Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte foundation

22-10-2020 12:49 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation. Ik dacht altijd dat de kleur afhangt van de kleur in je hals, maar... In het najaar is mijn nek echt heel erg bleek. Ik wil niet dat mijn gezicht t.o.v. mijn nek heel anders kleurt, maar als ik dus een hele lichte foundation neem, dan vind ik mezelf net een mummie. Mijn gezicht is een teint donkerder en daarbij heb ik rosacea op beide kaaklijnen. Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken, want dan voelt dat niet als mij en voel ik mij vies (don't ask why). Mijn huid is in de winter behoorlijk droog, alleen mijn neus is vettig. Hebben jullie nog tips?

En welke foundation gebruiken jullie?
schatkaart wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:14
3.24% gewijzigd
lemoos2 schreef:
01-11-2020 18:08
Mee eens, zelfde ervaring. En echt al de eerste lijntjes (op de oogleden, met vloeibare foundation zag ik na een uur echt zo’n streepje foundation op de oogleden precies in de plooi). Met dat foundationpoedertje geen ophoping in fijne lijntjes, poriën minder zichtbaar en geen gepoederde look. En zelfs een nitwit zoals ik kan het met de bijbehorende kwast. En deze geeft niet af op kragen van jassen of coltruien.

Het genoemde Flawless foundation van Charlotte Tilbury vond ik een drama. Echt plamuur in een flesje, nog erger dan dermablend (nu is die laatste ook gericht op huidproblemen en littekens dus logisch). Ik kon er niets mee, je moet die zooi binnen een minuut uitsmeren/verspreiden anders heb je strepen. Met kleine puntjes verdelen en dan met een kwast of spons deppen: te laat, je bent een paddenstoel. Als je echt alles wil bedekken en je bent goed en snel in het aanbrengen dan is het iets voor je. Voor mij was het duur leergeld.
Ik zal hem in ieder geval noteren. Wat voor huid heb je? Mijn neus is vettig, maar het plekje tussen mijn wenkbrauwen is daarentegen heel droog en schilfert regelmatig. De rest van mijn gezicht is ook vrij droog. Is deze poeder daar niet te droog voor?
Ook ik kom even spammen met minerale poeder foundation als DE PERFECTE FOUNDATION.
Ik heb in de zomer best lang gedaan met 2 proefverpakkingen van Mintenz (om de verschillende kleuren te testen) en ik ovnd het zooooooo fijn en mooi. Ik breng het aan met de realtechniques foundation brush.
Momenteel ben ik al mijn oude make up aan het opmaken (verplicht van mezelf) maar zodra het op is (duurt zeker nog een halfjaar!! maar ik heb echt dure lancome staan enzo) ga ik Mintenz weer bestellen en niets anders meer. Als ik net een beetje extra dekking wil dan gebruik ik er de Estee lauder double wear concealer onder, onder mijn ogen en bij neusvleugels en als ik een plekje heb ergens)
Ik ben wel benieuwd hoe het in de winter bevalt maar kan me bijna niet voorstellen dat het niet ook perfect is.
Hobbelster, dat vind ik ook. Gebruik al jaren niets anders meer.

Ik heb altijd Bare Minerals, maar heb in de zomer ook een setje testers van Mintenz besteld om te proberen, en het bevalt goed.
Heb nu een setje lichtere kleuren voor de winter. Je doet er echt heel lang mee.
Simply-me schreef:
01-11-2020 13:02
Ik heb naar aanleiding van dit topic de foundation van no7 gekocht. Ik heb light gekocht, maar mijn hemel wat is hij donker vanuit de verpakking! Ik vraag me af of ze wel de juiste kleur hebben gekocht, op mijn gezicht valt het mee, maar iets lichter was mooier geweest. Het effect is wel heel mooi en voelt heerlijk aan.
Ik kan de medium nergens vinden, vaak ervan. Had het graag geprobeerd.
Schatkaart schreef:
02-11-2020 08:28
Ik zal hem in ieder geval noteren. Wat voor huid heb je? Mijn neus is vettig, maar het plekje tussen mijn wenkbrauwen is daarentegen heel droog en schilfert regelmatig. De rest van mijn gezicht is ook vrij droog. Is deze poeder daar niet te droog voor?
Gecombineerd: voorhoofd en neus vettig, op wangen soms droog en schilferig. Doordat je het ‘inwrijft’ met zo’n kabuki kwast, zijn die schilfers ook snel weg heb ik het idee. Ik vind de poeder echt geweldig. Heel anders dan alle compact powders die ik voorheen wel eens heb geprobeerd. Dat BareMinerals ‘smelt’ in de huid, het ziet er echt niet poederig of ‘zeperig’ uit. Het is wel een naturel look, kleine kleurverschillen kun je wegwerken maar als je echt rode vlekken moet wegwerken dan moet je denk ik twee lagen aanbrengen of een concealer gebruiken.
Ik heb van Bare Minerals ook een concealer in dezelfde kleur als de poeder.
Eentje voor de zomer en een voor de winter. Bisque en Summer Bisque.
Daarmee haal je elk plekje weg.

Je kan ook meerdere laagjes minerale poeder aanbrengen.
Ik heb couperose op mn wangen.
Gebruik al jaren super balanced van Clinique. Die dekt voldoende zonder dat ik zo'n dikke laag op heb. Blijft de hele dag goed zitten.
Clinique heeft veel tinten.

Een groenige concealer of primer gebruik ik nooit. Maakt me bleek en ziekelijk.
Ik zweer bij Clinique superbalanced. Makkelijk op te brengen en lekkere combinatie tussen transparant en dekkend. Ik draag zelf kleur Neutral en die is voor bijna iedereen geschikt.
Hobbelster schreef:
02-11-2020 21:49
Ook ik kom even spammen met minerale poeder foundation als DE PERFECTE FOUNDATION.
Ik heb in de zomer best lang gedaan met 2 proefverpakkingen van Mintenz (om de verschillende kleuren te testen) en ik ovnd het zooooooo fijn en mooi. Ik breng het aan met de realtechniques foundation brush.
Momenteel ben ik al mijn oude make up aan het opmaken (verplicht van mezelf) maar zodra het op is (duurt zeker nog een halfjaar!! maar ik heb echt dure lancome staan enzo) ga ik Mintenz weer bestellen en niets anders meer. Als ik net een beetje extra dekking wil dan gebruik ik er de Estee lauder double wear concealer onder, onder mijn ogen en bij neusvleugels en als ik een plekje heb ergens)
Ik ben wel benieuwd hoe het in de winter bevalt maar kan me bijna niet voorstellen dat het niet ook perfect is.
Ik heb deze ook besteld en een paar keer gebruikt, maar ik vind het er erg poederig uitzien. Wat doe ik verkeerd?
Simply-me schreef:
03-11-2020 22:09
Ik heb deze ook besteld en een paar keer gebruikt, maar ik vind het er erg poederig uitzien. Wat doe ik verkeerd?
Kan meerdere oorzaken hebben.
Dus paar vragen:

1. Waarmee breng je het op?
2. Hoe veel doe je er op?
3. Hoe breng je het op ?
4. wat smeer je er onder? dus voordat je het opbrengt?
5. gebruik je een fixing / finishing spray?
Op youtube staan filmpjes van Bare Minerals.
Daar zie je hoe het moet.

Dagcreme moet ingetrokken zijn.
Ik doe dan een klein beetje poeder in een klein schaaltje en draai de poeder in de kwast (kabuki) zodat de poeder helemaal weg is.
Dan breng je het draaiend op op je gezicht. Je kan meerdere laagjes doen als dat nodig is. Ik doe er maar één.

Heel simpel.
Hobbelster schreef:
03-11-2020 22:11
Kan meerdere oorzaken hebben.
Dus paar vragen:

1. Waarmee breng je het op?
2. Hoe veel doe je er op?
3. Hoe breng je het op ?
4. wat smeer je er onder? dus voordat je het opbrengt?
5. gebruik je een fixing / finishing spray?
1. Ik heb het aangebracht met een kabuki kwast en een buffing brush van Real techniques.
2. Ik deed een beetje poeder op mijn gezicht aanbrengen en dan inblenden, zoals ze zeiden bij de beschrijving.
3. Ik breng het op met draaiende bewegingen.
4. De laatste keer dat ik het probeerde had ik zonnebrandcrème op mijn gezicht.
5. Geen fixing of finishing spray. Heb ik overigens wel, maar nooit zo kapot van eigenlijk. Ik heb de fix plus van Mac.
Emma95 schreef:
03-11-2020 22:29
Op youtube staan filmpjes van Bare Minerals.
Daar zie je hoe het moet.

Dagcreme moet ingetrokken zijn.
Ik doe dan een klein beetje poeder in een klein schaaltje en draai de poeder in de kwast (kabuki) zodat de poeder helemaal weg is.
Dan breng je het draaiend op op je gezicht. Je kan meerdere laagjes doen als dat nodig is. Ik doe er maar één.

Heel simpel.
Klinkt inderdaad heel simpel. Misschien was de zonnebrandcrème te plakkerig waardoor het vlekkerig werd en poederig leek? Ik heb nu wel weer zin om het nog een keer te proberen, maar dan laat ik mijn creme wat langer intrekken. De filmpjes ga ik opzoeken!
Sinds enige tijd gebruik ik ook Bare Minerals en ben erg tevreden. Mooie glans, subtiele dekking en nooit te. Ik gebruik de original powder en veil. Inmiddels zijn er op mijn advies al 2 vriendinnen ook dit gaan gebruiken. Sinds een aantal maanden ook verkrijgbaar bij een aantal Douglas winkels. Was eerst alleen online volgens mij.
Je moet in elk geval niet de poeder eerst op je gezicht doen en ook niet de kwast in de poeder dopen. Je heb echt maar heel weinig nodig.
Simply-me schreef:
03-11-2020 22:30
1. Ik heb het aangebracht met een kabuki kwast en een buffing brush van Real techniques.
2. Ik deed een beetje poeder op mijn gezicht aanbrengen en dan inblenden, zoals ze zeiden bij de beschrijving.
3. Ik breng het op met draaiende bewegingen.
4. De laatste keer dat ik het probeerde had ik zonnebrandcrème op mijn gezicht.
5. Geen fixing of finishing spray. Heb ik overigens wel, maar nooit zo kapot van eigenlijk. Ik heb de fix plus van Mac.
1. klinkt goed maar waarom 2 kwasten? of de ene keer de ene en de andere dag de andere?
2. Je moet een beetje poeder in de kwast werken, dat het niet erop ligt maar echt al tussen de haartjes zit, en vervolgens met de kwast met kleine ronddraaiende bewegingen de poeder op je huid brengen.
3. kijk het filmpje idd
4. een goede moisturizer is sowieso essentieel, en idd een spf (los of in je dagcreme) ook prima maar in de minerale foundation zit geloof ik ook wel spf, moet dit echter even opzoeken.
Edit: wel dus, van de Mintenz site:

"Onze minerale foundations hebben een SPF-classificatie van 15. Door het gebruik van titaniumdioxide en zinkoxide biedt onze minerale foundation een natuurlijke UVA- en UVB-bescherming.

Als je echt in de zon gaat raden we aan om altijd zonnebrandcrème te gebruiken voordat je je make-up aanbrengt om de bescherming van je huid te maximaliseren."

5. dat scheelt echt, probeer maar eens. 3 of 4 spraytjes is voldoende. Ik heb de hydrating fixing spray van etos eigen merk, al jaren, ik vond de fix+ van mac ook veel minder fijn. dus die zou je nog eens kunnen proberen, is ook stukken goedkoper (geregeld in de aanbieding ook nog!)
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 03-11-2020 22:39
Reden: opgezocht
12.80% gewijzigd
In de poeder zit spf20. (Zinkoxide en titanium dioxide)
Misschien is hij hier al een keer benoemd maar de perfecte foundation...

Estee Lauder double wear. Hele mooie dekking, ziet er erg mooi uit.. kost wat maar heb je ook wat!
Simply-me schreef:
03-11-2020 22:09
Voor mij is het ook niks, ik vind de dekking niet goed genoeg en het veegt niet alle fijne lijntjes en porien weg zoals mijn primer+foundation wel kan. Ik kan er niet hetzelfde photoshop laagje op de huid mee krijgen in ieder geval.
Mevrouw1990 schreef:
04-11-2020 11:56
Misschien is hij hier al een keer benoemd maar de perfecte foundation...

Estee Lauder double wear. Hele mooie dekking, ziet er erg mooi uit.. kost wat maar heb je ook wat!
Dit is ook mijn favoriet. Het blijft de hele dag zitten, met een mooie subtiele glow aan het eind van de dag. Geen porie, geen lijntje, goede dekking. Ik heb ook geen poeder nodig bij deze.
Maar ik merk wel dat double wear enorm reageert op alles wat je eronder kan dragen, met bepaalde cremes/primers zit het toch echt een stuk minder mooi, heb wel echt meerdere dingetjes uitgeprobeerd voor ik de perfecte combo had. En voor de droge huid lijkt het me niks. Maar mijn huid is vetter, vetter, vetst. Met normale foundations zoals the true match lijkt het net alsof ik ben komen aanzwemmen ofzo, blijft hooguit een half uur zitten bij, voordat ik verander in een glimworm :-D
Hobbelster schreef:
03-11-2020 22:37
1. klinkt goed maar waarom 2 kwasten? of de ene keer de ene en de andere dag de andere?
2. Je moet een beetje poeder in de kwast werken, dat het niet erop ligt maar echt al tussen de haartjes zit, en vervolgens met de kwast met kleine ronddraaiende bewegingen de poeder op je huid brengen.
3. kijk het filmpje idd
4. een goede moisturizer is sowieso essentieel, en idd een spf (los of in je dagcreme) ook prima maar in de minerale foundation zit geloof ik ook wel spf, moet dit echter even opzoeken.
Edit: wel dus, van de Mintenz site:

"Onze minerale foundations hebben een SPF-classificatie van 15. Door het gebruik van titaniumdioxide en zinkoxide biedt onze minerale foundation een natuurlijke UVA- en UVB-bescherming.

Als je echt in de zon gaat raden we aan om altijd zonnebrandcrème te gebruiken voordat je je make-up aanbrengt om de bescherming van je huid te maximaliseren."

5. dat scheelt echt, probeer maar eens. 3 of 4 spraytjes is voldoende. Ik heb de hydrating fixing spray van etos eigen merk, al jaren, ik vond de fix+ van mac ook veel minder fijn. dus die zou je nog eens kunnen proberen, is ook stukken goedkoper (geregeld in de aanbieding ook nog!)
Twee verschillende kwasten geprobeerd om te kijken of het ene beter werkt dan het andere. Ik zal het nog een keer proberen en de poeder dan goed tussen de haartjes in werken. De spf in de poeder is niet voldoende voor mijn huid met pigmentvlekken, ik blijf graag zo egaal mogelijk :P

Bedankt voor alle tips! Ik ga binnenkort nog een poging wagen.
Sjulia schreef:
04-11-2020 12:26
Dit is ook mijn favoriet. Het blijft de hele dag zitten, met een mooie subtiele glow aan het eind van de dag. Geen porie, geen lijntje, goede dekking. Ik heb ook geen poeder nodig bij deze.
Maar ik merk wel dat double wear enorm reageert op alles wat je eronder kan dragen, met bepaalde cremes/primers zit het toch echt een stuk minder mooi, heb wel echt meerdere dingetjes uitgeprobeerd voor ik de perfecte combo had. En voor de droge huid lijkt het me niks. Maar mijn huid is vetter, vetter, vetst. Met normale foundations zoals the true match lijkt het net alsof ik ben komen aanzwemmen ofzo, blijft hooguit een half uur zitten bij, voordat ik verander in een glimworm :-D
Mag ik vragen wat dan de perfecte combo is? Zelf ook fan van deze foundation.
Simply-me schreef:
04-11-2020 12:36
Mag ik vragen wat dan de perfecte combo is? Zelf ook fan van deze foundation.
Deze als gewone creme

Afbeelding

Met deze primer van tarte om poriën weg te toveren

Afbeelding

En een klein beetje van deze over de andere primer heen, wel echt silicon-y dus je moet ervan houden. De tarte primer is heel hard, het kan je huid wat droger maken ook, maar werkt super. Deze erbij zorgt voor wat meer slip.

Afbeelding

Hele formule zo.

Ik heb DW ook vaak gecombineerd met de bekende bobbi brown creme, de vitamine base. Die is wat geschikter als je huid wat droger is.
Misschien een gekke vraag, maar weet iemand of een foundation testen bij de Douglas of Ici Paris nu mogelijk is met Corona?
happyface97 schreef:
04-11-2020 14:01
Misschien een gekke vraag, maar weet iemand of een foundation testen bij de Douglas of Ici Paris nu mogelijk is met Corona?
Ze kunnen een beetje voor je in een potje doen om thuis uit te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven