diana 35 pil
vrijdag 13 juni 2008 om 12:10
Ik ben in januari met de de Diane 35 pil gestopt na 18 jaar slikken en had nergens last van. Ik slikte deze pil als anticonceptie en voornamelijk voor mijn huid mt pukkels die ik toen had. Merk zelf geen enkele verandering in stemming, pukkeltjes of lichaam terwijl ik dit eigenlijk wel verwacht had.
Waar heb jij last van dan?
Waar heb jij last van dan?
vrijdag 13 juni 2008 om 12:25
Helaas waren binnen 4 maanden na het stoppen met de Diane alle puistjes weer terug bij mij. En nog erger, ik kreeg ook last van haargroei op plekken waar ik het liever niet heb. Wil niet zeggen dat dat door de diane komt, waarschijnlijk had ik het sowieso wel gekregen, maar heeft de diane het al die tijd onderdrukt, aangezien die ook voorgeschreven wordt tegen overbeharing.
En er ging een halve cupmaat af (en kon al niks missen!)
En er ging een halve cupmaat af (en kon al niks missen!)
vrijdag 13 juni 2008 om 15:46
vrijdag 13 juni 2008 om 15:51
Het enige wat ik merkte was dat mijn huid vetter werd. Momenteel gebruik ik na bijna twee jaar weer de Dianepil. Niet omdat ik weer pukkels heb, maar mijn huid is momenteel wat onrustig. Dat wijt ik aan stress. Hopelijk helpt het. Bovendien is de pil handig om de menstruatie tijdens mijn vakantie uit te stellen.
vrijdag 13 juni 2008 om 17:56
Ik heb de Diane 10 jr geslikt. Achteraf kan ik terugrekenen dat ik de eerste maanden van het slikken van deze pil haaruitval kreeg. Mijn dikke krullende haar was echt gehalveerd. Na enkele jaren werd ik er wat mat van en na een jaar of 9 kreeg ik vaak hoofdpijn. Niet te harden gewoon....Ben gestopt en op de microgynon over gegaan. Mijn huid werd ietsjes minder mooi, maar wel ok. Na 5 jaar deze pil kreeg ik ook hoofdpijn...Nu slik ik sinds 2 maanden de yasmin, ook omdat mijn huid echt veel minder mooi werd. Niets dramatisch maar wel onzuiver bij de kaaklijn. Mijn huid knap langzaam op en weet je wat mij nu gebeurt...!! Mijn haar wordt langzaamaan wat voller en mijn krullen komen terug!!!!!!!!!!!!!!!
zaterdag 14 juni 2008 om 00:34
Hoi!
Ik slikte de diane puur voor mijn acnéhuid maar vanwege wekelijkse heftige hoofdpijnaanvallen ben ik ermee gestopt. Kijk, eens in de zoveel tijd zo'n aanval had ik er best voor over, maar het gebeurde dus wekelijks en soms ook meerdere keren per week. Op zo'n moment kon ik echt niet meer functioneren en zelfs een aspirine hielp niet. Ik vond dat echt heel naar, want ik kreeg er een veel betere huid van! Bijna egaal zelfs! En ja, toen ik stopte waren de hoofdpijnaanvallen weg, maar kreeg ik er mijn acné mee terug. Nu slik ik de yasmin, maar ook hier krijg ik hoofdpijn van. Weliswaar minder dan bij de diane, maar toch benoemenswaardig. Ik slik het samen met roaccutane, een heftig medicijn voor acné. Het is ook verplicht een pil te slikken naast die medicatie, wellicht zijn sommige van jullie ermee bekend.
Nu had ik nog een vraagje; zijn er nog lichtere pillen dan de yasmin die ook bijdragen aan een betere huid? Want als dat zo is ga ik nog maar eens overstappen, want dan heb ik wellicht ook geen of in ieder geval minder hoofdpijn dan nu. Iemand?
Groeten,
Sophie
Ik slikte de diane puur voor mijn acnéhuid maar vanwege wekelijkse heftige hoofdpijnaanvallen ben ik ermee gestopt. Kijk, eens in de zoveel tijd zo'n aanval had ik er best voor over, maar het gebeurde dus wekelijks en soms ook meerdere keren per week. Op zo'n moment kon ik echt niet meer functioneren en zelfs een aspirine hielp niet. Ik vond dat echt heel naar, want ik kreeg er een veel betere huid van! Bijna egaal zelfs! En ja, toen ik stopte waren de hoofdpijnaanvallen weg, maar kreeg ik er mijn acné mee terug. Nu slik ik de yasmin, maar ook hier krijg ik hoofdpijn van. Weliswaar minder dan bij de diane, maar toch benoemenswaardig. Ik slik het samen met roaccutane, een heftig medicijn voor acné. Het is ook verplicht een pil te slikken naast die medicatie, wellicht zijn sommige van jullie ermee bekend.
Nu had ik nog een vraagje; zijn er nog lichtere pillen dan de yasmin die ook bijdragen aan een betere huid? Want als dat zo is ga ik nog maar eens overstappen, want dan heb ik wellicht ook geen of in ieder geval minder hoofdpijn dan nu. Iemand?
Groeten,
Sophie
anoniem_68173 wijzigde dit bericht op 14-06-2008 00:36
Reden: woord vervanging
Reden: woord vervanging
% gewijzigd
zaterdag 14 juni 2008 om 23:06
Ik ben ook gestopt met de diane een aantal maanden terug.
Gevolgen:
- minder cellulites
- weer meer acne, ook zelfs op rug en nek, borst BALEN
- super vette huid
- minder krullen in mijn haren
- minder mooie huid
- flinke vermindering in cupmaat en ik had al niet veel. Terwijl ik met de diane een volle b cup had, prachtig gewoon
- misschien toch iets meer energie
- hoofdpijn is weg, ik begon zelf migraine te krijgen van de diane
- sexlust is wel hetzelfde gebleven denk ik
- mijn figuur is iets minder 'rond' geworden, ik ben al slank.
-minder opgeblazen gevoel
Toch zit ik nu sterkl te overwegen om maar weer te beginnen want de acne is klote. Ik zit steeds maar te wikken en te wegen, de voordelen naast de nadelen.......pfff ik ben er niet uit maar ik denk dat mijn huid het gaat winnen.......Stomme puisten! Erg he...
Mijn haar is ook niet meer wat het geweest was.
Ps. ik ben in het verleden ook al een een keer gestopt met de diane en toen had ik wel meer haaruitval, dit keer niet.
Daarnaast ik heb ook wel eens gehoord over de Yasmin (werking ook zoals de diane) maar daar heb ik slechte dingen over gelezen en deze pil vertrouw ik niet, stukken minder als de diane in ieder geval!
Ik heb gehoord dat Mercilon ook goed was tegen acne maar in de bijwerking van deze pil staat weer Acne.....Dat is toch RAAR!!!
Gevolgen:
- minder cellulites
- weer meer acne, ook zelfs op rug en nek, borst BALEN
- super vette huid
- minder krullen in mijn haren
- minder mooie huid
- flinke vermindering in cupmaat en ik had al niet veel. Terwijl ik met de diane een volle b cup had, prachtig gewoon
- misschien toch iets meer energie
- hoofdpijn is weg, ik begon zelf migraine te krijgen van de diane
- sexlust is wel hetzelfde gebleven denk ik
- mijn figuur is iets minder 'rond' geworden, ik ben al slank.
-minder opgeblazen gevoel
Toch zit ik nu sterkl te overwegen om maar weer te beginnen want de acne is klote. Ik zit steeds maar te wikken en te wegen, de voordelen naast de nadelen.......pfff ik ben er niet uit maar ik denk dat mijn huid het gaat winnen.......Stomme puisten! Erg he...
Mijn haar is ook niet meer wat het geweest was.
Ps. ik ben in het verleden ook al een een keer gestopt met de diane en toen had ik wel meer haaruitval, dit keer niet.
Daarnaast ik heb ook wel eens gehoord over de Yasmin (werking ook zoals de diane) maar daar heb ik slechte dingen over gelezen en deze pil vertrouw ik niet, stukken minder als de diane in ieder geval!
Ik heb gehoord dat Mercilon ook goed was tegen acne maar in de bijwerking van deze pil staat weer Acne.....Dat is toch RAAR!!!
dinsdag 17 juni 2008 om 19:37
Hey!
Ik herken hier ook wel wat in! Ik ben afgelopen maart gestopt met de diane, maar ik ben van de week weer begonnen...
