Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte foundation

22-10-2020 12:49 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation. Ik dacht altijd dat de kleur afhangt van de kleur in je hals, maar... In het najaar is mijn nek echt heel erg bleek. Ik wil niet dat mijn gezicht t.o.v. mijn nek heel anders kleurt, maar als ik dus een hele lichte foundation neem, dan vind ik mezelf net een mummie. Mijn gezicht is een teint donkerder en daarbij heb ik rosacea op beide kaaklijnen. Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken, want dan voelt dat niet als mij en voel ik mij vies (don't ask why). Mijn huid is in de winter behoorlijk droog, alleen mijn neus is vettig. Hebben jullie nog tips?

En welke foundation gebruiken jullie?
schatkaart wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:14
3.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat sommige sponsen zo geweldig vinden, met de vingertoppen krijg ik altijd een veel mooier effect, door de warmte van je huid en de precisie die je met je vingers hebt.
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 15:55
Parfumdreams.nl verkoopt 'm ook :)
Thanks!
Ik weet niet of al genoemd, maar it cosmetics heeft zowel een normale als radiant foundation. Speciaal gemaakt voor de probleemhuid. Ik heb rosacea en kan niet goed tegen alcohol denat en parfum. Dat zit beiden niet in deze foundation. Hij is bij ici paris te koop. Online hebben ze alle kleuren en beide varianten. Ik gebruik eucerin urea gezichtscreme eronder.
Double wear reageer ik ook goed op. Daar gebruik ik embryolisse als primer onder. Dat gaat prima samen.
Soms gebruik ik mijn handen om foundation aan te brengen in combi met de real techniques spons, maar meestal alleen de real techniques spons. Dan kan je het mooi in blenden.
Dat vind ik echt allemaal te veel werk eigenlijk, ik wil gewoon mijn gezicht wassen en 1 iets smeren, en dan het liefste dus met mijn vingers :-D
Zit er alcohol in foundation? :O
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 16:57
Zit er alcohol in foundation? :O
Ja regelmatig. Vooral de foundations die een soort glow zouden moeten geven. Bv foundations van Chanel en too faced. Ik bedoel dan wel gedenatureerde alcohol. De vette alcohols zitten in de meeste foundations, creme's etc, maar die leveren meestal geen problemen op.
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
22-10-2020 16:47
Ik weet niet of al genoemd, maar it cosmetics heeft zowel een normale als radiant foundation. Speciaal gemaakt voor de probleemhuid. Ik heb rosacea en kan niet goed tegen alcohol denat en parfum. Dat zit beiden niet in deze foundation. Hij is bij ici paris te koop. Online hebben ze alle kleuren en beide varianten. Ik gebruik eucerin urea gezichtscreme eronder.
Double wear reageer ik ook goed op. Daar gebruik ik embryolisse als primer onder. Dat gaat prima samen.
Soms gebruik ik mijn handen om foundation aan te brengen in combi met de real techniques spons, maar meestal alleen de real techniques spons. Dan kan je het mooi in blenden.
Ik gebruik ook embryolisse onder double wear, hele mooie combo ja.
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 16:57
Zit er alcohol in foundation? :O
Het zit ook in de colour corrector die jij aanraadde.
Hogwarts schreef:
22-10-2020 17:08
Het zit ook in de colour corrector die jij aanraadde.
Cetearyl Alcohol om water met olie ingrediënten te mixen. Ik wil never ever alcohol op mijn gezicht alleen in hoge nood.
Dr. v/d Hoog legt het uit:

Cetearyl alcohol is een samengestelde alcohol. Het bestaat uit cetyl alcohol en stearyl alcohol. In onze producten zit een cetearyl alcohol die helemaal plantaardig is en wordt gewonnen uit kokosnoot- en palmpittenolie. Omdat cetearyl alcohol uit olie wordt gemaakt, is het vanzelf een vette alcohol. In een product zorgt het ervoor dat je vet en water kunt mengen. Hierdoor kun je een crème maken die licht smeert, maar toch de goede eigenschappen van vet in zich heeft. Het vult namelijk de huideigen lipidenlaag aan en voorkomt dat water uit de bovenste huidlaag kan verdampen. Daarnaast is cetearyl alcohol een veilige stof. Dat betekent dat maar weinig mensen allergisch hierop reageren en dat de stof zelf ook niet snel reageert met andere stoffen. Hierdoor is het te gebruiken in bijna alle crèmes en vormt het een goede en stabiele basis. Cetearyl alcohol heeft ook een invloed op de textuur van een product. In onze crèmes zorgt het ervoor dat het product prettig uitsmeert.

De vorm van alcohol die mensen niet graag in verzorging zien, is een alcohol die door vergisting van suikers wordt gemaakt. Dit is een heel ander proces en levert daarom ook een hele andere stof op. Deze vorm van alcohol wordt gebruikt om bacteriën te doden of de huid te ontvetten. In sommige gevallen is dit wel wenselijk, maar voor een hydraterend product is het wat minder geschikt.
Hogwarts schreef:
22-10-2020 17:04
Ja regelmatig. Vooral de foundations die een soort glow zouden moeten geven. Bv foundations van Chanel en too faced. Ik bedoel dan wel gedenatureerde alcohol. De vette alcohols zitten in de meeste foundations, creme's etc, maar die leveren meestal geen problemen op.
Ik zie hier dat jij het ook al had uitgelegd :)
Sowy :$
Alle reacties Link kopieren
Ik kan deze twee zinnen niet echt met elkaar matchen:
"Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation."
"Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken."

In mijn beleving heb je óf een goed dekkende foundation, die het egaal maakt in 1 laag. Óf een niet compleet dekkende foundation, maar dan moet je op bijvoorbeeld roodheid altijd wel meerdere laagjes aanbrengen als je het egaal wil krijgen.
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 17:20
Cetearyl Alcohol om water met olie ingrediënten te mixen. Ik wil never ever alcohol op mijn gezicht alleen in hoge nood.
Hij staat ongeveer 21 ingrediënten onder de cetearyl alcohol. Even goed speuren.
Hogwarts schreef:
22-10-2020 17:27
Hij staat ongeveer 21 ingrediënten onder de cetearyl alcohol. Even goed speuren.
He wat jammer dat dat er in zit. Vond het leuk spul, niet omdat ik het nodig heb maar vanwege de sunblock erin en dan toch de uiterlijke verzorging erbij.
Dan maar lekker alleen mijn dagcremepje, wat rouge en concealer :)
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 17:20
Cetearyl Alcohol om water met olie ingrediënten te mixen. Ik wil never ever alcohol op mijn gezicht alleen in hoge nood.



INGREDIENTS
+Centella Asiatica Complex (Madecassoside, Madeecassic Acid, Asiaticoside and Asiatic Acid):
Helps protect skin from stress.
+Herbs Complex (Houttuynia Cordata and Ressurrection Plant):
Enhances skin’s viability.
+Minerals Solution and Panthenol:
Soothes skin and restores moisture.
+Raspberry Leaf Extract:
Helps reduce the look of inflammation.
Water, Centella Asiatica Leaf Water, Isononyl Isononanoate, Cyclopentasiloxane, Butylene Glycol, Dimethicone, Phenyl Trimethicone, Methyl Methacrylate Crosspolymer, Beeswax/Cire D'abeille, Glycerin, Diethylhexyl Carbonate, Polyglyceryl-3 Polyricinoleate, Niacinamide, Polymethylsilsesquioxane, Cyclohexasiloxane, Pan-Thenol, Diglycerin, Iron Oxides, Polyglyceryl-4 Diisostearate/Polyhydroxystearate/Sebacate, Dimethicone/Vinyl Dimethi- Cone Crosspolymer, Isododecane, Ethylene/Methacrylate Copolymer, Cetearyl Alcohol, Polyglyceryl-2 Triisostearate, Aluminum Hydroxide, Stearic Acid, Disteardimonium Hectorite, Acrylates/Ammonium Methacrylate Copolymer, Sclerotium Gum, Sodium Benzoate, Acrylates/Dimethicone Copolymer, Hydrogen Dimethicone, Chromium Oxide Greens, Triethyl Citrate, Potassium Sorbate, Fragaria Vesca (Strawberry) Leaf Extract, Disodium EDTA, BHT, Alcohol, Asiaticoside, Aden- Osine, Triethoxycaprylylsilane, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Boron Nitride, Asiatic Acid, Madecassic Acid, Citrus Grandis (Grapefruit) Peel Oil, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil, 1,2- Hexanediol, Anthemis Nobilis Flower Oil, Houttuynia Cordata Extract, Propanediol, Centella Asiatica Extract, Gentiana Lutea Root Extract, Artemisia Absinthium Extract, Achillea Millefolium Extract, Arnica Montana Flower Extract, Polysorbate 20, Aniba Rosodora (Rosewood) Wood Oil, Sodium Glycerophosphate, Selaginella Lepidophylla Extract, Potassium Magnesium Aspartate, Citric Acid, Calcium Gluconate, Madecassoside, Magnesium Gluconate, Centella Asiatica Meristem Cell Culture, Xanthan Gum, Titanium Dioxide, Zinc Oxide.
:'(
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 17:31
He wat jammer dat dat er in zit. Vond het leuk spul, niet omdat ik het nodig heb maar vanwege de sunblock erin en dan toch de uiterlijke verzorging erbij.
Dan maar lekker alleen mijn dagcremepje, wat rouge en concealer :)
Het is zeker jammer, want de zonnebeschermers die erin zitten zijn wel de juiste.
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 17:37
:'(
Ik ben helaas een soort super speurneus geworden om dit soort ingrediënten te vinden. Ook bij zonnebrandcrème. Mijn huid is zo enorm gevoelig dat het vaak een heel gepuzzel is.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
22-10-2020 17:25
Ik kan deze twee zinnen niet echt met elkaar matchen:
"Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation."
"Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken."

In mijn beleving heb je óf een goed dekkende foundation, die het egaal maakt in 1 laag. Óf een niet compleet dekkende foundation, maar dan moet je op bijvoorbeeld roodheid altijd wel meerdere laagjes aanbrengen als je het egaal wil krijgen.
Ik zie nu pas dat ik het inderdaad verkeerd lees, ik haalde uit de tekst dat de foundation juist dekkend moest zijn.
Oh die wil ik dan ook niet :nooo:
Hogwarts schreef:
22-10-2020 17:40
Ik ben helaas een soort super speurneus geworden om dit soort ingrediënten te vinden. Ook bij zonnebrandcrème. Mijn huid is zo enorm gevoelig dat het vaak een heel gepuzzel is.
En in die sheer no 7 dan??
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
22-10-2020 16:47
Ik weet niet of al genoemd, maar it cosmetics heeft zowel een normale als radiant foundation. Speciaal gemaakt voor de probleemhuid. Ik heb rosacea en kan niet goed tegen alcohol denat en parfum. Dat zit beiden niet in deze foundation. Hij is bij ici paris te koop. Online hebben ze alle kleuren en beide varianten. Ik gebruik eucerin urea gezichtscreme eronder.
Double wear reageer ik ook goed op. Daar gebruik ik embryolisse als primer onder. Dat gaat prima samen.
Soms gebruik ik mijn handen om foundation aan te brengen in combi met de real techniques spons, maar meestal alleen de real techniques spons. Dan kan je het mooi in blenden.
https://www.itcosmetics.com/makeup/face ... _control_4

Ik wil geen party pooper zijn, maar er zitten diverse geurstoffen in de it cosmetics cc cream. Ik lees even snel: lemon Peel oil, bergamot, Orange Peel oil, citrus oil, grapefruit peel oil, eucalyptus olie, cinnamomum bark extract, magnolia, om maar wat te noemen. Voornamelijk essentiële oliën, voor de geur gebruikt en daarom hetzelfde als parfum.

https://www.itcosmetics.com/makeup/face ... _control_4

De radiant versie is niet echt anders qua geurstoffen.
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 17:52
En in die sheer no 7 dan??
Nee daar zit geen alcohol in.
Jufjoke schreef:
22-10-2020 17:54
https://www.itcosmetics.com/makeup/face ... _control_4

Ik wil geen party pooper zijn, maar er zitten diverse geurstoffen in de it cosmetics cc cream. Ik lees even snel: lemon Peel oil, bergamot, Orange Peel oil, citrus oil, grapefruit peel oil, eucalyptus olie, cinnamomum bark extract, magnolia, om maar wat te noemen. Voornamelijk essentiële oliën, voor de geur gebruikt en daarom hetzelfde als parfum.

https://www.itcosmetics.com/makeup/face ... _control_4

De radiant versie is niet echt anders qua geurstoffen.
Klopt, maar ik reageer er toch ok op. In de embryolise zit ook parfum, maar dat gaat ook goed.
Het is meestal een hele zoektocht wat goed gaat en wat niet. Toch een kwestie van uitproberen.
Het liefst zou ik een radiant foundation willen, zonder alcohol en parfum die ultra fair is vegan en niet op dieren getest, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven