Clinique, wat te kopen?!
zondag 9 januari 2011 om 14:34
Ik heb hier al veel gelezen over Clinique, maar ik heb nu toch even een vraagje.
Ik heb snel last van een droge huid, en vooral nu in de winter rood na het douchen etc. Daarnaast is mijn huid ook snel gevoelig voor parfums etc. Ik had altijd een hele gladde huid, nu is hij onregelmatig (geen pukkeltjes) en voelt snel trekkerig aan. Ik heb nu Clinique aangeraden gekregen, de nummer 2. Daarvan heb ik nu een tester superdefence gekregen en zei de verkoopster dat ik dan ook het 3-stappensysteem kon gaan gebruiken. Is dit dan voldoende? Of moet er ook nog apart een make-upverwijderaar gebruikt worden? En ook nog iets voor de ogen? En zijn er misschien nog andere crèmes van Clinique goed? Ik ben echt nog een leek, maar wil graag een betere huid!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb snel last van een droge huid, en vooral nu in de winter rood na het douchen etc. Daarnaast is mijn huid ook snel gevoelig voor parfums etc. Ik had altijd een hele gladde huid, nu is hij onregelmatig (geen pukkeltjes) en voelt snel trekkerig aan. Ik heb nu Clinique aangeraden gekregen, de nummer 2. Daarvan heb ik nu een tester superdefence gekregen en zei de verkoopster dat ik dan ook het 3-stappensysteem kon gaan gebruiken. Is dit dan voldoende? Of moet er ook nog apart een make-upverwijderaar gebruikt worden? En ook nog iets voor de ogen? En zijn er misschien nog andere crèmes van Clinique goed? Ik ben echt nog een leek, maar wil graag een betere huid!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
zondag 9 januari 2011 om 14:46
Hier een trouwe Clinique-gebruiker, al jaren. Mijn routine: 's ochtends onder de douche gezicht wassen met de "zeep" van het 1-2-3systeem, ik heb de vloeibare. Daarna watje met lotion (nr 2) en dan smeren met ddml. Daarna dus pas dagcreme, nu superdefense, soms ook Youth Surge. Daarna make-up. 'sAvonds gezicht wassen met comfort cleanser (of zoiets), tube met witte make-up verwijderaar. Voor mijn ogen gebruik ik alleen van die microvezelwantjes van Kruidvat met water, heel goed, niet vet. Officieel moet je dan het hele 1-2-3 weer doen, maar ik sla de eerste stap, de zeep, dan over, want mijn huid is dan al schoon en trekkerig droog. Dus dan wel watje met stap 2 en dan ddml smeren, gevolgd door nachtcreme, in mijn geval Youth Surge.
Als je het zo leest lijkt het belachelijk, maar het is zo'n gewoonte geworden dat ik er niet eens bij nadenk. En ik heb echt het idee dat mijn huid ( neiging tot eczeem, schilfertjes) er wel bij vaart.
Ga overigens niet meteen alles groot aanschaffen, clinique heeft ook allerlei proefverpakkingen. Bouw een goede band op met je parfumerie en je krijgt regelmatig zo'n setje, scheelt weer want het is wel duur.
Als je het zo leest lijkt het belachelijk, maar het is zo'n gewoonte geworden dat ik er niet eens bij nadenk. En ik heb echt het idee dat mijn huid ( neiging tot eczeem, schilfertjes) er wel bij vaart.
Ga overigens niet meteen alles groot aanschaffen, clinique heeft ook allerlei proefverpakkingen. Bouw een goede band op met je parfumerie en je krijgt regelmatig zo'n setje, scheelt weer want het is wel duur.
zondag 9 januari 2011 om 15:33
Zeker eerst even uitproberen. Bij mij ging het ook faliekant mis. Mijn huid werd er gortdroog van. Ik kon de vellen er gewoon af trekken. Er zit alcohol in de reinigingszeep (het blok zeep in ieder geval) en veelal ook in de lotions. Dat droogt je huid enorm uit. Ik vond het in ieder geval tinnef, en ook nog hele dure.
zondag 9 januari 2011 om 18:26
Ik zat zelf ook te twijfelen of ik over zou stappen op clinique maar nu ik dit lees denk ik dat ik het beter bij mijn huidige producten kan houden.
Heb een extreem droog gezicht en snel last van exceem. Gebruik nu reinigingsmiddelen van kanebo en crèmes van bergman maar dat is allemaal nog al prijzig. Dan maar liever prijzig dan weer onder de uitslag zitten.
Ik hoop voor jou dat je er baat bij hebt. Kunnen ze je niet helpen bij de parfumerie? Mij hebben ze daar uitstekend geholpen
Heb een extreem droog gezicht en snel last van exceem. Gebruik nu reinigingsmiddelen van kanebo en crèmes van bergman maar dat is allemaal nog al prijzig. Dan maar liever prijzig dan weer onder de uitslag zitten.
Ik hoop voor jou dat je er baat bij hebt. Kunnen ze je niet helpen bij de parfumerie? Mij hebben ze daar uitstekend geholpen
zondag 9 januari 2011 om 21:44
Ik heb ook een gevoelige en droge huid. Ik gebruik ook veel van Clinique maar niet de zeep en de tonic nr 2. Ik heb de milde reiniger (niet de foam) en de milde tonic zonder alcohol. Dit werkt prima, geen droge plekjes. Toen ik voor het eerst begon met Clinique reageerde mijn huid ook heftig met pukkeltjes etc, ben er toen uit schrik mee gestopt maar later toch opnieuw begonnen en met goed resultaat. Mijn huid is veel rustiger en egaler geworden. Ik zweer bij Clinique, maar inderdaad: zachte producten, de dagcreme bv Redness relief en voor 's nachts comfort on call. Allemaal voor de gevoelige huid! Niet steeds alles uitproberen wat ze je meegeven, maar vasthouden aan producten voor je eigen huidtype.
dinsdag 11 januari 2011 om 13:10
ik heb ook een droge/gevoelige huid, en heb jaren Clinique gebruikt.
Ben er inmiddels mee gestopt (gebruik nu ivm winter alleen de Comfort on call) omdat ik het een beetje zat was.
de cremes zijn namelijk naar mijn mening erg dun/ licht in vergelijking met andere merken. (behalve dus de C ON C, die is wel chill maar zit geen uv dinges in)
ook vind ik clinique nogal commercieel. ze zeggen idd. dat je dat 3 stappen reinigingsspul perse erbij moet doen.
Dat vind ik dus bullshit.
ik zou alleen bij een gevoelige huid wel oppassen met reiniging met alcohol of parfum er in.
Ben er inmiddels mee gestopt (gebruik nu ivm winter alleen de Comfort on call) omdat ik het een beetje zat was.
de cremes zijn namelijk naar mijn mening erg dun/ licht in vergelijking met andere merken. (behalve dus de C ON C, die is wel chill maar zit geen uv dinges in)
ook vind ik clinique nogal commercieel. ze zeggen idd. dat je dat 3 stappen reinigingsspul perse erbij moet doen.
Dat vind ik dus bullshit.
ik zou alleen bij een gevoelige huid wel oppassen met reiniging met alcohol of parfum er in.
dinsdag 11 januari 2011 om 18:47
Hmmm... Een hoop verschillende verhalen. Ik heb nu de superdefence 3x gebruikt, en heb geen reactie. Wel voelt mijn huid nu al zachter aan dan het was. Ik gebruik van garnier nu reinigingsspul, (ook zonder kleurstoffen en parfum) bevalt goed, dus dat blijf ik voorlopig wel gebruiken denk ik (ook vanwege de aanschafkosten van alles van clinique). Maar het 3 stappensysteem is dus geen 'echte' make-upreiniger? En naast het 3 stappen systeem is een creme dus nog nodig?
De superdefence bevalt nu in het begin dus goed. Maar wat houdt de comfort on call in? Wat zou die doen? En ik had inderdaad ook al naar de redness relief gekeken, maar die is echt voor als je altijd veel roodheid hebt toch? Ik heb het alleen als ik onder de douche vandaan kom. En ik denk inderdaad wel dat het klopt: een droge tot gecombineerde huid, aangezien mijn wangen droog zijn, maar de t-zone wel glimmender is.
Gebruikt iemand ook alleen de creme van Clinique? En werkt het dan ook voldoende??
De superdefence bevalt nu in het begin dus goed. Maar wat houdt de comfort on call in? Wat zou die doen? En ik had inderdaad ook al naar de redness relief gekeken, maar die is echt voor als je altijd veel roodheid hebt toch? Ik heb het alleen als ik onder de douche vandaan kom. En ik denk inderdaad wel dat het klopt: een droge tot gecombineerde huid, aangezien mijn wangen droog zijn, maar de t-zone wel glimmender is.
Gebruikt iemand ook alleen de creme van Clinique? En werkt het dan ook voldoende??
dinsdag 11 januari 2011 om 20:21
Het 3 stappenplan is inderdaad geen make up reiniger en ook de ddml (stap 3) is niet voldoende als dag of nachtcrème. Ik gebruikte naast het stappenplan de superdefense voor overdag en de antioxidant moisturizer voor 's nachts. Met name het 3 stappenplan droogde mijn huid enorm uit, ik ging van nummer 2 naar nummer 1 en toen de lotion zonder nummer. Ik bouwde uiteindelijk een allergie op tegen de producten van Clinique maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat jou ook gebeurt. Ik raad je wel aan het 3 stappenplan wat langer te proberen met proefverpakkingen als je helemaal over wil stappen.
woensdag 12 januari 2011 om 16:21
Test de producten in ieder geval 2 weken, want de huid heeft vaak wat langer nodig om te reageren op een nieuw product.
Reinigingsmelk gebruik ik van RoC, omdat ik het zeepje en de vloeibare zeep van Clinique niet prettig vind. Ik gebruik de lotion zonder alcohol, 1x per dag. Daarna de DDML voor de erg droge huid. Als crème heb ik de Redness solutions, daily relief crème. Is het stevig winter, dan vul ik die crème op de wangen nog aan met de Comfort on call.
Voor de avond gebruik ik als nachtbehandeling vaak een huidolie (bijvoorbeeld vitamine E olie).
Reinigingsmelk gebruik ik van RoC, omdat ik het zeepje en de vloeibare zeep van Clinique niet prettig vind. Ik gebruik de lotion zonder alcohol, 1x per dag. Daarna de DDML voor de erg droge huid. Als crème heb ik de Redness solutions, daily relief crème. Is het stevig winter, dan vul ik die crème op de wangen nog aan met de Comfort on call.
Voor de avond gebruik ik als nachtbehandeling vaak een huidolie (bijvoorbeeld vitamine E olie).
vrijdag 21 januari 2011 om 22:07
Ik vind clinique heel erg fijn, dus weer een ander verhaal.
Zelf gebruik ik het 3 stappenplan s ochtends en s avonds, maar ik gebruik nooit stap 3 (de gele vla). Mijn huid reageert daar niet zo goed op. Na het 3 (voor mij dus 2-) stappenplan gebruik ik superdefence en in de zomer maak ik daar overdag moisture surge van. Heerlijk!
Maar wat ik wel heb gemerkt is dat je zelf moet uitzoeken welke combinatie voor jou werkt, zoals voor mij dus stap 3 is weggelaten.
Succes!
Zelf gebruik ik het 3 stappenplan s ochtends en s avonds, maar ik gebruik nooit stap 3 (de gele vla). Mijn huid reageert daar niet zo goed op. Na het 3 (voor mij dus 2-) stappenplan gebruik ik superdefence en in de zomer maak ik daar overdag moisture surge van. Heerlijk!
Maar wat ik wel heb gemerkt is dat je zelf moet uitzoeken welke combinatie voor jou werkt, zoals voor mij dus stap 3 is weggelaten.
Succes!