Ik was gestopt, omdat ik inderdaad ook van die vreselijke hoofdpijnaanvallen kreeg! Maar toen ik gestopt was.... zat ik onder de pukkels! Mn hele decollete en schouders zitten eronder en m'n nek begint ook al.. en sinds ik gestopt ben is mijn huid én mn haar veel vetter geworden. Dus ik ben toch maar weer begonnen... hopelijk helpt het tegen m'n pukkels :S Net nu het mooi weer wordt.. bah!
Ik heb trouwens geen last van haaruitval of vermindering in cupmaat ofzo.
Ik sla wel regelmatig een stopweek over... omdat ik die hoofdpijnen gewoon niet meer trek.. én sinds ik gestopt ben, ben ik niet meer ongesteld geworden.. maart, april, juni.. geen menstruatie.. dus ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik straks een stopweek heb!
Ik herken hier ook wel wat in! Ik ben afgelopen maart gestopt met de diane, maar ik ben van de week weer begonnen...
Ik was gestopt, omdat ik inderdaad ook van die vreselijke hoofdpijnaanvallen kreeg! Maar toen ik gestopt was.... zat ik onder de pukkels! Mn hele decollete en schouders zitten eronder en m'n nek begint ook al.. en sinds ik gestopt ben is mijn huid én mn haar veel vetter geworden. Dus ik ben toch maar weer begonnen... hopelijk helpt het tegen m'n pukkels :S Net nu het mooi weer wordt.. bah!
Ik heb trouwens geen last van haaruitval of vermindering in cupmaat ofzo.
Ik sla wel regelmatig een stopweek over... omdat ik die hoofdpijnen gewoon niet meer trek.. én sinds ik gestopt ben, ben ik niet meer ongesteld geworden.. maart, april, juni.. geen menstruatie.. dus ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik straks een stopweek heb!
zondag 7 september 2008 om 20:24
Hee! Ik ben na 6 jaar diane 35 ook weer gestopt, omdat ik steeds langer bloedingen kreeg buiten mijn stopweek, uiteindelijk was ik 3 weken ongesteld en 1 niet! Hadden meer van jullie daar last van? Nu slik ik microgynon, maar ik word echt niet happy van mijn huid zo, dus ik ben weer opzoek naar een andere oplossing. Werkt yasmin net zo goed tegen acne? Iemand met ervaring?
zondag 7 september 2008 om 20:40
Hallo!
Ik ruim 5 jaar de diane geslikt en ik realiseerd epas wat het met mij deed toen ik stopte.
Ik was minimaal 6 dagen ongesteld, en ook heel hevig.
Ik had super mood swings en ook mijn sexlust was minimaal.
Toen ik stopte heeft het ruim drie jaar geduurt voordat mijn huid weer goed was (met behulp van Vichy Normaderm), maar mijn moodswings waren bijna meteen weer over, na een jaar weer normaal ongesteld, super sexdrive en ik volede me stukken beter zonder de diane.
Na vijf jaar niet aan de anti-conceptie geweest te zijn (ik heel erg single) gebruik ik nu de nuva-ring. Daar ben ik super tevreden over. Ik ben bijna niet meer ongesteld, heb geen mood swings (misschien wat sneller een brok in mijn keel), heb wat meer puistjes en mijn sex drive is niet minder geworden. Super gewoon!
Ik ruim 5 jaar de diane geslikt en ik realiseerd epas wat het met mij deed toen ik stopte.
Ik was minimaal 6 dagen ongesteld, en ook heel hevig.
Ik had super mood swings en ook mijn sexlust was minimaal.
Toen ik stopte heeft het ruim drie jaar geduurt voordat mijn huid weer goed was (met behulp van Vichy Normaderm), maar mijn moodswings waren bijna meteen weer over, na een jaar weer normaal ongesteld, super sexdrive en ik volede me stukken beter zonder de diane.
Na vijf jaar niet aan de anti-conceptie geweest te zijn (ik heel erg single) gebruik ik nu de nuva-ring. Daar ben ik super tevreden over. Ik ben bijna niet meer ongesteld, heb geen mood swings (misschien wat sneller een brok in mijn keel), heb wat meer puistjes en mijn sex drive is niet minder geworden. Super gewoon!
maandag 8 september 2008 om 10:40
ik ben gestopt omdat ik last kreeg van cystes in mijn borst door de pil (door alle pillen trouwens) ook had ik telkens last van hoofdpijn onregelmatig ongesteld zijn...
Ik ben gestopt en merk dat ik vaker voordat ik ongesteld word puistjes krijg in mijn hals en nek!!!!:( ook ben ik nu nog onregelmatig ongesteld (in mei gestopt)
Ik ben gestopt en merk dat ik vaker voordat ik ongesteld word puistjes krijg in mijn hals en nek!!!!:( ook ben ik nu nog onregelmatig ongesteld (in mei gestopt)
zondag 13 januari 2013 om 11:59
maandag 14 januari 2013 om 16:42
maandag 14 januari 2013 om 20:52
Ben ook ruim een jaar gestopt met de Diane en ik heb nog steeds de volgende problemen:
- vrij ernstige acne voornamelijk op kaaklijn (altijd mooie gave huid gehad)
- puistjes/bultjes op decolletee, nek en rug
- na 1 dag vet haar
- vette gezichtshuid (voorheen altijd droog)
- van volle Bcup naar Atje
- platte kont gekregen
- enorm haarverlies; schat dat ik inmiddels de helft minder haar heb
- te 'vochtig' worden bij seks (ook dat is geen pretje)
Maar daar tegenover staat:
- veel meer energie
- opgewektere stemming; mijn 'lege' gevoel is verdwenen
- jarenlang last van angsten gehad, die zijn ineens verdwenen. (?)
- 5 kilo gewichtsverlies (helaas plaatselijk haha, weg rondingen)
- meer zin in seks
- minder lang en heftig ongesteld
- geen rotzooi meer in mijn lijf; voelt beter
- geen verhoogd risico meer op trombose
Hoop nog altijd op spontane verbetering. Maar twijfel ook om weer te starten met een lichtere pil. Mijn huisarts zei dat de yasmin niet tegen acne werkt. Heb nu een antibioticazalf plus benzoylperoxide en dit werkt goed! Pas week mee bezig maar mijn huid is stukken opgeknapt.
- vrij ernstige acne voornamelijk op kaaklijn (altijd mooie gave huid gehad)
- puistjes/bultjes op decolletee, nek en rug
- na 1 dag vet haar
- vette gezichtshuid (voorheen altijd droog)
- van volle Bcup naar Atje
- platte kont gekregen
- enorm haarverlies; schat dat ik inmiddels de helft minder haar heb
- te 'vochtig' worden bij seks (ook dat is geen pretje)
Maar daar tegenover staat:
- veel meer energie
- opgewektere stemming; mijn 'lege' gevoel is verdwenen
- jarenlang last van angsten gehad, die zijn ineens verdwenen. (?)
- 5 kilo gewichtsverlies (helaas plaatselijk haha, weg rondingen)
- meer zin in seks
- minder lang en heftig ongesteld
- geen rotzooi meer in mijn lijf; voelt beter
- geen verhoogd risico meer op trombose
Hoop nog altijd op spontane verbetering. Maar twijfel ook om weer te starten met een lichtere pil. Mijn huisarts zei dat de yasmin niet tegen acne werkt. Heb nu een antibioticazalf plus benzoylperoxide en dit werkt goed! Pas week mee bezig maar mijn huid is stukken opgeknapt.
woensdag 16 januari 2013 om 18:47
Yasmin werkt ook tegen puistjes want die is ook anti-androgeen, maar als je daarmee stopt krijg je waarschijnlijk weer dezelfde problemen!
Verder lijkt je verhaal precies over mij te gaan! Ben ondertussen ook al meer dan een jaar gestopt. Merk wel dat mijn borsten langzaam weer wat voller worden (yesss!) en mijn pukkels ook een beetje wegtrekken alleen die haaruitval wordt ik zo moedeloos en gestresst van! Maar goed misschien dat dat ook nog beter wordt, maar vind dat dat na zoveel tijd wel eens mag stoppen!
Heeft voor mij trouwens acht maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd na het stoppen met de pil :S Ik wil er dus niet meer mee beginnen, erg gezond lijkt het me niet!
Verder lijkt je verhaal precies over mij te gaan! Ben ondertussen ook al meer dan een jaar gestopt. Merk wel dat mijn borsten langzaam weer wat voller worden (yesss!) en mijn pukkels ook een beetje wegtrekken alleen die haaruitval wordt ik zo moedeloos en gestresst van! Maar goed misschien dat dat ook nog beter wordt, maar vind dat dat na zoveel tijd wel eens mag stoppen!
Heeft voor mij trouwens acht maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd na het stoppen met de pil :S Ik wil er dus niet meer mee beginnen, erg gezond lijkt het me niet!