Mode & Beauty alle pijlers

Diane 35

02-04-2013 17:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 2 weken gestopt met de Diane 35. Deze pil heb ik 5 jaar lang geslikt omdat ik last had van puisten. Geen hardnekkige acne maar toch wel wat puisten. Deze zijn verdwenen na het slikken van deze pil. Nu ik ermee gestopt ben, ben ik toch wel bang dat ze weer terugkeren.

Wie heeft er ervaring met het stoppen van de Diane 35? Wat heb je gemerkt qua verandering en kwam de menstruatie snel weer op gang. Uiteraard iedere lichaam is anders maar zou het toch fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen te horen.
Ik heb precies hetzelfde, ben gisteren begonnen met mijn nieuwe pil, 7 jaar diane 35 geslikt, en ben zelf ook bang dat het weer terug gaat komen.

Ik lees mee
Er zijn hier heel veel topics over, google maar eens hier op de site. Gisteren nog een topic waarin een meisje schreef dat haar acne weer terug was gekomen na het stoppen met de diane35... hopelijk zijn er goede alternatieven.
Ik weet niet wat je leeftijd is maar misschien heb je na vijf jaar uit jezelf wel geen last meer van puistjes Ik zou het gewoon even afwachten. Zelf geen ervaring mee
eerst krijg je een jaar ongeveer weer pukkels, dan zakken ze weg. Komt omdat je hormoonspiegel zichzelf weer moet herstellen.
Ik ben vorige week gestopt met de Diane en over gestapt op de nuvaring. Dus nog even afwachten
Ik ben 4 maanden geleden gestopt na 16 jaar de Diane geslikt te hebben. Menstruatie kwam meteen weer op gang en helaas na zo'n 2 maanden ook weer last van pukkeltjes. Wel minder dan vroeger, maar kan ook met ouder worden te maken hebben. Voel me wel veel beter dan met de Diane. O.a. geen hoofdpijn meer.
Bij mij kwam het niet terug. 8 jaar Diane gebruikt en nu al 5 jaar niet.
Diane35 14 jaar gebruikt tegen acné (en anticonceptie ). Ik ben gestopt met de Diane om zwanger te worden. Binnen 4 maanden was de acné weer terug.

Na de zwangerschap heb ik eerst de Diane weer genomen en na twee jaar overgestapt op een lichtere pil. Ik heb nu Implanon en nog steeds geen last van acné.
Ik heb de diane 10 jaar gebruikt tegen acne. Sinds twee maanden ben ik gestopt en vanaf de eerste maand kreeg ik last van een ontzettende vette huid. Puistjes komen (vanaf het begin) af en toe tevoorschijn, maar (nog) niet zoals voor de diane.
Ik had een vette huid toen ik met de diana 35 begon ( ik zat toen in de pubertijd) . Ik heb nu een droge huid gekregen door de jaren heen, iets te droog zelfs. Wellicht dat het een teken is dat mijn huid is veranderd.
Ik heb de Diane meer dan 10 jaar geslikt en anderhalf jaar geleden gestopt vanwege heftige migraine aanvallen. Al snel kreeg ik weer pukkels, maar heb deze keer doorgezet (had al eerder geprobeerd te stoppen) en het werd geleidelijk minder, maar helaas niet helemaal weg. Vooral tijdens ongesteldheid is het raak. Daarna zakt het weer weg. Verder schoten mijn hormonen vlak na het stoppen alle kanten op, maar dat verbeterde ook na een paar maanden. Nu heb ik alleen weer last van stemmingswisselingen (maar goed; altijd beter dan 1 stemming; tegen het depressieve). Voel me echt stukken beter zonder!

Als je kan; stop er mee, want het is echt troep!
Ik ben een maand geleden door de huisarts van de diane 35 pil afgehaald. Ben zonder overleg op de microgynon 30 gezet die 150 mg levonorgestrel bevat. Puistjes zijn in no time terug gekomen, ga morgen bellen met de huisarts..
Carpe Diem
Hoihoi,

Ik heb de Diane een lange tijd geslikt. Begon ermee toen ik 15 was en stopte er een jaar mee op mijn 19de. De gevolgen waren niet plezierig: ergere acne dan ooit en onvruchtbaar. Toch raad ik je af om door te zetten en er niet meer mee te beginnen. Dat spul is echt troep!
Ik heb de Dianepil zonder problemen 16 jaar geslikt. Ik kreeg pukkels na de puberteit en die waren behoorlijk hardnekkig Ben ermee gestopt omdat ik het af en toe vergat (het fungeerde natuurlijk ook als anticonceptie). En omdat ik zwanger worden al helemaal niet zag zitten, heb ik me laten steriliseren. Mijn huid werd in het begin wel wat vetter, maar de pukkels zijn nooit meer teruggekomen. De menstruatie kwam wel wat heftiger terug. Zeker de eerste paar dagen heb ik hevige bloedingen. Maar ook daar raak je wel aan gewend. Ik ben met behulp van teunisbloemoliecapsules ook zeer regelmatig met de menstruatie.
Ik ben 43 en slik de Diane pil al meer dan 20 jaar. Een paar jaar geleden ben ik overgestapt op een andere pil op advies van mijn huisarts. Binnen een maand zat mijn gezicht onder de grote, rode, pijnlijke ontstekingen. Ik durfde echt de deur niet meer uit. Bij mijn huisarts gesmeekt of ik weer terug mocht naar de Diane pil en dat mocht gelukkig. En al binnen een paar weken werden de ontstekingen weer minder. Nu heb ik weer eens af en toe een puistje, maar die is vaak na een dag of 3 weg. Ik stop nooit meer met de Diane pil.
quote:ctje1 schreef op 05 april 2013 @ 21:25:

Hoihoi,

Ik heb de Diane een lange tijd geslikt. Begon ermee toen ik 15 was en stopte er een jaar mee op mijn 19de. De gevolgen waren niet plezierig: ergere acne dan ooit en onvruchtbaar. Toch raad ik je af om door te zetten en er niet meer mee te beginnen. Dat spul is echt troep!Ik kan me niet voorstellen dat je onvruchtbaar wordt door het gebruik van de Diane pil. Is dat door een arts vastgesteld? Of was je misschien al voordat je begon onvruchtbaar?
quote:Daantje1970 schreef op 06 april 2013 @ 10:15:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je onvruchtbaar wordt door het gebruik van de Diane pil. Is dat door een arts vastgesteld? Of was je misschien al voordat je begon onvruchtbaar?

Ik was 15 toen ik begon ermee. Was toen een jaar ongesteld. Altijd op tijd en behoorlijk veel. Ben op 15,3 jaar aan de diane gegaan. Gestopt toen ik ongeveer 15,9 was. Toen werd ik na 3 Maanden weer ongesteld. Ik kreeg indertijd toen een vriendje en ging toen weer aan de pil (van 15 tot 19de). Toen ik stopte op mijn 19de had ik zo'n enorme acme explosie. En dus driekwart jaar niet ongesteld. Naar een gynaecoloog geweest en die constateerde pcos. Een ziektebeeld dat totaal niet past bij een slanke dame die voorheen wel menstrueerde en wat in de familie verder niet voorkwam. Ik heb een second opiniom aangevraagd en die arts zei dat het niet definitief hoefde te zijn. Ik moest t maar zien als ik kinderen wilde. Ik ben toen wel weer aan de diane gegaan om de acne de das om te doen. Vorig jaar overgestapt op mercilon, dat moest van mijn moeder omdat ik in stopweken nauwelijks bloedde. De acme is wel weer iets erger, maar met makeup ziet het er gewoon goed uit.

Ik weet niet of alles door diane komt, maar het is rotzooi. Ik raad het daarom ook niet aan. Misschien komt het ook wel door mijn gewicht. Het was een vrij zware pil voor een meisje van 1,65 en 47 kg (geen eetstoormis)
Ik vind het erg kort door de bocht als je zegt dat je PCOS hebt gekregen (en daarmee verminderd vruchtbaar) door het pilgebruik.

De 'zwaarheid' van de pil heeft niks te maken met gewicht. Het gaat over de hoeveelheid hormonen die in de Diane zit. Daar zitten veel hormonen in en wordt daarom wel een 'zware' pil genoemd. Diane valt inmiddels in de 'midden'categorie.
Ik begrijp trouwens niet dat als je denkt dat je PCOS van de Diane komt, dat je dan vervolgens toch weer die pil neemt. En je bent overgestapt op een andere pil op advies van je moeder? Is ze arts?
quote:HelgaV schreef op 07 april 2013 @ 10:20:

Ik begrijp trouwens niet dat als je denkt dat je PCOS van de Diane komt, dat je dan vervolgens toch weer die pil neemt. En je bent overgestapt op een andere pil op advies van je moeder? Is ze arts?

Ik weet natuurlijk niet helemaal zeker of het daarvan komt maar heb zo mijn vermoedens. Nouja tegen acne hielp het iig wel.

Mijn moeder is geen arts nee, maar ze wil wel het beste voor me. En daarom overgestapt naar mercilpn. Het liefst zou ze me aan de spiraal willen wamt ze haat de pil, maar dat zie ik niet zitten haha. Mercilon helpt trouwens ook wel tegen acne. Begin dit schooljaar was de acne soms best wel prominent aanwezig, maar ik merk nu weer dat het minder wordt.
Ik ben gisteren bij mijn huisarts geweest. Ik mag hem gewoon doorslikken van hem, zolang ik me maar bewust ben van de smptomen van een bloedprop, en me dan meteen te melden bij de dokterspost. Dat risico is er bij alle pillen, zij het bij de diane wat hoger. Ik slik hem voor mijn acne. En nee, voor mij is er geen alternatief te vinden. Ik heb zoveel geprobeerd, medisch, of alternatief. Het blijft bij mij op mijn 3e helaas iet bij 10 puistjes. Mijn hele hoofd wordt rood, de huid heel onrustig en ik barst van de puistjes en oneffenheden. Ook op mijn rug en bovenarmen. Echt verschrikkelijk. Ik voel me daar zo diep en diep ongelukkig door, dat is ook niet gezond.

Ik vraag me af of een sterilisatie zou helpen. En dan heb ik het echt over alles eruit. er komen toch geen meerdere kinderen bij.
Ik heb de Diane vanaf mijn 14e geslikt. Op mijn 21e ben ik een tijdje gestopt, toen kwamen de puistjes weer terug. Vrij snel weer begonnen met slikken. Nu ben ik inmiddels 28 en afgelopen januari weer gestopt. Nu dus zo'n drie maanden. Heb wel weer wat puistjes, maar niet zoveel. T valt ook bijna niet op. Ik hoop dat dit zo blijft.

Je hormoonspiegel moet inderdaad weer een nieuw evenwicht zoeken en dat kan gepaard gaan met puistjes/acne. Maar het wil absoluut niet zeggen dat het zeker weten weer terug komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven