Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte foundation

22-10-2020 12:49 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation. Ik dacht altijd dat de kleur afhangt van de kleur in je hals, maar... In het najaar is mijn nek echt heel erg bleek. Ik wil niet dat mijn gezicht t.o.v. mijn nek heel anders kleurt, maar als ik dus een hele lichte foundation neem, dan vind ik mezelf net een mummie. Mijn gezicht is een teint donkerder en daarbij heb ik rosacea op beide kaaklijnen. Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken, want dan voelt dat niet als mij en voel ik mij vies (don't ask why). Mijn huid is in de winter behoorlijk droog, alleen mijn neus is vettig. Hebben jullie nog tips?

En welke foundation gebruiken jullie?
schatkaart wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:14
3.24% gewijzigd
Smaken verschillen, maar ik vind Clinique superbalanced mooi. Subtiele dekking.
Alle reacties Link kopieren
Deze doet alles wat je vraagt. Hebben bij het ontwikkelen mensen met rosacea als uitgangspunt genomen.
IT COSMETICS- YOUR SKIN BUT BETTER
CC+ crème
Te koop bij iciparisxl.nl
Ze verkopen drie versies.
Ik gebruik zelf alleen nog natuurlijke, duurzame, vegan etc producten maar vond deze voor ik die keuze maakte wel prettig.
elvielvi wijzigde dit bericht op 22-10-2020 14:10
8.48% gewijzigd
Hoe brengen jullie dat aan hè, met zo'n soort sponsje of zo?
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 13:47
En waar koop je het? Ik zie alleen een beetje vage webshops?
Ik doe creme alltijd met mijn vingers maar dat zal wel heeeeel fout zijn...
Ik had 'm volgens mij via Bol.com
Met je vingers kan gewoon, hoor. Volgens mij doen ze dat ook op de youtubefilmpjes en ik doe het ook met mijn vingers, geen zin in nog meer sponsjes en kwastjes in mijn make-uptas ;-)
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 14:07
0.11% gewijzigd
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 14:04
Hoe brengen jullie dat aan hè, met zo'n soort sponsje of zo?
Gewoon met mijn vingers (dan wordt het iets natuurlijker) of met een foundationkwast (dan wordt het wat dekkender). Sponsje vind ik niet fijn.
anoniem_399590 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 14:14
12.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer momenteel de liquid coverage foundation van Catrice en ik vind hem best prettig, alleen is mijn gezicht met 020 rosé beige alsnog te bruin in vergelijking met mijn hals en ik vond hem al vrij licht.
Alle reacties Link kopieren
ElviElvi schreef:
22-10-2020 14:02
Deze doet alles wat je vraagt. Hebben bij het ontwikkelen mensen met rosacea als uitgangspunt genomen.
IT COSMETICS- YOUR SKIN BUT BETTER
CC+ crème
Te koop bij iciparisxl.nl
Ze verkopen drie versies.
Ik gebruik zelf alleen nog natuurlijke, duurzame, vegan etc producten maar vond deze voor ik die keuze maakte wel prettig.
Die vond ik juist ruk. Smolt zo van mijn gezicht af en bleef plakkerig. Als iemand hem over wil nemen hoor ik het wel.
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-10-2020 14:12
Die vond ik juist ruk. Smolt zo van mijn gezicht af en bleef plakkerig. Als iemand hem over wil nemen hoor ik het wel.
Duidelijke taal en tja, elke huid is anders. Goed idee om dan iemand anders er blij mee te maken. Goedkope manier voor TO om iets uit te proberen.
En een gekleurde dagcreme?
Is dat wat?
Ik gebruik al jaren foundation van No7. Hij is veranderd en heet nu Airbrush away sheer finish foundation :

Afbeelding

Hij is er in 3 kleuren, light, medium en dark. Hij neemt de kleur van je huid aan, dus geen gedoe met de juiste kleur vinden of dat je kleurverschil ziet. Hij is licht dekkend en voelt aan als een super zachte poeder. Ik voel niet eens dat ik foundation op heb en het ziet er ook niet zo uit. Geen dikke laag, maar een mooi laagje dat net de oneffenheden weg werkt, poriën minder zichtbaar maakt en je hele huid gewoon net wat egaler maakt. Ik vind hem echt super fijn!
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 13:47
En waar koop je het? Ik zie alleen een beetje vage webshops?
Ik doe creme alltijd met mijn vingers maar dat zal wel heeeeel fout zijn...
Ik heb wat voor je gegoogled maar je moet het niet uit een tube kopen van amazone. De creme met spf is de echte.
Alle reacties Link kopieren
Double Wear of MAC Studio Fix Fluid vind ik fijne foundations. Ze zijn dekkend, maar je kan ook heel weinig gebruiken. Zijn goed op te bouwen. Ik breng foundation aan met een beautyblender. Met een kwast heb je meer kans op strepen.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
22-10-2020 14:46
Double Wear of MAC Studio Fix Fluid vind ik fijne foundations. Ze zijn dekkend, maar je kan ook heel weinig gebruiken. Zijn goed op te bouwen. Ik breng foundation aan met een beautyblender. Met een kwast heb je meer kans op strepen.
Oh ja, die van Mac heb ik ook wel eens geprobeerd. Ik vond hem ook fijn. Veel keuze uit verschillende kleuren en de dekking is makkelijk aan te passen inderdaad.
Ik gebruik ook liever geen kwast. Of mijn vingers, of een sponsje. Afhankelijk van de foundation, want de voorkeur gaat uit naar met de vingers, maar sommige zien er toch net iets beter uit met een sponsje.
Whomi schreef:
22-10-2020 14:32
Ik gebruik al jaren foundation van No7. Hij is veranderd en heet nu Airbrush away sheer finish foundation :

Afbeelding

Hij is er in 3 kleuren, light, medium en dark. Hij neemt de kleur van je huid aan, dus geen gedoe met de juiste kleur vinden of dat je kleurverschil ziet. Hij is licht dekkend en voelt aan als een super zachte poeder. Ik voel niet eens dat ik foundation op heb en het ziet er ook niet zo uit. Geen dikke laag, maar een mooi laagje dat net de oneffenheden weg werkt, poriën minder zichtbaar maakt en je hele huid gewoon net wat egaler maakt. Ik vind hem echt super fijn!
O dat klinkt ook wel heel goed!
Breng jij het ook aan met je vingers? Sorry, het lijkt bijna of ik een fetish heb haha!
Waar kan ik die kopen whomi?
Henk-en-Roelie schreef:
22-10-2020 14:35
Ik heb wat voor je gegoogled maar je moet het niet uit een tube kopen van amazone. De creme met spf is de echte.
Oké, beetje lastig want ik zie hem alleen in buitenlandse shops.
Ik heb een moeilijke huid en na veel geprobeerd te hebben blijf ik bij Vichy van de apotheek. Ze hebben verschillende varianten in dekking.
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 14:04
Hoe brengen jullie dat aan hè, met zo'n soort sponsje of zo?

Met een sponsje ja en licht vochtig maken (anders zuigt het alle foundation op). En deppend opbrengen, niet vegend.

Wacht, ik geef een link naar een filmpje.
En welke van die sheer 7 moet je voor een gewone Hollandse huid hebben, light?
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 15:16
O dat klinkt ook wel heel goed!
Breng jij het ook aan met je vingers? Sorry, het lijkt bijna of ik een fetish heb haha!
Ik breng hem gewoon met mijn vingers aan :) hij is te koop bij bol.com en bij Boots apotheken (ook in de webshop).
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 15:22
En welke van die sheer 7 moet je voor een gewone Hollandse huid hebben, light?
Als je echt een lichte huid heb inderdaad gewoon de light.
https://m.youtube.com/watch?v=m0daIFQjLIc

Ik zal nooit zoveel make up dragen als de dame in het filmpje maar er ging een wereld voor me open :$

Het is echt een zichtbaar verschil of je foundation even snel met je vingers op je gezicht veegt of dat je met een vochtig sponsje deppend opbrengt.
Bellyflop schreef:
22-10-2020 15:27
https://m.youtube.com/watch?v=m0daIFQjLIc

Ik zal nooit zoveel make up dragen als de dame in het filmpje maar er ging een wereld voor me open :$

Het is echt een zichtbaar verschil of je foundation even snel met je vingers op je gezicht veegt of dat je met een vochtig sponsje deppend opbrengt.
Bedankt!
BosscheBol1984 schreef:
22-10-2020 15:18
Oké, beetje lastig want ik zie hem alleen in buitenlandse shops.
Parfumdreams.nl verkoopt 'm ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven