelijke kleding.
Ans Markus vind ik niet chique maar exentriek.
Ans is soms best chic. En soms wat en excentriek. Maar altijd wel stijlvol. Chic is ook niet echt streng te definiëren.

Ik vind Ans hier nou wel weer chic:

Prachtige top. Waar zou hij te koop zijn?
Ans heeft absoluut een eigen stijl, dat vind ik mooi om te zien en ze is naast stijlvol ook excentriek. Ik vind haar op deze foto wel veel te botterig en gerimpeld. Een paar kilo meer zou haar geen kwaad doen.
quote:Melpomene schreef op 02 augustus 2012 @ 19:51:

Ans is soms best chic. En soms wat en excentriek. Maar altijd wel stijlvol. Chic is ook niet echt streng te definiëren.

Ik vind Ans hier nou wel weer chic:

[afbeelding]

Prachtige top. Waar zou hij te koop zijn?Geen idee waar die top te koop is maar neem je creditcard maar mee want goedkoop zal hij niet zijn.
Prachtige top idd.

Ben het ook niet eens met sommigen die posten dat voornamelijk gedekte kleuren chique zijn. Knalkleuren kunnen ook heel chique zijn.
quote:Constanze schreef op 02 augustus 2012 @ 18:43:

Kate Middelton vind ik helemaal niet chique, gewoontjes eerder. En dan in ouwelijke kleding.

Ouwelijk heb je gelijk in, maar dat hoeft niet af te doen aan chique. Gewoontjes vind ik Kate alleen in haar casual outfits (voornamelijk skinny's van Zara) maar dat vind ik niet storend.

Ik hoop wel dat ze zich nog wat meer zal ontwikkelen in een minder veilige kledingstijl. Had Maxima uiteindelijk ook een aantal jaar voor nodig.
Cate Blanchett heeft een chique/chic hoofd. Die is met rode leren laklaarzen tot aan haar heupen nog niet ordinair te krijgen.

Met Melpomene eens dat Ines chic is. Echt Parijs

Kristin Scott Thomas in echte Britse chic

En Juliette Binoche is weer Franse chic

Eigenlijk zijn deze chique vrouwen per definitie niet sexy.

Sexy hoeft niet ordinair te zijn, maar is ook niet chique.

Monica Bellucci is daar een voorbeeld van. Teveel borst en bil om chique te zijn maar zeker niet ordinair.

quote:malu3 schreef op 02 augustus 2012 @ 19:56:

[...]

Geen idee waar die top te koop is maar neem je creditcard maar mee want goedkoop zal hij niet zijn.Ik heb nog wel eens een zakelijk diner of zo, en dan zou het wel iets zijn.
Oh oh mag ik ook!

Ik ben sinds kort fan van Wendy (modeblogger, google op Wendyslookbook)

'

Wat vinden jullie van de kleding van Vanilia? Is dat chique?
Vanilia vind ik aan de chique kant, maar het ligt echt aan hoe je het draagt natuurlijk ! Ik vind sommige prints van Vanilia minder bijvoorbeeld
quote:nienie2 schreef op 03 augustus 2012 @ 21:47:

Wat vinden jullie van de kleding van Vanilia? Is dat chique?

Hangt er ook vanaf hoe oud je bent.

Ik loop tegen de 40, heb een hele zakelijke baan en ook een ruim budget, dus voor mij is Vanilla niet heel chique. Maar ik vind het wel een leuk merk en koop er wel eens een tuniekje met een mooie print voor casual.

Ze hebben nu ook hele leuke jurkjes, zag ik. Voor mijn lengte te kort, dus niet chique, maar voor iemand die kleiner is kan het echt prima staan.
Het gaat om je uitstraling, beweging, klassieke uiterlijk, zelfvertrouwen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven