Mode & Beauty alle pijlers

Chique kledingstijl

31-07-2012 20:31 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heeft iemand in jou ogen een kledingstijl die chic en klasse uitstraalt?

En dan bedoel ik niet meteen een galajurk oid maar in kleuren bijvoorbeeld.

Zo vind ik bijv. zwart op wit, parels en kant wel chic.
Michelle Obama vind ik een chique, stijlvolle vrouw. En Barack een stijlvolle man.

Jackie Kennedy was het ook. En prinses Diana.

Rob, ook al zijn we het niet eens, ik vind het heel verhelderend om de mening van een man te lezen.
Mee eens!
quote:rob_uit_zeist schreef op 02 augustus 2012 @ 11:52:

[...]

Dat zal het zijn Amarna.

Het grappige is, uitgaande van wat je net zei, dat vrouwen dan bij het uitzoeken van een chique outfit misschien iets te snel iets laten hangen omdat ze denken dat het misschien iets te gewaagd is.

Terwijl, als de desbetreffende outfit wel gekocht zou zijn ze misschien wel 'de ster van de avond' zou zijn. Mannen zien graag een zelfbewuste vrouw die mooie kleding aan durft te doen die er ook vrouwelijk uit ziet.

Dus waarderende blikken van de mannen en jaloerse blikken van sommige vrouwen.

Als jullie het er niet mee eens zijn, neem het me maar niet kwalijk maar dit is mijn eerlijke mening. Ik blijf een man he. De ster van de avond zijn is niet zo moeilijk. Ik heb cup 70F, en dan doet een decolleté wonderen op dat gebied. Maar chic én sexy zijn is echt zoveel leuker.
Mooi!

Heel mooi!
Ik vind de combinatie van een mooie jeans, goede hakken eronder, een perfect zittende witte blouse en een colbertje van kwaliteitsstof altijd goed. Mooie riem in de kleur van de schoenen en je bent af..... Dan wel een uitgesproken make-up en weinig sieraden....

Oh ja, en een goede tas erbij uiteraard.
Pasvorm is heel belangrijk. Een jurk kan nog zo mooi zijn, maar als hij niet goed zit is het effect weg.
quote:Bergje65 schreef op 02 augustus 2012 @ 12:09:

Ik vind de combinatie van een mooie jeans, goede hakken eronder, een perfect zittende witte blouse en een colbertje van kwaliteitsstof altijd goed. Mooie riem in de kleur van de schoenen en je bent af..... Dan wel een uitgesproken make-up en weinig sieraden....

Oh ja, en een goede tas erbij uiteraard.Mee eens. Maar wel een bootcut die mooi over de schoen valt en geen om de enkel rimpelende skinny.
Chique associeer ik eigenlijk altijd met klassiek, tijdloos en kwaliteit.
quote:amarna schreef op 02 augustus 2012 @ 12:17:

[...]

Mee eens. Maar wel een bootcut die mooi over de schoen valt en geen om de enkel rimpelende skinny.Uiteraard... en geen rare vlekken of rafels... gewoon mooi. Het mag overigens ook een hele vale zijn... als de kleur maar egaal is.
Ik heb een donkere jeans, skinny-achtig, maar met smalle rechte pijpen. Dat vind ik dan wel weer mooi. Mooi colbertje erbij, hakken, tas en klaar.

Ik vind het zelf toch altijd wel leuk om, afhankelijk van de gelegenheid, tas en schoenen te laten matchen: oranje handtas en oranje suède pumps bijvoorbeeld bij een verder éénkleurige, neutrale outfit.
quote:Melpomene schreef op 02 augustus 2012 @ 12:31:

Ik heb een donkere jeans, skinny-achtig, maar met smalle rechte pijpen. Dat vind ik dan wel weer mooi. Mooi colbertje erbij, hakken, tas en klaar.

Ik vind het zelf toch altijd wel leuk om, afhankelijk van de gelegenheid, tas en schoenen te laten matchen: oranje handtas en oranje suède pumps bijvoorbeeld bij een verder éénkleurige, neutrale outfit.

Als de broekspijpen op de juiste lengte zijn en niet om de enkels rimpelen omdat ze eigenlijk te lang zijn, vind ik dat wel mooi van een skinny. Helaas zie ik ze om me heen véél te lang.

Ik houd ook van gekleurde schoenen en laarzen. Die kleur laat ik dan terugkomen in een sjaal, tas, of riem. Niet in álle accessoires, dan vind het weer té gestyled.

In de najaarsmode gelukkig weer heel veel gekleurde schoenen en laarzen te koop.
quote:rob_uit_zeist schreef op 02 augustus 2012 @ 09:18:

[afbeelding]

Deze vind ik wel chic (hoewel ik haar uitdrukking wat vervelend vind).

Verder sluit ik me aan bij de meeste anderen, deze outfits zie ik niet als chic. Chic is voor mij ingetogen, volwassen, en mooie materialen en pasvorm, daardoor vallen er al veel af (door te heftige make up, te bloot in combinatie met een sexy pose, niet goed zittende kleding). Chic gaat voor mij eerder richting saai dan sexy. Niet dat het altijd saai is, en juist hooggesloten jurken kunnen heel sexy zijn, maar de voorbeelden die je plakt hebben het niet vind ik.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 02 augustus 2012 @ 12:20:

Chique associeer ik eigenlijk altijd met klassiek, tijdloos en kwaliteit.

Ik associeer deze woorden met de term "stijlvol".

Chique en stijlvol zijn voor mij 2 verschillende termen.
quote:Melpomene schreef op 02 augustus 2012 @ 12:31:

Ik vind het zelf toch altijd wel leuk om, afhankelijk van de gelegenheid, tas en schoenen te laten matchen: oranje handtas en oranje suède pumps bijvoorbeeld bij een verder éénkleurige, neutrale outfit.fantastisch....
quote:Bergje65 schreef op 02 augustus 2012 @ 12:43:

[...]

Ik associeer deze woorden met de term "stijlvol".

Chique en stijlvol zijn voor mij 2 verschillende termen.

Wat is voor jou het verschil? Ik kom er niet uit geloof ik.

Misschien dat stijlvol wat breder is, ook kan slaan op stoerdere en modernere outfits?
quote:tyche schreef op 02 augustus 2012 @ 12:47:

[...]

Wat is voor jou het verschil? Ik kom er niet uit geloof ik.

Misschien dat stijlvol wat breder is, ook kan slaan op stoerdere en modernere outfits?

Stijlvol hoeft niet altijd chique te zijn. Chique is meer "damesachtig" en kan ook tuttig zijn.

Stijlvol hoeft niet damesachtig te zijn. De outfit zoals ik hier beschreef (jeans/witte blouse/colbert) heeft niks met "chique" te maken.

De koninging kan er heel chique uitzien, maar wat mij betreft niet stijlvol. Maxima is heel stijlvol gekleed, maar bij lange na niet altijd chique.

Leg ik het zo goed uit?
Ja ik snap het. En mee eens.
Garance Doré is een Franse modeblogster/fotografe en ik vind haar eindeloos chic.

Chic is ook je weten te kleden naar de gelegenheid.
quote:marthe16 schreef op 02 augustus 2012 @ 12:54:

Garance Doré is een Franse modeblogster/fotografe en ik vind haar oneindig chique.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Chique is ook je weten te kleden naar de gelegenheid.

Inderdaad prachtig... maar dit is stijlvol, niet chique

deze link laat een chique, maar voor mij niet stijlvolle foto zien:

http://www.telegraaf.nl/v ... n_zo_verleidelijk___.html
Kate is chique. Ondanks witte pumps met 11 cm hak (van LK Bennett).
Als je er goed op kunt lopen, kunnen hoge hakken best chique zijn. Maar niet gecombineerd met korte rok, split tot aan de bil en/of decolleté.

Kate is zeker ook chique.

Ik ga zoeken naar iets oudere chique vrouwen, die voor mij (53) stijlicoon zouden kunnen zijn.

Michelle Obama had ik al genoemd.

Melpomene, weet jij nog iemand?
Ok. nu wil ik het weten ook. Hulp gevraagd.

Ik heb nu twee foto’s uitgezocht. Aan de hand wat jullie opgaven als ideaal voor chic heb ik even wat foto’s opgezocht. Is dit dan zo ongeveer wat jullie bedoelen? Netjes, niet sexyen hiermee kan je voor de dag komen.

Als ik zelf gelijk al de foto’s van commentaar mag voorzien: De bovenste setjes zijn goed, maar zie ik meer als netjes voor op de zaak. Secretaresse look zeg maar.

De foto daaronder is ook een keurige jurk. Niets mis mee.

Maar weet je wat ik nu vind? Al man zijnde mis ik de wow.... factor.

Je weet wel, dat je een vrouw ziet lopen en denkt: ‘wat ziet die vrouw er goed uit’. En dat slaat dan vaak op wat ze aan heeft. Met haar kleding kan een vrouw zich onderscheiden.

Juist daarom kijk ik er van op dat ik toch een aantal vrouwen hier hoor zeggen dat ze liever op safe spelen. Dat ze denken: ‘wat zal een ander er wel niet van denken’. Vaak wordt er dan weer iets gekocht met net een iets andere print of model. Maar eigenlijk heb je er daar al een aantal van in de kast hangen. En dan wil je eens een keer voor een speciale gelegenheid wat anders, staat voor je kledingkast en weet absoluut niet wat je aan moet. Of het één combineerd weer niet met het ander.

Ik pleit ervoor dat er iets meer kleding met de wow... factor gekocht wordt. Iets speciaals. Om ‘uit te pakken’ zeg maar.

Het is toch leuker om als zelfstandige, modieuze vrouw een tikkeltje sensuele kleding te dragen? Geen 13 in dozijn jurkjes.

En Melpomene, ook al heb je een grote cup en misschien iets voller over het lichaam. Ook voor jou ben ik net, bij het zoeken naar de foto’s, mooie setjes/jurkjes tegengekomen.

Ik zou het waarderen als jullie eerlijk je mening over deze foto’s willen geven. Vinden jullie dan wel dat deze de wow.... factor hebben? Ik vind ze wel netjes, maar ook weer zo braaf gewoon.
Oudere chique:

Als je chique bent kun je ook bijna alles hebben. De wat duurdere chique damesmode heeft ook best vaak dierenprintjes (tijger, panter etc) in de collectie.

En hier een plaatje van een geblondeerde, flink opgemaakte en gebruinde vrouw in een kort wit jurkje.

http://www.modekoninginma ... tid=39:catwalk&Itemid=128

Zouden we Estelle Gullit met eveneens geblondeerd haar, gebruinde huid en flink opgemaakt in dezelfde jurk hijsen, dan was ze allesbehalve chique.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven