Mode & Beauty alle pijlers

Combineren jasje

07-02-2013 17:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een sollicitatie gesprek en ik wil dit jasje aan:

Het is een informeel bedrijf en ik ga voor een technische functie. Ik heb van mezlef een nogal lieve girlie uitstraling dus ik wil niet te overdressed zijn. Ik ga hem combineren met grijze laarsjes en een effe donderblauwe spijkerbroek.

Ik heb een lichte huid blond haar en blauwe ogen. Wat voor kleur top / shirt zouden jullie onder dat jasje dragen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een kleur wat niet te veel opvalt maar neutraal zacht is
Licht/Donker grijs? Passend bij de laarzen.

Of staat dat niet bij blond haar?
Grappig, ik zou juist voor een knalkleur gaan. Limegroen, zuurstokroze...

Of maakt dat je weer te jong?

Je haar niet te speels doen dan, netjes opsteken en rustig aan met sieraden.
Iets knals.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het een technische functie is en je al meisjesachtig van jezelf bent zou ik zachte kleuren vermijden en ook wit, want dat is weer te zakelijk.

Gewoon een leuke felgekleurde top bijv. een kleur blauw waardoor je ogen nog blauwer lijken, want als je ogen sprankelen sprankelt je hele gezicht en dat zien mensen graag.
Ik zou zelf niet snel bij een sollicitatie een spijkerbroek aan doen, zeker niet als je een meisjesachtige uitstraling hebt. Een mooie pantalon en dan een zelfverzekerde kleur als top: dieprood, fuchsia, paars, diepgroen, nachtblauw, alles wat opvalt maar niet te erg. En ik zou bijzondere schoenen aandoen, maar dat ben ik
Om de informaliteit aan te geven. Ik heb via via de achternaam van de beste man.achterhaald. Bij de advertentie stond alleen n voornaam

Geen pantalon of rokjes sollicitatie dus
Bij sollicitaties altijd liever te formeel dan te informeel
Lijkt me een prima outfit! Ik zou voor een grijstint gaan! Niet iets knals. Naar mijn inziens lijdt dat af en zit de beste man alleen maar naar je decollete te kijken
Lichtblauw
Ik zou er een jurkje onder dragen
Ik ga opzoek naar iets blauws en grijs en dan even kijken wat me het beste staat.

Ooit ben ik al zwaar nat gegaan door te formele kleding bij een sollicitatie. Zelfs als ik een basic zwart wikkeljurkjeaan heb met n paarse legging er onder vragen mensen me nog of ik een feestje heb.
haha ja dat heb je in sommige bedrijven he! Maar met deze kleding ben je echt niet te formeel hoor!
Heb je blouses? Lichtblauwe blouse ik ook mooi en netjes
Is een effen, donkere spijkerbroek echt zo erg op een sollicitatiegesprek? Ik vind het, zeker gecombineerd met een net jasje en laarsjes, best heel netjes.

Als het voor een representatieve functie is, dan kan ik me voorstellen dat je beter in mantelpak oid kunt gaan, maar in de meeste gevallen kan het toch prima?

Leuk jasje trouwens, TO! Ik zou ook gaan voor een fel topje, misschien met zo'n 'watervalhals'
quote:Apatura schreef op 07 februari 2013 @ 18:22:

Om de informaliteit aan te geven. Ik heb via via de achternaam van de beste man.achterhaald. Bij de advertentie stond alleen n voornaam

Geen pantalon of rokjes sollicitatie dus Aha, duidelijk. Is het jasje dan niet al te formeel?
Nee Door de ruwe stof oogt het gewoon netjes.

Dank voor het meedenken allemaal.
Ik vind het een geweldig jasje!

Succes apa!
quote:Maryni83 schreef op 07 februari 2013 @ 18:49:

Ik zou ook gaan voor een fel topje, misschien met zo'n 'watervalhals'Kleuren als turquoise, fuchsia; anders wordt het veel te 'hard' zou ik zeggen, als je er ook nog iets grijs bij aan doet. Van kleur wordt een mens vrolijk in de grauwe winter, en de rest is al zo netjes en keurig.

Veel succes morgen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zacht roze.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mooi jasje.
Witte top met een watervalhals en een jeans met donkere schoenen.
quote:Elmervrouw schreef op 07 februari 2013 @ 19:05:

[...]

Kleuren als turquoise, fuchsia; anders wordt het veel te 'hard' zou ik zeggen, als je er ook nog iets grijs bij aan doet. Van kleur wordt een mens vrolijk in de grauwe winter, en de rest is al zo netjes en keurig.

Veel succes morgen!Door die felle kleuren oogt zo'n jasje echt heel snel goedkoop. En zwart staat al bijna niemand. Zachtblauw zou mooi zijn.
Gek is dat. Ik vind lichtblauw bij donkergrijs of zwart altijd zo 'V&D' overkomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven