Mode & Beauty alle pijlers

Complete outfits kopen, waar?

13-04-2023 17:04 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag!

Hebben jullie tips voor winkels, online en offline, met een groot assortiment waar ik makkelijk een complete outfit kan kopen, of liever nog meerdere die makkelijk onderling te combineren zijn. Of waar je goed advies krijgt over wat staat en je wellicht ook tips krijgt die je zelf nooit uit het rek zou hebben gepakt?

Ik ben niet echt een fan van winkelen, ik koop vaak losse items en meestal ook nog online waarbij ik dan vrij veel bestel en dan rustig een deel kan uitzoeken. Ik heb ook nog eens een figuur dat niet past in de standaardmaten bij bijvoorbeeld H&M, Rubens zou trots op me zijn zeg maar. Maar ik wil het nu eens goed doen, meerdere kledingstukken kopen van goede kwaliteit en met een mooie pasvorm. Een basisgarderobe om verder uit te breiden. Ik zoek dus goede zaken met een uitgebreid assortiment, mogelijk ook waar iemand met je meedenkt en echt goed is in het uit de rekken trekken van onverwachte combinaties of verrassende items. Mag overal in NL zijn. En dus bij voorkeur ook geschikt voor curvy types ;-D .
Een paar jaar terug ben ik naar Voorwinden in ‘s Gravendeel geweest: gratis afspraak met Personal Shopper. Ik was bereid veel geld uit te geven en wilde met een paar sets kleding naar huis die ook goed onderling te combineren waren. Ook had ik een paar kledingstukken bij me, die ik wilde combineren met nieuwe stukken.

Viel enorm tegen. Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog, maar het lukte haar niet de juiste kleding te vinden. Kleuren en shapes pasten veelal niet bij mijn lijf. En zij vond het allemaal fantastisch staan. Of ik vond eindelijk iets leuks en hadden ze het niet meer in mijn maat… of een leuke jurk, maar sjee, wat voor schoenen dan erbij?

Ik heb geleerd dat het een utopie is om in 1 winkel een hele (halve) garderobe te shoppen. Voor mij dan. Ik ben met 4 kledingstukken naar huis gegaan die allemaal ‘op zichzelf staan’. Wellicht lukt het anderen wel.

Dus ik lees graag mee met alle tips, maar mss moet je er je ook niet te veel op verheugen/blindstaren…
Ik weet niet waar je woont. Maar in Meerkerk zit Zwijnenburg, dat is denk ik een soort van Tilburg. En in Tiel heb je Blijdesteijn mode zitten. Dat zijn echt van die grote winkels met veel keus en persoonlijk advies.
Gryla schreef:
13-04-2023 22:46
Een paar jaar terug ben ik naar Voorwinden in ‘s Gravendeel geweest: gratis afspraak met Personal Shopper. Ik was bereid veel geld uit te geven en wilde met een paar sets kleding naar huis die ook goed onderling te combineren waren. Ook had ik een paar kledingstukken bij me, die ik wilde combineren met nieuwe stukken.

Viel enorm tegen. Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog, maar het lukte haar niet de juiste kleding te vinden. Kleuren en shapes pasten veelal niet bij mijn lijf. En zij vond het allemaal fantastisch staan. Of ik vond eindelijk iets leuks en hadden ze het niet meer in mijn maat… of een leuke jurk, maar sjee, wat voor schoenen dan erbij?

Ik heb geleerd dat het een utopie is om in 1 winkel een hele (halve) garderobe te shoppen. Voor mij dan. Ik ben met 4 kledingstukken naar huis gegaan die allemaal ‘op zichzelf staan’. Wellicht lukt het anderen wel.

Dus ik lees graag mee met alle tips, maar mss moet je er je ook niet te veel op verheugen/blindstaren…
Dat is ook mijn “angst”, dat ik een afspraak heb en vervolgens niks kan vinden maar me wel verplicht voel om toch iets te kopen.

Ik neig vooralsnog naar Van Tilburg. Die heeft zo’n groot assortiment met zowel duurdere als goedkopere merken. Maar wellicht moet ik dan niet een afspraak maken maar op een doordeweekse rustige dag die kant op gaan.
Ik word altijd heel fijn geholpen bij Smit (www.smitmode.nl). Je kunt een winkelafspraak maken, maar ook als je spontaan binnenloopt nemen ze echt de tijd voor je.
Ik ga altijd naar de winkel in Nootdorp, maar ze zitten ook in Barendrecht, Hendrik Ido Ambacht en Papendrecht. Bij lange na niet zo groot als Voorwinden, wel voldoende keus en heel gezellig.
nicky_l wijzigde dit bericht op 14-04-2023 21:59
Reden: Url werkt niet
3.09% gewijzigd
Ik moet helemaal niks!
missfitz schreef:
14-04-2023 08:18
Dat is ook mijn “angst”, dat ik een afspraak heb en vervolgens niks kan vinden maar me wel verplicht voel om toch iets te kopen.

Ik neig vooralsnog naar Van Tilburg. Die heeft zo’n groot assortiment met zowel duurdere als goedkopere merken. Maar wellicht moet ik dan niet een afspraak maken maar op een doordeweekse rustige dag die kant op gaan.
Mijn ervaring is dat het nooit rustig is bij van Tilburg, ook niet op een doordeweekse dag.
PoesMinoes schreef:
14-04-2023 23:34
Mijn ervaring is dat het nooit rustig is bij van Tilburg, ook niet op een doordeweekse dag.
Nee, en toch is het niet storend, die drukte. En er is zoveel personeel, ze gaan je echt wel helpen. Halen ook kledingstukken van andere etages erbij. Ik sta daar steeds weer versteld van de hulp.
missfitz schreef:
14-04-2023 08:18

Verplicht voelen moet je sowieso niet doen, alleen kopen dat je echt leuk vindt. En dat gewoon al ventileren bij het passen.

Van Tilburg en Meerkerk klinken goed qua service. Mss ga ik daar een nieuwe poging wagen. Elke ervaring zal anders zijn. Wie weet slaag jij gewoon goed en lag het aan mij toen.
ambra schreef:
14-04-2023 23:37
Nee, en toch is het niet storend, die drukte. En er is zoveel personeel, ze gaan je echt wel helpen. Halen ook kledingstukken van andere etages erbij. Ik sta daar steeds weer versteld van de hulp.
Ik hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik ben fan van van Tilburg. Maar ik ben steeds weer verbaasd hoe druk het daar meestal is en baal als ik geen parkeerplaats kan vinden terwijl er toch zo'n groot parkeerterrein is. Het is wel zo hoe vroeger je gaat, bijv. al om half 10 's ochtends daar dat het dan nog minder druk is.

Verder heb ik daar nog nooit last gehad van het feit dat ik me verplicht voel iets te kopen. Ook al heb ik 20 stuks kleding aangehad. Eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de verkoopsters die me helpen kleding uit te zoeken en inderdaad dit ook van andere etages plukken.
Marie & Marie damesmode in Volendam. Superaardige mensen en je wordt er fijn geholpen. Ze hebben geen website maar op hun FB pagina krijg je een goed beeld van wat ze zoal verkopen.
Inmiddels ben ik bij Van Tilburg geweest, wat een enorme zaak! Ik had geen afspraak gemaakt maar heb zelf uitgebreid rondgeneusd. Vriendelijk personeel, niet opdringerig, je kunt rustig 300 kledingstukken passen zonder dat iemand daar wat van vindt. Het was wel druk maar het is zo groot en er zijn zoveel pashokjes dat je daar weinig last van hebt. Handig dat alles op merk hangt, dat maakt combineren wel makkelijker. Uiteindelijk geslaagd voor een aantal bovenstukken, broeken niet gevonden. Maar dat ligt aan mij want er is zoveel keuze dat er vast ergens wel een juist model tussen moet zitten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven