Mode & Beauty alle pijlers

Dilemma...

17-11-2012 10:29 53 berichten
Ik heb geen idee onder welke pijler dit hoort, maar relaties komt het dichtst in de buurt denk ik.

Mijn moeder heeft vele mooie sieraden.

Ik ben vorige week met haar wezen winkelen in Arnhem, en we hebben daar echt mooie kleding gevonden en gekocht. Mijn moeder heeft een zeer oude armband die ze al heel lang niet meer draagt. Deze armband zou prachtig! staan bij mijn nieuwe kleding.

Ik vind deze armband prachtig en heb gevraagd aan haar of ik hem niet mocht hebben, nu zij er toch niets meer mee doet. Ze was hier gisteren en heeft hem meegenomen. Idd. hij staat prachtig! Alleen nu bekruipt mij toch hetzelfde gevoel als waarom mijn moeder hem niet meer draagt.....

Het is een armband van zo'n 200 jaar oud. Het is een ivoren armband uit Afrika, gemaakt door een inheemse stam van een gevonden olifantsslagtand. Er is hier dus totaal geen sprake van stroop of iets dergelijks. Daar ben ik zelf zwaar tegenstander van! Het was heel normaal om sieraden te maken van wat ze in de natuur vonden. Mijn moeder heeft de armband zo'n 40 jaar terug in een galerij gekocht.

Juist hierdoor heb ik er persoonlijk geen probleem mee om hem te dragen. Er is geen dier voor vermoord.

Waar ik nu tegenaan loop is de kritiek die ik zal krijgen als ik hem draag, het continue opnieuw zullen moeten uitleggen wat voor een armband het is. Het is een hele brede armband, dus het zal menigeen opvallen.

Zouden jullie hem dragen? Zend het een verkeerd signaal uit? Is het de discussies waard? Mijn moeder draagt hem niet meer sinds de eind jaren 80, zij werd vanaf toen toen voor rotte vis uitgescholden en was daar begrijpelijk doodziek en zat van.

Het is met respect voor de natuur gemaakt, maar staat nu symbool voor iets afweerwekkends....
Denk je echt dat het veel mensen opvalt dat je de armband draagt? En dan ook nog zien waar de armband van gemaakt is?

Ik denk dat het wel meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Als je er uberhaupt een vraag over krijgt zou ik als ik jou was gewoon zeggen dat het nep is. Ben je van het gezeik af.
Hoe weet je zeker hier geen sprake van stroop is, het ding is 200 jaar oud!

Als de armband voor jou een "bijsmaak" heeft, zou ik hem niet dragen. Een armand is een accessoire, bijzaak, geen hoofdzaak. Niet iets waar je mee bezig zou moeten zijn als je het draagt. In je bericht lees ik dat je je hierbij niet op je gemak voelt, om die reden zou ik het dus niet doen.
Wat een gezeik over een armband van 200 jaar oud. Lekker teruggeven aan je moeder. Je bent het dragen er van niet eens "waard".
Serieus..dat is een dilemma? Ruilen voor een dagje!? Sorry maar hier kan ik geen begrip voor opbrengen..en ik zie mezelf toch wel als een begripvol mens..
Dream it, Wish it, Do it!
moet een dilemma dan altijd een zwaarwegend probleem zijn?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat een kul over een fokking armband uit het jaar nul.
quote:lena91 schreef op 17 november 2012 @ 10:48:

Serieus..dat is een dilemma? Ruilen voor een dagje!? Sorry maar hier kan ik geen begrip voor opbrengen..en ik zie mezelf toch wel als een begripvol mens..

Potdomme, moet het dan altijd om moord en doodslag gaan hier want anders is het vervuilling van de weinige ruimte die internet biedt?

On topic, ben dierverzorger dus mijn omgeving zal het zeker niet voor nep aanzien, en ik zal er van alles over horen. Aan de ene kant denk ik laat mensen maar lullen, maar aan de andere kant, al dat gezeik straks.. het is maar een armband en het gezeur niet waard. Ik vind hem alleen zo mooi..
Een dilemma hoeft toch niet zwaarwegend te zijn? Kan ook zijn:

- Neem ik koffie of thee?

- Zal ik een koekje nemen of chocolade?

Zo! geef mij jouw problemen!!

Niet zo zwaar over denken hoor. Mijn moeder heeft een prachtige suede jas met bont gevoerd. Zo een jaar of 40 oud.

Zou hem zo aandoen. Maar weet zeker dat ik daar dan commentaar op krijg en terecht.

Maar een armband, tsjee, doe om!
ik zou hem dragen en als er vragen komen gewoon hetzelfde antwoorden als wat je hier vertelt. Als ze echt kunnen zien dat het echt is, kunnen ze ook zien dat het al heel oud is lijkt mij
quote:rosanna08 schreef op 17 november 2012 @ 11:02:

Goeie post!
Als iemand t vraagt zeg je dat het nep is. Klaar..
Tegenwoordig is er zó veel nep te krijgen dat het geen hond op zal vallen dat de jouwe echt is.
quote:-no-nick- schreef op 17 november 2012 @ 11:04:

[...]

Goeie post!
Oh sorry, je gaf al aan dat dat geen optie is... Nou dan is dit DE gelegenheid om te shoppen voor n ander sieraad! Klaar
Het is een ivoren armband uit

Afrika, gemaakt door een inheemse

stam van een gevonden

olifantsslagtand. Er is hier dus totaal geen sprake van stroop.

Hoe kun je dat nou in vredenaam weten? Was je erbij, toen ze die slagtand vonden?
.
Dat vraag ik me ook af. Je kan toch nooit weten of het op een 'juiste' manier is gemaakt?
quote:Ephina schreef op 17 november 2012 @ 11:05:

Tegenwoordig is er zó veel nep te krijgen dat het geen hond op zal vallen dat de jouwe echt is.Dit dus. Ik geloof niet dat ik ooit aan een vriendin heb gevraagd van wat voor materiaal haar sieraden zijn gemaakt.
quote:impala schreef op 17 november 2012 @ 11:09:

Het is een ivoren armband uit

Afrika, gemaakt door een inheemse

stam van een gevonden

olifantsslagtand. Er is hier dus totaal geen sprake van stroop.

Hoe kun je dat nou in vredenaam weten? Was je erbij, toen ze die slagtand vonden?Nee, daar was ik niet bij, maar de eigenaresse van die galerij was/is een goede vriendin van mijn moeder en de geschiedenis van de armband is tot aan de galerie volledig bekend, want hij heeft maar 5 eigenaren gehad.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 17 november 2012 @ 11:10:

Dat vraag ik me ook af. Je kan toch nooit weten of het op een 'juiste' manier is gemaakt?

Dat weet je ook niet van je UGG's of je kekke leren jasje of die prachtige nieuwe laarzen etc.

Ook het biefstukje op je bord of de rollade met kerst (zelfs met biologisch vlees wordt gesjoemeld) en ga zo maar door.
Maar misschien is het verhaal wat 'mooier' gemaakt omdat er anders geen kopers op af zouden komen?
quote:Ephina schreef op 17 november 2012 @ 11:05:

Tegenwoordig is er zó veel nep te krijgen dat het geen hond op zal vallen dat de jouwe echt is.++++ Als ik al die armbanden van andere moet gaan bekijken en vragen wat voor materiaal.....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gelukkig draag ik geen Uggs, lelijke dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven