Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte foundation

22-10-2020 12:49 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation. Ik dacht altijd dat de kleur afhangt van de kleur in je hals, maar... In het najaar is mijn nek echt heel erg bleek. Ik wil niet dat mijn gezicht t.o.v. mijn nek heel anders kleurt, maar als ik dus een hele lichte foundation neem, dan vind ik mezelf net een mummie. Mijn gezicht is een teint donkerder en daarbij heb ik rosacea op beide kaaklijnen. Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken, want dan voelt dat niet als mij en voel ik mij vies (don't ask why). Mijn huid is in de winter behoorlijk droog, alleen mijn neus is vettig. Hebben jullie nog tips?

En welke foundation gebruiken jullie?
schatkaart wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:14
3.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
22-10-2020 18:07
Het liefst zou ik een radiant foundation willen, zonder alcohol en parfum die ultra fair is vegan en niet op dieren getest, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
https://www.beautypedia.com/

Ik denk dat dit een heel handige site voor jou zal zijn dan.

Je kunt filteren op merk, en bij het overzicht van merken staat het pootafdrukje bij merken die cruelty free zijn.
De site trekt punten af bij hun beoordelingen voor alcohol en parfum.
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
22-10-2020 18:07
Het liefst zou ik een radiant foundation willen, zonder alcohol en parfum die ultra fair is vegan en niet op dieren getest, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Mischien is BareMinerals complexion rescue wat voor jou? Is een van mijn favorieten.

Verder gebruik ik graag Estee Lauder (Double Wear Light of sinds kort de Futurist - de laatste net wat fijner denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
22-10-2020 17:58
Klopt, maar ik reageer er toch ok op. In de embryolise zit ook parfum, maar dat gaat ook goed.
Het is meestal een hele zoektocht wat goed gaat en wat niet. Toch een kwestie van uitproberen.
Dat is fijn. Het is rot om steeds goede hoop te hebben om weer te ontdekken dat je er niet goed op reageert. Dus dan is het vinden van een fijn product waar je ook nog tegen kunt, extra waardevol.
Maar als andere mensen het berichtje lezen en denken: hé, dus die is ongeparfumeerd...dat is dus niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-10-2020 17:42
Ik zie nu pas dat ik het inderdaad verkeerd lees, ik haalde uit de tekst dat de foundation juist dekkend moest zijn.
Dat haalde ik dus ook uit de tekst, en daarna was ik in de war door alle tips voor niet heel dekkende foundation.

Ik denk dat het handig is als TO dit nog opheldert, voor de beste tips :)
ainne schreef:
22-10-2020 18:12
Mischien is BareMinerals complexion rescue wat voor jou? Is een van mijn favorieten.

Verder gebruik ik graag Estee Lauder (Double Wear Light of sinds kort de Futurist - de laatste net wat fijner denk ik)
Wel eens aan die bare minerals gedacht. Ik denk alleen dat ie niet wit genoeg is.
Jufjoke schreef:
22-10-2020 18:12
https://www.beautypedia.com/

Ik denk dat dit een heel handige site voor jou zal zijn dan.

Je kunt filteren op merk, en bij het overzicht van merken staat het pootafdrukje bij merken die cruelty free zijn.
De site trekt punten af bij hun beoordelingen voor alcohol en parfum.
Dank voor de tip. Even gekeken, maar datgene wat ik wil bestaat gewoon niet. Als het de goede tint is is het bv weer op dieren getest of er zit alcohol in of parfum. Als het vegan is, is de lichtste tint te donker. Erg lastig. It cosmetics komt dan t dichtst bij. Hoewel deze wel wat oxideert en er zit slakkenslijm in (wat zij blijkbaar vegan vinden, maar ik niet).
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
22-10-2020 18:40
Dank voor de tip. Even gekeken, maar datgene wat ik wil bestaat gewoon niet. Als het de goede tint is is het bv weer op dieren getest of er zit alcohol in of parfum. Als het vegan is, is de lichtste tint te donker. Erg lastig. It cosmetics komt dan t dichtst bij. Hoewel deze wel wat oxideert en er zit slakkenslijm in (wat zij blijkbaar vegan vinden, maar ik niet).
Als er géén pootje achter het merk staat, zijn ze niet crualty free. Maar dat betekent nog niet dat ze op dieren testen! Eindproducten op cosmetisch gebied mógen niet eens op dieren getest worden. Sommige losse ingrediënten wel. Maar er wordt in dat wereldje nauwelijks meer op dieren getest.
Redenen waarom ze dat pootje niet hebben kunnen zijn:

- ze testen op dieren (niet erg waarschijnlijk)
- ze verkopen hun producten in het vasteland van China, waar dierproeven verplicht zijn
- ze doen niets van dat al, maar hebben gewoon de status (nog) niet aangevraagd. Die is overigens makkelijk te krijgen: je hoeft niets te bewijzen, alleen maar aan te vragen en te betalen. Eigenlijk een beetje wassen neus vind ik

Nee, slakkenslijm zie ik ook niet als vegan, maar misschien is het synthetisch gefabriceerd? Ik kan me toch niet voorstellen dat It cosmetics honderden kilo's slakken fijnmaalt voor hun crème. Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.
Jufjoke schreef:
22-10-2020 18:50
Als er géén pootje achter het merk staat, zijn ze niet crualty free. Maar dat betekent nog niet dat ze op dieren testen! Eindproducten op cosmetisch gebied mógen niet eens op dieren getest worden. Sommige losse ingrediënten wel. Maar er wordt in dat wereldje nauwelijks meer op dieren getest.
Redenen waarom ze dat pootje niet hebben kunnen zijn:

- ze testen op dieren (niet erg waarschijnlijk)
- ze verkopen hun producten in het vasteland van China, waar dierproeven verplicht zijn
- ze doen niets van dat al, maar hebben gewoon de status (nog) niet aangevraagd. Die is overigens makkelijk te krijgen: je hoeft niets te bewijzen, alleen maar aan te vragen en te betalen. Eigenlijk een beetje wassen neus vind ik

Nee, slakkenslijm zie ik ook niet als vegan, maar misschien is het synthetisch gefabriceerd? Ik kan me toch niet voorstellen dat It cosmetics honderden kilo's slakken fijnmaalt voor hun crème. Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.
Nee slakkenslijm verkrijgen ze volgens mij door slakken op een soort plaat te zetten.

Ik wil wel graag cruelty free en vegan.
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
22-10-2020 18:07
Het liefst zou ik een radiant foundation willen, zonder alcohol en parfum die ultra fair is vegan en niet op dieren getest, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Tarte heeft ook mooie foundations die in ieder geval cruelty free zijn maar de parfum en alcohol weet ik zo niet. Ik moet juist matte foundations.
Schatkaart schreef:
22-10-2020 14:09
Ik probeer momenteel de liquid coverage foundation van Catrice en ik vind hem best prettig, alleen is mijn gezicht met 020 rosé beige alsnog te bruin in vergelijking met mijn hals en ik vond hem al vrij licht.
Essence heeft iets met all natural wat er veelbelovend uitziet. Zelf niet geprobeerd.
Whomi schreef:
22-10-2020 14:32
Ik gebruik al jaren foundation van No7. Hij is veranderd en heet nu Airbrush away sheer finish foundation :

Afbeelding

Hij is er in 3 kleuren, light, medium en dark. Hij neemt de kleur van je huid aan, dus geen gedoe met de juiste kleur vinden of dat je kleurverschil ziet. Hij is licht dekkend en voelt aan als een super zachte poeder. Ik voel niet eens dat ik foundation op heb en het ziet er ook niet zo uit. Geen dikke laag, maar een mooi laagje dat net de oneffenheden weg werkt, poriën minder zichtbaar maakt en je hele huid gewoon net wat egaler maakt. Ik vind hem echt super fijn!
Wil ik!!!
Vichy Dermablend heeft geen parfum en geen alcohol. Wordt zelfs door Jetske Ulcee aangeraden.
Én vegan en cruelty free, ze werken samen met Peta om dit te bereiken.

Ik ben er fan van! Te koop bij apotheken.
Rachmaninoff schreef:
22-10-2020 13:09
Ik begrijp niet helemaal of je nu wel of niet dekkend wil ivm met de opmerking over je kaaklijn waar je niet meerdere lagen wil smeren en het wel egaal wilt hebben. Dat viezige gevoel bij meerdere lagen herken ik wel, ik vind ik ook.

Voor niet dekkend maar iets egaler gebruik ik les beiges water-fresh tint van Chanel en voor iets meer dekking gebruik ik vitalumiere aqua, ook van Chanel. Die laatste is ook vrij dun trouwens en gebruik ik vooral in de herfst en winter. Beide vind ik ook fijn voelen op de huid. Ik heb ook rosacea en ik kan deze beide goed verdragen.

Edit, ik koop altijd een lichte en een donkere en meng ze. Zo kan ik bij de kaaklijn wat lichtere foundation smeren die precies matcht.
Hier idem!!!!! Ideaal
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik vind €60 voor een flesje foundation eerlijk gezegd wel een beetje veel (Chanel). Zo'n make-up fanaat ben ik niet 🙈.
Alle reacties Link kopieren
En sorry voor mijn onduidelijkheid! Ik wil een foundation die niet volledig dekkend is. En hij moet wel een beetje betaalbaar zijn.
Schatkaart schreef:
23-10-2020 19:45
En sorry voor mijn onduidelijkheid! Ik wil een foundation die niet volledig dekkend is. En hij moet wel een beetje betaalbaar zijn.
Je zou de bare with me foundation van nyx kunnen proberen. Heeft een lichte dekking en is redelijk betaalbaar. Komt in veel kleuren, is vegan en er zitten geen parfum of alcohol in.
Schatkaart schreef:
23-10-2020 19:45
En sorry voor mijn onduidelijkheid! Ik wil een foundation die niet volledig dekkend is. En hij moet wel een beetje betaalbaar zijn.

Misschien heb je er overheen gelezen maar Vichy dus van de apotheek. Dermablend en ze hebben nog meer varianten. Kost 20,-. Vegan, cruelty free, geen alcohol, geen parfum en spf.
Bellyflop schreef:
23-10-2020 20:19
Misschien heb je er overheen gelezen maar Vichy dus van de apotheek. Dermablend en ze hebben nog meer varianten. Kost 20,-. Vegan, cruelty free, geen alcohol, geen parfum en spf.
Vichy is onderdeel van l'oreal en test op dieren, dus niet cruelty free.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
23-10-2020 20:19
Misschien heb je er overheen gelezen maar Vichy dus van de apotheek. Dermablend en ze hebben nog meer varianten. Kost 20,-. Vegan, cruelty free, geen alcohol, geen parfum en spf.
Vichy dermablend is méga dekkend!
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
23-10-2020 21:56
Vichy dermablend is méga dekkend!
En de kleurkeuze is waardeloos.
Ik heb de no.7 binnen, die is echt de ultieme bom!
Zou je een beetje van no.7 ook onder je ogen kunnen doen om de huid daar wat egaler te krijgen?
Concealer is het bij altijd net niet, vandaar dat ik het vraag :)
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
23-10-2020 20:04
Je zou de bare with me foundation van nyx kunnen proberen. Heeft een lichte dekking en is redelijk betaalbaar. Komt in veel kleuren, is vegan en er zitten geen parfum of alcohol in.
Die heb ik nooit gebruikt, maar in diezelfde lijn: de born to glow van Nyx is ook een prachtige optie. Ook geen parfum, andere geurstoffen of alcohol, kost rond de €10,-, klein beetje glanzende finish, mooi natuurlijk, smeert goed uit en houdt lang. Ook veel keuze in kleuren.
Henk-en-Roelie schreef:
24-10-2020 13:11
Zou je een beetje van no.7 ook onder je ogen kunnen doen om de huid daar wat egaler te krijgen?
Concealer is het bij altijd net niet, vandaar dat ik het vraag :)
Voor mijn wallen gebruik ik wel een aparte concealer helaas :( Een simpele van de hema. Die doe ik dan om mijn ogen.
Ik heb nu die groene primer van no.7 en de sheer airbrush oid.
Maar ik zal het nog even proberen voor de zekerheid Roelie! Laat het nog even weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven