Mode & Beauty alle pijlers

Colbert en jas?

16-09-2010 14:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, hierbij een vraag om advies.

Sinds kort draag ik voor mijn werk vaak colberts/blazers. Nu het weer steeds kouder word is dat niet genoeg en moet er dus een jas? overheen.

Nu heb ik dit al geprobeerd maar voel me dan net een michelinmannetje, teveel en te strak over elkaar pff. Hoe lossen jullie colbertdragende vrouwen dit op??
Jas zoeken met goede snit. En de goede maat. Geen probleem.
Daarvoor hebben ze de trenchcoat uitgevonden. Wel passen met een colbert eronder om te kijken of het dan nog goed zit.

Ik heb er eigenlijk ook altijd een jas over heen, ben ik dan een rollade?

Maar met dit weer kun je nog wel goed een poncho er overheen doen, dat heb ik wel!
Geen nauw-aansluitend model kiezen. Met een maatje groter is het geen probleem.
..en volgens mij zou dit soort model ook nog kunnen

Ik heb hem nog niet in het echt gezien.
Oke alvast bedankt, vind de trenchcoat wel een optie. Maar mochten er nog meer tips zijn..
Een jas gaan kopen met een colbertje aan, zodat je de goede maat koopt. En inderdaad niet te kort, want dat ziet er niet uit.
Ik draag vaak een trenchcoat met daar een blazer of spijkerjasje onder. Gaat prima.
wel inderdaad een mooie geklede jas kopen hoor, geen sportief jack, da's echt geen gezicht met een verder zakelijke outfit.
Een poncho. En met de auto gaan en voor de deur parkeren.
Zolang het niet vriest dat het kraakt heb ik een hele lange, grote en dikke sjaal om mijn nek en aan de voorkant. Heb overigens tot nu toe nog geen jas aan gehad over mijn blazers. Maar ik stap in de voordeur uit en auto in (meter of 3) en dan op kantoor in de parkeergarage er weer uit. Van die sjaals, allemaal zwart, heb ik er een paar. In de auto, in mijn bureaula voor als we tussen de middag gaan wandelen en het zonder te koud is, in de auto van mijn vriend, thuis enz...

Als het vriest dat het kraakt dan trek ik gewoon een hele dikke, doorgestikte glimmend zwarte winterjas aan tot op mijn kuiten. Dat ding is gevoerd met dons. Capuchon op en dikke sjaal om, heerlijk warm. En dat ik er dan uitzie als een worstje boeit me niet. Maar meestal vlieg ik ook als het heel koud is wel met alleen een sjaal om mijn nek en de winterjas in de hand naar mijn auto. Anders is het winterjas aan, deur uit, winterjas uit, auto in en dat vind ik veel te veel gedoe.

Je kan ook eens kijken naar van die omslagdoeken of poncho's, als je die mooi vindt.
Als je zoekt naar voorbeelden dan zou je kunnen googlen zoeken op "mantel" of "coat". Bij de Bijenkorf, V&D, Wehkamp hebben ze een paar modellen die zouden kunnen. Mooi vinden even buiten beschouwing gelaten, want dat is persoonlijk. Benneton, Greenstone, Spoom en zo zijn er nog een paar merken die wel geschikte modellen hebben. Zelfs C&A heeft een enkel model hangen voor als je niet al te veel wil uitgeven. Ik heb daar ooit een wollen zwarte gekocht toen ik niets beters kon vinden. Een vriendin van mij heeft daar ooit een trench-coat gekocht en bij een sollicitatie bleek het een goedkope look-a-like van die van haar baas te zijn. Hij vond het alleen maar grappig dat ze dezelfde smaak hadden.

EDIT: Een jas kan je altijd nog opsieren met een mooie sjaal. Te strakke jas evt. open laten i.c.m. loshangende sjaal.
quote:Olivia1975 schreef op 16 september 2010 @ 14:42:

Als het vriest dat het kraakt dan trek ik gewoon een hele dikke, doorgestikte glimmend zwarte winterjas aan tot op mijn kuiten. Dat ding is gevoerd met dons. Capuchon op en dikke sjaal om, heerlijk warm. En dat ik er dan uitzie als een worstje boeit me niet. Maar meestal vlieg ik ook als het heel koud is wel met alleen een sjaal om mijn nek en de winterjas in de hand naar mijn auto. Anders is het winterjas aan, deur uit, winterjas uit, auto in en dat vind ik veel te veel gedoe.

Ik zie mezelf nog niet zo bij een zakenrelatie binnenstappen. Je kunt niet overal precies voor de deur uitstappen.

Ik draag altijd een trenchcoat over mijn colbertje, of een hele lange mooie wollen, rechte jas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven